Konkurs Alarm!

Konkurs Alarm!

ALARM! Wyniki konkursu


Niech dzwony biją! Ale tym razem już nie na ALARM! Niech biją ku chwale zwycięzców konkursu!

Dział WFRP ma przyjemność ogłosić wyniki konkursu na scenariusz zorganizowanego przy współpracy z wydawnictwem Copernicus Corporation.

I miejsce
"Arson" – Paweł 'Hellbringer' Naróg

II miejsce
"Ralf Beyer" - Michał 'kegarx' Heronimczak

III miejsce
"Alarm w Zugel Lager" - Mateusz 'Maestro' Paszun

Zważywszy na sporą ilość prac i ich poziom, zdecydowaliśmy się przyznać wyróżnienie, które również zostanie nagrodzone podarkiem od wydawnictwa Copernicus Corporation, nowelką do wyboru - Ambasador albo Szczurołap.

Wyróżnienie
"Niedaleko pada jabłko od jabłoni" – Gniewomir 'Triki' Trocki

* Zwycięzców prosimy o kontakt z Redakcją i podanie wybranych przez siebie nagród, spośród tych przypisanych do konkretnego miejsca i pozostawionych do wyboru laureatom.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom za zaangażowanie. Dostaliśmy 11 przygód, z czego najkrótsza zajmuje 3 a najdłuższa aż 39 stron. Łącznie jury miało do przeczytania 191 stron przygód. To spora ilość dobrze przygotowanych materiałów. Poziom prac był zdecydowanie bardziej wyrównany niż w przypadku ubiegłorocznego konkursu. Dlatego też już niebawem czytelnicy Działu WFRP będą mieli okazję przeczytać większość konkursowych scenariuszy, w ramach publikacji na stronie.

Wybór nie był łatwy, choć przygoda, która zajęła I miejsce, od początku była bardzo wysoko punktowana przez członków jury. Odmienne zdania mieliśmy zaś w przypadku prac, które finalnie zdobyły II i III miejsce. Ocenialiśmy je naprawdę różnie – od jednego aż po trzy punkty, w zależności od członka jury. Choć warto nadmienić, iż pomiędzy pierwszym a drugim miejscem różnica wynosiła tylko jeden punkt.

Godny uwagi jest fakt, że dość zgodnie wytypowaliśmy skład zwycięskiej trójki i nasze dysputy dotyczyły bardziej tego, jak ostatecznie będzie wyglądał rozkład miejsc, a nie tego, które prace zasługują na podium. Potwierdza to jedynie, iż laury zwycięstwa trafiły do autorów prac będących zdecydowanymi faworytami w konkursie.

Jak już wyżej wspomniano, większość prac była na zrównoważonym poziomie. Cieszy nas fakt, iż uczestnicy konkursu w swoich scenariuszach starali się nie tylko przekazać ciekawą fabułę i jasny przebieg zdarzeń. Część z nich zadbała również o poprawność językową, choć większość scenariuszy przeznaczonych do publikacji w Dziale będzie musiało i tak przejść przez proces korekty. Zdradzę, że jedna praca nadmiarem błędów przyprawiła jury o ból głowy.

Większość prac była przemyślana i spisana w bardzo dokładny sposób. Zdarzały się jednak i takie, w których wyraźnie widać było, że autor nie skończył jeszcze pracować nad tekstem. Podobne wrażenie można było na pierwszy rzut oka odnieść po lekturze tych przygód, których forma była otwarta. Ich autorzy postanowili nie domykać zakończenia, zostawiając wszystko w gestii Mistrza Gry i pomysłowości graczy, oczywiście kosztem efektownego finału. Czasem po prostu wyraźnie brakowało jeszcze jednej sceny, swoistego domknięcia i wyjaśnienia głównych wątków. Podkreślam jednak, że otwarta forma scenariusza nie była czymś, czego by sobie jury nie życzyło – nie faworyzowaliśmy żadnego ze stylów tworzenia przygód, ani liniowego, ani otwartego. Zwracaliśmy zaś uwagę na to, jak w efekcie prezentowała się całość pracy i czy była dobrym, w pełni użytecznym narzędziem dla Mistrza Gry.

Dość mocno odczuliśmy brak limitu znaków. Zdarzały się prace, które bardziej przypominały zbiór zbyt wielu pomysłów, którym bliżej do konspektu kampanii, niż do modułowego scenariusza. Nadmiar wątków pobocznych, których nie sposób było wszystkich przedstawić w pełni lub doprowadzić do końca, sprawiał, że niektóre przygody wydawały się niespójne, czy wręcz – niedopracowane. Stąd na przyszłość, podczas organizowania konkursów, mamy zamiar powrócić do formuły z limitem znaków.

Warto nadmienić, że w tej edycji konkursu doczekaliśmy się w końcu prac korzystających z dodatków poświęconych uniwersum Warhammera. Scenariusze są mocno osadzone w realiach Starego Świata, autorzy garściami czerpią informacje z podręczników, wzbogacając nimi fabuły swoich prac. Nie ukrywamy, że bardzo zależało nam na takiej właśnie formie, bo przełożyła się ona na wiele ciekawych prac, stanowiących dobre uzupełnienie istniejących dodatków. Dzięki temu otrzymujemy spójną wizję świata Warhammera i scenariusze, które współgrają z faktami, jakie fani mogą znaleźć w istniejących dodatkach.

Miłą niespodzianką były prace wzbogacone grafikami, planami, mapami i dobrze przygotowanymi pomocami dla graczy. Nie wymagaliśmy tego od autorów, tak jak nie wymagaliśmy ilustracji przedstawiających Bohaterów Niezależnych. Niemniej jednak cieszy nas fakt, że autorzy tak profesjonalnie podeszli do tworzenia swoich przygód i zadbali o najdrobniejsze szczegóły. Poziom grafik oczywiście nie był oceniany, co oznacza, że nie działał też na niekorzyść prac. Ze względu na to, że graficzna strona scenariusza nie mogła zaważyć na jego ocenie, zostaje nam tylko skorzystać z okazji i w tym miejscu podziękować tym uczestnikom, którzy zadbali o takie uzupełnienie swoich przygód.

Konkludując, jesteśmy bardzo zadowoleni z zainteresowania, jakim cieszył się konkurs ALARM! oraz z poziomu nadesłanych prac. Raz jeszcze dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w nim udział i serdecznie gratulujemy zwycięzcom.



Wróg u bram! Niech dzwony biją na Alarm! Do broni!


A może raczej do piór, gdyż dział Warhammera serwisu Poltergeist ma przyjemność zaprosić do udziału w konkursie na scenariusz do systemu Warhammer FRP 2 ed., którego tłem będą liczne staroświatowe zagrożenia.

Wydawnictwo Copernicus Corporation objęło oficjalny patronat nad konkursem i ufundowało nagrody dla zwycięzców.

Stary Świat obfituje w liczne zagrożenia i niebezpieczeństwa: zielonoskórzy, zwierzoludzie, barbarzyńskie hordy z północy, skaveny, mutanci, ale także zarazy, kultyści, głód, czy nawet powrót wojennej zawieruchy. Niosą one ze sobą czas, w którym wszyscy wystawieni są na próbę, a to, jak ją przejdą, zależy tylko od ich charakteru i woli. To właśnie one sprawiają, że rodzą się bohaterowie, przechodzący do historii i legend, które krzepią serca przyszłych pokoleń. Ale są także tłem dla zdrad, egoizmu i nikczemności. Dosięgają każdego, niezależnie od jego pochodzenia, majętności, czy przekonań.

Lektura dodatków do WFRP, podkreślających specyfikę świata, w którego podstawy wpisane jest nieustanne zagrożenie, zapewne dostarczy wielu ciekawych pomysłów na scenariusz. Być może będzie to epicka kampania dotycząca ratowania całego Starego Świata, może krótka przygoda o ocaleniu małej wsi pośród leśnych ostępów. A może dzwony uderzą na alarm w pod-mieście skavenów, albo widmo klęski zajrzy w oczy kultystów ściganych przez szpiegów Inkwizycji? Któż to może wiedzieć?

Nagrody:

Spośród nadesłanych prac jury wybierze trzy najlepsze, nagradzając ich autorów.

I miejsce:
  1. Dzieci Rogatego Szczura albo Księga Spaczenia albo Królestwo Magii - do wyboru przez autora
  2. Groza w Talabheim
  3. Ambasador albo Szczurołap - do wyboru przez autora
  4. Kartusz Bohatera
  5. publikacja w dziale WFRP serwisu Poltergeist
II miejsce:
  1. Dziedzictwo Sigmara albo Dzieci Rogatego Szczura albo Rycerze Graala - do wyboru przez autora
  2. Groza w Talabheim
  3. Kartusz Bohatera
  4. publikacja w dziale WFRP serwisu Poltergeist
III miejsce:
  1. Karak Azgal albo Groza w Talabheim albo Baronia Przeklętych - do wyboru przez autora
  2. Ambasador albo Szczurołap - do wyboru przez autora
  3. Kartusz Bohatera
  4. publikacja w dziale WFRP serwisu Poltergeist

Regulamin Konkursu:
  1. Konkurs jest organizowany przez dział Warhammera serwisu Poltergeist.
  2. Oficjalnym patronem i sponsorem konkursu jest wydawnictwo Copernicus Corporation.
  3. Scenariusz
    1. Scenariusz musi być zgodny z 2 edycją Warhammer Fantasy Role Play.
    2. Każda praca powinna mieć dopisek ALARM! - KONKURS NA SCENARIUSZ.
    3. Każda praca musi zawierać oświadczenie uczestnika, iż jest on wyłącznym autorem nadesłanego scenariusza.
    4. Nadesłane prace nie mogą być wcześniej nigdzie publikowane.
    5. Scenariusze będą oceniane pod względem: oryginalności fabuły, grywalności, poprawności językowej oraz zgodności z uniwersum WFRP 2ed.
  4. Praca musi być przysłana na adres [email protected] w formie elektronicznej w jednym z wybranych formatów: .pdf, .rtf, .doc, .txt, .odt.
  5. Prace przyjmowane będą od 20.02 do 14.04.2008 roku, teksty wysłane po tym terminie nie wezmą udziału w konkursie.
  6. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 05.05.2008 r. na stronie wfrp.polter.pl
  7. Prace zwycięskie oraz wszystkie prace prezentujące odpowiednio wysoki poziom pojawią się na stronie serwisu wfrp.polter.pl (redakcja zastrzega sobie wyłączne prawo do publikacji konkursowych tekstów).
  8. Autor
    1. Wysyłając pracę, autor akceptuje regulamin konkursu i wyraża zgodę na publikację pracy, podpisanej imieniem, nazwiskiem i pseudonimem, na łamach działu Warhammer serwisu Poltergeist.
    2. Autor wraz z pracą zobowiązany jest podać swoje dane: imię, nazwisko, ewentualnie Nick, e-mail, a także korespondencyjny adres zamieszkania.
    3. W konkursie nie mogą brać udziału osoby bezpośrednio związane z jego organizacją.
Jury konkursu:
Życzymy połamania piór!


Konkurs zakończył się. Nagrodzeni uczestnicy zostaną poinformowani e-mailem lub telefonicznie.