» Sesja » Motywy

Motywy

Wyświetlono rezultaty 1-27 z 27.
Abominacja

Abominacja

17-09-2012 20:08 | nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Druidzi

Druidzi

Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP

21-02-2014 20:25 | amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Dunkelwald

Dunkelwald

13-01-2010 12:33 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 17
Dunkelwald to pomysł na scenariusz, który można wpleść w przerwę w większej kampanii albo wykorzystać jako jednostrzałówkę. Motyw ten przeznaczony jest do drugiej edycji WFRP, ale po niewielkich modyfikacjach można wykorzystać go także w pierwszej lub trzeciej odsłonie Starego Świata. Wskazane jest,...
Hej, czy to Matrix?

Hej, czy to Matrix?

czyli gra w zepsutą grę

08-05-2010 21:58 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 53
To dosyć radykalny pomysł. Może stanowić przerwę w dłuższej kampanii, przygodę - odskocznię, której następstwa nie będą brane pod uwagę w kolejnych scenariuszach, albo wręcz przeciwnie – może być początkiem wielkiej, epickiej i heroicznej kampanii z drużyną w roli głównej. Przygoda zaczyna si...
Invocabus

Invocabus

24-12-2010 11:03 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 22
Wstęp Invocabus to pomysł na scenariusz dla grupy postaci o dowolnym stopniu doświadczenia, mających jednak pojęcie o funkcjonowaniu Imperium i działających w nim instytucji. Na potrzeby niniejszego tekstu przyjąłem, że akcja rozgrywa się w Nuln, ale równie dobrze może to być dowolne większe miasto...
Jane Eyre a Warhammer

Jane Eyre a Warhammer

18-02-2010 14:19 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Poniższy pomysł na scenariusz zainspirowany jest powieścią Dziwne losy Jane Eyre autorstwa Charlotte Brontë - prawdziwie mroczną, nastrojową historią. Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, z...
Kacper Gottverlassen

Kacper Gottverlassen

11-07-2010 12:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Scenariusz jest przeznaczony dla grupy Bohaterów Graczy, którzy razem z niejednego pieca chleb jedli. Jego fabuła ma swój początek w dowolnym, niewielkim mieście Imperium. Wykorzystanie scenariusza jako pobocznego motywu na sesji jest możliwe, a nawet wskazane – Mistrz Gry powinien jedynie zad...
Marionetki Rogatego Szczura

Marionetki Rogatego Szczura

05-06-2010 16:25 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Poniżej prezentuję koncept scenariusza, będący pożywką dla wyobraźni nie zaś jej wyręczeniem. Nie jest to gotowy, szczegółowy skrypt przygody. Tekst zawiera w sobie pomysły wymagające starannego przemyślenia i modyfikacji w zależności od profilu graczy, z jakimi się bawimy. Początek sesji to prelud...
Miejskie okazje

Miejskie okazje

07-02-2010 17:03 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Przed Wami dwa pomysły, mocno osadzone w miejskiej scenerii. Gotowe do zmodyfikowania i wprowadzenia na sesji, na której zamiast kurzu gościńca i trudów podróży występuje bruk wąskich uliczek i miejski zgiełk. Wielka WYP - czyli dla każdego coś miłego Drużyna trafia na wyprzedaż, organizowaną w d...
Młot na opętanych

Młot na opętanych

Crossover WFRP i ZC - część druga

03-03-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 5
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Młot na Przedwiecznych

Młot na Przedwiecznych

Crossover WFRP i ZC

10-02-2014 21:13 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 17
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Moneta życzeń

Moneta życzeń

Groźny artefakt ze Starego Świata

24-05-2020 00:04 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 2
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.  Monet...
Morskie opowieści

Morskie opowieści

26-11-2014 13:56 | amenarhi | Komentarze: 9
Poniższy materiał to krótki pomysł na przygodę i zarys kampanii rozgrywającej się na odległych i egzotycznych morzach, a jest on nawiązaniem do wydanego niedawno dodatku „Ahoy”. Przyda się wszystkim tym, którzy pragnęliby wykorzystać informacje zawarte w „Ahoy”, a nie ma...
Most

Most

21-08-2010 12:34 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 7
Poniższa przygoda rozgrywa się wśród cuchnących rybami uliczek i ciasnych kanałów Marienburga. W największym porcie Starego Świata Bohaterowie zbadają sprawę zaginięcia znanej kurtyzany, Zeny Rohe. Podczas poszukiwań drużyna spotka jej rozgoryczonych kochanków, przedstawicieli kultów i zwykłych band...
O Hansie medyku

O Hansie medyku

Bajka wissenlandzka

22-04-2013 21:24 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 2
Dawno, dawno temu, setki lat wcześniej niż żył Magnus Pobożny, w małej wsi przyszedł na świat chłopiec. Dano mu Hans na imię. Rósł zdrowo, na bystrego lecz leniwego młodzieńca. Żył z matką w ubogiej chałupie, opiekując się gospodarstwem. Pracując na roli, wyglądał ku traktowi i podziwiał szlachtę na...
Pomysł na scenariusz #2

Pomysł na scenariusz #2

Marne ciało

16-02-2014 20:40 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 32
Pomysł na scenariusz #2 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Konwencja: Zależy od MG Czas gr...
Pomysł na scenariusz #3

Pomysł na scenariusz #3

Mutanci

25-03-2014 18:45 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Pomysł na scenariusz #3 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Konwenc...
Pomysł na scenariusz #4

Pomysł na scenariusz #4

Układanka

29-04-2014 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 13
Pomysł na scenariusz #4 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Ko...
Pomysł na scenariusz #5

Pomysł na scenariusz #5

Pozorantka

24-05-2014 11:22 | amenarhi | Komentarze: 4
Pomysł na scenariusz #5 jest kolejnym materiałem osadzonym w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzenie wyobraźni oraz zasugerowanie wprowadzenia dodatkowych elementów do przygód. Informacje o scenariuszu: Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świat...
Przemytnicy spaczenia

Przemytnicy spaczenia

18-03-2013 20:48 | nerv0 | Komentarze: 46
W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Nawet wiejski pastuch ostrzeże córkę wybierającą się do miasta, by uważała na tych, co winem w gospodach częstują. W dużych...
Sokół middenheimski

Sokół middenheimski

czyli: noir znaczy dark

28-02-2010 18:59 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Przebywając w jakimś dużym, ludnym mieście (np. klaustrofobicznym Middenheim), Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez piękną i tajemniczą nieznajomą. Ich zadaniem jest odszukanie pewnego posążka, jakoby skradzionej rodzinnej pamiątki. Kobieta zdradzi, że zlecenie jest niebezpieczne – drużyn...
Spisek nulneński

Spisek nulneński

27-06-2010 19:55 | nerv0 | Komentarze: 15
Odziany w proste, praktyczne ubranie mężczyzna pociągnął spory łyk ze stojącego przed nim kufla. Trunek wąską strużką spłynął z kącika spękanych ust i zniknął w niegolonej od kilkunastu dni brodzie. - Rad jestem, żeście zechcieli się tu pofatygować – powiedział, odstawiając kufel na blat stoł...
Szlachectwo zobowiązuje

Szlachectwo zobowiązuje

20-08-2012 22:36 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Pomysł na scenariusz do drugiej edycji WFRP, przeznaczony dla drużyn, którym nieobce są podstawy etykiety i trudna sztuka dogadywania się z przedstawicielami szlacheckiego stanu Imperium. Bohaterowie staną naprzeciw fali wstrząsających zbrodni, które od pewnego czasu nękają nulneńską szlachtę, uniem...
Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Sposoby na uprzykrzenie życia graczom

07-04-2014 21:15 | amenarhi | Komentarze: 82
W arsenale każdego Mistrza Gry zwykle roi się od zbójów, stworów i przeróżnych metod na pognębienie i/lub rozruszanie graczy. Rzadko jednak Prowadzący pamięta o drobiazgach, które tak skutecznie potrafią uprzykrzyć życie codzienne, nie powodując poważniejszych uszczerbków na zdrowiu, czy m...
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle’a

23-12-2009 12:41 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 10
Wszyscy kochamy Ojczulka Nurgle'a to pomysł na scenariusz, którego akcja może mieć miejsce we wschodnim Middenlandzie lub Ostlandzie, niedługo po ustaniu działań wojennych. Najlepiej, gdyby drużyna składała się z Bohaterów z prawdziwego zdarzenia, którzy nie wahają się pomagać potrzebującym. Tajemn...