» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 145.
Święto Wiosny

Święto Wiosny

25-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 77
Święto Wiosny Okej, dobrze wiemy, że nikt w sieci czytać nie lubi, dlatego wstęp będzie krótki i do rzeczy. Drogi Mistrzu- nie będę za Ciebie odwalał całej brudnej roboty. Scenariusz prezentowany poniżej nie jest kompletny, by uzyskać zadowalające efekty będziesz musiał jeszcze nieco nad nim popr...
Waffelnkugeln

Waffelnkugeln

26-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 10
Lokalizacja i najważniejsze informacje Waffelnkugeln to niewielkie miasteczko oddalone o dzień drogi od Middenheimu, mieszka w nim nieco ponad ośmiuset ludzi. Mimo niewielkich rozmiarów, osada ta należy do bardzo bogatych: większość żyjących tu ludzi utrzymuje się z rzemieślnictwa (złotnictwo, ko...
Smocze leże

Smocze leże

czyli gdzie leży smok

06-04-2003 21:15 | bjorn | Komentarze: 77
Drogi Mistrzu! Przed Tobą krótki artykuł przedstawiający zarys dosyć nietypowej przygody. Została ona stworzona z myślą o WFRP, ale po kosmetycznych przeróbkach można ją przenieść do dowolnego świata fantasy. Proszę zapiąć, pasy, startujemy... Usiądź wygodnie, rozeprzyj się w fotelu i wyobraź sob...
Sympatyczny atrament

Sympatyczny atrament

chyba tylko ercon jest sympatyczniejszy

06-04-2003 21:17 | bjorn | Komentarze: 29
"...Pomysł stary jak świat, znany już Egipcjanom. Jeśli jednak jakimś cudem nie wiesz, jak przygotować atrament sympatyczny, zapraszam do dalszej lektury. Receptura jest- wbrew pozorom- bardzo prosta. Wystarczy zmieszać mleko (w miarę możliwość tłuste) z sokiem z cytryny, w proporcji pół na pół. P...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Co tam, panie, słychać?

Co tam, panie, słychać?

..wieści gminne i inne

19-05-2003 20:00 | bjorn | Komentarze: 20
„Siedzicie sobie w karczmie. Tak, znowu. Na czym to ja.. Acha, siedzicie sobie w karczmie, siedzą też inni ludzie, no i sobie gadają.. Tak, gadają, powiedziałem.. Co gadają..? Eeee... Tego.. Jeden mówi.. Eee... ‘Kumie, ładną mamy dziś pogodę, prawda..?’ ” Takie sytuacje z...
Niestety, jesteś za głupi...

Niestety, jesteś za głupi...

czyli o inteligencji i ogładzie słów mądrych kilka...

28-05-2003 19:37 | bjorn | Komentarze: 53
Warhammer, jak każdy system, ma swoje wady. Miejscem bytowania tychże jest głównie rozdział poświęcony mechanice. Pisano już o tym wiele, mniej lub bardziej sensownie – mniejsza z tym Rozwodzenie się na temat zasad opcjonalnych reguł dotyczących obrażeń krytycznych, strzelania z łuku, wspinac...
Tworzenie zgranych drużyn

Tworzenie zgranych drużyn

03-06-2003 19:34 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 20
Spróbuję Was zachęcić do porzucenia przygód w konwencji drogi, a namówić na eksplorowaniu regionu skąd postacie pochodzą, gdzie mieszkają i pracują. Nazwałem to przygodami lokalnymi, gdyż akcje drużyny koncentrują się na sprawach lokalnych - tak terytorialnie, jak rzeczowo. Sesje takie pozwalają na...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Dziedzic cz. 1

Dziedzic cz. 1

01-09-2003 19:12 | bjorn | Komentarze: 18
1. „Pod Latającą Rybą” Wszystko zaczęło się jak w jakiejś tandetnej i oklepanej balladzie do kotleta. Siedzieliśmy sobie po prostu przy stole w tawernie „Pod Latającą Rybą”, kiedy – wierzcie lub nie – po prostu podszedł do nas barman i spytał się, czy nie byli...
Jak zrobić stary dokument?

Jak zrobić stary dokument?

01-09-2003 19:25 | bjorn | Komentarze: 52
Jak zrobić ładną pomoc do gry – mapę, stary list, dokument? Recepta jest bardzo prosta i, jak mniemam, przez większość znana. Papier – nada się każdy, byle nie śliski! – zanurzamy w miseczce z dobrze zaparzoną, gorącą herbatką. Po pół godzinie wyjmujemy kartkę, kładziemy na grzejni...
Dziedzic cz. 2

Dziedzic cz. 2

07-09-2003 10:45 | bjorn | Komentarze: 23
Jak już wiemy, nasi bohaterowie mają dokładnie tydzień, by znaleźć i odbić dziedzica rodu Stradivari, młodego Guccia (patrz: część 1). W drugim – i zarazem ostatnim – odcinku scenariusza zrezygnujemy z narracji jednego z członków drużyny; tym razem kolejne etapy poszukiwań przedstawi oso...
Przygody lokalne

Przygody lokalne

„Pole, las, woda, wieś/Nadszedł czas (...)”

26-09-2003 09:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Ten cytat ze „Szkoły latania” J. Christy dobrze odda temat dzisiejszego artykułu. Zgodnie z obietnicą, pragnę przedstawić wam uroki sesji lokalnych, w zależności od miejsca rozgrywki. Nie będę się koncentrował się na geopolityce, ale na elementach krajobrazu i formie aglomeracji. Zat...
Robimy imprezę!

Robimy imprezę!

17-01-2004 15:50 | bjorn | Komentarze: 10
No, wjeżdżacie do miasta i jest jarmark. Na rynku zbierają się ludzie, są organizowane różne konkursy i zabawy, i właśnie.. Co? Jakie są konkursy? Eee... No, na przykład.. Na przykład siłowanie się na rękę i… i tańce są… Eee... I podchodzi facet w czarnym płaszczu i mówi, że ma dla was r...
Opowieść o Mistrzu Ciał

Opowieść o Mistrzu Ciał

01-06-2004 17:35 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 33
Trup Zimno. Cholernie zimno. Lodowe sople zwisają z wąsów i ocierają się o wargi leciutko, ale bezustannie, co po kilku godzinach doprowadza usta do strasznego bólu. Czujecie, jak krew zastyga w żyłach? Jak tłoczy się coraz wolniej i wolniej, by w końcu zamarznąć? Owinięcie szmatami metalowych czę...
Czas na gawędę

Czas na gawędę

14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos Prawa sztuki widzowie sztukom nadali Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć. - Samuel Clemens Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
Czerwone żagle

Czerwone żagle

25-06-2004 15:23 | Ender | Komentarze: 17
Wstęp Akcję umieściłem w Królestwach Estalijskich, nad brzegami Mórz Południowych (kobiety, wino i śpiew), ale ta historia mogłaby zdarzyć się gdziekolwiek na wybrzeżu. Pierwsze dni akcji opisuję dosyć dokładnie – postacie graczy będą świadkami większości wydarzeń i raczej nie spowodują,...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Szyfr: "wykluczanie podobieństw"

02-09-2004 14:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 28
Na pewno zdarzało się Wam, że pragnęliście wpleść w wątek sesji intrygujący motyw zaszyfrowanego słowa bądź kilku ważnych słów w taki sposób, by bohaterowie, którzy otrzymają w swe ręce wiadomość zupełnie nie wiedzieli, iż jest w niej zawarte hasło. Istnieje wiele sposobów szyfrowania wiadomości,...
O linii umocnień św. Wartmanna

O linii umocnień św. Wartmanna

czyli o tem jak dać odpór zielonoskórym

17-10-2004 18:10 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 17
„Bogowie poskąpili rasie ludzkiej wielu rzeczy, nie dali nam siły krasnoludów ani długowieczności elfów. Nie zapomnieli natomiast obdarzyć nas tym kawałkiem ziemi, i taką ilością wrogów, byśmy wyleźli ze skóry w jej obronie” Pułkownik Otton von Wiesenkald, głównodowodzący Linią św. Wa...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
Co tam, panie, u was słychać?

Co tam, panie, u was słychać?

Pogwarki z miejscowymi o tym i owym

13-07-2005 18:25 | bjorn | Komentarze: 12
Dla zapominalskich, bądź nowych Czytelników kilka słów tytułem przypomnienia. Artykuł z maja 2003 roku pt. Co tam panie słychać? w zamierzeniu pomagał Mistrzom Gry w ożywieniu karczemnego życia. Obecny artykuł stanowi kontynuację tego pomysłu - miast wkładać w usta Bohaterów Niezależnych improwizo...
Nowa Karta Postaci do II ed. WFRP

Nowa Karta Postaci do II ed. WFRP

format pdf, jpg oraz rar, jak wolisz!

12-09-2005 23:12 | | Komentarze: 55
Mamy przyjemność udostępnić Wam bardzo starannie wykonana Kartę Postaci do II edycji Warhammera. Jej twórca - Kuba Redys napisał: Moja karta ma być rekwizytem ze świata gry. Nie formularzem, ani zdobionymi tabelkami. Po prostu ma, na ile to możliwe, przypominać coś co mogłoby istnieć w Starym Świec...
Nowa Karta Zaklęć do II ed. WFRP

Nowa Karta Zaklęć do II ed. WFRP

format pdf, jpg oraz rar, jak wolisz!

12-09-2005 23:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 5
Karty Zaklęć, brakowało w podręczniku głownym WFRP. Pragniemy zrekompensować Wam ten brak udostepniając na łamach naszego działu wspaniała Kartę Kuby Redysa. Twórca obiecał wkrótce przysłacwięcej wzorów: Na kartę zaklęć można narzekać. Za mało miejsca na wpisywanie zaklęć. Można było to rozwiązać i...
Czarny jednorożec

Czarny jednorożec

Zwycięski scenariusz konkursu Mam Plan!

01-10-2005 12:50 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 34
Notka od redakcji Scenariusz Czarny Jednorożec wygrał w konkursie Mam plan! organizowanym przez dział Warhammera, a sponsorowanym przez Copernicus Corporation. Tekst, który zamieszczamy poniżej jest niepełną wersją scenariusza, pozbawioną wielu ilustracji, uroku i estetyki, jaki posiada oryginał...
Karta czarów dla kapłana

Karta czarów dla kapłana

format pdf oraz jpg

20-10-2005 09:09 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 3
Mamy przyjemność zaprezentować Wam kolejną pracę Kuby Redysa. Tym razem stworzył on kartę zaklęć z myślą o kapłanach. Karta Zaklęć dla kapłana w .pdf - kliknij na tytuł, a karta otworzy się w rzeczywistych rozmiarach w formacie .pdf
Karta zaklęć z kluczem

Karta zaklęć z kluczem

02-11-2005 09:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 7
Zgodnie z zapowiedzią Kuba Redys przygotował nową kartę zaklęć specjalnie dla tych, którzy chcieliby potraktować ją jako samodzielny rekwizyt. Stąd w tej pracy większy nacisk na klimatycznośc grafiki, niż na fukcjonalność.Jeśli pragniecie wykorzystać wzór tej karty jako rekwizyt pergaminu, na którym...
Bracia

Bracia

11-11-2005 09:29 | | Komentarze: 9
Notka od redakcji Scenariusz Bracia został wyróżniony w konkursie Mam plan! Klikając >tutaj< możecie przeczytać on-line, lub ściągnąć na swój dysk wersję Braci w formacie pdf. Miłej lektury i pasjonującej sesji! BRACIA Ewa Dłutowska i Aleksander Ryłko Ilustracje: Joanna Ryłko Uwag...
Listy gończe

Listy gończe

24-11-2005 12:06 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 28
Przygotowaliśmy dla Was trzy listy gończe, które po wydrukowaniu możecie wykorzystać na własnej sesji jako rekwizyty. Listy są w formacie .jpg - klikając na miniaturkę, otworzycie je w rzeczywistych, dużych rozmiarach. Miłej zabawy! Dezerter Heretyk Zabójcy
Portrety

Portrety

09-12-2005 13:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 42
Poniżej zamieszczamy zbiór portretów. Znajdziecie wsród nich różnorakie facjaty: biedaków i szlachciców, elfów i halflingów, najmników i mieszczan. Na cóż to komu, ktoś zapyta? Pomysłów jest kilka. - Sporzadzenie listu gończego. Możemy mieć wzór takiego listu i tylko podmieniać w nim portrety, wy...
Listy gończe: wojownik Chaosu, banita

Listy gończe: wojownik Chaosu, banita

26-12-2005 14:42 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 18
Kolejne dwa listy gończe, które po wydrukowaniu możecie wykorzystać na własnej sesji jako rekwizyty. Listy są w formacie .jpg - klikając na miniaturkę, otworzycie je w rzeczywistych, dużych rozmiarach. Miłej zabawy! Wojownik Chaosu Banita
Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Tekst i ilustracje: Jakub Redys

26-12-2005 14:59 | | Komentarze: 15
Ze względu na otoczenie murami obronnymi, miasta Starego Świata mają bardzo ograniczoną powierzchnię. Z różnych powodów nie ma możliwości zwiększenia ich obszarów. Taka sytuacja sprawia, że trzeba wykorzystywać dostępną przestrzeń. Ulice są więc wąskie, a pomiędzy sąsiednimi budynkami nie ma wolnej...
Jeszcze więcej portretów

Jeszcze więcej portretów

29-12-2005 17:24 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 22
LUDZIE ELFY KRASNOLUDY Powiązane z tym tekstem: Portrety - zbiór portretów do wydrukowania na sesję. Listy gończe: wojownik Chaosu, banita - sprawdź, czy nie ma Ciebie wśród największych złoczyńców Imperium Karta czarów dla...
Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

...a co, gdy nie starczy kamienia?

18-02-2006 16:24 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 24
Budynek mieszkalny skromnego mieszczaństwa Budynek zbudowany jest z drewna, kamienna jest jedynie podbudówka. Ścianami przylega on do innych zabudowań, które razem tworzą kwadrat z zamkniętym podwórcem na środku. Na podwórzec prowadzi jedna brama, na tyle szeroka, aby mógł nią wjechać wóz. Po...
Rzecz o bohaterach mniejszych

Rzecz o bohaterach mniejszych

04-03-2006 12:55 | | Komentarze: 26
Rzecz o bohaterach mniejszych, czyli: Czemu młody Helmut uciekł z domu i czy mu to aby na zdrowie wyszło, czyli: Dzieci postaciami graczy Gościńce Imperium są zalewane wszelkiej maści wykolejeńcami, poszukiwaczami kłopotów, żołnierzami, strażnikami, uciekinierami, kupcami, wędrownymi kapłanami...
Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

01-04-2006 20:34 | Paweł 'Nekris' Zawal | Komentarze: 13
Mroczne kulty. Ileż to razy kusi by sięgnąć ku temu zakazanemu owocowi? Wszakże patronat złego bóstwa niesie ze sobą tyle korzyści. Ach, te wszystkie moce, które można osiągnąć. Dostęp do magii ukrytej przed oczyma zwykłego śmiertelnika. Rzucanie codziennego świata do swych stóp. Z potęgą zyskaną...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Ranny i Ranni

Ranny i Ranni

Sposób opisu walki i jej następstw dla różnych postaci.

16-10-2006 00:57 | bjorn | Komentarze: 28
Wiadomo: rzadko kiedy zdarza się sesja, na której nie dochodzi do „wygrzewu”. Taka jest już nasza, erpegowa, natura, że od czasu do czasu lubimy komuś przetrzepać skórę. Niekiedy jednak trafi kosa na kamień i to nasi bohaterowie z trudem kończą potyczkę w.. jednym kawałku. Właśnie –...
Jak skrzywdzić bez krytyka?

Jak skrzywdzić bez krytyka?

Alternatywny sposób przyznawania obrażeń

25-11-2006 20:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 43
Jak skrzywdzić bez krytyka ? Alternatywne zasady do Warhammera 2 ed. NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Jest w zasadach Warhammera coś niezwykle mnie irytującego. Czy to pierwsza, czy druga edycja, to zanim postać zostanie zabita przechodzi najpierw przez fazę „nic mnie nie boli”, a następ...
Sztylet św. Holgera

Sztylet św. Holgera

16-12-2006 23:50 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 15
Wstęp Akcja scenariusza rozgrywa się tuż po inwazji zwanej Burzą Chaosu i przeznaczona jest dla drużyny składającej się z 3-4 awanturników, którzy mieli już okazję się poznać. Poziom zaawansowania postaci nie jest bardzo istotny, pod warunkiem, że gracze nie wyróżniają się zbyt porywczym temperament...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.