» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 148.
Pomysł na scenariusz #1

Pomysł na scenariusz #1

Zapomniana wioska

30-01-2014 23:28 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Pomysł na scenariusz #1 otwiera serię artykułów przedstawiających zarysy scenariuszy w świecie Warhammera. Celem ich będzie pobudzenie wyobraźni, jak również zasugerowanie wprowadzenia elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Historia może rozgrywać się w dowolnej krainie Starego Świata. Jed...
Mroczny zestaw kart do 3 ed. WFRP

Mroczny zestaw kart do 3 ed. WFRP

Czy kolorowe może być mroczne?

01-04-2012 09:39 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 12
Czy kiedykolwiek wyobrażaliście sobie w jak mroczne miejsca mogą trafić Wasi bohaterowie? Jakie mroczne artefakty mogą spotkać na swojej drodze? W jakie mroczne stany może popaść ich dusza, umysł, czy fryzura? Niniejszym chcieliśmy zwizualizować te mroczne możliwości. Zapraszamy do skorzystania z o...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
Co tam, panie, u was słychać?

Co tam, panie, u was słychać?

Pogwarki z miejscowymi o tym i owym

13-07-2005 18:25 | bjorn | Komentarze: 12
Dla zapominalskich, bądź nowych Czytelników kilka słów tytułem przypomnienia. Artykuł z maja 2003 roku pt. Co tam panie słychać? w zamierzeniu pomagał Mistrzom Gry w ożywieniu karczemnego życia. Obecny artykuł stanowi kontynuację tego pomysłu - miast wkładać w usta Bohaterów Niezależnych improwizo...
Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Nie zaczynacie w karczmie. Ani na trakcie. Zaczynacie w środku przygody.

07-05-2023 00:17 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 12
Znudzony sesjami, które zaczynają się od przyjęcia zlecenia i stopniowego budowania napięcia? Zaplanujmy sesje, które ten porządek rzeczy wywracają do góry nogami, a akcja zaczyna się z przytupem. Jak to ujął Hitchcock – "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie...
Goniec Altdorfski #3

Goniec Altdorfski #3

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

11-02-2013 22:05 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Przed Wami trzeci numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną p...
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Waffelnkugeln

Waffelnkugeln

26-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 10
Lokalizacja i najważniejsze informacje Waffelnkugeln to niewielkie miasteczko oddalone o dzień drogi od Middenheimu, mieszka w nim nieco ponad ośmiuset ludzi. Mimo niewielkich rozmiarów, osada ta należy do bardzo bogatych: większość żyjących tu ludzi utrzymuje się z rzemieślnictwa (złotnictwo, ko...
Robimy imprezę!

Robimy imprezę!

17-01-2004 15:50 | bjorn | Komentarze: 10
No, wjeżdżacie do miasta i jest jarmark. Na rynku zbierają się ludzie, są organizowane różne konkursy i zabawy, i właśnie.. Co? Jakie są konkursy? Eee... No, na przykład.. Na przykład siłowanie się na rękę i… i tańce są… Eee... I podchodzi facet w czarnym płaszczu i mówi, że ma dla was r...
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

23-12-2009 12:41 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 10
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle'a to pomysł na scenariusz, którego akcja może mieć miejsce we wschodnim Middenlandzie lub Ostlandzie, niedługo po ustaniu działań wojennych. Najlepiej, gdyby drużyna składała się z Bohaterów z prawdziwego zdarzenia, którzy nie wahają się pomagać potrzebującym. Tajemn...
Bracia

Bracia

11-11-2005 09:29 | | Komentarze: 9
Notka od redakcji Scenariusz Bracia został wyróżniony w konkursie Mam plan! Klikając >tutaj< możecie przeczytać on-line, lub ściągnąć na swój dysk wersję Braci w formacie pdf. Miłej lektury i pasjonującej sesji! BRACIA Ewa Dłutowska i Aleksander Ryłko Ilustracje: Joanna Ryłko Uwag...
Neuleben

Neuleben

13-01-2007 22:00 | Hagar | Komentarze: 9
Neuleben to przygoda, która ma zmusić graczy do przemyśleń. Nie będzie tu wiele walki, nie będzie intryg. Najważniejszy jest klimat. Klimat, który być może zmieni podejście BG do mutacji i Chaosu. Pamiętaj o tym MG – nastrój jest tu nadrzędnym celem. Ile już razy Ty i Twoi gracze zastanawiali...
Opowieść z Hexensnacht

Opowieść z Hexensnacht

03-02-2007 23:10 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Wstęp Opowieść z Hexensnacht to przygoda przeznaczona dla 3-4 graczy, której akcja rozgrywa się w zachodnim Averlandzie, w pobliżu Streissen. Bohaterowie przewożą poufne dokumenty handlowe z Averheim do Nuln, a każdy dzień zwłoki może pozbawić ich wysokiej premii. Jest koniec roku 2522, jednak jak n...
Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

13-05-2008 22:52 | triki | Komentarze: 9
Nie jest to typowy scenariusz, opisujący krok po kroku działania Bohaterów. Powodem jest fakt, że o ile pierwszy dzień przygody jest jeszcze w miarę przewidywalny, o tyle kolejne dni już nie. Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówk...
Rodowe waśnie

Rodowe waśnie

05-07-2008 23:52 | | Komentarze: 9
Scenariusz przygotowany jest dla grupy liczącej od 2 do 5 graczy. BG nie muszą być doświadczonymi postaciami, gdyż MG wedle woli może ograniczyć ilość przeciwników, bądź z nich zrezygnować. Pożądana byłaby postać elfa leśnego, ale nie jest to obowiązkowe, gdyż niezrozumiane przez BG elfickie elemen...
Morskie opowieści

Morskie opowieści

26-11-2014 13:56 | amenarhi | Komentarze: 9
Poniższy materiał to krótki pomysł na przygodę i zarys kampanii rozgrywającej się na odległych i egzotycznych morzach, a jest on nawiązaniem do wydanego niedawno dodatku „Ahoy”. Przyda się wszystkim tym, którzy pragnęliby wykorzystać informacje zawarte w „Ahoy”, a nie ma...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...
Sokół middenheimski

Sokół middenheimski

czyli: noir znaczy dark

28-02-2010 18:59 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Przebywając w jakimś dużym, ludnym mieście (np. klaustrofobicznym Middenheim), Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez piękną i tajemniczą nieznajomą. Ich zadaniem jest odszukanie pewnego posążka, jakoby skradzionej rodzinnej pamiątki. Kobieta zdradzi, że zlecenie jest niebezpieczne – drużyn...
Marionetki Rogatego Szczura

Marionetki Rogatego Szczura

05-06-2010 16:25 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Poniżej prezentuję koncept scenariusza, będący pożywką dla wyobraźni nie zaś jej wyręczeniem. Nie jest to gotowy, szczegółowy skrypt przygody. Tekst zawiera w sobie pomysły wymagające starannego przemyślenia i modyfikacji w zależności od profilu graczy, z jakimi się bawimy. Początek sesji to prelud...
Kacper Gottverlassen

Kacper Gottverlassen

11-07-2010 12:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Scenariusz jest przeznaczony dla grupy Bohaterów Graczy, którzy razem z niejednego pieca chleb jedli. Jego fabuła ma swój początek w dowolnym, niewielkim mieście Imperium. Wykorzystanie scenariusza jako pobocznego motywu na sesji jest możliwe, a nawet wskazane – Mistrz Gry powinien jedynie zad...
Scheda

Scheda

21-01-2008 11:44 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Opisy profesji dostępnych w WFRP mówią jasno – bohaterami tej gry są awanturnicy, którzy porzucili swoje dawne zajęcia, by podróżować po szlakach Starego Świata. Zostawiając za sobą przeszłość szukają chwały, choć zazwyczaj jedynym co przychodzi im w udziale, jest niechęć i niezrozumienie. W "...
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

zarys scenariusza do II edycji WFRP

05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...
Król Olch

Król Olch

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - III miejsce

24-12-2012 10:35 | Mateusz 'Dżeki' Rutkowski | Komentarze: 8
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła III miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Przygoda przeznaczona jest do 2 edycji WFRP, jednakże po wprowadzeniu niewielkich zmian, da się ją poprowadzić w 1 bądź 3 edycji. Najlepiej, aby ilość graczy nie...
Minikarty postaci

Minikarty postaci

16-08-2013 19:28 | GA Team | Komentarze: 8
Tym razem chcielibyśmy udostępnić szerszemu gronu odbiorców przygotowane przez nas minikarty postaci do drugiej edycji Warhammera. Ta drobna pomoc może zdecydowanie ułatwić Mistrzowi Gry prowadzenie starć podczas sesji, poprzez uprzednie przygotowanie i zapisanie na nich statystyk przeciwników i/lub...
Błękitna Dalia

Błękitna Dalia

12-11-2012 22:33 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Gorgona jest dla opasłych starców snujących omszałe historie swoich rodów. Jeśli pragniesz zaznać prawdziwego altdorfskiego życia, spotkać wpływowych ludzi i balować do białego rana, odwiedź Błękitną Dalię! Kornelius, bard Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotk...
Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Jak tworzyć sceny w które chce się grać.

01-03-2023 18:32 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 8
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy. Podsta...
Szlachectwo zobowiązuje

Szlachectwo zobowiązuje

20-08-2012 22:36 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Pomysł na scenariusz do drugiej edycji WFRP, przeznaczony dla drużyn, którym nieobce są podstawy etykiety i trudna sztuka dogadywania się z przedstawicielami szlacheckiego stanu Imperium. Bohaterowie staną naprzeciw fali wstrząsających zbrodni, które od pewnego czasu nękają nulneńską szlachtę, uniem...
Karta zaklęć z kluczem

Karta zaklęć z kluczem

02-11-2005 09:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 7
Zgodnie z zapowiedzią Kuba Redys przygotował nową kartę zaklęć specjalnie dla tych, którzy chcieliby potraktować ją jako samodzielny rekwizyt. Stąd w tej pracy większy nacisk na klimatycznośc grafiki, niż na fukcjonalność.Jeśli pragniecie wykorzystać wzór tej karty jako rekwizyt pergaminu, na którym...
Kołysanka dla Franza

Kołysanka dla Franza

24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Miejskie okazje

Miejskie okazje

07-02-2010 17:03 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Przed Wami dwa pomysły, mocno osadzone w miejskiej scenerii. Gotowe do zmodyfikowania i wprowadzenia na sesji, na której zamiast kurzu gościńca i trudów podróży występuje bruk wąskich uliczek i miejski zgiełk. Wielka WYP - czyli dla każdego coś miłego Drużyna trafia na wyprzedaż, organizowaną w d...
Jane Eyre a Warhammer

Jane Eyre a Warhammer

18-02-2010 14:19 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Poniższy pomysł na scenariusz zainspirowany jest powieścią Dziwne losy Jane Eyre autorstwa Charlotte Brontë - prawdziwie mroczną, nastrojową historią. Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, z...
Most

Most

21-08-2010 12:34 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 7
Poniższa przygoda rozgrywa się wśród cuchnących rybami uliczek i ciasnych kanałów Marienburga. W największym porcie Starego Świata Bohaterowie zbadają sprawę zaginięcia znanej kurtyzany, Zeny Rohe. Podczas poszukiwań drużyna spotka jej rozgoryczonych kochanków, przedstawicieli kultów i zwykłych band...
Złoto Arabii

Złoto Arabii

24-10-2011 02:48 | Łukasz 'Salantor' Pilarski | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zdobyła wyróżnienie w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Arabia. Wielki, pustynny obszar na dalekim południu, złożony z kilku dużych miast-państw. Nie w pełni zbadany, tajemniczy, egzotyczny. Teoretycznie prowadzi handel...
La Conquista, czyli Podbój

La Conquista, czyli Podbój

07-11-2011 22:42 | Siergiejowicz | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Tekst prezentujemy w wersji oryginalnej. Każda przygoda musi się gdzieś zacząć. W tym przypadku miejscem tym jest miasto Norden na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule...
Wyprawa po wodę życia

Wyprawa po wodę życia

14-11-2011 23:30 | deScourge | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Tekst prezentujemy w wersji oryginalnej. Przygoda przeznaczona jest do pierwszej edycji WFRP, dla grupy trzech, czterech bohaterów kończących pierwsze, lub rozpoczynaj...
Sprawcy, cz.I

Sprawcy, cz.I

15-04-2012 22:23 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 6
"Dawno, dawno temu, gdy ludzie byli jeszcze słabi i prymitywni, cywilizowanym światem rządziły prastare rasy elfów i krasnoludów. Królowali oni mądrze i zgodnie, tak jak nakazywali im ich Bogowie, Prawa i Obyczaje. Działo się tak przez setki lat, do momentu, gdy wybuchła wielka Wojna o Brodę, która...
Abominacja

Abominacja

17-09-2012 20:08 | nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Posępna Wieczerza

Posępna Wieczerza

04-08-2008 22:18 | | Komentarze: 5
Niniejsza detektywistyczna przygoda przeznaczona jest dla 3-4 średnio zaawansowanych graczy. Miejscem akcji jest wybudowany na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule port Norden (Nordland). W mieście aż huczy od zbliżających się wielkimi krokami zaślubin córki barona Ottmara von Neurath z księciem Tank...