» Dzieci Rogatego Szczura

Dzieci Rogatego Szczura

Dodała: Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska

Dzieci Rogatego Szczura
6.86
Ocena użytkowników
Średnia z 22 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 17

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
Tytuł: Dzieci Rogatego Szczura (Children of the Horned Rat)
Linia wydawnicza: Warhammer FRP 2 ed.
Autorzy: Gary Astleford, Steve Darlington, Robert J. Schwalb
Okładka: Andrea Uderzo, Scott Purdy
Ilustracje: Miguel Coimbra, Mike Franchina, Mark Gibbons, Paul Herbert, Jon Hodgson, Ralph Horsley, Nuala Kennedy, Andy Law, Chuck Lukacs, Pat Loboyko, Scott Purdy, Wayne Reynolds, Adrian Smith, Christophe Swal, Sam Wood
Wydawca oryginału: Black Industries
Wydawca polski: Copernicus Corporation
Data wydania polskiego: 5 grudnia 2007
Liczba stron: 148

Skaveny nie istnieją!
Tak przekonują nas uczeni z Imperium. Często mylone ze zwierzoludźmi, skaveny to nie bezmyślna horda dzikich bestii, lecz podstępna rzesza knująca zagładę Imperium. Tworzą nowe zarazy, produkują spaczeniową broń i hodują zmutowane potwory, które roją się w tunelach Pod-Imperium. Zagrożenie inwazją skavenów nigdy nie było bardziej realne. Książka Dzieci Rogatego Szczura odkrywa sekretny świat przerażających szczuroludzi, stanowiąc niezbędny leksykon o wszystkim, co dotyczy skavenów. Na kartach tego niesamowitego tomu znajdziecie to wszystko, o czym chcieliście się dowiedzieć, w tym:
  • Wyczerpujące informacje o tym, jak skaveny postrzegane są w Imperium i innych krainach Starego Świata, a także liczne mity i legendy na ich temat.
  • Fizjologiczny opis ze szczegółowymi uwagami o różnych odmianach wstrętnych szczuroludzi.
  • Szczegółową historię skavenów oraz ich dokonań.
  • Pełny przegląd skaveńskiej społeczności, opisujący sposób myślenia i działania szczuroludzi, a także ich postrzeganie siebie nawzajem oraz pozostałych ras.
  • Przegląd Wielkich Klanów oraz informacje o sześciu Klanach Wojennych.
  • Szczegółowe opisy osad skavenów, włącznie z przykładowym gniazdem: Pod-Delberz.
  • Nowe rodzaje broni, jak ostrze ogonowe lub kula trującego wichru.
  • Dokładne zasady dotyczące skaveńskiej magii, włącznie z wieloma nowymi zaklęciami, jak Iskrząca zagłada oraz Hyc-hyc, a także zasady tworzenia i używania skaveńskiej technologii.
  • Wskazówki do odgrywania postaci skavenów oraz ponad dziesięć profesji, w tym Szarego Proroka oraz inżyniera spaczenia.
  • Kilka nowych potworów, jak żujognat oraz szczurza matrona.
  • Oraz nową przygodę autorstwa Chrisa Pramasa!
To doskonałe uzupełnienie dowolnej przygody osadzonej w Starym Świecie. Dzieci Rogatego Szczura odkrywają jedno z największych niebezpieczeństw, przed jakimi staje Imperium. Nie dawaj wiary kłamstwom. Skaveny naprawdę istnieją i wkrótce zniewolą nas wszystkich!
***
Na 148 stronach dodatku Dzieci Rogatego Szczura znalazło się osiem rozdziałów przybliżających nam naturę skavenów, w tym jeden będący gotową do poprowadzenia przygodą. Ich szczegółową zawartość możecie sprawdzić w zaprezentowanym poniżej spisie treści.
Przewodnik po rasie skavenów rozpoczyna się rozdziałem pt.: Skaveny istnieją i są wśród nas! Należy bowiem pamiętać, że dla mieszkańców Imperium nie jest to fakt oczywisty. Opisuje, w jaki sposób mieszkańcy Starego Świata postrzegają skaveny, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak zręcznie ukrywają wszelkie wieści o złowieszczych szczuroludziach pod płaszczem legend, mitów i przekłamań. Dodatkowo znajdują się tu rady dla tych, którzy zamierzają walczyć ze skaveńskim zagrożeniem, włącznie z wypowiedziami doświadczonych szczurołapów i wskazówkami dotyczącymi wyposażenia, a także lista śladów, jakie mogą wskazywać na pojawienie się szczuroludzi w okolicy. Rozdział zawiera też szeroki przegląd różnych typów skavenów oraz opisuje ich fizjologię i obyczaje, przedstawione z perspektywy przedstawicieli Imperium. Zamieszczono tu również kilka legend o szczuroludziach, m.in. opowieść "O grafie Mandredzie Szczurobójcy i niezwykłym serze" i poemat "Zagłada Kavzar albo Trzynaście uderzeń dzwonu".
Rozdział II czyli Historia skavenów zgłębia dzieje tej podstępnej rasy, odkrywając niektóre tajemnice związane z pochodzeniem skavenów. Skaveny nie dbają o przeszłość i nie spisują swojej historii. Dla nich wart uwagi jest jedynie czas obecny, gdy nie władają światem, i czas, który nadejdzie wkrótce, gdy będą władcami. Nie oznacza to jednak, że nie znajdzie się w tym ustępie miejsca dla ciekawych informacji choćby tych o Skavenblight, upadku krasnoludów, Nagashu, czy genezie Czarnej Śmierci.
Kolejny rozdział, zatytułowany Społeczeństwo skavenów, opisuje zawiłości społeczeństwa szczuroludzi, przedstawiając jego hierarchię, niuanse interakcji socjalnych między członkami oraz szczegóły dotyczące kultury tych potworów, jeśli można to nazwać kulturą. Wszystko to uzupełnia rys charakteru skavenów, ich nastawienie do innych ras, znaczenie kultu Rogatego Szczura, kształt rządu i zasady obejmowania władzy.
Rozdział IV - Osady skavenów - przybliża wygląd, organizację i strukturę skaveńskich osad, które w niepokojący sposób przypominają świat na powierzchni. Te najważniejsze z nich zostały przedstawione bardzo szczegółowo. Przy każdej z wymienionych społeczności podano ogólne informacje, włącznie z położeniem, populacją, źródłami dochodu i powiązaniem klanowym. Zamieszczono także jej krótki opis i pomysł na przygodę.
Następny rozdział, noszący tytuł Wojna, wyjaśnia motywy, jakimi kierują się wojownicze skaveny, a także przybliża typową taktykę prowadzenia przez nie działań zbrojnych. Zaprezentowane są także nowe zaklęcia i artefakty oraz zasady dotyczące technologii spaczeniowej. Wojna to integralna część życia skavenów. Militarne zasoby skavenów są wielkie i niemal niezniszczalne. Zaprezentowano tu wszystkie typy skavenów, od czcicieli zarazy przez inżynierów spaczenia aż po skrytobójców. A także wiele rodzajów broni, jakimi szczuroludzie się posługują, m.in.: muszkiet spaczeniowy, kula trującego wichru, kadzielnica zarazy.
Rozdział VI, czyli W szczurzej skórze, przeznaczony jest dla drużyn, które oczekują ostrzejszej gry oraz dla Mistrzów Gry (MG), którzy zamierzają wprowadzić bardziej wymagających przeciwników. Zaprezentowane tu zostały nowe profesje i zdolności, opracowane specjalnie dla skavenów, a także porady dotyczące odgrywania postaci należących do tej rasy.
Przedostatni rozdział, zatytułowany Kampania ze skavenami stanowi bezcenne narzędzie do projektowania kampanii, w których skaveny odgrywają znaczącą rolę jako Bohaterowie Graczy (BG) albo ich przeciwnicy. Zawarto tu wskazówki dotyczące odgrywania skavenów oraz liczne pomysły na przygody. Ten rozdział to kwintesencja i kontekst dla wszystkich przedstawionych wcześniej informacji. Zawarto w nim również Bestiariusz, prezentujący istoty, jakie można napotkać w Pod-Imperium.
Dodatek zamykają Niewolnicy przeznaczenia, czyli scenariusz stawiający poszukiwaczy przygód naprzeciw szczuroludzi. Zawiera on także wskazówki pomagające odegrać tę przygodę z punktu widzenia skavenów. Uzupełnieniem edycji polskiej jest Dodatek: Przykładowe skaveny, zawierający współczynniki gotowych do wykorzystania postaci skavenów. Mogą być one użyteczne przy prowadzeniu przygody zarówno przeciwko szczuroludziom, jak i po jedynie słusznej stronie dzieci Rogatego Szczura! Plik PDF zawierający wszystkie przykładowe strony możesz pobrać tutaj.

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
    szczury
Ocena:
0
09-10-2006 15:10
~Acles

Użytkownik niezarejestrowany
    nareszcie
Ocena:
0
sądze że ten podręcznik zupełnie zmieni warhammerowe sesje wielu graczy. Czy nie za czesto zapominamy o wszechobecnych skavenach. Już nie moge sie doczekac.
26-10-2006 15:32
~Mel

Użytkownik niezarejestrowany
    o taak
Ocena:
0
no zapowiada sie ciekawie. teraz role moich graczy sie odwroca i bede ich prowadzil jako skaveny :>. ahhh na razie pozostaje nam czekac
25-01-2007 20:09
~SMOK

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
PYTANIE CZY BĘDE MOPŻNA GRAC TU SKAVENEM??
08-02-2007 20:09
16967

Użytkownik niezarejestrowany
    Odp
Ocena:
0
Skoro będzie "10 nowych profesji", więc raczej chodzi tu o grywalne:)
12-02-2007 10:16
~dero

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a ktos wie kiedy bedzie premiera ;p ?
08-03-2007 20:10
~Orzeł

Użytkownik niezarejestrowany
    ??
Ocena:
0
Hej i co z tym dodatkiem ?? jest już październik a tu nie ma :/
04-10-2007 20:23
Chavez
Siriel
    Przykładowe strony
Ocena:
0
Możecie je znaleźć na stronie wydawnictwa Copernicus.

http://www.copcorp.pl/index.php?mo dule=htmlpages&func=display&pid=7
16-10-2007 12:59
WekT
    Yeah!!
Ocena:
0
18-10-2007 08:08
Siriel
    @ SMOK
Ocena:
0
PYTANIE CZY BĘDE MOPŻNA GRAC TU SKAVENEM??

Po pierwsze, nie krzycz. ;)

Po drugie, profesje z dodatku są TYLKO dla skavenów, poza niewolnikiem, którym oczywiście może zostać każdy-każdy. ;)
18-10-2007 10:18
Karczmarz
    A czemu nie kraśki albo elfiki?
Ocena:
0
Hmmm

Dobre szczurki nie są złe, choć ich zastosowanie jest stosunkowo ograniczone (ile można kręcić sesji wokół skavenów). Czemu BI nie zrobi dodatku o jakiejś grywalnej i popularnej rasie jak Elfiki czy Kraśki? Profesje specjalnie dla kraśków, kraśkowe zwyczaje i legendy, kraśkowe technologie itp itd mi przydałyby się bardziej :( Ale z braku laku..
18-10-2007 10:43
~TopGont

Użytkownik niezarejestrowany
    A czemu nie goboski albo orki? :)
Ocena:
0
Małe pytanie z mojej strony: Czy powstanie kiedyś/ lub już powstaje jakiś dodatek poświęcony tylko i wyłącznie zielonoskórym? Nie dopatrzyłem się jeszcze takiego, a sądzę, że wielu graczy z chęcią bliżej poznałoby obyczaje i tradycje klanowe np. gobosków :)

Co do "Dzieci Rogatego Szczura" z pewnością kupię i na pewno będzie to wspaniałym/ dla mnie- nie dla graczy! / urozmaiceniem sesji.
18-10-2007 11:53
Siriel
   
Ocena:
0
@ Karczmarz

Od samego początku marzy mi się dodatek opisujący 4 główne rasy Starego Świata, włącznie z ich obyczajami, historią, ciekawostkami. Coś dla graczy. Jak dotąd, cisza.

@ TopGont

Był w planach BI dodatek Greenskins, ale nie wiadomo, kiedy się ukaże.
18-10-2007 12:05
~Żółw

Użytkownik niezarejestrowany
    A czemu nie zwierzoczłeczaczki?
Ocena:
0
Taka książeczka o zwierzoczłeczkach też by się przydała. Zwyczajki zwierzoczłeczaczków, jedzonko zwierzoczłeczaczków i pićko zwierzoczłeczaczków, no i mieszkanka zwierzoczłeczaczków można by tam pięknie opisać.
18-10-2007 14:10
~soul31

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a księga spaczenia to co do diabła? Nie ma wystarczających informacji na temat zwierzołaków? Jest nawet zwierzomowa z obrazkiem jak ją pisać! Co do skavenów -nareszcie symbol warhammera w pełnej glorii.
Mam nadzieje że ich magia nie zespuje balansu gry bo widziałem że mają jej tam dużo. A co do skavenami to jest podręcznik nie tyle żeby opisywać tą rasę tylko żeby nią grać. Ja już grałem na angielskiej wersji (bez magii) i powiem wam śmiechy były niezłe. Zwłaszcza jak się grało z favor of the horned rat.
18-10-2007 14:28
Xeel
   
Ocena:
0
Byłoby fajnie jakby takie "rasowe" kompendium się pojawiło, choć raczej nie ma co na to liczyć, skoro zawartość dałoby się ewentulanie umieścić w czterech osobnych dodatkach :P Na razie dobre jest to co już jest ;)
18-10-2007 16:12
Trawers
   
Ocena:
0
Skaveny zapowiadają się naprawdę smakowicie. O Zwierzoczłekach jest masę informacji. Też bym chętnie poczytał o kraskach i elfach. A kiedy wychodzą wampirki(mniam...)?
18-10-2007 19:25
Tancred_de_Beauville
   
Ocena:
0
Dodatek na pewno będzie godny kupienia, ale z ciekawości muszę spytać w jakiej cenie będzie dostępny;)?
19-10-2007 11:19
~Żółw

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czy ten dział czytają osoby powyżej 15 lat? (przepraszam osoby młode acz bystre za tę stereotypową złośliwość)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironi a
19-10-2007 12:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.