Zderzenie

Drama cykliczna

Autor: Jakub 'Fingrin' Tabisz

Zderzenie
Pod koniec października ruszył we Wrocławiu cykliczny LARP osadzony w nowym Świecie Mroku. Dwie społeczności – magów i wampirów – muszą sprostać ogromnemu zagrożeniu. Nowy Orlean, zniszczony huraganem Katrina, staje się ostatnim bastionem obrony przed Otchłanią – czymś czego nie powinno być. Tak, w skrócie, można by opisać wrocławską dramę. Jednak to zdecydowanie za mało.

W naszym LARPie cyklicznym postawiliśmy akcenty na osobiste wybory każdej z postaci. Czy ulegniesz Otchłani, czy będziesz z nią walczyć do końca? Co lub kogo poświęcisz by wygrać? Czy zamierzasz ratować Nowy Orlean? Czy wykorzystasz chaos by sięgnąć po władzę?

W grze jest 6 głównych wątków. Oprócz wszędobylskiej wampirzej i magicznej polityki jest też czysta akcja, poszukiwanie wiedzy, magicznych artefaktów i potęgi, walki rozlicznych wywiadów o zdobycie jak najwartościowszych informacji i zdemaskowanie przeciwników. Całości dopełniają wątki romantyczne – wbrew pozorom nie służące tylko czystej rozrywce – oraz religijny, który rezolutnym graczom pozwala na założenie własnego kultu.

Staramy się też uwypuklić konflikty rodzące się pomiędzy dwoma zupełnie różnymi społecznościami. Magowie i wampiry nie rozumieją się wzajemnie. Ich społeczności rządzą się kompletnie odmiennymi zasadami. Wampirom przewodzi książę i arystokracja, magom – rada najsilniejszych.

Wprowadzenie Otchłani do gry dało nam, Mistrzom Gry, wielkie pole do popisu. Otchłań sama w sobie może być pułapką, pokusą, możliwością, zagadką – wszystkim o czym zamarzy dana postać.

Każda odsłona jest – podobnie do jednorazowych LARPów – zupełnie odmienna. Do każdej oddzielnie opracowujemy scenografię, zasady gry, wydarzenia, muzykę i oświetlenie. Nie będzie dwóch takich samych odsłon.

Prócz prowadzenia i rozsądzania sporów, prowadzący są też konkretnymi postaciami. Tworzy to dodatkowo klimat i ułatwia zręczne stopniowanie napięcia na każdej z odsłon. Wyobraźmy sobie, że akcja rozgrywa się na posterunku policji. Niektórzy gracze są więźniami, inni po prostu schronili się na posterunku. Mistrzowie Gry z kolei odgrywają policjantów. Dzięki temu mają wpływ na rozgrywkę, ale są też łatwymi do manipulowania śmiertelnikami. Za każdą z takich niezależnych postaci może też kryć się nowa historia. Może policjanci zostali skażeni Otchłanią? Albo któryś z magów ma znajomego na komisariacie?

Pomiędzy odsłonami odbywają się czasami dodatkowe miniLARPy rozwijające całą historię i dorabiające poboczne wątki. Jesteśmy też otwarci na podobne inicjatywy graczy. Jeżeli potrzebują na spotkaniu swojego zakonu lub stronnictwa Mistrza Gry, zapewniamy im asystę pomiędzy dramami. Gra jednak toczy się nie tylko na żywo, ale też za pośrednictwem Internetu. Pomiędzy odsłonami wiele dzieje się w mieście i gracz o odpowiednich zasobach może wpływać na sytuację w Nowym Orleanie.

Staramy się też by każdy gracz miał równe szanse na dramie. Tworzenie postaci opiera się na doborze trzech kategorii. Nikt nie może być najlepszy we wszystkim. Albo jest się silnym, albo bogatym, albo ma dużo znajomości. Od gracza zależy, co będzie atutem jego postaci i w jaki sposób pomoże mu to w osiągnięciu celów. Zasady gry są łatwe do opanowania i przystępne dla laików. Bardziej doświadczeni gracze nie mają zdecydowanej przewagi nad nowymi. Liczy się przede wszystkim to, jak się odgrywa postać, no i dobra zabawa. Nie jest wymagana gruntowna wiedza o systemach nowego Świata Mroku. Mistrzowie Gry służą pomocą. Dysponujemy wszelkimi niezbędnymi materiałami.

Wrocławska drama "Zderzenie" jest ograniczona czasowo. To od jej uczestników zależy, czy uda im się odeprzeć atak Otchłani. Stosownie do ich działań, drama może się skończyć po 4. lub 6. odsłonach. Jaki będzie koniec? Wszystko w twoich rękach szanowny graczu. To, co dla jednych jest klęską, dla innych może być zwycięstwem.

Zespół Mistrzów Gry (czyli Ada, Fingrin, Ola i Zioło) z wrocławskiego stowarzyszenia Wielosfer zaprasza do udziału w dramie cyklicznej. Druga odsłona odbędzie się w sobotę, 22 listopada, w godzinach popołudniowo–wieczornych. Trzecia odsłona już 13 grudnia, także w sobotę, w godzinach popołudniowych. Więcej informacji można znaleźć w temacie na Poltergeiście lub bezpośrednio u mnie (gg 5219833).