Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówkę (Mistrz Gry i gracz). Przeznaczona jest dla postaci kończących pierwszą profesję, ale prowadzący bez problemu może dostosować przygodę do swojej drużyny. Polecane jest stworzenie nowych postaci posiadających 1100 Punktów Doświadczenia na starcie – 1000 plus jedno darmowe rozwinięcie.
Zdarzenia scenariusza rozgrywają się w ciągu czterech dni: pierwszy to symboliczne zarzucenie haczyka, a kolejne to opis wydarzeń tła działań Bohaterów Niezależnych.
Wybór niektórych profesji może radykalnie popsuć zabawę. W tym scenariuszu proponuję nie pozwolić graczom na grę łowcami czarownic i wampirów, kapłanami (z wyjątkiem kapłanów Ranalda), stróżami prawa, szlachcicami ani arystokratami. Przygoda będzie wymagała pewnych zmian, jeżeli w drużynie pojawi się cyrulik, herold, majordomus lub medyk.
Czas akcji to rok 2522 K.I. Miejscem akcji jest Leicheberg w Stirlandzie. Pora roku nie ma znacznego wpływu na scenariusz, toteż ten element pozostawiam preferencjom prowadzącego. Plan przygody wykorzystuje informacje z dodatku Dziedzictwo Sigmara, podane na stronach 99 – 104.