Wyświetlono rezultaty 1-40 z 153.
Świat Rzemieślników
Popularnymi dodatkami do gier RPG są wszelkiego rodzaju zbrojownie, spisy broni oraz innych środków służących do rażenia wrogów na sesji. Osobiście nie znoszę tego typu katalogów ekwipunku, lecz wielu graczy sobie je ceni i cieszy się, mając nowe opcje ulepszenia postaci. Na szczęście Para i Stal to...
Ludowe czarodziejstwo
Opisy wszelkiej maści zaklęć i rytuałów dla postaci posługujących się różnymi rodzajami magii są zapewne jedną z najczęściej spotykanych odmian nowych opcji mechanicznych wprowadzanych w suplementach do systemów opierających się na sformalizowanym podejściu do posługiwania się mocami tajemnymi.
Pry...
Nowy świat niebezpecznych przygód
Warhammerowy Stary Świat na przestrzeni mijających dekad i kolejnych edycji zarówno gry fabularnej jak i bitewnej zmieniał się – pod pewnymi względami wręcz diametralnie. Całe imperia pojawiały się na jego mapie, by potem nie odgrywać praktycznie żadnej roli, uniwersum to rozszerzało się o mni...
Klimat, który zabija
Ktoś mądry powiedział kiedyś, żeby ocenić gry fabularne dopiero po zaznajomieniu się z oficjalnymi przygodami. I po lekturze Cieni pośród mgieł widzę, jak trafne są to słowa – dobra kampania może kupić systemowi sławę.
Poniższe akapity będą zawierały spoilery, nawet jeśli...
Przystanie nie do końca bezpieczne
Przygotowywanie i prowadzenie erpegowych przygód może wymagać od Mistrzów Gry niemało wysiłku – tym więcej, im bardziej realia, w jakich osadzona jest akcja konkretnej gry, odbiegają od tego, co znamy z własnego doświadczenia lub popkulturowych klisz.
Dlatego wypada docenić wszelkie materiały...
Szur, szur, szur, to idą umarli
Nocny Pochód to miniaturowy dodatek do 4. edycji Warhammera. Przedstawia on jedną z wariacji na temat liczów i towarzyszących im nieumarłych – zobaczmy, co to znaczy w praktyce.
Nocny Pochód wydany został tylko w formacie PDF, ma dwadzieścia jeden stron, z czego na właściwą treść przeznaczono...
Ogrze archiwa
Archiwa Imperium to zbiór informacji dodatkowych o warhammerowym Starym Świecie. Tym razem zajrzymy do drugiej części, w której spotkamy nową rasę (grywalną, ale patrz dalej), udamy się w nowe miejsca oraz poznamy kilkunastu ciekawych BN-ów, a wszystko to w otoczeniu tony smaczków, dodających k...
Święto zmarłych
Do znudzenia powtarzam, że pierwszymi dodatkami, jakie powinny ukazywać się do zdecydowanej większości gier fabularnych głównego nurtu są scenariusze przygód – czy to antologie, czy jednostrzały pokazujące potencjalnym Mistrzom Gry, jak autorzy konkretnego erpega widzą historie osadzone w jego...
Widły w dłoń i do boju
Nigdy nie fascynował mnie temat broni w RPGach. Czasem zdarzało się wyłuskać jakąś fabularną ciekawostkę, ale w większości przypadków kończyło się na prostej analizie statystyk albo wyboru tego, co “fajnie wygląda” w rękach BN-a. Jednak wiem, że dla wielu graczy wybór oręża niejednokrotn...
Piątka dla Ubersreiku
Copernicus Corporation rozpieszcza fanów Starego Świata. Tym razem ponownie zaprasza graczy i ich Mistrzów do Ubersreiku, gdzie czekają do rozwiązania różne zagadki.
Przygody w Ubersreiku II to zbiór przygód i materiałów dodatkowych do 4. edycji Warhammera. Treść podzielona została na sie...
Porządek musi być!
Krainom Śmiertelnych bezustannie zagrażają niezliczeni wrogowie – słudzy Mrocznych Potęg, agenci Śmierci i Zniszczenia, dzikie bestie, upadli bogowie i stronnicy dawnych porządków, sprzed nastania władzy Panteonu Światła.
Ale siły Porządku dysponują niezwykłym atutem, jakim jest opracowany ws...
Groza w Krainach śmiertelnych
Gra fabularna Soulbound od momentu swojej premiery obrosła szerokim wachlarzem dodatków. Obok drukowanych podręczników znajdziemy wśród nich także pozycje mniejsze, dostępne jedynie w wersji elektronicznej.
Również wydawca polskiej edycji, firma Copernicus Corporation, sukcesywnie wprowadza do swoj...
Cienie i mgły, tajemnice i zdrada
Linia wydawnicza gry fabularnej Soulbound rozwija się może niezbyt szybko, ale stabilnie. Regularnie dostajemy kolejne podręczniki przynoszące nowe opcje mechaniczne i fabularne, suplementy rozbudowujące informacje o settingowych realiach czy gotowe do poprowadzenia scenariusze przygód.
Wśród tych...
Czy skaveny będą górą?
Jakże inne w formie mogą być podręczniki do jednej, tej samej, kampanii! Tym razem Bohaterowie przy pomocy swojego Mistrza Gry poznać będą mogli Rogatego Szczura – czwartą część Wewnętrznego Wroga – epickiej pentalogii, która została przygotowana pod 4. edycję Warhammera. Po mocno społec...
Ognista zasłona
Linia wydawnicza gry fabularnej Soulbound nie rozwija się równie dynamicznie, co czwartej edycji WFRP, ale użytkownicy systemu osadzonego w Śmiertelnych Królestwach też mogą cieszyć się kolejnymi suplementami – czy to wydawanymi w druku (jak Zestaw Startowy) czy dostępnymi jedynie w wersji ele...
Śmierdząca Korona
Altdorf – stolica staroświatowego Imperium. Chyba każdy kto gra(ł) w Warhammera słyszał tę nazwę. Ogromne miasto to ogromne możliwości – zobaczmy, co czeka na MG i graczy w najnowszym suplemencie Altdorf: Korona Imperium wydanym w Polsce przez Copernicus Corporation.
Recenzowa...
Zbiór znakomitych zaklęć ustawicznie użytecznych
Magia jest jednym z elementów Warhammera Fantasy Roleplay, które stanowią o jego unikalności. Podział na osiem magicznych Tradycji, do tego guślarstwo i czarownictwo – każdy miłośnik magii w takim czy innym kształcie znajdzie tu coś dla siebie.
Jeśli jeszcze dodać do tego magię prostą i powsz...
Ulice brukowane przygodami
Mam wrażenie, że linia wydawnicza gry fabularnej Soulbound nie rozwija się równie dynamicznie, co najnowszej edycji Warhammera Fantasy Roleplay, także popularność systemu o Duszosplecionych wydaje się ustępować historiom o awanturnikach w ponurym świecie niebezpiecznych przygód.
A jednak do erpega...
Miasto na skale, miasto możliwości
Middenheim – Miasto Białego Wilka. Brzmi złowieszczo, nieprawdaż? Czy prowadziliście już przygody w tym mieście? Czy szukacie odskoczni od kolejnej, typowej staroświatowej miejscówki? Jeśli tak, to dobrze trafiliście.
Twardookładkowy podręcznik Middenheim liczy 157 numerowanych stron, po...
Świetlista Włócznia Sigmara na start
Na Zestaw Startowy do gry fabularnej Soulbound składa się kilka wzajemnie uzupełniających się elementów, które razem pozwolą MG sprawnie zacząć rozgrywkę, graczom szybko – zrozumieć zasady, a długofalowo wszystkim pokazać niezwykłe miasto niedawno zdobyte przez wyznawców Sigmara – Ś...
Elity Warhammera w Mieście Białego Wilka
Wewnętrzny Wróg minął właśnie środek. Po wizytach w Altdorfie, Bögenhafen i podróżach po rzece Reik, nasi Bohaterowie w Szarej Eminencji, trzeciej części kampanii do Warhammera, trafiają w kolejne niesamowite miejsce pełne niebezpiecznych (ale i momentami zabawnych) przygód.
Zabierałem się do tego...
Imperialne Silva Rerum
Linia wydawnicza czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay rozwija się nad wyraz dobrze – regularnie dostajemy zarówno drukowane suplementy, jak i podręczniki w wersji elektronicznej, a obok pojedynczych przygód i zbiorów scenariuszy mamy też pozycje rozbudowujące zasady gry lub przynoszące...
Śmierć to dopiero początek
Jednym z elementów, które podobają mi się w grze fabularnej Soulbound jest założenie, że gracze wcielają się w niej w Duszosplecionych agentów Ładu. Nie Dobra, ale właśnie Ładu, co obok wyznawców Sigmara pozwala grać choćby wybrańcami boga mordu.
Dawniej sojusz sił Porządku był jeszcze rozleglejszy...
Służba nie drużba
Do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay praktycznie co chwilę ukazują się nowe podręczniki, oprócz drukowanych suplementów wydawane są także mniejsze pozycje dostępne wyłącznie w wersji elektronicznej.
Wśród tych ostatnich mamy szerokie spektrum materiałów – znajdziemy scenariusze przy...
Polski Reik wraca po latach
Śmierć na rzece Reik jest drugą częścią epickiej kampanii Wewnętrzny Wróg do czwartej odsłony Warhammera. Podobnie jak przy pierwszej jej części, tak i tutaj mamy zarówno samą treść scenariusza jak i Niezbędnik. Czy podręcznik powiela błędy i rozbudowuje zalety pierwszej części? Czy fabuła trzyma wy...
Polski Wróg wraca po latach
Gdy na forum redakcyjnym padło pytanie, czy ktoś chciałby zrecenzować jeden z podręczników do polskiej odsłony Wewnętrznego Wroga, od razu zadzwoniłem do kumpla, warhammerowego wygi, i zapytałem, czy warto w to wchodzić. Odpowiedź, która padła, brzmiała mniej więcej tak: “stary, poprowadziłem...
Młot i czarownice
Pośród rozmaitych dodatków ukazujących się do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay można wyróżnić także takie, które tworzone są z myślą o konkretnych kategoriach postaci i skierowane do kierujących nimi graczy.
Dla bohaterów parających się walką stworzono Up in Arms, dla tych, którzy studiu...
Księgi o wybranych miejscach i rasach Imperium
Niektórzy Mistrzowie je kochają, inni nienawidzą, części pewnie wszystko jedno. Opisy świata i zamieszkujących go ras. Czy warto zajrzeć w wydane przez Copernicus Corporation Archiwa Imperium: Tom 1, przedstawiające Imperium warhammerowego Starego Świata i obecne w nim krasnoludy, elfy i niziołki?
...
Oddech szczura
Spośród rozmaitych podręczników, jakie na przestrzeni lat ukazywały się do kolejnych edycji Warhammera Fantasy Roleplay, niektóre zdobyły pozycję szczególną, zapisując się w pamięci fanów i nierzadko wprowadzając nowe trendy czy standardy dla innych erpegowych publikacji.
Jedną z takich pozycji z p...
Czy warto spleść się ze światem duszosplecionych?
Chaos rządzi światem. Sigmar zbiera armie, które będą walczyć o pokój i cywilizację. Swój udział w bitwach i walkach będą mieli potężni Bohaterowie Gry, którzy należeć będą do Splotu, oddziału starożytnego zakonu, stojącego na straży Krain Śmiertelnych. Zobaczmy, co oferuje Soulbound – gr...
Potworna piątka
Do znudzenia powtarzam, że pierwszym suplementem, jaki powinien ukazać się do praktycznie każdego erpega, najlepiej równolegle z podręcznikiem podstawowym albo zaraz po nim, jest zbiór scenariuszy pozwalających z miejsca zacząć grać, dający równocześnie prowadzącym jasny ogląd tego, jak autorzy syst...
W pajęczej sieci goblinów
W wielu grach fabularnych Mistrzowie Gry dostają szerokie spektrum przeciwników, których mogą postawić przeciw postaciom swoich graczy – od niezbyt groźnych statystów dla początkujących poszukiwaczy przygód, po iście epickich wrogów, z którymi walka może stanowić zwieńczenie długich kampanii g...
Klejnot w koronie
Imperium to największe, najważniejsze i – zdaniem wielu jego mieszkańców – najwspanialsze państwo Starego Świata. Dotychczas wydane podręczniki do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay opisywały szczegółowo nie tylko jego stołeczną prowincję, Reikland, ale także istotne miasta:&nbs...
Timor mortis conturbat me
Do rozmaitych gier fabularnych na przestrzeni lat ukazywały się scenariusze, które uznaje się z różnych względów za definiujące dany system, wyznaczające tematykę, styl i formę charakterystyczną dla niego, często mimo upływu całych dekad od swojej premiery stanowiące wzór dla twórców kolejnych przyg...
Stal i para, krew, pot i łzy
W wielu grach fabularnych wyposażenie postaci może definiować bohaterów w nie mniejszym stopniu niż wartości atrybutów czy znane umiejętności. Dotyczy to zarówno systemów osadzonych w futurystycznych realiach, gdzie zaawansowane technologie mogą znacząco zwiększać ludzkie możliwości, jak i gier fant...
Miasto Białego Wilka
Od momentu ukazania się czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay wśród części fanów systemu słychać było narzekania na skurczenie się świata gry w jej nowej odsłonie. Nie tylko ziemie leżące poza granicami Imperium nie zostały opisane praktycznie w ogóle, ale i największe państwo Starego Świata d...
Mam dla was zadanie...
Do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay regularnie ukazują się nowe pozycje, a oprócz drukowanych podręczników firma Cubicle 7 publikuje także mniejsze suplementy, dostępne w wersji elektronicznej. Jednym z takich cyfrowych mini-dodatków jest wydana w marcu 2021 roku pozycja zatytułowana ...
Wesołe życie gwardzisty
Służba w straży miejskiej z charakterystycznymi dla niej ściśle określonymi zadaniami i jasną hierarchią dowodzenia jest niezłym sposobem na zamaskowanie liniowości będącej często spotykaną cechą produktów przeznaczonych dla początkujących fanów gier fabularnych.
Pudełkowe zestawy startowe do gier...
Źle się dzieje w Middenheim
Na przestrzeni lat (i edycji) do Warhammera ukazało się całe mnóstwo przygód. Jedne z nich przeminęły bez echa, inne bardzo pozytywnie zapisały się w pamięci graczy i Mistrzów Gry, niektóre wręcz wyznaczyły nowe standardy dla kolejnych wydawanych scenariuszy.
Niewątpliwie najbardziej znaną kampanią...
Chrzest ognia
Firma Cubicle 7 oprócz płatnych suplementów dostępnych czy to w druku, czy w wersji elektronicznej, publikuje także materiały dostępne do darmowego pobrania.
Na łamach serwisu Poltergeist przybliżaliśmy już darmowe przygody do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay (Night of Blood oraz If Look...
33346330353331733271330303322233220330313312033098330673302932983329553292032916328893288832823327953276232499327253262032641325933262232556324953250132378321933232932419323703224732179322773213832133