Wyświetlono rezultaty 1-40 z 110.
Nie tylko na prezenty
Koniec roku to okazja do podsumowań, a zbliżająca się Gwiazdka – polecanek pozycji, które warto rozważyć jako prezenty dla różnej maści hobbystów i fanów. Poniżej znajdziecie kilka erpegów, nie tylko wydanych w ciągu ostatniego roku, na które zdaniem członków redakcji i współpracowników działu...
To ja się skradam!
“To ja się skradam”. Znacie jakiegokolwiek erpegowego gracza, który by nie wypowiedział tego zdania? Czy poza tymi słowami, padły jeszcze jakieś, uściślające, co konkretnie robi Wasza postać? Rozbudowywaliście zasady popularnego w Polsce Warhammera, uwzględniając różne modyfikatory?
Skr...
Groźny artefakt ze Starego Świata
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.
Monet...
Futbol Starego Świata
Chociaż dobra gra podążająca utartymi ścieżkami zawsze cieszy, to na prawdziwą uwagę zasługują tytuły cechujące się oryginalnością, fantazją, a przede wszystkim – poczuciem humoru. Oczywiście im bardziej twórcy próbują odejść od schematów, tym większe jest ryzyko porażki – czy Blood...
Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii
08-05-2015 07:39 |
narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Celem tego artykułu nie jest wprowadzenie do gry Wysokiej Magii i propagowanie użycia więcej niż jednego wiatru magii jednocześnie. Bez wątpienia byłaby to dla drużyny broń o zbyt dużej sile rażenia, co zresztą podkreślają podręczniki. Gra, w której jeden z bohaterów władałby taką potęgą, nie s...
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem.
Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Crossover WFRP i ZC - część trzecia
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Po drugiej stronie
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Crossover WFRP i ZC - część druga
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP
21-02-2014 20:25 |
amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Crossover WFRP i ZC
Nie ma chyba w Polsce konwencji, której realia gracze znają równie dobrze, jak dark fantasy. Od przeszło dwudziestu lat Stary Świat rozpala wyobraźnię fanów gier fabularnych. Znamy go bardzo dobrze – wiele razy wędrowaliśmy traktami Imperium, potykając się ze zwierzoludźmi, mutantami czy demon...
Warhammerowa wiosna nastała!
Wszyscy nas nienawidzicie - i wy, i orki. Jesteśmy wyrzutem sumienia, przypomnieniem waszych wojen i zbrodni. Tak naprawdę jesteście siebie warci, to was najbardziej boli.
Waldig - półork
ostatnie słowa przed egzekucją na rynku w Wurtbadzie
Jurgen Hambaldt wypowiedział się w swoim wiekopomnym dzie...
Eminencjo, zgodnie z poleceniem zapoznałem się z księgą. W zaistniałej sytuacji śpieszę poinformować, że w pełni zgadzam się z inkwizytorem Streihaussem. Wolumin niezwłocznie powinien zostać uwzględniony w indeksie dzieł zakazanych. Niemniej zdecydowanie odradzam zniszczenie foliału. Zawarte informa...
Wielu uważa gród położony nad Morzem Tileańskim za skazany na sukces. Luccini jest najpotężniejszym konkurentem Miragliano i Remas w walce o dominację nad Tileą. W przeszłości było stolicą prowincji Nehekhary, a potem silnego cesarstwa władającego południowymi wybrzeżami. W mieście ciągle widać mini...
Wiatr od wschodu rozpędził ciemne, deszczowe chmury i nad Zatoką Mew zaświeciło słońce. Morze jednak nadal pozostawało niespokojne i wzburzone - jak gdyby gniew samego Mananna objawił się w tym kipiącym żywiole wielkich fal.
Admirał Hans Koenig mocno wsparł się na drewnianej protezie nogi, starając...
Sekret łowcy to nieoficjalny fanowski dodatek do gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay II ed., poruszający zagadnienie strzał w Starym Świecie. Głównym powodem spisania Sekretu łowcy była chęć stworzenia kompendium wiedzy o rodzajach amunicji do łuków. W oficjalnych materiałach brakowało nam róż...
Niniejsze zestawienie jest owocem mych podróży, podczas których wsłuchiwałem się w głos ludu. Frapowało mnie zawsze, jak ci najpośledniejsi spośród ludzi modlą się do bogów naszych, bowiem znakomita większość ani w pismach nie jest obyta, ani klasycznego języka mędrców i mszy nie zna ni nie rozumie...
Karak Varn - niegdyś ta wielka twierdza z łatwością mieściła nawet sto tysięcy krasnoludów. Została wybudowana z rozmachem i przepychem architektonicznym. Powstała zapewne gdzieś w Pierwszej Erze, kiedy Krasnoludy mogły pozwolić sobie na wystawienie milionowej armii, w większą nie uwierzę, mimo że i...
Na rubieżach cywilizacji
Daleko na południu w dzikich i niebezpiecznych Księstwach Granicznych leży jedno z najwspanialszych miejsc w Starym Świecie. Nad brzegami Czarnej Zatoki w skalistych klifach wzgórz Varenka rozłożył się Barak Varr, jedyna morska twierdza krasnoludów i, zarazem, najmniejsza ze starożytnych twierdz. Na...
Czyli rzecz o tym, co jeszcze z Pierdycji wyciągnąć warto.
Druga edycja WFRP wprowadziła znacznie większy balans pomiędzy postaciami, będącymi przedstawicielami różnych ras. Wykluczono także możliwie wiele rozwiązań, które mogłyby nazbyt zróżnicować postaci w fazie "rodzenia się" nowych bohaterów. Z tego powodu odrzucono zawartość pierwszoedycyjnej Galerii...
Czyli rzecz o tym, co było i co by być mogło.
Alternatywne zdolności
Wprowadzenie zdolności w II edycji WFRP było jedną z większych zmian w systemie. Choć ogólnie wyszło mu to raczej na plus, w mojej opinii znikło kilka naprawdę ciekawych elementów, takich jak zasady ogłuszania czy specjalne bonusy nietypowych umiejętności (żonglerka, osiłek)...
Bogowie w świecie Warhammera codziennie oddziałują na życie śmiertelników, i to nie tylko na kapłanów czy najgorliwszych wyznawców, ale także na zwyczajnych ludzi, którzy wiodą prosty żywot. Nie ulega więc wątpliwości, że także bohaterowie żyjący w Starym Świecie mają swoje mistyczne przeżycia, jedn...
Czyli rzecz o tym, co z Pierdycji wyciągnąć warto
Umiejętności tworzonego BG
Podczas tworzenia postaci w II edycji WFRP występuje kilka mankamentów, nad którymi warto się zastanowić. Przede wszystkim, bohaterowie są do siebie bardzo podobni – szczególnie jeśli są przedstawicielami tej samej rasy. Stoi to w opozycji do kilku smaczków, które n...
Tajemnice Morza Zmian
Morze Zmian, znane bardziej jako Morze Chaosu, to rozległy akwen rozciągający się pomiędzy jałowymi wybrzeżami Północnych Pustkowi i krainy Naggaroth a posępnymi, skalistymi fiordami Norski. Bezpośrednie sąsiedztwo przeklętych, skażonych mocą Chaosu ziem odcisnęło na wodach Mo...
Miasto Korsarzy
Mapy: Witold 'Squid' Krawczyk
Mieszkańcom Starego Świata miasta Arabii jawią się niczym baśniowa opowieść. Choć krucjaty przeciw Arabom ciągle się zdarzają, to nie mają już tak masowego charakteru jak przed wiekami. Ich wspomnienia powoli obrastają legendami i mitami. Czasem w portowych tawernach...
Pamiętam, jakby to było wczoraj. Przechadzałam się z mężem wąskimi uliczkami w poszukiwaniu czegoś, co zaspokoi moją kobiecą próżność. Pierwszy raz w Altdorfie, pierwszy raz na zakupach jako mężatka. Nagle, spomiędzy natłoku krzykliwych szyldów wyłonił się jeden schludny, oszczędny w słowach i ornam...
Ulf ma długą, raczej proporcjonalną, kościstą twarz i duże, nieco napuchnięte, ciemne oczy, które błyszczą bezczelnie. Tygodniowy zarost porastający kępkami brodę i szyję niezbyt szczelnie zakrywa czerwone krosty i złuszczoną skórę. Głowę mężczyzny porastają długie, tłuste włosy o blond-rudym kolorz...
Udo to powykrzywiany, brzydki człowiek o poczochranych włosach i przymrużonych, szarych oczach. Na pierwszy rzut oka wygląda jak obłąkaniec lub żebrak, zresztą to drugie nie jest dalekie od prawdy. Nieprzyjemnego wyrazu twarzy dopełniają zepsute zęby w żółto-siwym kolorze i niedogolony, biały zarost...
przewodnik po estalijskim mieście
Estalia jest z pewnością jedną z najbardziej wyjątkowych krain w Starym Świecie. Przybyłym z Imperium lub Kisleva wydaje się oazą spokoju na targanym wojnami kontynencie. Wpływy Chaosu, choć obecne, są tu bardzo słabe i zwykle przejawiają się rzadkimi najazdami norskich lub kurgańskich statków. Jedn...
Owinięty szczelnie lichym płaszczem mężczyzna podniósł się i dorzucił kolejną szczapkę drewna do ogniska. Uradowane płomienie podskoczyły, strzelając iskrami ku ciemnemu niczym myśli nikczemnika niebu, obejmując zachłannie podarunek. Las szumiał spokojnie, kołysany do snu podmuchami łagodnego, jesie...
02-10-2010 15:14 |
Kenryl | Komentarze: 1
Jam jest Godric Sebastian Reinhof II, herbu Obrona. Tak jak moi przodkowie przede mną, tako i ja, oddałem się służbie Verenie w Zakonie Wiecznego Światła, pod którego sztandarem moja rodzina walczy od pokoleń. My – rycerze Wiecznego Światła – walczymy o sprawiedliwość z niegodziwcami i s...
Ulthuan leży za Wielkim Oceanem niedaleko wybrzeży Nowego Świata i jest najbardziej niezwykłym lądem, jaki tylko można sobie wyobrazić. To ojczyzna elfów jednocześnie uważana za największą wyspę na świecie, często uznawaną przez uczonych za osobny kontynent. Zamieszkujące go wysokie elfy są rasą sta...
Może i on za przewóz płaci, ale z pewnością nie uczciwie, ja tam swoje wiem. Wszystkie one, znaczy te, no, obce przybłędy, to włóczęgi, obiboki i hulajdusze, bo jakby było inaczej, to by przecie u siebie siedzieli i uczciwie na chleb pracowali. Po co nam tu one, hę? Pewnie żeby z nas "karle" wyciąga...
24-07-2010 10:58 |
Kenryl | Komentarze: 16
Bycie prawnikiem niewątpliwie ma swoje zalety. Wiadomo jednak, że prawnikiem nie zostajesz ot tak. Najpierw warto ukończyć szkołę, świecką albo świątynną. Daje to tytuł bakałarza. To jednak nie koniec. Kolejnym krokiem jest pójście na studia i zdobycie magistra, po ukończeniu nauk ścisłych – q...
18-07-2010 17:08 |
| Komentarze: 6
Magia żywiołów, zwana również elementalizmem, była jedną z sześciu dyscyplin magicznych w pierwszym wydaniu gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay. Adepci tej dziedziny manipulowali mocą czterech żywiołów tworzących świat – ziemi, powietrza, wody i ognia. Ponieważ magia żywiołów była blisko...
05-07-2010 09:54 |
| Komentarze: 47
Zaplanowali, przeprowadzili, sfotografowali i opisali: Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska, Juliusz 'nid' Doboszewski, Tomasz 'kaduceusz' Pudło, Maciej 'repek' Reputakowski
Współpraca: Baileys, Furry But Furious Cat
Pobierz w formacie PDF (1,91 MB)
Jeśli chcesz coś zrozumieć, opisz to. A pote...
rzecz o trudach życia stróża prawa
Wielki Teogonista podskakiwał jak szalony, to na jednej, to na drugiej nodze, wymachując rękami, co wzbudziło niemały entuzjazm gawiedzi. Ale dopiero, gdy wymierzył zamaszystego kopniaka wprost w cesarski tyłek, posyłając Karla Franza na ziemię, ulica rozbrzmiała głośnym rechotem.
Miedziaki zabrzęc...
02-05-2010 08:31 |
| Komentarze: 38
Autorzy: Daniel 'karp' Karpiński, Gniewomir 'Triki' Trocki, Krystian 'Krishakh' Pruchnicki, Maciej 'Radowid' Zieliński
Ilustracje: Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Roch 'Ulrich' Hercka, Piotr 'CE2AR' Stachurski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Marta 'Mayer' Dettlaff, Wiktor 'Wiktor...
- Dlaczego, waść, tak mi się przyglądasz? Czyżby coś było nie w porządku?
- Nie, skądże – skłamałem – ja tylko tak, no wiesz, panie...
- Nie, nie wiem – wypalił, a jego głos stał się jeszcze zimniejszy – moja obecność ci przeszkadza? A może chodzi o to? – mówiąc to unió...
32625325403129228325278662594326152269652691626639266242649525455252302495524924247732459424560244582440424337242452421923743234962348023196231692285322346221642198421940219172189621847217922154121032