» Artykuły » Uniwersum

Uniwersum

Wyświetlono rezultaty 1-40 z 51.
Luccini – Miasto Bogów

Luccini – Miasto Bogów

29-10-2012 23:37 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 6
Wielu uważa gród położony nad Morzem Tileańskim za skazany na sukces. Luccini jest najpotężniejszym konkurentem Miragliano i Remas w walce o dominację nad Tileą. W przeszłości było stolicą prowincji Nehekhary, a potem silnego cesarstwa władającego południowymi wybrzeżami. W mieście ciągle widać mini...
Bagnisko

Bagnisko

02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem. Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Imperialna Flota Wojenna

Imperialna Flota Wojenna

22-10-2012 20:29 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 7
Wiatr od wschodu rozpędził ciemne, deszczowe chmury i nad Zatoką Mew zaświeciło słońce. Morze jednak nadal pozostawało niespokojne i wzburzone - jak gdyby gniew samego Mananna objawił się w tym kipiącym żywiole wielkich fal. Admirał Hans Koenig mocno wsparł się na drewnianej protezie nogi, starając...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Druidzi

Druidzi

Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP

21-02-2014 20:25 | amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Grimuar umarłych

Grimuar umarłych

21-01-2013 20:31 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 0
Eminencjo, zgodnie z poleceniem zapoznałem się z księgą. W zaistniałej sytuacji śpieszę poinformować, że w pełni zgadzam się z inkwizytorem Streihaussem. Wolumin niezwłocznie powinien zostać uwzględniony w indeksie dzieł zakazanych. Niemniej zdecydowanie odradzam zniszczenie foliału. Zawarte informa...
Młot na Przedwiecznych

Młot na Przedwiecznych

Crossover WFRP i ZC

10-02-2014 21:13 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 17
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Armada Mrocznych Bogów

Armada Mrocznych Bogów

28-11-2011 21:44 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 45
Tajemnice Morza Zmian Morze Zmian, znane bardziej jako Morze Chaosu, to rozległy akwen rozciągający się pomiędzy jałowymi wybrzeżami Północnych Pustkowi i krainy Naggaroth a posępnymi, skalistymi fiordami Norski. Bezpośrednie sąsiedztwo przeklętych, skażonych mocą Chaosu ziem odcisnęło na wodach Mo...
Lashiek

Lashiek

Miasto Korsarzy

19-09-2011 16:32 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 7
Mapy: Witold 'Squid' Krawczyk Mieszkańcom Starego Świata miasta Arabii jawią się niczym baśniowa opowieść. Choć krucjaty przeciw Arabom ciągle się zdarzają, to nie mają już tak masowego charakteru jak przed wiekami. Ich wspomnienia powoli obrastają legendami i mitami. Czasem w portowych tawernach...
Młot na obłąkanych

Młot na obłąkanych

Crossover WFRP i ZC - część trzecia

01-07-2014 18:03 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 0
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Barak Varr

Barak Varr

Na rubieżach cywilizacji

31-05-2012 22:30 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 4
Daleko na południu w dzikich i niebezpiecznych Księstwach Granicznych leży jedno z najwspanialszych miejsc w Starym Świecie. Nad brzegami Czarnej Zatoki w skalistych klifach wzgórz Varenka rozłożył się Barak Varr, jedyna morska twierdza krasnoludów i, zarazem, najmniejsza ze starożytnych twierdz. Na...
Gwiazda Północy

Gwiazda Północy

12-08-2007 17:24 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 16
Królestwo Mrocznych Bogów Spod pokrytego szronem kaptura wyzierała ściągnięta głodem, śniada twarz kurgańskiego wojownika. Zsiniałe oblicze norda było nieruchome niczym maska. Żyły w niej tylko zapadnięte w głąb czaszki, błyszczące gorączką oczy. Od wielu dni Snerga podążał przez bezkresną równinę p...
Tytuły szlacheckie w Imperium

Tytuły szlacheckie w Imperium

22-07-2006 11:29 | Tomasz 'Tomazzy' Podwysocki | Komentarze: 16
- Rzeknij mi ojcze, czemu ten bękart z nieprawego łoża na marchię zachodnią Reiklandu swe plugawe łapska kładzie i czemuż to nasz miłościwy Wielki Książe – Elektor Karl Franz, na to patrzy pobłażliwie? - Seigfreid von Obenouer począł coraz bardziej zdenerwowany, prawie ściągając ze stołu koro...
Morskie Orki – pod zieloną banderą

Morskie Orki – pod zieloną banderą

29-07-2007 19:53 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 25
Już od wielu godzin kapitan Hans Van Haagen bezskutecznie usiłował przebić wzrokiem otaczającą go zewsząd, nieprzeniknioną ścianę mgły. Gęsty, biały opar otulił marienburską kogę "Faustus" niczym pośmiertny całun. Ze swojego miejsca na mostku, Van Haagen był w stanie dostrzec jedynie niewyraźne zary...
Malal

Malal

Bóg zdrady i zemsty

03-03-2008 09:44 | | Komentarze: 38
Niektóre osoby skupiające się na badaniu ewolucji poszczególnych kultów Chaosu twierdzą, iż Bóg-Renegat jest swoistym fenomenem na tle pozostałych Mrocznych Potęg. Nawet jego popularność jest dowodem, że blisko mu do idei Przemiany. Jeszcze niespełna kilkadziesiąt lat temu, przed Burzą Chaosu, kied...
Młot na opętanych

Młot na opętanych

Crossover WFRP i ZC - część druga

03-03-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 5
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Mroczne Elfy

Mroczne Elfy

Korsarze z Północny

17-08-2005 23:02 | Rafi.K. | Komentarze: 20
Pierwsze spotkanie Mieszkańcy wybrzeży Nowego Świata z lękiem powtarzali opowieści o nadciągających z północy morskich rozbójnikach - bladolicych korsarzach, porywających ludzi nawet z głębi lądu, którzy na swych niewielkich okrętach potrafili zapuścić się daleko od morskich wybrzeży, płynąc koryta...
O krasnoludzkiej psychice

O krasnoludzkiej psychice

27-01-2007 21:13 | Radek 'Keddar' Tymiński | Komentarze: 19
Przez dość długi czas nie przeczytałem żadnego (dobrego) tekstu poświęconego krasnoludom w WFRP. Wydaje mi się, że temat starej rasy należy trochę odświeżyć. Chciałbym wszystkim szanownym czytelnikom przybliżyć psychikę krasnoludów, bowiem, jak obserwuję na różnych warhammerowych forach, często są o...
Waaagh!

Waaagh!

02-05-2010 08:31 | | Komentarze: 38
Autorzy: Daniel 'karp' Karpiński, Gniewomir 'Triki' Trocki, Krystian 'Krishakh' Pruchnicki, Maciej 'Radowid' Zieliński Ilustracje: Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Roch 'Ulrich' Hercka, Piotr 'CE2AR' Stachurski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Marta 'Mayer' Dettlaff, Wiktor 'Wiktor...
Zagubione w przekładzie: W poszukiwaniu Dawnej Wiary

Zagubione w przekładzie: W poszukiwaniu Dawnej Wiary

28-07-2008 15:53 | | Komentarze: 10
W pierwszej edycji gry Warhammer Fantasy Roleplay Dawna Wiara była najstarszą religią człowieka, której zasięg i znaczenie drastycznie skurczyły się wskutek agresywnego rozprzestrzeniania się nowych kultów. W czasach, w których osadzono oryginalne wydanie systemu, praktykowało ją jedynie chłopstwo i...
Bergsburg

Bergsburg

Ogólny opis miasta

01-09-2007 17:45 | Tomek 'viagrom' Sokoluk | Komentarze: 9
Skąd? A, Bergsburg? To ta wstrętna zapchajdziura w górach, czyż nie? Mrowisko karaluchów z całego Starego Świata, przybyłych żebrać u Shallyi łaski uzdrowienia ich nędznego żywota. Boli mnie głowa. Nie mam czasu wysłuchiwać o von Tussen-Cośtam, niech rządzi Bergsburgiem skoro musi, ale nie ma mocy a...
Panny Graala

Panny Graala

08-10-2007 01:19 | Tancred_de_Beauville | Komentarze: 30
Panny Graala Chłodny jesienny wieczór typowy dla Montfortu, górzystej prowincji Bretonii. Cała dorosła ludność niewielkiej osady Lyon zgromadziła się w karczmie aby omówić sprawy wioski i ulać z kubków wina. Ten rok był zaiste udany. Liczne futra i wełnę udało się sprzedać z dużym zyskiem, a także...
Kroniki Bretońskie

Kroniki Bretońskie

Część pierwsza

24-02-2008 20:58 | Tancred_de_Beauville | Komentarze: 8
Spisane ręką Maximiliana Raabe, skryby barona Heinricha von Hackle ambasadora Imperium Sigmara na dworze królewskim w Couronne, wiernego poddanego Księcia Elektora, Arcyksięcia Reiklandu, Księcia Altdorfu, Księcia Zachodniej Marchii Imperatora Karla Franza, będące kompendium nauki historii, sporządz...
Kroniki Bretońskie część II

Kroniki Bretońskie część II

28-02-2008 21:40 | Tancred_de_Beauville | Komentarze: 4
Wieki wojny Najeźdźcy z dalekiego południa napadają na Królestwa Estalii, naszego południowego sąsiada. Liczna szlachta estalijska przybywa na dwór naszego Króla z prośbą, by wsparł ich wysiłki w walce z demonicznymi hordami. Kronika bretońska, autor anonimowy 471/1449 – Król Bretonii Louis P...
Sartosa

Sartosa

29-09-2007 22:58 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 24
To wrzód! Wrzód! Gniazdo piratów, bandytów, złodziejstwa, mentów i wszelkiego wszeteczeństwa! Bardziej w orgii zepsucia i podłości nurzają się chyba tylko wyznawcy Chaosu! Oby bogowie zesłali mądrość na tileańskich książąt by wyplenili wreszcie tego raka toczącego ich kraje! Anonimowy uliczny kaznod...
Żołnierze i Bankierzy

Żołnierze i Bankierzy

Zatem o tym Panie, gdzie pieniądze swe chować, jak je za granice wysyłać i u kogo pomocy w tem szukać gdyś szlachcicem jest lub zwykłym kmieciem.

09-06-2004 19:22 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 13
O dniach zamierzchłych Kiedy wiele lat temu rycerze północy ruszyli na święte krucjaty przeciw znienawidzonym złym sułtanom południa, w gorących piaskach Arabii powstał niewielki zakon który zmienić miał oblicze świata. Początki tej organizacji były zaprawdę skromne. Do Hrabiego Moreny de Corbiny...
Bractwo Talu

Bractwo Talu

by dopełniła się zemsta gdy nadejdzie czas

05-08-2007 20:04 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 8
Blask świtu złocił się pośród zielonych liści, które niczym zielona mozaika sklepienia, okrywały kopułą niewielką polankę w magicznym lesie – Athel Loren. Jednakże nie cudowność słonecznych refleksów przykuwała uwagę elfki, która siedząc w kucki obserwowała z uwagą pokryty zielonym mchem głaz...
Zhufbar

Zhufbar

13-09-2008 16:53 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 4
Pisząc tekst, opierałem się na materiałach pochodzących z książek Dwarfs: Stone & Steel autorstwa Alfreda Nuñeza Juniora oraz Warhammer Battle: Dwarfs autorstwa Gava Thorpe’a i Alessio Cavatore. Karaz Ankor - pozostałości starożytnego imperium krasnoludów. Potężne twierdze będące osta...
Perły Miragliano - część I

Perły Miragliano - część I

26-04-2009 08:22 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 5
Wśród narodu tileańskiego istnieje wiele legend i podań, zrodzonych jeszcze w zamierzchłych czasach. Dotyczą one zarówno wielkich dokonań, niezwykłej waleczności i niezmierzonego bohaterstwa Tileańczyków, jak i niezwykłych odkryć, przypadków i wydarzeń. Zakorzenione w historii kraju, przez setki lat...
Perły Miragliano - część II

Perły Miragliano - część II

29-04-2009 17:48 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Pierwsze kroki Gdy zaczynasz od ulicy nie ma szans, aby się z niej wyrwać. Dlatego żadna ladacznica nie została znaczącą kurtyzaną. Tak brzmi pierwsza lekcja we wszystkich Domach Kurtyzan. Ceń się – jeśli sama tego nie zrobisz, nikt inny też nie będzie, to druga lekcja. Trzecia przypomina: Ce...
Incognito

Incognito

12-09-2009 21:57 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 5
Knut usłyszał pukanie do drzwi. Był w mieście od niedawna, nie znał nikogo, nie spodziewał się gości. Przy oknie wychodzącym na rynsztok siedziała Lidka, młoda Kislevitka, którą zabrał z taboru uchodźców, gdzie oddawała się za jedzenie. Machnął ręką, nakazując jej schować się za parawanem w kącie po...
Holbainiści – dzieci gniewu

Holbainiści – dzieci gniewu

16-06-2007 21:18 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 28
Pozwólcie, że tytułem wstępu przedstawię Wam kilka słów wyjaśnienia. Dawno temu natrafiłem na artykuł, autorstwa Sławomira Łukasza opublikowany w czasopiśmie Magia i Miecz (rok 2000, nr 10), traktujący o schizmie w kościele Sigmara, kierowanej przez niejakiego Gottharda Holbaina. Szanowny autor arty...
Zagubione w przekładzie: Powrót elementalizmu

Zagubione w przekładzie: Powrót elementalizmu

18-07-2010 17:08 | | Komentarze: 6
Magia żywiołów, zwana również elementalizmem, była jedną z sześciu dyscyplin magicznych w pierwszym wydaniu gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay. Adepci tej dziedziny manipulowali mocą czterech żywiołów tworzących świat – ziemi, powietrza, wody i ognia. Ponieważ magia żywiołów była blisko...
Lothern – brama do magicznego świata

Lothern – brama do magicznego świata

13-08-2010 10:34 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 7
Ulthuan leży za Wielkim Oceanem niedaleko wybrzeży Nowego Świata i jest najbardziej niezwykłym lądem, jaki tylko można sobie wyobrazić. To ojczyzna elfów jednocześnie uważana za największą wyspę na świecie, często uznawaną przez uczonych za osobny kontynent. Zamieszkujące go wysokie elfy są rasą sta...
Magritta

Magritta

przewodnik po estalijskim mieście

05-04-2011 20:02 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 9
Estalia jest z pewnością jedną z najbardziej wyjątkowych krain w Starym Świecie. Przybyłym z Imperium lub Kisleva wydaje się oazą spokoju na targanym wojnami kontynencie. Wpływy Chaosu, choć obecne, są tu bardzo słabe i zwykle przejawiają się rzadkimi najazdami norskich lub kurgańskich statków. Jedn...
Płonące pogranicze

Płonące pogranicze

04-03-2007 02:42 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 13
Szli… Setki, tysiące, dziesiątki tysięcy, nieprzerwana rzeka głów. Szeregi wojowników zakutych w swoje runiczne zbroje, dzierżących broń ociekającą przeklętą energią. Dziesiątki bestii będących karykaturami ludzi, krzyżówką człowieka i zwierzęcia. Szli… Barbarzyńcy z dalekiej północy, ob...
Na koń!

Na koń!

Czyli o koniach w Imperium słów kilka

12-02-2007 18:42 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 24
Koń w WFRP to najczęściej spotykane i eksploatowane zwierzę. Niemal każdy gracz, prędzej czy później, konia posiada lub posiadać zapragnie. W większości wypadków Mistrz Gry pozwoli na to odczytując beznamiętnie wartość z odpowiedniej tabelki, o którą należy pomniejszyć ilość posiadanych złotych koro...
Modlitwy Starego Świata

Modlitwy Starego Świata

09-04-2012 00:42 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Bogowie w świecie Warhammera codziennie oddziałują na życie śmiertelników, i to nie tylko na kapłanów czy najgorliwszych wyznawców, ale także na zwyczajnych ludzi, którzy wiodą prosty żywot. Nie ulega więc wątpliwości, że także bohaterowie żyjący w Starym Świecie mają swoje mistyczne przeżycia, jedn...
Vitingowie

Vitingowie

Historia wygnańców

30-12-2006 19:58 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 19
Wyrzutki, renegaci, zdrajcy, zaprzańcy, banici, wywołańcy. Jest wiele określeń na tych, których wyrzucono ze społeczeństwa lub którzy sami zdecydowali się je opuścić z tylko sobie znanych powodów. Szczególnie wojny generują ich nieprawdopodobne ilości. Ludy Północy nie są wyjątkiem od tej zasady, ła...
Karak Varn

Karak Varn

28-06-2012 23:05 | feanor785 | Komentarze: 4
Karak Varn - niegdyś ta wielka twierdza z łatwością mieściła nawet sto tysięcy krasnoludów. Została wybudowana z rozmachem i przepychem architektonicznym. Powstała zapewne gdzieś w Pierwszej Erze, kiedy Krasnoludy mogły pozwolić sobie na wystawienie milionowej armii, w większą nie uwierzę, mimo że i...