» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 148.
Neuleben

Neuleben

13-01-2007 22:00 | Hagar | Komentarze: 9
Neuleben to przygoda, która ma zmusić graczy do przemyśleń. Nie będzie tu wiele walki, nie będzie intryg. Najważniejszy jest klimat. Klimat, który być może zmieni podejście BG do mutacji i Chaosu. Pamiętaj o tym MG – nastrój jest tu nadrzędnym celem. Ile już razy Ty i Twoi gracze zastanawiali...
Żetony

Żetony

Znaczniki ułatwiające rozgrywkę

21-01-2007 19:59 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 50
Świat Warhammera jest miejscem wielu gwałtownych starć i ryzykownych przygód. Gdy akcja przyspiesza i nie ma miejsca na niejasności, Mistrz Gry nie musi ograniczać się do opisywania sceny. Często wygodniej jest pokazać, co się dzieje. Wszelkie pomoce wizualne pomagają unikać pomyłek i ułatwiają prow...
Opowieść z Hexensnacht

Opowieść z Hexensnacht

03-02-2007 23:10 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Wstęp Opowieść z Hexensnacht to przygoda przeznaczona dla 3-4 graczy, której akcja rozgrywa się w zachodnim Averlandzie, w pobliżu Streissen. Bohaterowie przewożą poufne dokumenty handlowe z Averheim do Nuln, a każdy dzień zwłoki może pozbawić ich wysokiej premii. Jest koniec roku 2522, jednak jak n...
Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

07-04-2007 13:12 | triki | Komentarze: 4
Nieopodal Bramy Nulneńskiej, w zachodniej części Averheim, stoi majestatyczny budynek, kryjący jedne z największych piwnic w Imperium. Duży, trawiasty dziedziniec z wybrukowanymi białą skałą alejkami i fontanną pośrodku, prezentuje się bardzo okazale. Kamienne schody prowadzą do dwóch masywnych kolu...
Prawdziwe miłosierdzie

Prawdziwe miłosierdzie

15-04-2007 23:49 | | Komentarze: 3
Witaj Mistrzu. Masz przed sobą zarys przygody, która do wesołych nie należy, za to pozwoli określić, jak bohaterowie Twoich graczy rozumieją miłosierdzie. Nie jest ona łatwa do poprowadzenia i będzie wymagać od Ciebie dobrej znajomości scenariusza a także gotowości do improwizacji. Scenariusz znajd...
Burza i upór

Burza i upór

22-04-2007 00:53 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Od redakcji: Poniższa przygoda zdobyła wyróżnienie w Burzliwym Konkursie na scenariusz. W związku z tym, iż jest jedną z prac konkursowych, publikujemy ją w formie oryginalnej, bez wcześniejszej redakcji tekstu. Jedynie wyraźne błędy ortograficzne i językowe zostały poprawione w celu zwiększenia kom...
Kuźnia Piorunów

Kuźnia Piorunów

29-04-2007 01:36 | narsilion | Komentarze: 15
Przygoda dla postaci rozpoczynających drugą profesję. Czas gry: 4-6 godzin. W scenariuszu użyto przeciwników opisanych w Bestiariuszu Starego Świata, toteż nie zamieszczam ich charakterystyk. ...i wtedy dzielny szewczyk poszedł po pomoc do krasnoludów, śladem swych braci. Wdrapał się na wielką górę...
Tabula Rasa

Tabula Rasa

06-05-2007 16:50 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 55
Bohaterowie znajdują się w jakichkolwiek górach, najlepiej na terenie Imperium, ale niekoniecznie. Dla potrzeb przygody uznajemy, że są to Góry Środkowe, znajdujące się na wschód od Middenheim, ale mogą być inne. Podróżują od kilku dni w rzęsistym deszczu, który tej nocy zamienił się w prawdziwą bur...
Scheda

Scheda

21-01-2008 11:44 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Opisy profesji dostępnych w WFRP mówią jasno – bohaterami tej gry są awanturnicy, którzy porzucili swoje dawne zajęcia, by podróżować po szlakach Starego Świata. Zostawiając za sobą przeszłość szukają chwały, choć zazwyczaj jedynym co przychodzi im w udziale, jest niechęć i niezrozumienie. W "...
Etykiety na butelki

Etykiety na butelki

05-02-2008 23:14 | Hagar | Komentarze: 31
Ależ paniczu! Trza kupić paniczowi tom flaszke! Toż to nie uchodzi co by w święto takie, dobrego trunku w dom nie przynieść! I to nie jednom flaszke! Na takiego chłopa, jak panicz, to przecie jedno takie mało bedzie! Już ja przyniosę coś akuratnego dla wielmożnego pana, ino zaczekać upraszam, bo do...
Wilkołak

Wilkołak

17-02-2008 21:42 | Carramba | Komentarze: 26
Scenariusz przeznaczony jest dla 2 – 4 graczy, właściwie na dowolnym stopniu zaawansowania postaci. Przygoda nie zawiera wielu elementów walki, skupia się na rozmowach z Bohaterami Niezależnymi oraz poznawaniu ich tajemnic. Głównym celem graczy będzie utrzymanie się przy życiu i (o ile to mo...
Czekałam...

Czekałam...

16-04-2008 18:04 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 14
Wstęp Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię. Na...
Zabójcą być

Zabójcą być

04-05-2008 19:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 4
Strażnik przeszedł niespełna dwa metry ode mnie, mogłem go pozbawić życia na kilka sposobów: garotą, sztyletem lub po prostu skręcić mu kark. Tylko po co? Nie przyszedłem tu po jego życie, dziś kostucha ostrzy swą kosę na inny kark. Tacy, jak ten strażnik nie stoją na mej drodze, oni zawsze idą środ...
Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

13-05-2008 22:52 | triki | Komentarze: 9
Nie jest to typowy scenariusz, opisujący krok po kroku działania Bohaterów. Powodem jest fakt, że o ile pierwszy dzień przygody jest jeszcze w miarę przewidywalny, o tyle kolejne dni już nie. Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówk...
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Ralf Beyer

Ralf Beyer

28-05-2008 23:29 | Michał 'kegarx' Heronimczak | Komentarze: 13
Rzecz zaczęła się w Middenheim, roku 2522, w momencie gdy kupiec i członek rady gildii kupieckiej miasta Middenheim, Ralf Beyer, zrzekł się swego miejsca i ogłosił, że opuszcza miasto i przenosi się do Altdorfu. Wiadomość ta zszokowała radnych i wywołała niemałe zamieszanie. Jednak, co gorsza, Beyer...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Rodowe waśnie

Rodowe waśnie

05-07-2008 23:52 | | Komentarze: 9
Scenariusz przygotowany jest dla grupy liczącej od 2 do 5 graczy. BG nie muszą być doświadczonymi postaciami, gdyż MG wedle woli może ograniczyć ilość przeciwników, bądź z nich zrezygnować. Pożądana byłaby postać elfa leśnego, ale nie jest to obowiązkowe, gdyż niezrozumiane przez BG elfickie elemen...
Posępna Wieczerza

Posępna Wieczerza

04-08-2008 22:18 | | Komentarze: 5
Niniejsza detektywistyczna przygoda przeznaczona jest dla 3-4 średnio zaawansowanych graczy. Miejscem akcji jest wybudowany na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule port Norden (Nordland). W mieście aż huczy od zbliżających się wielkimi krokami zaślubin córki barona Ottmara von Neurath z księciem Tank...
Oblicza magii

Oblicza magii

23-09-2008 23:10 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 13
Uwagi wstępne Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręczniko...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Towary wszelakie

Towary wszelakie

20-10-2008 20:09 | Szymon 'russ10' Krzyżanowski | Komentarze: 28
Upał był nieznośny i uciążliwy. W słońcu panowała taka spiekota, że zdawało się, iż morza wyparują a cały świat wyschnie na wiór. W takiej atmosferze, na niewielkiej polance gdzieś pośrodku Jałowej Krainy, stały naprzeciw siebie dwie grupy. Na pierwszą składała się dwudziestka potężnych orków. Te...
Dwa Płaszcze

Dwa Płaszcze

28-10-2008 12:33 | | Komentarze: 23
Tego typu karczmy istnieją w dużych miastach. Miejsca z jednej strony bogate i szykowne, przeznaczone dla elit i szczęśliwych hazardzistów, z drugiej starające się zapewnić masowy zysk na miejscowych szumowinach, alkoholikach i przestępcach. Problem w tym, iż te światy trzeba umiejętnie oddzielić &#...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...
Śmiech Mrocznych Bogów

Śmiech Mrocznych Bogów

21-01-2009 21:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Część pierwsza, w której stare spotyka nowe Warhammer był moim pierwszym systemem fantasy. W tamtych odległych czasach wszystko wydawało się fajne i pomysłowe, a szczytem refleksji na temat mechaniki były dyskusje o syndromie nagiego krasnoluda. Potem przyszły inne gry i nowe zasady. Poznałem FUDGE,...
Kołysanka dla Franza

Kołysanka dla Franza

24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Zakazana wiedza

Zakazana wiedza

28-02-2009 22:33 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 17
Scenariusz ten rzuci Bohaterów w mroźne ostępy Hochlandu, do wsi Bergendorf, gdzie odkryją sekret baronowej Lorny von Horta i stawią czoła wampirowi. W ich łapczywe ręce wpadną rzeczy, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Do skutecznego poprowadzenia przygody przydatny będzie BG działający w...
Kwiat Miragliano

Kwiat Miragliano

14-03-2009 23:42 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 18
"Kwiat Miragliano" to mała karczma znajdująca się w południowej części Nuln, w dzielnicy zwanej przez mieszkańców miasta Małe Miragliano, którą zamieszkuje wielu Tileańczyków. Jest to niewielki, murowany przybytek z drewnianym gankiem, położony przy ulicy Winiarskiej, biegnącej równolegle do koryta...
Hulfbad

Hulfbad

11-07-2009 12:12 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Trzewia zrodziły go świata Ból i cierpienie Aura go ludzka oplata Smród i cuchnienie Wrzód w ciele ziemi, przebrzydły Rośnie pomału Chodźcie i bądźcie pokarmem Dla Wielociału Akt I - Niewiasta w potrzebie Akcja scenariusza ma miejsce głównie w Ostlandzie. Przed rozpoczęciem przygody Bohaterowie po...
Złe wieści z Salzenmund

Złe wieści z Salzenmund

17-07-2009 09:21 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 18
Charakterystyka "Złe wieści z Salzenmund" to samodzielna, zamknięta przygoda dla 2 do 5 graczy oraz Mistrza Gry, który potrafi improwizować kiedy trzeba. Pora roku ani jakieś specjalne osadzenie wydarzeń w historii Starego Świata nie mają większego znaczenia. Scenariusz rozgrywa się w Nordlandzie (t...
Gdy zakracze kruk

Gdy zakracze kruk

Powiadam ci, tom nie ja go zarżnął

02-08-2009 16:33 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Przygoda jest przeznaczona dla 2-4 graczy. Najlepiej, gdyby postacie były początkujące. Akcja scenariusza może mieć miejsce gdziekolwiek, przy rzadko uczęszczanym, pobocznym szlaku. Przyjmuję, że jest to jedna z takich dróg w okolicach Altdorfu. Bohaterowie jadą polną drogą, podróżując między jedną...
Kukiełki się nie starzeją

Kukiełki się nie starzeją

09-08-2009 22:31 | narsilion | Komentarze: 5
Bohaterowie zostaną wynajęci do ochrony panny Hildy van Parten, jedynej i rozpuszczonej jak nieszczęście córeczki bogacza Abelarda van Partena. Razem z nią trafia do uzdrowiska Sigmaringen, gdzie bywa śmietanka towarzyska szlachty całego Imperium. Pobierz plik (4,25 MB pdf).
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

zarys scenariusza do II edycji WFRP

05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...
Kurhan Furii

Kurhan Furii

11-10-2009 18:17 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 31
Charakterystyka Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla 4-6 początkujących lub 3-4 średnio zaawansowanych Bohaterów. Przydadzą się wojownicy i BG potrafiący przeżyć w głuszy. Najlepiej jest wybrać na czas akcji wczesną jesień, gdy zmrok szybko zapada, co będzie ważne w dalszej części scenariusza...
Za garść paciorków

Za garść paciorków

08-11-2009 20:50 | | Komentarze: 20
Informacje ogólne Przygoda ma miejsce w Księstwach Granicznych i jest przeznaczona dla czterech początkujących postaci. Rozegranie scenariusza powinno zająć nie więcej niż jedną siedmiogodzinną sesję. Gracze odgrywają bandę orków, która oferuje zbójeckie usługi każdemu, kto odpowiednio zapłaci. Scen...
Wróżda

Wróżda

albo ostatnie 24 godziny

16-12-2009 23:18 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 20
Wróżda albo ostatnie 24 godziny to scenariusz przeznaczony dla drużyny złożonej z 3 - 5 postaci, rozgrywający się na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Jest to przygoda drogi z elementami grozy – niezależny, zamknięty moduł do poprowadzenia na jednej, maksymalnie dwóch sesjach. Boha...
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

23-12-2009 12:41 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 10
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle'a to pomysł na scenariusz, którego akcja może mieć miejsce we wschodnim Middenlandzie lub Ostlandzie, niedługo po ustaniu działań wojennych. Najlepiej, gdyby drużyna składała się z Bohaterów z prawdziwego zdarzenia, którzy nie wahają się pomagać potrzebującym. Tajemn...
Dunkelwald

Dunkelwald

13-01-2010 12:33 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 17
Dunkelwald to pomysł na scenariusz, który można wpleść w przerwę w większej kampanii albo wykorzystać jako jednostrzałówkę. Motyw ten przeznaczony jest do drugiej edycji WFRP, ale po niewielkich modyfikacjach można wykorzystać go także w pierwszej lub trzeciej odsłonie Starego Świata. Wskazane jest,...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...