» Artykuły

Artykuły

Działy:
» Uniwersum
» Zbrojownia
» Bohaterowie
» Magia
» Mechanika
» Pozostałe materiały
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 110.
Luccini – Miasto Bogów

Luccini – Miasto Bogów

29-10-2012 23:37 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 6
Wielu uważa gród położony nad Morzem Tileańskim za skazany na sukces. Luccini jest najpotężniejszym konkurentem Miragliano i Remas w walce o dominację nad Tileą. W przeszłości było stolicą prowincji Nehekhary, a potem silnego cesarstwa władającego południowymi wybrzeżami. W mieście ciągle widać mini...
Bagnisko

Bagnisko

02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem. Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Imperialna Flota Wojenna

Imperialna Flota Wojenna

22-10-2012 20:29 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 7
Wiatr od wschodu rozpędził ciemne, deszczowe chmury i nad Zatoką Mew zaświeciło słońce. Morze jednak nadal pozostawało niespokojne i wzburzone - jak gdyby gniew samego Mananna objawił się w tym kipiącym żywiole wielkich fal. Admirał Hans Koenig mocno wsparł się na drewnianej protezie nogi, starając...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Druidzi

Druidzi

Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP

21-02-2014 20:25 | amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Grimuar umarłych

Grimuar umarłych

21-01-2013 20:31 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 0
Eminencjo, zgodnie z poleceniem zapoznałem się z księgą. W zaistniałej sytuacji śpieszę poinformować, że w pełni zgadzam się z inkwizytorem Streihaussem. Wolumin niezwłocznie powinien zostać uwzględniony w indeksie dzieł zakazanych. Niemniej zdecydowanie odradzam zniszczenie foliału. Zawarte informa...
Zagubione w Waaagh!

Zagubione w Waaagh!

Warhammerowa wiosna nastała!

01-04-2013 22:44 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 10
Wszyscy nas nienawidzicie - i wy, i orki. Jesteśmy wyrzutem sumienia, przypomnieniem waszych wojen i zbrodni. Tak naprawdę jesteście siebie warci, to was najbardziej boli. Waldig - półork ostatnie słowa przed egzekucją na rynku w Wurtbadzie Jurgen Hambaldt wypowiedział się w swoim wiekopomnym dzie...
Sekret Łowcy

Sekret Łowcy

03-09-2012 19:35 | Łukasz 'Plebejusz' Skarżyński | Komentarze: 16
Sekret łowcy to nieoficjalny fanowski dodatek do gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay II ed., poruszający zagadnienie strzał w Starym Świecie. Głównym powodem spisania Sekretu łowcy była chęć stworzenia kompendium wiedzy o rodzajach amunicji do łuków. W oficjalnych materiałach brakowało nam róż...
Młot na Przedwiecznych

Młot na Przedwiecznych

Crossover WFRP i ZC

10-02-2014 21:13 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 17
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii

08-05-2015 07:39 | narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Armada Mrocznych Bogów

Armada Mrocznych Bogów

28-11-2011 21:44 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 45
Tajemnice Morza Zmian Morze Zmian, znane bardziej jako Morze Chaosu, to rozległy akwen rozciągający się pomiędzy jałowymi wybrzeżami Północnych Pustkowi i krainy Naggaroth a posępnymi, skalistymi fiordami Norski. Bezpośrednie sąsiedztwo przeklętych, skażonych mocą Chaosu ziem odcisnęło na wodach Mo...
Lashiek

Lashiek

Miasto Korsarzy

19-09-2011 16:32 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 7
Mapy: Witold 'Squid' Krawczyk Mieszkańcom Starego Świata miasta Arabii jawią się niczym baśniowa opowieść. Choć krucjaty przeciw Arabom ciągle się zdarzają, to nie mają już tak masowego charakteru jak przed wiekami. Ich wspomnienia powoli obrastają legendami i mitami. Czasem w portowych tawernach...
O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

19-11-2014 08:12 | Maciej 'revans' Gniadek | Komentarze: 11
Celem tego artykułu nie jest wprowadzenie do gry Wysokiej Magii i propagowanie użycia więcej niż jednego wiatru magii jednocześnie. Bez wątpienia byłaby to dla drużyny broń o zbyt dużej sile rażenia, co zresztą podkreślają podręczniki. Gra, w której jeden z bohaterów władałby taką potęgą, nie s...
Młot na obłąkanych

Młot na obłąkanych

Crossover WFRP i ZC - część trzecia

01-07-2014 18:03 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 0
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Gwiazda Północy

Gwiazda Północy

12-08-2007 17:24 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 16
Królestwo Mrocznych Bogów Spod pokrytego szronem kaptura wyzierała ściągnięta głodem, śniada twarz kurgańskiego wojownika. Zsiniałe oblicze norda było nieruchome niczym maska. Żyły w niej tylko zapadnięte w głąb czaszki, błyszczące gorączką oczy. Od wielu dni Snerga podążał przez bezkresną równinę p...
Barak Varr

Barak Varr

Na rubieżach cywilizacji

31-05-2012 22:30 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 4
Daleko na południu w dzikich i niebezpiecznych Księstwach Granicznych leży jedno z najwspanialszych miejsc w Starym Świecie. Nad brzegami Czarnej Zatoki w skalistych klifach wzgórz Varenka rozłożył się Barak Varr, jedyna morska twierdza krasnoludów i, zarazem, najmniejsza ze starożytnych twierdz. Na...
Parę słów o broni dalekiego zasięgu

Parę słów o broni dalekiego zasięgu

Łuk i kusza

26-10-2003 18:16 | bjorn | Komentarze: 54
"Okej, to ja biorę łuk, wskakuję do wody, przepływam pod tym mostem, a potem strzelę mu w czerep... A potem..." Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Stooop! Moi mili, ileż to ja się przy okazji gier RPG nasłuchałem debilizmów na temat łuków i kuszy! Rozumiem, że nie każdego historia fascynuje, ale j...
Tytuły szlacheckie w Imperium

Tytuły szlacheckie w Imperium

22-07-2006 11:29 | Tomasz 'Tomazzy' Podwysocki | Komentarze: 16
- Rzeknij mi ojcze, czemu ten bękart z nieprawego łoża na marchię zachodnią Reiklandu swe plugawe łapska kładzie i czemuż to nasz miłościwy Wielki Książe – Elektor Karl Franz, na to patrzy pobłażliwie? - Seigfreid von Obenouer począł coraz bardziej zdenerwowany, prawie ściągając ze stołu koro...
Morskie Orki – pod zieloną banderą

Morskie Orki – pod zieloną banderą

29-07-2007 19:53 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 25
Już od wielu godzin kapitan Hans Van Haagen bezskutecznie usiłował przebić wzrokiem otaczającą go zewsząd, nieprzeniknioną ścianę mgły. Gęsty, biały opar otulił marienburską kogę "Faustus" niczym pośmiertny całun. Ze swojego miejsca na mostku, Van Haagen był w stanie dostrzec jedynie niewyraźne zary...
Malal

Malal

Bóg zdrady i zemsty

03-03-2008 09:44 | | Komentarze: 38
Niektóre osoby skupiające się na badaniu ewolucji poszczególnych kultów Chaosu twierdzą, iż Bóg-Renegat jest swoistym fenomenem na tle pozostałych Mrocznych Potęg. Nawet jego popularność jest dowodem, że blisko mu do idei Przemiany. Jeszcze niespełna kilkadziesiąt lat temu, przed Burzą Chaosu, kied...
Odkurzając stary tom, cz. I

Odkurzając stary tom, cz. I

Czyli rzecz o tym, co z Pierdycji wyciągnąć warto

02-04-2012 22:31 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 12
Umiejętności tworzonego BG Podczas tworzenia postaci w II edycji WFRP występuje kilka mankamentów, nad którymi warto się zastanowić. Przede wszystkim, bohaterowie są do siebie bardzo podobni – szczególnie jeśli są przedstawicielami tej samej rasy. Stoi to w opozycji do kilku smaczków, które n...
Pogłębiony Raport z Sesji

Pogłębiony Raport z Sesji

05-07-2010 09:54 | | Komentarze: 47
Zaplanowali, przeprowadzili, sfotografowali i opisali: Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska, Juliusz 'nid' Doboszewski, Tomasz 'kaduceusz' Pudło, Maciej 'repek' Reputakowski Współpraca: Baileys, Furry But Furious Cat Pobierz w formacie PDF (1,91 MB) Jeśli chcesz coś zrozumieć, opisz to. A pote...
Mroczne Elfy

Mroczne Elfy

Korsarze z Północny

17-08-2005 23:02 | Rafi.K. | Komentarze: 20
Pierwsze spotkanie Mieszkańcy wybrzeży Nowego Świata z lękiem powtarzali opowieści o nadciągających z północy morskich rozbójnikach - bladolicych korsarzach, porywających ludzi nawet z głębi lądu, którzy na swych niewielkich okrętach potrafili zapuścić się daleko od morskich wybrzeży, płynąc koryta...
Miecz Onarka von Dichsteina

Miecz Onarka von Dichsteina

Łukasz 'Yoshi' Pożoga

03-11-2005 21:56 | Yoshi | Komentarze: 8
Pozwólcie, że przedstawię się na początku, jak nakazuje dobry obyczaj. Zwę się Johann von Agrenzer i choć – jak to piszą poeci – płynie w mych żyłach błękitna krew, to nie czuję się szlachcicem. Nauka, wiedza – to mnie pociąga, to sprawia, że życie wydaje się ciekawsze, a krew szyb...
O krasnoludzkiej psychice

O krasnoludzkiej psychice

27-01-2007 21:13 | Radek 'Keddar' Tymiński | Komentarze: 19
Przez dość długi czas nie przeczytałem żadnego (dobrego) tekstu poświęconego krasnoludom w WFRP. Wydaje mi się, że temat starej rasy należy trochę odświeżyć. Chciałbym wszystkim szanownym czytelnikom przybliżyć psychikę krasnoludów, bowiem, jak obserwuję na różnych warhammerowych forach, często są o...
Młot na opętanych

Młot na opętanych

Crossover WFRP i ZC - część druga

03-03-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 5
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Bergsburg

Bergsburg

Ogólny opis miasta

01-09-2007 17:45 | Tomek 'viagrom' Sokoluk | Komentarze: 9
Skąd? A, Bergsburg? To ta wstrętna zapchajdziura w górach, czyż nie? Mrowisko karaluchów z całego Starego Świata, przybyłych żebrać u Shallyi łaski uzdrowienia ich nędznego żywota. Boli mnie głowa. Nie mam czasu wysłuchiwać o von Tussen-Cośtam, niech rządzi Bergsburgiem skoro musi, ale nie ma mocy a...
Zagubione w przekładzie: W poszukiwaniu Dawnej Wiary

Zagubione w przekładzie: W poszukiwaniu Dawnej Wiary

28-07-2008 15:53 | | Komentarze: 10
W pierwszej edycji gry Warhammer Fantasy Roleplay Dawna Wiara była najstarszą religią człowieka, której zasięg i znaczenie drastycznie skurczyły się wskutek agresywnego rozprzestrzeniania się nowych kultów. W czasach, w których osadzono oryginalne wydanie systemu, praktykowało ją jedynie chłopstwo i...
Waaagh!

Waaagh!

02-05-2010 08:31 | | Komentarze: 38
Autorzy: Daniel 'karp' Karpiński, Gniewomir 'Triki' Trocki, Krystian 'Krishakh' Pruchnicki, Maciej 'Radowid' Zieliński Ilustracje: Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Roch 'Ulrich' Hercka, Piotr 'CE2AR' Stachurski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Marta 'Mayer' Dettlaff, Wiktor 'Wiktor...
Perły Miragliano - część II

Perły Miragliano - część II

29-04-2009 17:48 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Pierwsze kroki Gdy zaczynasz od ulicy nie ma szans, aby się z niej wyrwać. Dlatego żadna ladacznica nie została znaczącą kurtyzaną. Tak brzmi pierwsza lekcja we wszystkich Domach Kurtyzan. Ceń się – jeśli sama tego nie zrobisz, nikt inny też nie będzie, to druga lekcja. Trzecia przypomina: Ce...
Incognito

Incognito

12-09-2009 21:57 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 5
Knut usłyszał pukanie do drzwi. Był w mieście od niedawna, nie znał nikogo, nie spodziewał się gości. Przy oknie wychodzącym na rynsztok siedziała Lidka, młoda Kislevitka, którą zabrał z taboru uchodźców, gdzie oddawała się za jedzenie. Machnął ręką, nakazując jej schować się za parawanem w kącie po...
Perły Miragliano - część I

Perły Miragliano - część I

26-04-2009 08:22 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 5
Wśród narodu tileańskiego istnieje wiele legend i podań, zrodzonych jeszcze w zamierzchłych czasach. Dotyczą one zarówno wielkich dokonań, niezwykłej waleczności i niezmierzonego bohaterstwa Tileańczyków, jak i niezwykłych odkryć, przypadków i wydarzeń. Zakorzenione w historii kraju, przez setki lat...
Zagubione w przekładzie: Powrót elementalizmu

Zagubione w przekładzie: Powrót elementalizmu

18-07-2010 17:08 | | Komentarze: 6
Magia żywiołów, zwana również elementalizmem, była jedną z sześciu dyscyplin magicznych w pierwszym wydaniu gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay. Adepci tej dziedziny manipulowali mocą czterech żywiołów tworzących świat – ziemi, powietrza, wody i ognia. Ponieważ magia żywiołów była blisko...
Lothern – brama do magicznego świata

Lothern – brama do magicznego świata

13-08-2010 10:34 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 7
Ulthuan leży za Wielkim Oceanem niedaleko wybrzeży Nowego Świata i jest najbardziej niezwykłym lądem, jaki tylko można sobie wyobrazić. To ojczyzna elfów jednocześnie uważana za największą wyspę na świecie, często uznawaną przez uczonych za osobny kontynent. Zamieszkujące go wysokie elfy są rasą sta...
Magritta

Magritta

przewodnik po estalijskim mieście

05-04-2011 20:02 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 9
Estalia jest z pewnością jedną z najbardziej wyjątkowych krain w Starym Świecie. Przybyłym z Imperium lub Kisleva wydaje się oazą spokoju na targanym wojnami kontynencie. Wpływy Chaosu, choć obecne, są tu bardzo słabe i zwykle przejawiają się rzadkimi najazdami norskich lub kurgańskich statków. Jedn...
Zhufbar

Zhufbar

13-09-2008 16:53 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 4
Pisząc tekst, opierałem się na materiałach pochodzących z książek Dwarfs: Stone & Steel autorstwa Alfreda Nuñeza Juniora oraz Warhammer Battle: Dwarfs autorstwa Gava Thorpe’a i Alessio Cavatore. Karaz Ankor - pozostałości starożytnego imperium krasnoludów. Potężne twierdze będące osta...
Brionne

Brionne

28-04-2008 21:05 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 5
Trudno nie przyznać racji Briończykom nazywającym swoją dziedzinę "Klejnotem Bretonii", gdyż jest to jedno z najpiękniejszych miast w całym królestwie. Urokliwe domy z białego piaskowca, kryte czerwoną dachówką pną się na otoczonym morzem wzgórzu, uwieńczonym, niby koroną, wspaniałym zamkiem będącym...
Modlitwy Starego Świata

Modlitwy Starego Świata

09-04-2012 00:42 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Bogowie w świecie Warhammera codziennie oddziałują na życie śmiertelników, i to nie tylko na kapłanów czy najgorliwszych wyznawców, ale także na zwyczajnych ludzi, którzy wiodą prosty żywot. Nie ulega więc wątpliwości, że także bohaterowie żyjący w Starym Świecie mają swoje mistyczne przeżycia, jedn...
Kroniki Bretońskie część II

Kroniki Bretońskie część II

28-02-2008 21:40 | Tancred_de_Beauville | Komentarze: 4
Wieki wojny Najeźdźcy z dalekiego południa napadają na Królestwa Estalii, naszego południowego sąsiada. Liczna szlachta estalijska przybywa na dwór naszego Króla z prośbą, by wsparł ich wysiłki w walce z demonicznymi hordami. Kronika bretońska, autor anonimowy 471/1449 – Król Bretonii Louis P...
Karak Varn

Karak Varn

28-06-2012 23:05 | feanor785 | Komentarze: 4
Karak Varn - niegdyś ta wielka twierdza z łatwością mieściła nawet sto tysięcy krasnoludów. Została wybudowana z rozmachem i przepychem architektonicznym. Powstała zapewne gdzieś w Pierwszej Erze, kiedy Krasnoludy mogły pozwolić sobie na wystawienie milionowej armii, w większą nie uwierzę, mimo że i...