Sesja
Działy:» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 148.
Sortuj wg:
Roszada we Mgle
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - Wyróżnienie
20-12-2012 16:48 | Z Enterprise | Komentarze: 118
Od redakcjiNiniejsza przygoda zdobyła wyróżnienie w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Poniższa przygoda jest przeznaczona dla 3-4 graczy z postaciami na poziomie pierwszej lub drugiej profesji, z charakterem praworządnym, dobrym lub neutralnym. Gr...
Moneta życzeń
Groźny artefakt ze Starego Świata
24-05-2020 00:04 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 2
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.
Monet...
Pomysł na scenariusz #4
Układanka
29-04-2014 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 13
Pomysł na scenariusz #4 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Ko...
Pomysł na scenariusz #1
Zapomniana wioska
30-01-2014 23:28 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Pomysł na scenariusz #1 otwiera serię artykułów przedstawiających zarysy scenariuszy w świecie Warhammera. Celem ich będzie pobudzenie wyobraźni, jak również zasugerowanie wprowadzenia elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Historia może rozgrywać się w dowolnej krainie Starego Świata. Jed...
Pomysł na scenariusz #3
Mutanci
25-03-2014 18:45 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Pomysł na scenariusz #3 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Konwenc...
Pomysł na scenariusz #2
Marne ciało
16-02-2014 20:40 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 32
Pomysł na scenariusz #2 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Konwencja: Zależy od MG
Czas gr...
Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy
19-06-2013 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry.
Streszczenie
Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyj...
Chaos chaosowi nierówny #1
Po drugiej stronie
17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Obietnica Trzech Czaszek
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce
31-12-2012 17:40 | ---- 'WekT' ---- | Komentarze: 31
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Scenariusz do drugiej edycji WFRP, dla grupy 3-5 graczy. Bez większych komplikacji można dopasować go do dowolnej grupy postaci. Zalecane jest, aby co najmniej je...
Goniec Altdorfski #3
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
11-02-2013 22:05 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Przed Wami trzeci numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera.
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną p...
Goniec Altdorfski #4
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
04-03-2013 21:14 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 3
Czwarty numer Gońca Altdorfskiego już jest! Pełen najświeższych wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain.
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przygodę, rekwizyt w odpowiednim mom...
O Hansie medyku
Bajka wissenlandzka
22-04-2013 21:24 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 2
Dawno, dawno temu, setki lat wcześniej niż żył Magnus Pobożny, w małej wsi przyszedł na świat chłopiec. Dano mu Hans na imię. Rósł zdrowo, na bystrego lecz leniwego młodzieńca. Żył z matką w ubogiej chałupie, opiekując się gospodarstwem. Pracując na roli, wyglądał ku traktowi i podziwiał szlachtę na...
Szlachectwo zobowiązuje
20-08-2012 22:36 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Pomysł na scenariusz do drugiej edycji WFRP, przeznaczony dla drużyn, którym nieobce są podstawy etykiety i trudna sztuka dogadywania się z przedstawicielami szlacheckiego stanu Imperium. Bohaterowie staną naprzeciw fali wstrząsających zbrodni, które od pewnego czasu nękają nulneńską szlachtę, uniem...
Goniec Altdorfski #1
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
26-11-2012 18:32 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 5
Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer gazety "Goniec Altdorfski". Najświeższe wieści wszelakie ze stolycy imperium, prowincji i świata za jedyne 2 szylingi. Każde wydanie zawiera garść artykułów dotyczących bieżących wydarzeń z życia Altdorfu, zarówno doniosłych, jak i najzwyklejszych, wręcz ocierając...
Błękitna Dalia
12-11-2012 22:33 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Gorgona jest dla opasłych starców snujących omszałe historie swoich rodów. Jeśli pragniesz zaznać prawdziwego altdorfskiego życia, spotkać wpływowych ludzi i balować do białego rana, odwiedź Błękitną Dalię!
Kornelius, bard
Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotk...
Goniec Altdorfski #6
02-07-2013 20:07 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 1
Przed Wami szósty numer Gońca Altdorfskiego, w którym tematem wydania są tajemnicze zdarzenia związane z redaktorami pisma. Nie zasznurujecie nam ust!
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przyg...
Goniec Altdorfski #5
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
08-04-2013 23:37 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 4
Przed Wami piąty numer Gońca Altdorfskiego, a w nim najświeższe wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Wśród nich doniesienia o długiej zimie, przygotowaniach do obchodów Mondstille i wizycie przedstawiciela Domu Van de Kuypers w Altdorfie oraz wiele innych artykułów!
Dwustronicowa...
Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych
07-04-2007 13:12 | triki | Komentarze: 4
Nieopodal Bramy Nulneńskiej, w zachodniej części Averheim, stoi majestatyczny budynek, kryjący jedne z największych piwnic w Imperium. Duży, trawiasty dziedziniec z wybrukowanymi białą skałą alejkami i fontanną pośrodku, prezentuje się bardzo okazale. Kamienne schody prowadzą do dwóch masywnych kolu...
Niedaleko pada jabłko od jabłoni
13-05-2008 22:52 | triki | Komentarze: 9
Nie jest to typowy scenariusz, opisujący krok po kroku działania Bohaterów. Powodem jest fakt, że o ile pierwszy dzień przygody jest jeszcze w miarę przewidywalny, o tyle kolejne dni już nie.
Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówk...
Kołysanka dla Franza
24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Czekałam...
16-04-2008 18:04 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 14
Wstęp
Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię. Na...
La Conquista, czyli Podbój
07-11-2011 22:42 | Siergiejowicz | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Tekst prezentujemy w wersji oryginalnej.
Każda przygoda musi się gdzieś zacząć. W tym przypadku miejscem tym jest miasto Norden na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule...
Złoto Arabii
24-10-2011 02:48 | Łukasz 'Salantor' Pilarski | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zdobyła wyróżnienie w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Arabia. Wielki, pustynny obszar na dalekim południu, złożony z kilku dużych miast-państw. Nie w pełni zbadany, tajemniczy, egzotyczny. Teoretycznie prowadzi handel...
Towary wszelakie
20-10-2008 20:09 | Szymon 'russ10' Krzyżanowski | Komentarze: 28
Upał był nieznośny i uciążliwy. W słońcu panowała taka spiekota, że zdawało się, iż morza wyparują a cały świat wyschnie na wiór.
W takiej atmosferze, na niewielkiej polance gdzieś pośrodku Jałowej Krainy, stały naprzeciw siebie dwie grupy. Na pierwszą składała się dwudziestka potężnych orków. Te...
Legenda
17-09-2014 19:24 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 24
Wojna z Chaosem zagraża stolicy Imperium. Trójka wielkich bohaterów zostaje wysłanych do legendarnego, niezdobytego zamku Helmburg, by poznać jego tajemnicę i zapewnić ocalenie Altdorfowi. Gdy docierają na miejsce, sytuacja jest krytyczna. Pan zamku jest na krawędzi śmierci, morale załogi podupada,...
A było to tak...
26-06-2014 16:53 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 82
W karczmie „Pod hałaśliwym duchem” zgromadzeni goście snują gawędę o trójce herosów, którzy wracają w glorii zwycięzców z kampanii przeciwko Chaosowi. W stolicy czeka na nich nowe zadanie – muszą eskortować bohaterkę Imperium do przytułku dla skażonych zepsuciem we Frederheim. Na m...
Czas na gawędę
14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos
Prawa sztuki widzowie sztukom nadali
Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć.
- Samuel Clemens
Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
O linii umocnień św. Wartmanna
czyli o tem jak dać odpór zielonoskórym
17-10-2004 18:10 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 17
„Bogowie poskąpili rasie ludzkiej wielu rzeczy, nie dali nam siły krasnoludów ani długowieczności elfów. Nie zapomnieli natomiast obdarzyć nas tym kawałkiem ziemi, i taką ilością wrogów, byśmy wyleźli ze skóry w jej obronie” Pułkownik Otton von Wiesenkald, głównodowodzący Linią św. Wa...
Queste, czyli Wyprawa
31-10-2011 00:23 | Ninetongues | Komentarze: 16
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła III miejsce w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Tekst prezentujemy w wersji oryginalnej, jedynie z dodaną informacją o autorstwie.
Queste to przygoda dla 2 do 5 graczy. Mimo iż została napisana z myślą o dowolnej...
Ciernie
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce
07-01-2013 18:39 | Ninetongues | Komentarze: 33
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
"Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Abominacja
17-09-2012 20:08 | nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Spisek nulneński
27-06-2010 19:55 | nerv0 | Komentarze: 15
Odziany w proste, praktyczne ubranie mężczyzna pociągnął spory łyk ze stojącego przed nim kufla. Trunek wąską strużką spłynął z kącika spękanych ust i zniknął w niegolonej od kilkunastu dni brodzie.
- Rad jestem, żeście zechcieli się tu pofatygować – powiedział, odstawiając kufel na blat stoł...
Przemytnicy spaczenia
18-03-2013 20:48 | nerv0 | Komentarze: 46
W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Nawet wiejski pastuch ostrzeże córkę wybierającą się do miasta, by uważała na tych, co winem w gospodach częstują. W dużych...
Sprawa Siggurda Mayera
17-04-2011 16:30 | nerv0 | Komentarze: 18
Tekst, który właśnie czytasz, jest szkicem scenariusza do drugiej edycji Warhammera. Przedstawia on tylko najistotniejsze wątki przygody. Zanim poprowadzisz go swoim graczom, będziesz musiał poświęcić trochę czasu na rozwinięcie niektórych elementów, przygotowanie większej ilości scen i statystyk Bo...
Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza
01-04-2006 20:34 | Paweł 'Nekris' Zawal | Komentarze: 13
Mroczne kulty. Ileż to razy kusi by sięgnąć ku temu zakazanemu owocowi? Wszakże patronat złego bóstwa niesie ze sobą tyle korzyści. Ach, te wszystkie moce, które można osiągnąć. Dostęp do magii ukrytej przed oczyma zwykłego śmiertelnika. Rzucanie codziennego świata do swych stóp. Z potęgą zyskaną...
Kukiełki się nie starzeją
09-08-2009 22:31 | narsilion | Komentarze: 5
Bohaterowie zostaną wynajęci do ochrony panny Hildy van Parten, jedynej i rozpuszczonej jak nieszczęście córeczki bogacza Abelarda van Partena. Razem z nią trafia do uzdrowiska Sigmaringen, gdzie bywa śmietanka towarzyska szlachty całego Imperium.
Pobierz plik (4,25 MB pdf).
Kuźnia Piorunów
29-04-2007 01:36 | narsilion | Komentarze: 15
Przygoda dla postaci rozpoczynających drugą profesję. Czas gry: 4-6 godzin. W scenariuszu użyto przeciwników opisanych w Bestiariuszu Starego Świata, toteż nie zamieszczam ich charakterystyk.
...i wtedy dzielny szewczyk poszedł po pomoc do krasnoludów, śladem swych braci. Wdrapał się na wielką górę...
Fiddler on the Green
Scenariusz do pierwszej edycji WFRP
22-09-2010 12:20 | Mona | Komentarze: 2
Informacja od redakcji działu
Scenariusz "Fiddler on the Green" podobnie jak pozostałe prace, które brały udział w konkursie Legenda, publikowany jest w takiej formie, w jakiej został nadesłany przez autora.
Fiddler's Green jest miejscem, do którego trafić można po śmierci – gdzie skrzypce wi...
Mrok nad okręgiem Breda
25-07-2011 23:17 | Memnon | Komentarze: 18
Przygoda przeznaczona jest dla dowolnej liczby graczy. Stworzono ją z myślą o 3-4 początkujących Bohaterach, ale po kilku modyfikacjach (liczba i statystyki przeciwników) można bez problemu poprowadzić ją bardziej zaawansowanym postaciom. Scenariusz nie wymaga od prowadzącego posiadania dużej wiedzy...
Zmiana życia
06-11-2010 10:12 | Maycia | Komentarze: 18
Informacja od redakcji działu
Scenariusz "Zmiana życia" podobnie jak pozostałe prace, które brały udział w konkursie Legenda, publikowany jest w takiej formie, w jakiej został nadesłany przez autora.
W Starym Świecie nie każdy wierzy w istnienie wampirów, a już tym bardziej miał szansę je spotkać...