Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 38.

Deadwaters cz.2

03-04-2014 22:24
2
Komentarze: 0
W działach: RPG, SWEX, Deadwaters, Deadlands
Deadwaters cz.2
Po dłuższym czasie ale jednak. Kolejna część Deadwaters czeka w poczekalni poltera (głosuj!). Wbrew pierwotnemu planowi musieliśmy rozbić cykl na więcej tekstów niż się spodziewałem i sam przewodnik geograficzny zajmie prawdopodobnie jakieś 6-8 artykułów. Zobaczymy tylko ile to potrwa zanim powstaną, bo przy małym dziecku imoim obecnym trybie pracy popełnienie jednego tekstu zajęło 2 miesiące...

Deadwaters cz.1

09-01-2014 23:27
3
Komentarze: 1
W działach: Deadlands, SWEPL, RPG
Deadwaters cz.1
Ponieważ Deadwaters będą się ukazywać w dziale RPG poltera to teksty przechodzą szlifowanie, redakcje i takie tam. To z pewnością trochę opóźni powstawanie cyklu ale z drugiej strony teksty będą zdecydowanie lepsze. Tym bardziej, że moja żona - Ewa zdecydowała się jednak zaangażować w projekt. Na razie po poprawkach, uzupełnieniach i redakcji jest wstęp, którego wersję 1.0 mogliście tu przeczytać. Tymczasem wersja końcowa wstępu do Deadwaters potrzebuje paru głosów do publikacji.

Deadwaters: akcje na morzu

06-01-2014 14:08
2
Komentarze: 9
W działach: Deadlands, SWEPL, RPG
Deadwaters: akcje na morzu
Prace nad Deadwaters trwają, wstęp rozbudowany o dodatkowe materiały (m.in. wyjaśnienie kwestii upiorytu) leży w redakcji. Kończę pisać ogólny opis wszystkich akwenów czyli zarys fluffu settingu. W ramach odmiany zaś wziąłem się za zasady żeglugi i prawdę mówiąc przydałoby mi się trochę feedbacku. W tym miejscu można przeczytać zestawienie najczęstszych akcji BG podczas żeglugi/sztormu/bitwy morskiej. Dwa pytania: 1. Czy czegoś tu nie brakuje? 2. Czy i co jest do poprawienia?  

Deadlands: Deadwaters - wstęp

27-12-2013 19:48
13
Komentarze: 16
W działach: RPG, Deadlands
Deadlands: Deadwaters - wstęp
Deadwaters czyli morskie Deadlands to rozszerzenie settingu Deadlands: Reloaded do Savage Worlds Edycja Polska 2.0 i choć staraliśmy się trzymać informacji o Deadlands tak wiernie jak to tylko możliwe, musieliśmy poczynić  dwa nie zawsze zgodne są z informacjami z podręcznika założenia. Na swoje usprawiedliwienie mamy tylko to, że czynią one grę o wiele ciekawszą. Oto one: 1. Upioryt jest nie tylko w Ameryce To dość oczywiste i jak się okazuje (Ramel, Erpegis - dzięki!) dość kanoniczne założenie, które sprawia że gra w ogóle ma sens poza Ameryką Północną, jako że upioryt jest jedny...

Morskie Deadlands

27-12-2013 11:39
6
Komentarze: 13
W działach: RPG, Deadlands
Morskie Deadlands
Nad przeniesieniem Deadlands na morze pracuję już od dłuższego czasu, z różnym skutkiem. Przygoda, którą wysłałem na Quentina została raczej słabo przyjęta przez sędziów, a z drugiej strony pierwsza kampania w Deadwaters była jedną z najlepszych, które poprowadziłem. Obecnie zaś kolejna kampania w rozszerzonym uniwersum Deadlands ma się dobrze pomimo długich przerw i zawirowań.  W sumie to daje ok. roku prac nad settingiem. Testowania zasad, ich modyfikacja, dopisywania i wykreślania nowych rzeczy. Ostatnio przeglądając to wszystko dochodzę do wniosku, że całkiem sporo się tego naro...

Mechanika sądu w Qin: the Warring States

14-09-2013 22:26
0
Komentarze: 3
W działach: RPG, Qin, mechanika
Mechanika sądu w Qin: the Warring States
Robię się chyba monotematyczny z tym Qin ostatnio ale cóż poradzić na to, że tylko w to gramy (Wilkołak jakoś nie może wystartować). Tym razem malutki fragment mechaniki dopisanej przeze mnie pod kątem naszej kampanii – Kronik Sędziego Pokoju. Całość jak zwykle na Kalejdoskopie RPG

5 inspiracji do Qin: the Warring States

11-09-2013 22:43
3
Komentarze: 6
W działach: RPG, Qin
5 inspiracji do Qin: the Warring States
Ponieważ kampania w Qin - Kroniki Sędziego Pokoju (a właściwie sędziny ;) startują lada moment trzeba nastrajać klimatycznie. O to w wypadku Qin nie trudno. Jest przecież Hero, Przyczajony Tygrys, Ukryty Smok czy Dom latających sztyletów… ale ileż razy można oglądać te same filmy? Żeby jednak nie popaść w rutynę odkopaliśmy kilka mniej znanych pozycji z pośród książek, filmów i gier, które wprawiałyby we właściwy klimat do grania w Qin. 5 inspiracji do Qin: the Warring States na Kalejdoskopie RPG.   A może znacie coś jeszcze fajn...

O długości scenariusza

03-08-2013 14:08
4
Komentarze: 16
W działach: RPG
O długości scenariusza
Nie tak dawno temu na Polterze miała miejsce dyskusja o scenariuszach zgłoszonych do tegorocznej edycji Quentina. Pewnie nie zwróciłbym na nią uwagi, gdyby nie fakt, że KFC z uporem godnym lepszej sprawy narzekał na wodolejstwo i zwiększającą się (niepotrzebnie z tego co rozumiem) długość scenariuszy. Jako nie tylko startujący w konkursie ale twórca przygód od wielu lat nie mogłem tego puścić płazem.  Polemikę na temat długości przygód pozwoliłem sobie podzielić na trzy części: analizę Quentina, Analizę gotowych przygód w ogóle oraz polemikę na temat dł...

Dziwne Pola

18-05-2013 11:31
4
Komentarze: 11
W działach: RPG
Ktoś zwracał mi uwagę, że podobno taki projekt już był. Być może, ale efektów nie widziałem. Dlatego też razem z moją lepszą połówką wzięliśmy się w końcu za coś co chodziło nam po głowie od bardzo dawna. Efekty burzy mózgów (na razie w formie P19) poniżej. Na obecnym etapie każdy feedback jest mile widziany, więc nie krępujcie się. 1) O czym jest twoja gra? O Państwie szlachcie, którzy przeżywają fantastyczne przygody i na swój łotrzykowsko-honorowy sposób stają w obronie Rzeczypospolitej i swoich interesów w starciu z magią, potworami i wrogami Kraju. 2) Co robią postacie? Przeżywają prz...

Werewolf Night City Chronicles... again

04-01-2013 17:10
3
Komentarze: 5
W działach: WoD, RPG, MG
Jako, że kampania w Wilkołaka: Odrzuconych powoli nabiera tempa i jako że jest to 4 kampania (nie licząc jednostrzałówek i spin-offów) w Night City postanowiłem, wsp[ólnie z obecnymi graczami zebrać i spisać zarówno materiały sesyjne jak i sam fluff na temat settingu. Enjoy Night City Chronicles