» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 146.
Roszada we Mgle

Roszada we Mgle

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - Wyróżnienie

20-12-2012 16:48 | Z Enterprise | Komentarze: 118
Od redakcjiNiniejsza przygoda zdobyła wyróżnienie w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Poniższa przygoda jest przeznaczona dla 3-4 graczy z postaciami na poziomie pierwszej lub drugiej profesji, z charakterem praworządnym, dobrym lub neutralnym. Gr...
Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Sposoby na uprzykrzenie życia graczom

07-04-2014 21:15 | amenarhi | Komentarze: 82
W arsenale każdego Mistrza Gry zwykle roi się od zbójów, stworów i przeróżnych metod na pognębienie i/lub rozruszanie graczy. Rzadko jednak Prowadzący pamięta o drobiazgach, które tak skutecznie potrafią uprzykrzyć życie codzienne, nie powodując poważniejszych uszczerbków na zdrowiu, czy m...
A było to tak...

A było to tak...

26-06-2014 16:53 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 79
W karczmie „Pod hałaśliwym duchem” zgromadzeni goście snują gawędę o trójce herosów, którzy wracają w glorii zwycięzców z kampanii przeciwko Chaosowi. W stolicy czeka na nich nowe zadanie – muszą eskortować bohaterkę Imperium do przytułku dla skażonych zepsuciem we Frederheim. Na m...
Święto Wiosny

Święto Wiosny

25-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 77
Święto Wiosny Okej, dobrze wiemy, że nikt w sieci czytać nie lubi, dlatego wstęp będzie krótki i do rzeczy. Drogi Mistrzu- nie będę za Ciebie odwalał całej brudnej roboty. Scenariusz prezentowany poniżej nie jest kompletny, by uzyskać zadowalające efekty będziesz musiał jeszcze nieco nad nim popr...
Smocze leże

Smocze leże

czyli gdzie leży smok

06-04-2003 21:15 | bjorn | Komentarze: 77
Drogi Mistrzu! Przed Tobą krótki artykuł przedstawiający zarys dosyć nietypowej przygody. Została ona stworzona z myślą o WFRP, ale po kosmetycznych przeróbkach można ją przenieść do dowolnego świata fantasy. Proszę zapiąć, pasy, startujemy... Usiądź wygodnie, rozeprzyj się w fotelu i wyobraź sob...
Nowa Karta Postaci do II ed. WFRP

Nowa Karta Postaci do II ed. WFRP

format pdf, jpg oraz rar, jak wolisz!

12-09-2005 23:12 | | Komentarze: 55
Mamy przyjemność udostępnić Wam bardzo starannie wykonana Kartę Postaci do II edycji Warhammera. Jej twórca - Kuba Redys napisał: Moja karta ma być rekwizytem ze świata gry. Nie formularzem, ani zdobionymi tabelkami. Po prostu ma, na ile to możliwe, przypominać coś co mogłoby istnieć w Starym Świec...
Tabula Rasa

Tabula Rasa

06-05-2007 16:50 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 55
Bohaterowie znajdują się w jakichkolwiek górach, najlepiej na terenie Imperium, ale niekoniecznie. Dla potrzeb przygody uznajemy, że są to Góry Środkowe, znajdujące się na wschód od Middenheim, ale mogą być inne. Podróżują od kilku dni w rzęsistym deszczu, który tej nocy zamienił się w prawdziwą bur...
Hej, czy to Matrix?

Hej, czy to Matrix?

czyli gra w zepsutą grę

08-05-2010 21:58 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 53
To dosyć radykalny pomysł. Może stanowić przerwę w dłuższej kampanii, przygodę - odskocznię, której następstwa nie będą brane pod uwagę w kolejnych scenariuszach, albo wręcz przeciwnie – może być początkiem wielkiej, epickiej i heroicznej kampanii z drużyną w roli głównej. Przygoda zaczyna si...
Niestety, jesteś za głupi...

Niestety, jesteś za głupi...

czyli o inteligencji i ogładzie słów mądrych kilka...

28-05-2003 19:37 | bjorn | Komentarze: 53
Warhammer, jak każdy system, ma swoje wady. Miejscem bytowania tychże jest głównie rozdział poświęcony mechanice. Pisano już o tym wiele, mniej lub bardziej sensownie – mniejsza z tym Rozwodzenie się na temat zasad opcjonalnych reguł dotyczących obrażeń krytycznych, strzelania z łuku, wspinac...
Jak zrobić stary dokument?

Jak zrobić stary dokument?

01-09-2003 19:25 | bjorn | Komentarze: 52
Jak zrobić ładną pomoc do gry – mapę, stary list, dokument? Recepta jest bardzo prosta i, jak mniemam, przez większość znana. Papier – nada się każdy, byle nie śliski! – zanurzamy w miseczce z dobrze zaparzoną, gorącą herbatką. Po pół godzinie wyjmujemy kartkę, kładziemy na grzejni...
Żetony

Żetony

Znaczniki ułatwiające rozgrywkę

21-01-2007 19:59 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 50
Świat Warhammera jest miejscem wielu gwałtownych starć i ryzykownych przygód. Gdy akcja przyspiesza i nie ma miejsca na niejasności, Mistrz Gry nie musi ograniczać się do opisywania sceny. Często wygodniej jest pokazać, co się dzieje. Wszelkie pomoce wizualne pomagają unikać pomyłek i ułatwiają prow...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Przemytnicy spaczenia

Przemytnicy spaczenia

18-03-2013 20:48 | nerv0 | Komentarze: 46
W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Nawet wiejski pastuch ostrzeże córkę wybierającą się do miasta, by uważała na tych, co winem w gospodach częstują. W dużych...
Jak skrzywdzić bez krytyka?

Jak skrzywdzić bez krytyka?

Alternatywny sposób przyznawania obrażeń

25-11-2006 20:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 43
Jak skrzywdzić bez krytyka ? Alternatywne zasady do Warhammera 2 ed. NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Jest w zasadach Warhammera coś niezwykle mnie irytującego. Czy to pierwsza, czy druga edycja, to zanim postać zostanie zabita przechodzi najpierw przez fazę „nic mnie nie boli”, a następ...
Portrety

Portrety

09-12-2005 13:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 42
Poniżej zamieszczamy zbiór portretów. Znajdziecie wsród nich różnorakie facjaty: biedaków i szlachciców, elfów i halflingów, najmników i mieszczan. Na cóż to komu, ktoś zapyta? Pomysłów jest kilka. - Sporzadzenie listu gończego. Możemy mieć wzór takiego listu i tylko podmieniać w nim portrety, wy...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Czarny jednorożec

Czarny jednorożec

Zwycięski scenariusz konkursu Mam Plan!

01-10-2005 12:50 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 34
Notka od redakcji Scenariusz Czarny Jednorożec wygrał w konkursie Mam plan! organizowanym przez dział Warhammera, a sponsorowanym przez Copernicus Corporation. Tekst, który zamieszczamy poniżej jest niepełną wersją scenariusza, pozbawioną wielu ilustracji, uroku i estetyki, jaki posiada oryginał...
Ciernie

Ciernie

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce

07-01-2013 18:39 | Ninetongues | Komentarze: 33
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! "Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Opowieść o Mistrzu Ciał

Opowieść o Mistrzu Ciał

01-06-2004 17:35 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 33
Trup Zimno. Cholernie zimno. Lodowe sople zwisają z wąsów i ocierają się o wargi leciutko, ale bezustannie, co po kilku godzinach doprowadza usta do strasznego bólu. Czujecie, jak krew zastyga w żyłach? Jak tłoczy się coraz wolniej i wolniej, by w końcu zamarznąć? Owinięcie szmatami metalowych czę...
Pomysł na scenariusz #2

Pomysł na scenariusz #2

Marne ciało

16-02-2014 20:40 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 32
Pomysł na scenariusz #2 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Konwencja: Zależy od MG Czas gr...
Etykiety na butelki

Etykiety na butelki

05-02-2008 23:14 | Hagar | Komentarze: 31
Ależ paniczu! Trza kupić paniczowi tom flaszke! Toż to nie uchodzi co by w święto takie, dobrego trunku w dom nie przynieść! I to nie jednom flaszke! Na takiego chłopa, jak panicz, to przecie jedno takie mało bedzie! Już ja przyniosę coś akuratnego dla wielmożnego pana, ino zaczekać upraszam, bo do...
Obietnica Trzech Czaszek

Obietnica Trzech Czaszek

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce

31-12-2012 17:40 | ---- 'WekT' ---- | Komentarze: 31
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Scenariusz do drugiej edycji WFRP, dla grupy 3-5 graczy. Bez większych komplikacji można dopasować go do dowolnej grupy postaci. Zalecane jest, aby co najmniej je...
Kurhan Furii

Kurhan Furii

11-10-2009 18:17 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 31
Charakterystyka Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla 4-6 początkujących lub 3-4 średnio zaawansowanych Bohaterów. Przydadzą się wojownicy i BG potrafiący przeżyć w głuszy. Najlepiej jest wybrać na czas akcji wczesną jesień, gdy zmrok szybko zapada, co będzie ważne w dalszej części scenariusza...
Sympatyczny atrament

Sympatyczny atrament

chyba tylko ercon jest sympatyczniejszy

06-04-2003 21:17 | bjorn | Komentarze: 29
"...Pomysł stary jak świat, znany już Egipcjanom. Jeśli jednak jakimś cudem nie wiesz, jak przygotować atrament sympatyczny, zapraszam do dalszej lektury. Receptura jest- wbrew pozorom- bardzo prosta. Wystarczy zmieszać mleko (w miarę możliwość tłuste) z sokiem z cytryny, w proporcji pół na pół. P...
Towary wszelakie

Towary wszelakie

20-10-2008 20:09 | Szymon 'russ10' Krzyżanowski | Komentarze: 28
Upał był nieznośny i uciążliwy. W słońcu panowała taka spiekota, że zdawało się, iż morza wyparują a cały świat wyschnie na wiór. W takiej atmosferze, na niewielkiej polance gdzieś pośrodku Jałowej Krainy, stały naprzeciw siebie dwie grupy. Na pierwszą składała się dwudziestka potężnych orków. Te...
Ranny i Ranni

Ranny i Ranni

Sposób opisu walki i jej następstw dla różnych postaci.

16-10-2006 00:57 | bjorn | Komentarze: 28
Wiadomo: rzadko kiedy zdarza się sesja, na której nie dochodzi do „wygrzewu”. Taka jest już nasza, erpegowa, natura, że od czasu do czasu lubimy komuś przetrzepać skórę. Niekiedy jednak trafi kosa na kamień i to nasi bohaterowie z trudem kończą potyczkę w.. jednym kawałku. Właśnie –...
Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Szyfr: "wykluczanie podobieństw"

02-09-2004 14:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 28
Na pewno zdarzało się Wam, że pragnęliście wpleść w wątek sesji intrygujący motyw zaszyfrowanego słowa bądź kilku ważnych słów w taki sposób, by bohaterowie, którzy otrzymają w swe ręce wiadomość zupełnie nie wiedzieli, iż jest w niej zawarte hasło. Istnieje wiele sposobów szyfrowania wiadomości,...
Listy gończe

Listy gończe

24-11-2005 12:06 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 28
Przygotowaliśmy dla Was trzy listy gończe, które po wydrukowaniu możecie wykorzystać na własnej sesji jako rekwizyty. Listy są w formacie .jpg - klikając na miniaturkę, otworzycie je w rzeczywistych, dużych rozmiarach. Miłej zabawy! Dezerter Heretyk Zabójcy
Szpon Chaosu

Szpon Chaosu

16-01-2012 23:55 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 27
Niniejszy scenariusz bazuje na motywach opowiadania Prawa dłoń przeznaczenia Roberta E. Howarda z cyklu o Solomonie Kane'ie. Wykorzystuje szkielet opracowanej przez Johna W. Mangruma przygody Near at Hand z przeznaczonego do settingów Ravenloft i Gothic Earth fanowskiego modułu The Forgotten Childre...
Rzecz o bohaterach mniejszych

Rzecz o bohaterach mniejszych

04-03-2006 12:55 | | Komentarze: 26
Rzecz o bohaterach mniejszych, czyli: Czemu młody Helmut uciekł z domu i czy mu to aby na zdrowie wyszło, czyli: Dzieci postaciami graczy Gościńce Imperium są zalewane wszelkiej maści wykolejeńcami, poszukiwaczami kłopotów, żołnierzami, strażnikami, uciekinierami, kupcami, wędrownymi kapłanami...
Wilkołak

Wilkołak

17-02-2008 21:42 | Carramba | Komentarze: 26
Scenariusz przeznaczony jest dla 2 – 4 graczy, właściwie na dowolnym stopniu zaawansowania postaci. Przygoda nie zawiera wielu elementów walki, skupia się na rozmowach z Bohaterami Niezależnymi oraz poznawaniu ich tajemnic. Głównym celem graczy będzie utrzymanie się przy życiu i (o ile to mo...
Czas na gawędę

Czas na gawędę

14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos Prawa sztuki widzowie sztukom nadali Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć. - Samuel Clemens Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
Legenda

Legenda

17-09-2014 19:24 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 24
Wojna z Chaosem zagraża stolicy Imperium. Trójka wielkich bohaterów zostaje wysłanych do legendarnego, niezdobytego zamku Helmburg, by poznać jego tajemnicę i zapewnić ocalenie Altdorfowi. Gdy docierają na miejsce, sytuacja jest krytyczna. Pan zamku jest na krawędzi śmierci, morale załogi podupada,...
Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

...a co, gdy nie starczy kamienia?

18-02-2006 16:24 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 24
Budynek mieszkalny skromnego mieszczaństwa Budynek zbudowany jest z drewna, kamienna jest jedynie podbudówka. Ścianami przylega on do innych zabudowań, które razem tworzą kwadrat z zamkniętym podwórcem na środku. Na podwórzec prowadzi jedna brama, na tyle szeroka, aby mógł nią wjechać wóz. Po...
Dwa Płaszcze

Dwa Płaszcze

28-10-2008 12:33 | | Komentarze: 23
Tego typu karczmy istnieją w dużych miastach. Miejsca z jednej strony bogate i szykowne, przeznaczone dla elit i szczęśliwych hazardzistów, z drugiej starające się zapewnić masowy zysk na miejscowych szumowinach, alkoholikach i przestępcach. Problem w tym, iż te światy trzeba umiejętnie oddzielić &#...
Dziedzic cz. 2

Dziedzic cz. 2

07-09-2003 10:45 | bjorn | Komentarze: 23
Jak już wiemy, nasi bohaterowie mają dokładnie tydzień, by znaleźć i odbić dziedzica rodu Stradivari, młodego Guccia (patrz: część 1). W drugim – i zarazem ostatnim – odcinku scenariusza zrezygnujemy z narracji jednego z członków drużyny; tym razem kolejne etapy poszukiwań przedstawi oso...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Jądro ciemności

Jądro ciemności

12-04-2010 14:32 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 22
Przepowiednia Rok 2521 KI nie był dobry dla Imperium: hordy barbarzyńców zalały północ kraju, łupiąc Ostermark i Ostland wraz z Wolfenburgem, a imperialna armia przypomniała sobie gorycz porażki. Kolejny rok, miast odbudowy, przyniósł ból i rozpacz, jakich Imperium nie zaznało przez ostatnich dwieśc...
Invocabus

Invocabus

24-12-2010 11:03 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 22
Wstęp Invocabus to pomysł na scenariusz dla grupy postaci o dowolnym stopniu doświadczenia, mających jednak pojęcie o funkcjonowaniu Imperium i działających w nim instytucji. Na potrzeby niniejszego tekstu przyjąłem, że akcja rozgrywa się w Nuln, ale równie dobrze może to być dowolne większe miasto...