Wyświetlono rezultaty 1-40 z 133.
Elity Warhammera w Mieście Białego Wilka
Wewnętrzny Wróg minął właśnie środek. Po wizytach w Altdorfie, Bögenhafen i podróżach po rzece Reik, nasi Bohaterowie w Szarej Eminencji, trzeciej części kampanii do Warhammera, trafiają w kolejne niesamowite miejsce pełne niebezpiecznych (ale i momentami zabawnych) przygód.
Zabierałem się do tego...
Imperialne Silva Rerum
Linia wydawnicza czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay rozwija się nad wyraz dobrze – regularnie dostajemy zarówno drukowane suplementy, jak i podręczniki w wersji elektronicznej, a obok pojedynczych przygód i zbiorów scenariuszy mamy też pozycje rozbudowujące zasady gry lub przynoszące...
Śmierć to dopiero początek
Jednym z elementów, które podobają mi się w grze fabularnej Soulbound jest założenie, że gracze wcielają się w niej w Duszosplecionych agentów Ładu. Nie Dobra, ale właśnie Ładu, co obok wyznawców Sigmara pozwala grać choćby wybrańcami boga mordu.
Dawniej sojusz sił Porządku był jeszcze rozleglejszy...
Służba nie drużba
Do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay praktycznie co chwilę ukazują się nowe podręczniki, oprócz drukowanych suplementów wydawane są także mniejsze pozycje dostępne wyłącznie w wersji elektronicznej.
Wśród tych ostatnich mamy szerokie spektrum materiałów – znajdziemy scenariusze przy...
Polski Reik wraca po latach
Śmierć na rzece Reik jest drugą częścią epickiej kampanii Wewnętrzny Wróg do czwartej odsłony Warhammera. Podobnie jak przy pierwszej jej części, tak i tutaj mamy zarówno samą treść scenariusza jak i Niezbędnik. Czy podręcznik powiela błędy i rozbudowuje zalety pierwszej części? Czy fabuła trzyma wy...
Polski Wróg wraca po latach
Gdy na forum redakcyjnym padło pytanie, czy ktoś chciałby zrecenzować jeden z podręczników do polskiej odsłony Wewnętrznego Wroga, od razu zadzwoniłem do kumpla, warhammerowego wygi, i zapytałem, czy warto w to wchodzić. Odpowiedź, która padła, brzmiała mniej więcej tak: “stary, poprowadziłem...
Młot i czarownice
Pośród rozmaitych dodatków ukazujących się do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay można wyróżnić także takie, które tworzone są z myślą o konkretnych kategoriach postaci i skierowane do kierujących nimi graczy.
Dla bohaterów parających się walką stworzono Up in Arms, dla tych, którzy studiu...
Księgi o wybranych miejscach i rasach Imperium
Niektórzy Mistrzowie je kochają, inni nienawidzą, części pewnie wszystko jedno. Opisy świata i zamieszkujących go ras. Czy warto zajrzeć w wydane przez Copernicus Corporation Archiwa Imperium: Tom 1, przedstawiające Imperium warhammerowego Starego Świata i obecne w nim krasnoludy, elfy i niziołki?
...
Oddech szczura
Spośród rozmaitych podręczników, jakie na przestrzeni lat ukazywały się do kolejnych edycji Warhammera Fantasy Roleplay, niektóre zdobyły pozycję szczególną, zapisując się w pamięci fanów i nierzadko wprowadzając nowe trendy czy standardy dla innych erpegowych publikacji.
Jedną z takich pozycji z p...
Czy warto spleść się ze światem duszosplecionych?
Chaos rządzi światem. Sigmar zbiera armie, które będą walczyć o pokój i cywilizację. Swój udział w bitwach i walkach będą mieli potężni Bohaterowie Gry, którzy należeć będą do Splotu, oddziału starożytnego zakonu, stojącego na straży Krain Śmiertelnych. Zobaczmy, co oferuje Soulbound – gr...
Potworna piątka
Do znudzenia powtarzam, że pierwszym suplementem, jaki powinien ukazać się do praktycznie każdego erpega, najlepiej równolegle z podręcznikiem podstawowym albo zaraz po nim, jest zbiór scenariuszy pozwalających z miejsca zacząć grać, dający równocześnie prowadzącym jasny ogląd tego, jak autorzy syst...
W pajęczej sieci goblinów
W wielu grach fabularnych Mistrzowie Gry dostają szerokie spektrum przeciwników, których mogą postawić przeciw postaciom swoich graczy – od niezbyt groźnych statystów dla początkujących poszukiwaczy przygód, po iście epickich wrogów, z którymi walka może stanowić zwieńczenie długich kampanii g...
Klejnot w koronie
Imperium to największe, najważniejsze i – zdaniem wielu jego mieszkańców – najwspanialsze państwo Starego Świata. Dotychczas wydane podręczniki do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay opisywały szczegółowo nie tylko jego stołeczną prowincję, Reikland, ale także istotne miasta:&nbs...
Timor mortis conturbat me
Do rozmaitych gier fabularnych na przestrzeni lat ukazywały się scenariusze, które uznaje się z różnych względów za definiujące dany system, wyznaczające tematykę, styl i formę charakterystyczną dla niego, często mimo upływu całych dekad od swojej premiery stanowiące wzór dla twórców kolejnych przyg...
Stal i para, krew, pot i łzy
W wielu grach fabularnych wyposażenie postaci może definiować bohaterów w nie mniejszym stopniu niż wartości atrybutów czy znane umiejętności. Dotyczy to zarówno systemów osadzonych w futurystycznych realiach, gdzie zaawansowane technologie mogą znacząco zwiększać ludzkie możliwości, jak i gier fant...
Miasto Białego Wilka
Od momentu ukazania się czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay wśród części fanów systemu słychać było narzekania na skurczenie się świata gry w jej nowej odsłonie. Nie tylko ziemie leżące poza granicami Imperium nie zostały opisane praktycznie w ogóle, ale i największe państwo Starego Świata d...
Mam dla was zadanie...
Do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay regularnie ukazują się nowe pozycje, a oprócz drukowanych podręczników firma Cubicle 7 publikuje także mniejsze suplementy, dostępne w wersji elektronicznej. Jednym z takich cyfrowych mini-dodatków jest wydana w marcu 2021 roku pozycja zatytułowana ...
Wesołe życie gwardzisty
Służba w straży miejskiej z charakterystycznymi dla niej ściśle określonymi zadaniami i jasną hierarchią dowodzenia jest niezłym sposobem na zamaskowanie liniowości będącej często spotykaną cechą produktów przeznaczonych dla początkujących fanów gier fabularnych.
Pudełkowe zestawy startowe do gier...
Źle się dzieje w Middenheim
Na przestrzeni lat (i edycji) do Warhammera ukazało się całe mnóstwo przygód. Jedne z nich przeminęły bez echa, inne bardzo pozytywnie zapisały się w pamięci graczy i Mistrzów Gry, niektóre wręcz wyznaczyły nowe standardy dla kolejnych wydawanych scenariuszy.
Niewątpliwie najbardziej znaną kampanią...
Chrzest ognia
Firma Cubicle 7 oprócz płatnych suplementów dostępnych czy to w druku, czy w wersji elektronicznej, publikuje także materiały dostępne do darmowego pobrania.
Na łamach serwisu Poltergeist przybliżaliśmy już darmowe przygody do czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay (Night of Blood oraz If Look...
Śmiertelne Królestwa w pudełku
Podstawowe podręczniki do sporej części, jeśli nie większości, gier fabularnych głównego nurtu to nierzadko opasłe tomiska liczące setki stron i wypełnione rozbudowanymi zasadami i szczegółowymi informacjami o rozmaitych aspektach świata gry.
Przegryzienie się przez nie, by zacząć przygodę z nowym...
Domostwa Młotodzierżcy
Linia wydawnicza czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay rozwija się w tempie, jakiego inne gry fabularne mogą pozazdrościć. Ukazują się wznowienia najsłynniejszych pozycji znanych z wcześniejszych odsłon systemu, dostosowane do jego najnowszej wersji, wydawane są też zupełnie nowe podręczniki,...
Złowieszcza szóstka
Niejednokrotnie powtarzam, że jednym z pierwszych suplementów, jakie powinny ukazywać się do dowolnej gry fabularnej, jest zbiór przygód gotowych do poprowadzenia po zapoznaniu się z systemową podstawką.
W przypadku różnych wersji systemu Warhammer Fantasy Roleplay wydawcy najwidoczniej podzie...
Wartki prąd, czy zamulone starorzecze?
Filmom wydawanym na DVD często towarzyszą dodatkowe materiały – sceny usunięte z finalnej wersji filmu, komentarze twórców czy zapowiedzi poprzedzające premierę danego obrazu. Podobnie gry komputerowe nierzadko ukazują się w limitowanych, kolekcjonerskich edycjach, wzbogaconych o concept-arty,...
Wejść po raz drugi do tej samej rzeki
Choć do rozmaitych edycji Warhammera Fantasy Roleplay na przestrzeni z górą trzydziestu lat, jakie minęły od premiery jego najstarszej wersji, ukazało się całe mnóstwo podręczników, to niektóre przeminęły bez echa, podczas gdy inne na trwałe zapisały się w pamięci fanów lub wręcz zyskały status abso...
Narzędziownik staroświatowego MG
Jednymi z pierwszych dodatków do wielu systemów fabularnych są zasłonki, które pozwalają Mistrzowi skrycie knuć, trzymać swoje tajemne notatki z dala od oczu wścibskich graczy, mieć przed oczyma najważniejsze informacje mechaniczne oraz jeść potajemnie orzeszki. Czy Ekran Mistrza Gry do czwartej edy...
Cienisty kompan
Wznowienie Wewnętrznego Wroga, zdecydowanie najbardziej znanej warhammerowej kampanii, przez fanów systemu zostało przyjęte z mieszanymi uczuciami. Z jednej strony chwalono przywrócenie klasyki do najnowszej edycji systemu, z drugiej – narzekano na serwowanie odbiorcom po raz kolejny tych samy...
Z uśmiechem przez Stary Świat
Erpegowa wersja Warhammera ma wiele obliczy, od eksplorowania lochów w poszukiwaniu skarbów przez wielowarstwowe polityczne intrygi po walkę z potworami z piekła rodem. Ponury świat niebezpiecznych przygód oferuje też sporo dla miłośników lżejszej rozgrywki doprawionej sporą porcją, częstokroć czarn...
Tak, kiedyś w Warhammera
Jestem przekonany, że nie jestem jedyną osobą, która na pytanie “grałaś/eś kiedyś w RPGi?” dostała tytułową odpowiedź. Warhammer jest tak mocno zakorzenionym systemem w polskim fandomie, że byłoby grzechem niewydanie czwartej edycji w nadwiślańskim kraju.
Pierwsze wrażenie jest bardzo p...
Przygoda za każdym rogiem
Linia wydawnicza czwartej edycji gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay rozwija się dynamicznie – fani systemu dostają odświeżone wersje znanych klasyków i zupełnie nowe materiały; obok płatnych podręczników ukazują się też darmowe suplementy, a drukowanym dodatkom towarzyszą materiały...
Umarł król, niech żyje król?
W pierwszej części recenzji Soulbound przyjrzeliśmy się postaciom graczy, w drugiej – mechanice gry i realiom świata, w ostatniej przyszła pora na omówienie pozostałych fragmentów podręcznika i podsumowanie.
Jedenasty rozdział podręcznika poświęcono Magii (Magic) i jest to pod pewnymi względa...
Witajcie w Śmiertelnych Królestwach
W pierwszej części recenzji Soulbound przyjrzeliśmy się postaciom, w jakie będą wcielać się gracze na sesjach, w tej omówimy reguły gry i systemowe realia.
Zaskakująco krótki jest rozdział przynoszący Zasady (Rules). Na nieco ponad trzydziestu stronach dostajemy nie tylko podstawowe reguły wykonywa...
Era Sigmara
Gry fabularne oparte na systemach bitewnych to na dobrą sprawę odrębna kategoria erpegów. Podczas gdy adaptacje utworów literackich czy filmowych są nieporównanie liczniejsze, to gry przenoszące na fabularne sesje realia mniej czy bardziej popularnych gier figurkowych mają swoje wierne grono fanów,...
Powrót tasiemca
Kraj lat dziecinnych – jak pisał mój sławny imiennik – zawsze zostanie święty i czysty jak pierwsze kochanie. Te słowa erpegowcy z dłuższym stażem mogą z reguły odnieść do swoich pierwszych sesji, wspominanych z nostalgią, z ostrymi krawędziami wygładzonymi przez upływ czasu i łaskawą mg...
Nie trać głowy
Warhammerowy Stary Świat jest bardzo pojemny. Bez trudu znajdzie się w nim miejsce na patos i komedię, grozę i groteskę. Awanturnicy przemierzający drogi i bezdroża Reiklandu mogą przeżyć rozmaite perypetie, uwikłać się w szerokie spektrum intryg i historii.
Mistrzowie Gry prowadzący którąkolwiek z...
Tarcza Sigmara
Ekrany czy zasłonki MG to produkty zdecydowanie rzadziej wykorzystywane na sesjach niż systemowe podstawki, jednak mają swoich oddanych zwolenników, a wyniki sprzedaży podobnych akcesoriów jednoznacznie wskazują, że ich grono jest spore.
Na przestrzeni lat ich użyteczność nieporównanie wzrasta...
Niebezpieczne pomniki ponurego świata
Linia wydawnicza czwartej edycji Warhammer Fantasy Roleplay rozwija się w tempie, które trudno określić jako imponujące, ale z całą pewnością może ono cieszyć fanów systemu. Do podręcznika podstawowego dołączył już zestaw startowy i zbiór przygód, niedługo do sprzedaży mają trafić Ekran MG...
Przygoda na każdym kroku
Linia wydawnicza czwartej edycji Warhammera Fantasy Roleplay rozwija się znakomicie – do podręcznika podstawowego dołączył zestaw startowy, zbiór przygód, lada dzień powinien ukazać się Ekran MG, zapowiadane są wznowienia starszych pozycji i zupełnie nowe materiały.
Oprócz płatnych suplementó...
Krew znów popłynie
Nie bez powodu niektóre erpegowe przygody doczekują się statusu klasyki, wspominane (i prowadzone!) jeszcze wiele lat po premierze, wznawiane i aktualizowane do kolejnych edycji danego systemu, ciesząc kolejne pokolenia graczy i Mistrzów Gry.
Fani Zewu Cthulhu mogą doskonale kojarzyć choćby Nawiedz...
Pudełko pełne przygód
Podręcznik podstawowy do czwartej edycji systemu Warhammer Fantasy Roleplay z pewnością można określić jako kompletny. Przynosi on zasady gry, w tym także tworzenia i rozwoju postaci, całkiem obszerny bestiariusz, informacje o świecie gry (a przynajmniej tym jego fragmencie, w którym domyślnie mają...
32762324993272532620326413259332622325563249532501323783219332329324193237032247321793227732138321333213232095321123209932066320803193232045320153197131876318753184831778317703168231588315013150331454