» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 148.
Muchy

Muchy

Przygoda do WFRP 2ed.

06-09-2010 11:10 | Dan Meidros | Komentarze: 12
Informacja od redakcji działu Scenariusz "Muchy" zajął drugie miejsce w konkursie Legenda. Wszystkie prace, które brały udział w konkursie, publikowane są w takiej formie, w jakiej zostały nadesłane przez autorów. Na południowych rubieżach Imperium, pośród skalistych szczytów Gór Czarnych znajduje...
Za garść przypraw więcej

Za garść przypraw więcej

10-10-2010 19:17 | deScourge | Komentarze: 3
Informacja od redakcji działu Scenariusz "Za garść przypraw więcej" podobnie jak pozostałe prace, które brały udział w konkursie Legenda, publikowany jest w takiej formie, w jakiej został nadesłany przez autora. Niniejszy scenariusz napisany został do pierwszej edycji Warhammera, jednak nie stanowi...
Wyprawa po wodę życia

Wyprawa po wodę życia

14-11-2011 23:30 | deScourge | Komentarze: 6
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Autorowi serdecznie gratulujemy! Tekst prezentujemy w wersji oryginalnej. Przygoda przeznaczona jest do pierwszej edycji WFRP, dla grupy trzech, czterech bohaterów kończących pierwsze, lub rozpoczynaj...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Król Olch

Król Olch

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - III miejsce

24-12-2012 10:35 | Mateusz 'Dżeki' Rutkowski | Komentarze: 8
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła III miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Przygoda przeznaczona jest do 2 edycji WFRP, jednakże po wprowadzeniu niewielkich zmian, da się ją poprowadzić w 1 bądź 3 edycji. Najlepiej, aby ilość graczy nie...
Oblicza magii

Oblicza magii

23-09-2008 23:10 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 13
Uwagi wstępne Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręczniko...
Obiecana

Obiecana

04-02-2013 20:15 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 21
"Obiecana" jest przygodą do 2 edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskaku...
Młot na Przedwiecznych

Młot na Przedwiecznych

Crossover WFRP i ZC

10-02-2014 21:13 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 17
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Młot na opętanych

Młot na opętanych

Crossover WFRP i ZC - część druga

03-03-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 5
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Czerwone żagle

Czerwone żagle

25-06-2004 15:23 | Ender | Komentarze: 17
Wstęp Akcję umieściłem w Królestwach Estalijskich, nad brzegami Mórz Południowych (kobiety, wino i śpiew), ale ta historia mogłaby zdarzyć się gdziekolwiek na wybrzeżu. Pierwsze dni akcji opisuję dosyć dokładnie – postacie graczy będą świadkami większości wydarzeń i raczej nie spowodują,...
Opowieść o Mistrzu Ciał

Opowieść o Mistrzu Ciał

01-06-2004 17:35 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 33
Trup Zimno. Cholernie zimno. Lodowe sople zwisają z wąsów i ocierają się o wargi leciutko, ale bezustannie, co po kilku godzinach doprowadza usta do strasznego bólu. Czujecie, jak krew zastyga w żyłach? Jak tłoczy się coraz wolniej i wolniej, by w końcu zamarznąć? Owinięcie szmatami metalowych czę...
Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Szyfr: "wykluczanie podobieństw"

02-09-2004 14:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 28
Na pewno zdarzało się Wam, że pragnęliście wpleść w wątek sesji intrygujący motyw zaszyfrowanego słowa bądź kilku ważnych słów w taki sposób, by bohaterowie, którzy otrzymają w swe ręce wiadomość zupełnie nie wiedzieli, iż jest w niej zawarte hasło. Istnieje wiele sposobów szyfrowania wiadomości,...
Karta zaklęć z kluczem

Karta zaklęć z kluczem

02-11-2005 09:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 7
Zgodnie z zapowiedzią Kuba Redys przygotował nową kartę zaklęć specjalnie dla tych, którzy chcieliby potraktować ją jako samodzielny rekwizyt. Stąd w tej pracy większy nacisk na klimatycznośc grafiki, niż na fukcjonalność.Jeśli pragniecie wykorzystać wzór tej karty jako rekwizyt pergaminu, na którym...
Portrety

Portrety

09-12-2005 13:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 42
Poniżej zamieszczamy zbiór portretów. Znajdziecie wsród nich różnorakie facjaty: biedaków i szlachciców, elfów i halflingów, najmników i mieszczan. Na cóż to komu, ktoś zapyta? Pomysłów jest kilka. - Sporzadzenie listu gończego. Możemy mieć wzór takiego listu i tylko podmieniać w nim portrety, wy...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Przygody lokalne

Przygody lokalne

„Pole, las, woda, wieś/Nadszedł czas (...)”

26-09-2003 09:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Ten cytat ze „Szkoły latania” J. Christy dobrze odda temat dzisiejszego artykułu. Zgodnie z obietnicą, pragnę przedstawić wam uroki sesji lokalnych, w zależności od miejsca rozgrywki. Nie będę się koncentrował się na geopolityce, ale na elementach krajobrazu i formie aglomeracji. Zat...
Tworzenie zgranych drużyn

Tworzenie zgranych drużyn

03-06-2003 19:34 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 20
Spróbuję Was zachęcić do porzucenia przygód w konwencji drogi, a namówić na eksplorowaniu regionu skąd postacie pochodzą, gdzie mieszkają i pracują. Nazwałem to przygodami lokalnymi, gdyż akcje drużyny koncentrują się na sprawach lokalnych - tak terytorialnie, jak rzeczowo. Sesje takie pozwalają na...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
 Listy gończe #1

Listy gończe #1

07-08-2013 18:00 | GA Team | Komentarze: 15
Oddajemy w Wasze ręce pierwszą paczkę listów gończych. Są to handouty, które niejednokrotnie przydadzą się na Waszych sesjach. Dzięki nim będziecie mogli zarówno zbudować tło pod scenariusz, jak i użyć ich jako pomysłu na wyzwania stawiane przed graczami. Następna paczka ukaże się już wkrótce. ...
Minikarty postaci

Minikarty postaci

16-08-2013 19:28 | GA Team | Komentarze: 8
Tym razem chcielibyśmy udostępnić szerszemu gronu odbiorców przygotowane przez nas minikarty postaci do drugiej edycji Warhammera. Ta drobna pomoc może zdecydowanie ułatwić Mistrzowi Gry prowadzenie starć podczas sesji, poprzez uprzednie przygotowanie i zapisanie na nich statystyk przeciwników i/lub...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Burza i upór

Burza i upór

22-04-2007 00:53 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Od redakcji: Poniższa przygoda zdobyła wyróżnienie w Burzliwym Konkursie na scenariusz. W związku z tym, iż jest jedną z prac konkursowych, publikujemy ją w formie oryginalnej, bez wcześniejszej redakcji tekstu. Jedynie wyraźne błędy ortograficzne i językowe zostały poprawione w celu zwiększenia kom...
Neuleben

Neuleben

13-01-2007 22:00 | Hagar | Komentarze: 9
Neuleben to przygoda, która ma zmusić graczy do przemyśleń. Nie będzie tu wiele walki, nie będzie intryg. Najważniejszy jest klimat. Klimat, który być może zmieni podejście BG do mutacji i Chaosu. Pamiętaj o tym MG – nastrój jest tu nadrzędnym celem. Ile już razy Ty i Twoi gracze zastanawiali...
Etykiety na butelki

Etykiety na butelki

05-02-2008 23:14 | Hagar | Komentarze: 31
Ależ paniczu! Trza kupić paniczowi tom flaszke! Toż to nie uchodzi co by w święto takie, dobrego trunku w dom nie przynieść! I to nie jednom flaszke! Na takiego chłopa, jak panicz, to przecie jedno takie mało bedzie! Już ja przyniosę coś akuratnego dla wielmożnego pana, ino zaczekać upraszam, bo do...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Karak-Durn

Karak-Durn

12-12-2011 23:55 | Jeni92 | Komentarze: 3
Od redakcjiNiniejsza przygoda wzięła udział w VI edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Wyprawa. Przed publikacją w formacie PDF została poddana korekcie, podczas której zmieniony został także układ tekstu i kolejność rozdziałów. Przygoda nadająca się zarówno dla początkujących graczy, jak i starych...
Scheda

Scheda

21-01-2008 11:44 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Opisy profesji dostępnych w WFRP mówią jasno – bohaterami tej gry są awanturnicy, którzy porzucili swoje dawne zajęcia, by podróżować po szlakach Starego Świata. Zostawiając za sobą przeszłość szukają chwały, choć zazwyczaj jedynym co przychodzi im w udziale, jest niechęć i niezrozumienie. W "...
Śmiech Mrocznych Bogów

Śmiech Mrocznych Bogów

21-01-2009 21:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Część pierwsza, w której stare spotyka nowe Warhammer był moim pierwszym systemem fantasy. W tamtych odległych czasach wszystko wydawało się fajne i pomysłowe, a szczytem refleksji na temat mechaniki były dyskusje o syndromie nagiego krasnoluda. Potem przyszły inne gry i nowe zasady. Poznałem FUDGE,...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...
Sztylet św. Holgera

Sztylet św. Holgera

16-12-2006 23:50 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 15
Wstęp Akcja scenariusza rozgrywa się tuż po inwazji zwanej Burzą Chaosu i przeznaczona jest dla drużyny składającej się z 3-4 awanturników, którzy mieli już okazję się poznać. Poziom zaawansowania postaci nie jest bardzo istotny, pod warunkiem, że gracze nie wyróżniają się zbyt porywczym temperament...
Opowieść z Hexensnacht

Opowieść z Hexensnacht

03-02-2007 23:10 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Wstęp Opowieść z Hexensnacht to przygoda przeznaczona dla 3-4 graczy, której akcja rozgrywa się w zachodnim Averlandzie, w pobliżu Streissen. Bohaterowie przewożą poufne dokumenty handlowe z Averheim do Nuln, a każdy dzień zwłoki może pozbawić ich wysokiej premii. Jest koniec roku 2522, jednak jak n...
Jądro ciemności

Jądro ciemności

12-04-2010 14:32 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 22
Przepowiednia Rok 2521 KI nie był dobry dla Imperium: hordy barbarzyńców zalały północ kraju, łupiąc Ostermark i Ostland wraz z Wolfenburgem, a imperialna armia przypomniała sobie gorycz porażki. Kolejny rok, miast odbudowy, przyniósł ból i rozpacz, jakich Imperium nie zaznało przez ostatnich dwieśc...
Kwiat Miragliano

Kwiat Miragliano

14-03-2009 23:42 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 18
"Kwiat Miragliano" to mała karczma znajdująca się w południowej części Nuln, w dzielnicy zwanej przez mieszkańców miasta Małe Miragliano, którą zamieszkuje wielu Tileańczyków. Jest to niewielki, murowany przybytek z drewnianym gankiem, położony przy ulicy Winiarskiej, biegnącej równolegle do koryta...
Zabójcą być

Zabójcą być

04-05-2008 19:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 4
Strażnik przeszedł niespełna dwa metry ode mnie, mogłem go pozbawić życia na kilka sposobów: garotą, sztyletem lub po prostu skręcić mu kark. Tylko po co? Nie przyszedłem tu po jego życie, dziś kostucha ostrzy swą kosę na inny kark. Tacy, jak ten strażnik nie stoją na mej drodze, oni zawsze idą środ...
Dunkelwald

Dunkelwald

13-01-2010 12:33 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 17
Dunkelwald to pomysł na scenariusz, który można wpleść w przerwę w większej kampanii albo wykorzystać jako jednostrzałówkę. Motyw ten przeznaczony jest do drugiej edycji WFRP, ale po niewielkich modyfikacjach można wykorzystać go także w pierwszej lub trzeciej odsłonie Starego Świata. Wskazane jest,...
Kacper Gottverlassen

Kacper Gottverlassen

11-07-2010 12:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Scenariusz jest przeznaczony dla grupy Bohaterów Graczy, którzy razem z niejednego pieca chleb jedli. Jego fabuła ma swój początek w dowolnym, niewielkim mieście Imperium. Wykorzystanie scenariusza jako pobocznego motywu na sesji jest możliwe, a nawet wskazane – Mistrz Gry powinien jedynie zad...
Invocabus

Invocabus

24-12-2010 11:03 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 22
Wstęp Invocabus to pomysł na scenariusz dla grupy postaci o dowolnym stopniu doświadczenia, mających jednak pojęcie o funkcjonowaniu Imperium i działających w nim instytucji. Na potrzeby niniejszego tekstu przyjąłem, że akcja rozgrywa się w Nuln, ale równie dobrze może to być dowolne większe miasto...