Wyświetlono rezultaty 1-40 z 148.
Nie zaczynacie w karczmie. Ani na trakcie. Zaczynacie w środku przygody.
Znudzony sesjami, które zaczynają się od przyjęcia zlecenia i stopniowego budowania napięcia? Zaplanujmy sesje, które ten porządek rzeczy wywracają do góry nogami, a akcja zaczyna się z przytupem. Jak to ujął Hitchcock – "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie...
Jak tworzyć sceny w które chce się grać.
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy.
Podsta...
Groźny artefakt ze Starego Świata
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.
Monet...
W obronie Imperium
Wciel się w jednego z oficerów legionu Cesarstwa Rzymskiego, sprawującego rządy na terenie Północnej Anglii. Jako grupa macie bardzo ważne zadanie, którego celem jest zdobycie cennych informacji o nadchodzącym buncie, który z niewinnego powstania, może się bardzo szybko przerodzić w zagrożenie zdoln...
26-11-2014 13:56 |
amenarhi | Komentarze: 9
Poniższy materiał to krótki pomysł na przygodę i zarys kampanii rozgrywającej się na odległych i egzotycznych morzach, a jest on nawiązaniem do wydanego niedawno dodatku „Ahoy”. Przyda się wszystkim tym, którzy pragnęliby wykorzystać informacje zawarte w „Ahoy”, a nie ma...
Wojna z Chaosem zagraża stolicy Imperium. Trójka wielkich bohaterów zostaje wysłanych do legendarnego, niezdobytego zamku Helmburg, by poznać jego tajemnicę i zapewnić ocalenie Altdorfowi. Gdy docierają na miejsce, sytuacja jest krytyczna. Pan zamku jest na krawędzi śmierci, morale załogi podupada,...
W karczmie „Pod hałaśliwym duchem” zgromadzeni goście snują gawędę o trójce herosów, którzy wracają w glorii zwycięzców z kampanii przeciwko Chaosowi. W stolicy czeka na nich nowe zadanie – muszą eskortować bohaterkę Imperium do przytułku dla skażonych zepsuciem we Frederheim. Na m...
Po drugiej stronie
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Pozorantka
24-05-2014 11:22 |
amenarhi | Komentarze: 4
Pomysł na scenariusz #5 jest kolejnym materiałem osadzonym w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzenie wyobraźni oraz zasugerowanie wprowadzenia dodatkowych elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu:
Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świat...
Układanka
Pomysł na scenariusz #4 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Ko...
Sposoby na uprzykrzenie życia graczom
07-04-2014 21:15 |
amenarhi | Komentarze: 82
W arsenale każdego Mistrza Gry zwykle roi się od zbójów, stworów i przeróżnych metod na pognębienie i/lub rozruszanie graczy. Rzadko jednak Prowadzący pamięta o drobiazgach, które tak skutecznie potrafią uprzykrzyć życie codzienne, nie powodując poważniejszych uszczerbków na zdrowiu, czy m...
Mutanci
Pomysł na scenariusz #3 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Konwenc...
Crossover WFRP i ZC - część druga
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP
21-02-2014 20:25 |
amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Marne ciało
Pomysł na scenariusz #2 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata
Liczba graczy: Dowolna
Konwencja: Zależy od MG
Czas gr...
Crossover WFRP i ZC
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Zapomniana wioska
Pomysł na scenariusz #1 otwiera serię artykułów przedstawiających zarysy scenariuszy w świecie Warhammera. Celem ich będzie pobudzenie wyobraźni, jak również zasugerowanie wprowadzenia elementów do przygód.
Informacje o scenariuszu
Historia może rozgrywać się w dowolnej krainie Starego Świata. Jed...
Scenariusz do WFRP
Przygoda nadesłana na Konkurs Obietnica organizowany przez Dział WFRP serwisu Poltergeist.
Scenariusz przeznaczony jest do rozegrania w pierwszej edycji systemu Warhammer Fantasy Roleplay. Po delikatnych modyfikacjach mechaniki nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać go także w nowszych wersj...
16-08-2013 19:28 |
GA Team | Komentarze: 8
Tym razem chcielibyśmy udostępnić szerszemu gronu odbiorców przygotowane przez nas minikarty postaci do drugiej edycji Warhammera. Ta drobna pomoc może zdecydowanie ułatwić Mistrzowi Gry prowadzenie starć podczas sesji, poprzez uprzednie przygotowanie i zapisanie na nich statystyk przeciwników i/lub...
07-08-2013 18:00 |
GA Team | Komentarze: 15
Oddajemy w Wasze ręce pierwszą paczkę listów gończych. Są to handouty, które niejednokrotnie przydadzą się na Waszych sesjach. Dzięki nim będziecie mogli zarówno zbudować tło pod scenariusz, jak i użyć ich jako pomysłu na wyzwania stawiane przed graczami. Następna paczka ukaże się już wkrótce. ...
Przed Wami szósty numer Gońca Altdorfskiego, w którym tematem wydania są tajemnicze zdarzenia związane z redaktorami pisma. Nie zasznurujecie nam ust!
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przyg...
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry.
Streszczenie
Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyj...
Bajka wissenlandzka
Dawno, dawno temu, setki lat wcześniej niż żył Magnus Pobożny, w małej wsi przyszedł na świat chłopiec. Dano mu Hans na imię. Rósł zdrowo, na bystrego lecz leniwego młodzieńca. Żył z matką w ubogiej chałupie, opiekując się gospodarstwem. Pracując na roli, wyglądał ku traktowi i podziwiał szlachtę na...
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Przed Wami piąty numer Gońca Altdorfskiego, a w nim najświeższe wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Wśród nich doniesienia o długiej zimie, przygotowaniach do obchodów Mondstille i wizycie przedstawiciela Domu Van de Kuypers w Altdorfie oraz wiele innych artykułów!
Dwustronicowa...
18-03-2013 20:48 |
nerv0 | Komentarze: 46
W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Nawet wiejski pastuch ostrzeże córkę wybierającą się do miasta, by uważała na tych, co winem w gospodach częstują. W dużych...
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Czwarty numer Gońca Altdorfskiego już jest! Pełen najświeższych wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain.
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przygodę, rekwizyt w odpowiednim mom...
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Przed Wami trzeci numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera.
Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną p...
"Obiecana" jest przygodą do 2 edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskaku...
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Przed Wami drugi numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera.
W dzisiejszym wydaniu serwujemy m.in. relację z egzekucji kultystki połączoną z apelem Inkwizycji, doniesienia na temat tajemniczego morderstwa...
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
"Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Scenariusz do drugiej edycji WFRP, dla grupy 3-5 graczy. Bez większych komplikacji można dopasować go do dowolnej grupy postaci. Zalecane jest, aby co najmniej je...
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - III miejsce
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła III miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Przygoda przeznaczona jest do 2 edycji WFRP, jednakże po wprowadzeniu niewielkich zmian, da się ją poprowadzić w 1 bądź 3 edycji. Najlepiej, aby ilość graczy nie...
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - Wyróżnienie
Od redakcjiNiniejsza przygoda zdobyła wyróżnienie w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy!
Poniższa przygoda jest przeznaczona dla 3-4 graczy z postaciami na poziomie pierwszej lub drugiej profesji, z charakterem praworządnym, dobrym lub neutralnym. Gr...
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer gazety "Goniec Altdorfski". Najświeższe wieści wszelakie ze stolycy imperium, prowincji i świata za jedyne 2 szylingi. Każde wydanie zawiera garść artykułów dotyczących bieżących wydarzeń z życia Altdorfu, zarówno doniosłych, jak i najzwyklejszych, wręcz ocierając...
Gorgona jest dla opasłych starców snujących omszałe historie swoich rodów. Jeśli pragniesz zaznać prawdziwego altdorfskiego życia, spotkać wpływowych ludzi i balować do białego rana, odwiedź Błękitną Dalię!
Kornelius, bard
Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotk...
17-09-2012 20:08 |
nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Pomysł na scenariusz do drugiej edycji WFRP, przeznaczony dla drużyn, którym nieobce są podstawy etykiety i trudna sztuka dogadywania się z przedstawicielami szlacheckiego stanu Imperium. Bohaterowie staną naprzeciw fali wstrząsających zbrodni, które od pewnego czasu nękają nulneńską szlachtę, uniem...
"Nasza to wina.
I zdrada.
I upadek.
Nie poznacie prawdy.
Zapomnicie.
Umrzecie.
Z nami staniecie."
Co czeka na bohaterów w prastarych ruinach elfiego miasta? Czy będą w stanie przeciwstawić się mrocznym siłom, które tam na nich czekają? Czy uda im się uniknąć ponurego losu tych, którzy uważają się z...
"Dawno, dawno temu, gdy ludzie byli jeszcze słabi i prymitywni, cywilizowanym światem rządziły prastare rasy elfów i krasnoludów. Królowali oni mądrze i zgodnie, tak jak nakazywali im ich Bogowie, Prawa i Obyczaje. Działo się tak przez setki lat, do momentu, gdy wybuchła wielka Wojna o Brodę, która...
Czy kolorowe może być mroczne?
Czy kiedykolwiek wyobrażaliście sobie w jak mroczne miejsca mogą trafić Wasi bohaterowie?
Jakie mroczne artefakty mogą spotkać na swojej drodze?
W jakie mroczne stany może popaść ich dusza, umysł, czy fryzura?
Niniejszym chcieliśmy zwizualizować te mroczne możliwości.
Zapraszamy do skorzystania z o...
32651325783129230488269692712526974269162678126850266462665326639266242655626495265522634825934259332575625717255222547625420253692530325279252072518125163251472513325043250022482224730243062427124212