Wyświetlono rezultaty 1-40 z 51.
Wielu uważa gród położony nad Morzem Tileańskim za skazany na sukces. Luccini jest najpotężniejszym konkurentem Miragliano i Remas w walce o dominację nad Tileą. W przeszłości było stolicą prowincji Nehekhary, a potem silnego cesarstwa władającego południowymi wybrzeżami. W mieście ciągle widać mini...
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem.
Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Wiatr od wschodu rozpędził ciemne, deszczowe chmury i nad Zatoką Mew zaświeciło słońce. Morze jednak nadal pozostawało niespokojne i wzburzone - jak gdyby gniew samego Mananna objawił się w tym kipiącym żywiole wielkich fal.
Admirał Hans Koenig mocno wsparł się na drewnianej protezie nogi, starając...
Po drugiej stronie
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP
21-02-2014 20:25 |
amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Eminencjo, zgodnie z poleceniem zapoznałem się z księgą. W zaistniałej sytuacji śpieszę poinformować, że w pełni zgadzam się z inkwizytorem Streihaussem. Wolumin niezwłocznie powinien zostać uwzględniony w indeksie dzieł zakazanych. Niemniej zdecydowanie odradzam zniszczenie foliału. Zawarte informa...
Crossover WFRP i ZC
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Tajemnice Morza Zmian
Morze Zmian, znane bardziej jako Morze Chaosu, to rozległy akwen rozciągający się pomiędzy jałowymi wybrzeżami Północnych Pustkowi i krainy Naggaroth a posępnymi, skalistymi fiordami Norski. Bezpośrednie sąsiedztwo przeklętych, skażonych mocą Chaosu ziem odcisnęło na wodach Mo...
Miasto Korsarzy
Mapy: Witold 'Squid' Krawczyk
Mieszkańcom Starego Świata miasta Arabii jawią się niczym baśniowa opowieść. Choć krucjaty przeciw Arabom ciągle się zdarzają, to nie mają już tak masowego charakteru jak przed wiekami. Ich wspomnienia powoli obrastają legendami i mitami. Czasem w portowych tawernach...
Crossover WFRP i ZC - część trzecia
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Na rubieżach cywilizacji
Daleko na południu w dzikich i niebezpiecznych Księstwach Granicznych leży jedno z najwspanialszych miejsc w Starym Świecie. Nad brzegami Czarnej Zatoki w skalistych klifach wzgórz Varenka rozłożył się Barak Varr, jedyna morska twierdza krasnoludów i, zarazem, najmniejsza ze starożytnych twierdz. Na...
Królestwo Mrocznych Bogów
Spod pokrytego szronem kaptura wyzierała ściągnięta głodem, śniada twarz kurgańskiego wojownika. Zsiniałe oblicze norda było nieruchome niczym maska. Żyły w niej tylko zapadnięte w głąb czaszki, błyszczące gorączką oczy. Od wielu dni Snerga podążał przez bezkresną równinę p...
- Rzeknij mi ojcze, czemu ten bękart z nieprawego łoża na marchię zachodnią Reiklandu swe plugawe łapska kładzie i czemuż to nasz miłościwy Wielki Książe – Elektor Karl Franz, na to patrzy pobłażliwie? - Seigfreid von Obenouer począł coraz bardziej zdenerwowany, prawie ściągając ze stołu koro...
Już od wielu godzin kapitan Hans Van Haagen bezskutecznie usiłował przebić wzrokiem otaczającą go zewsząd, nieprzeniknioną ścianę mgły. Gęsty, biały opar otulił marienburską kogę "Faustus" niczym pośmiertny całun. Ze swojego miejsca na mostku, Van Haagen był w stanie dostrzec jedynie niewyraźne zary...
Bóg zdrady i zemsty
03-03-2008 09:44 |
| Komentarze: 38
Niektóre osoby skupiające się na badaniu ewolucji poszczególnych kultów Chaosu twierdzą, iż Bóg-Renegat jest swoistym fenomenem na tle pozostałych Mrocznych Potęg. Nawet jego popularność jest dowodem, że blisko mu do idei Przemiany. Jeszcze niespełna kilkadziesiąt lat temu, przed Burzą Chaosu, kied...
Crossover WFRP i ZC - część druga
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Korsarze z Północny
17-08-2005 23:02 |
Rafi.K. | Komentarze: 20
Pierwsze spotkanie
Mieszkańcy wybrzeży Nowego Świata z lękiem powtarzali opowieści o nadciągających z północy morskich rozbójnikach - bladolicych korsarzach, porywających ludzi nawet z głębi lądu, którzy na swych niewielkich okrętach potrafili zapuścić się daleko od morskich wybrzeży, płynąc koryta...
Przez dość długi czas nie przeczytałem żadnego (dobrego) tekstu poświęconego krasnoludom w WFRP. Wydaje mi się, że temat starej rasy należy trochę odświeżyć. Chciałbym wszystkim szanownym czytelnikom przybliżyć psychikę krasnoludów, bowiem, jak obserwuję na różnych warhammerowych forach, często są o...
02-05-2010 08:31 |
| Komentarze: 38
Autorzy: Daniel 'karp' Karpiński, Gniewomir 'Triki' Trocki, Krystian 'Krishakh' Pruchnicki, Maciej 'Radowid' Zieliński
Ilustracje: Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Roch 'Ulrich' Hercka, Piotr 'CE2AR' Stachurski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Marta 'Mayer' Dettlaff, Wiktor 'Wiktor...
28-07-2008 15:53 |
| Komentarze: 10
W pierwszej edycji gry Warhammer Fantasy Roleplay Dawna Wiara była najstarszą religią człowieka, której zasięg i znaczenie drastycznie skurczyły się wskutek agresywnego rozprzestrzeniania się nowych kultów. W czasach, w których osadzono oryginalne wydanie systemu, praktykowało ją jedynie chłopstwo i...
Ogólny opis miasta
Skąd? A, Bergsburg? To ta wstrętna zapchajdziura w górach, czyż nie? Mrowisko karaluchów z całego Starego Świata, przybyłych żebrać u Shallyi łaski uzdrowienia ich nędznego żywota. Boli mnie głowa. Nie mam czasu wysłuchiwać o von Tussen-Cośtam, niech rządzi Bergsburgiem skoro musi, ale nie ma mocy a...
Panny Graala
Chłodny jesienny wieczór typowy dla Montfortu, górzystej prowincji Bretonii. Cała dorosła ludność niewielkiej osady Lyon zgromadziła się w karczmie aby omówić sprawy wioski i ulać z kubków wina.
Ten rok był zaiste udany. Liczne futra i wełnę udało się sprzedać z dużym zyskiem, a także...
Część pierwsza
Spisane ręką Maximiliana Raabe, skryby barona Heinricha von Hackle ambasadora Imperium Sigmara na dworze królewskim w Couronne, wiernego poddanego Księcia Elektora, Arcyksięcia Reiklandu, Księcia Altdorfu, Księcia Zachodniej Marchii Imperatora Karla Franza, będące kompendium nauki historii, sporządz...
Wieki wojny
Najeźdźcy z dalekiego południa napadają na Królestwa Estalii, naszego południowego sąsiada. Liczna szlachta estalijska przybywa na dwór naszego Króla z prośbą, by wsparł ich wysiłki w walce z demonicznymi hordami.
Kronika bretońska, autor anonimowy
471/1449 – Król Bretonii Louis P...
To wrzód! Wrzód! Gniazdo piratów, bandytów, złodziejstwa, mentów i wszelkiego wszeteczeństwa! Bardziej w orgii zepsucia i podłości nurzają się chyba tylko wyznawcy Chaosu! Oby bogowie zesłali mądrość na tileańskich książąt by wyplenili wreszcie tego raka toczącego ich kraje!
Anonimowy uliczny kaznod...
Zatem o tym Panie, gdzie pieniądze swe chować, jak je za granice wysyłać i u kogo pomocy w tem szukać gdyś szlachcicem jest lub zwykłym kmieciem.
O dniach zamierzchłych
Kiedy wiele lat temu rycerze północy ruszyli na święte krucjaty przeciw znienawidzonym złym sułtanom południa, w gorących piaskach Arabii powstał niewielki zakon który zmienić miał oblicze świata.
Początki tej organizacji były zaprawdę skromne. Do Hrabiego Moreny de Corbiny...
by dopełniła się zemsta gdy nadejdzie czas
Blask świtu złocił się pośród zielonych liści, które niczym zielona mozaika sklepienia, okrywały kopułą niewielką polankę w magicznym lesie – Athel Loren. Jednakże nie cudowność słonecznych refleksów przykuwała uwagę elfki, która siedząc w kucki obserwowała z uwagą pokryty zielonym mchem głaz...
Pisząc tekst, opierałem się na materiałach pochodzących z książek Dwarfs: Stone & Steel autorstwa Alfreda Nuñeza Juniora oraz Warhammer Battle: Dwarfs autorstwa Gava Thorpe’a i Alessio Cavatore.
Karaz Ankor - pozostałości starożytnego imperium krasnoludów. Potężne twierdze będące osta...
Wśród narodu tileańskiego istnieje wiele legend i podań, zrodzonych jeszcze w zamierzchłych czasach. Dotyczą one zarówno wielkich dokonań, niezwykłej waleczności i niezmierzonego bohaterstwa Tileańczyków, jak i niezwykłych odkryć, przypadków i wydarzeń. Zakorzenione w historii kraju, przez setki lat...
Pierwsze kroki
Gdy zaczynasz od ulicy nie ma szans, aby się z niej wyrwać. Dlatego żadna ladacznica nie została znaczącą kurtyzaną. Tak brzmi pierwsza lekcja we wszystkich Domach Kurtyzan. Ceń się – jeśli sama tego nie zrobisz, nikt inny też nie będzie, to druga lekcja. Trzecia przypomina: Ce...
Knut usłyszał pukanie do drzwi. Był w mieście od niedawna, nie znał nikogo, nie spodziewał się gości. Przy oknie wychodzącym na rynsztok siedziała Lidka, młoda Kislevitka, którą zabrał z taboru uchodźców, gdzie oddawała się za jedzenie. Machnął ręką, nakazując jej schować się za parawanem w kącie po...
Pozwólcie, że tytułem wstępu przedstawię Wam kilka słów wyjaśnienia. Dawno temu natrafiłem na artykuł, autorstwa Sławomira Łukasza opublikowany w czasopiśmie Magia i Miecz (rok 2000, nr 10), traktujący o schizmie w kościele Sigmara, kierowanej przez niejakiego Gottharda Holbaina. Szanowny autor arty...
18-07-2010 17:08 |
| Komentarze: 6
Magia żywiołów, zwana również elementalizmem, była jedną z sześciu dyscyplin magicznych w pierwszym wydaniu gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay. Adepci tej dziedziny manipulowali mocą czterech żywiołów tworzących świat – ziemi, powietrza, wody i ognia. Ponieważ magia żywiołów była blisko...
Ulthuan leży za Wielkim Oceanem niedaleko wybrzeży Nowego Świata i jest najbardziej niezwykłym lądem, jaki tylko można sobie wyobrazić. To ojczyzna elfów jednocześnie uważana za największą wyspę na świecie, często uznawaną przez uczonych za osobny kontynent. Zamieszkujące go wysokie elfy są rasą sta...
przewodnik po estalijskim mieście
Estalia jest z pewnością jedną z najbardziej wyjątkowych krain w Starym Świecie. Przybyłym z Imperium lub Kisleva wydaje się oazą spokoju na targanym wojnami kontynencie. Wpływy Chaosu, choć obecne, są tu bardzo słabe i zwykle przejawiają się rzadkimi najazdami norskich lub kurgańskich statków. Jedn...
Szli… Setki, tysiące, dziesiątki tysięcy, nieprzerwana rzeka głów. Szeregi wojowników zakutych w swoje runiczne zbroje, dzierżących broń ociekającą przeklętą energią. Dziesiątki bestii będących karykaturami ludzi, krzyżówką człowieka i zwierzęcia. Szli… Barbarzyńcy z dalekiej północy, ob...
Czyli o koniach w Imperium słów kilka
Koń w WFRP to najczęściej spotykane i eksploatowane zwierzę. Niemal każdy gracz, prędzej czy później, konia posiada lub posiadać zapragnie. W większości wypadków Mistrz Gry pozwoli na to odczytując beznamiętnie wartość z odpowiedniej tabelki, o którą należy pomniejszyć ilość posiadanych złotych koro...
Bogowie w świecie Warhammera codziennie oddziałują na życie śmiertelników, i to nie tylko na kapłanów czy najgorliwszych wyznawców, ale także na zwyczajnych ludzi, którzy wiodą prosty żywot. Nie ulega więc wątpliwości, że także bohaterowie żyjący w Starym Świecie mają swoje mistyczne przeżycia, jedn...
Historia wygnańców
Wyrzutki, renegaci, zdrajcy, zaprzańcy, banici, wywołańcy. Jest wiele określeń na tych, których wyrzucono ze społeczeństwa lub którzy sami zdecydowali się je opuścić z tylko sobie znanych powodów. Szczególnie wojny generują ich nieprawdopodobne ilości. Ludy Północy nie są wyjątkiem od tej zasady, ła...
Karak Varn - niegdyś ta wielka twierdza z łatwością mieściła nawet sto tysięcy krasnoludów. Została wybudowana z rozmachem i przepychem architektonicznym. Powstała zapewne gdzieś w Pierwszej Erze, kiedy Krasnoludy mogły pozwolić sobie na wystawienie milionowej armii, w większą nie uwierzę, mimo że i...
2495526152249242691626624252302649523743234962696524458114195727111591557026639353882362154117722119081295815451155341280635021130818300197791979820411105752189621984228538639842524245802024560