Blog

Wyświetlono rezultaty 81-90 z 147.

Dziedzictwo Dunwich wystartowało!

07-01-2022 15:47
3
Komentarze: 17
W działach: planszówki
Dziedzictwo Dunwich wystartowało!
 Choroba (a właściwie jej koniec) spowodowała, że nie wprosiłem się dzisiaj w gości. A że całe towarzystwo z domu sobie kulturalnie poszło, miałem 2.5 godziny dla siebie. Z uwagi na wczorajszą podnietkę związaną z rozpakowywaniem Masek Nyarlathotepa do Zewu Cthulhu (fotoodpudełkowywanie już wkrótce!), jakoś się zafiksowałem na Zewie – padło na Horror w Arkham: Gra Karciana, do którego w zeszłym roku dokupiłem sobie dodatki, między innymi Dziedzictwo Dunwich. Zaczęło się niewinnie – Henry Armitage poprosił o pomoc, bo jego kumple zaginęli. Wziąłem więc swoich czterec...

2022!

01-01-2022 11:46
3
Komentarze: 5
2022!
  Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2022!   Niech Wam Nowy Ład lekkim będzie! Niech ten kupiasty COVID nie psuje Wam życia i planów! A już na normalnym gruncie: niech Wam rzuty sprzyjają! Niech Wam czasu na granie/ czytanie /oglądanie nie brakuje! Niech fortuna sprzyja! I niech Wasze posty i artykuły są czytane :).  PS. Instrukcja obsługi ilustracji powyżej, dla tych mniej siedzących w ASL, niektóre wyszły przez przypadek i mi je wytłumaczono na grupie ASL :). Kupiłem ASL na urodziny swe w maju (no dobra, w czerwcu, ale na urodziny w maju) – st...

Czas zmian... (?)

30-12-2021 18:10
7
Komentarze: 97
Czas zmian... (?)
Nowy Rok lada moment. Co powiecie na zmiany? Lubicie zmiany? A teraz do sedna. Uważam, że polter powinien przejść kilka(naście/dziesiąt) zmian. Po co?  Żeby zwiększyć zaangażowanie czytelników, piszących (którzy też są czytelnikami), żeby pojawiali się nowi autorzy not blogowych, żeby było więcej komentujących. Żeby polter nie był kuźnią sztonów i okazją do dostania darmowych książek/komiksów/gier, a był miejscem dyskusji.  Łatwo powiedzieć, nie? No to lecimy z pomysłami, kolejność losowa. Gdy już podzielicie się swoimi pomysłami (proszę na tym etapie nie krytykować i szukać d...

Wieża

18-12-2021 14:41
1
Komentarze: 5
Dzisiaj powstała wieża do rzucania kostkami. Czasami takie wieże są wymagane na turniejach (np. w Advanced Squad Leader – choć tam słyszałem można też wykorzystać coś w stylu popielniczki), czasem ładnie wyglądają a czasem (no dobra, przez większość czasu) to w ogóle nie wiem po co one są. No, ale że coś z młodzieżą trzeba było zrobić, to oto ona.  Patenty: Automatyczny system wykrywania oszustów (te oczy to nie oczy, tylko kamery z AI) Poczekalnia na górze (to to rozmazane). Schowek z tyłu umożliwiający przenoszenie kostek w wieży. I zdjęcia pochylni w...

Czytelnicze podsumowanie roku

29-11-2021 07:55
6
Komentarze: 8
W przypływie geniuszu stwierdziłem (mój pomysł poparł kolega Aesthevizzt), że czytelnicze podsumowanie roku wrzucę nie na koniec roku, a pod koniec listopada, żebyście drogie Czytelniczki i drodzy Czytelnicy w razie problemów z listami do Mikołaja (albo brakiem takowych) mieli źródło pomysłów.  Niestety, czytam jak statystyczny Polak, albo i gorzej, co nie da Wam jakiejś wybitnie długiej listy pozycji, ale że rok był ogólnie udany, może w coś traficie. (Tutaj zeszły rok; tu przedzeszły). Czytelniczy cel był ambitny – jedna książka na miesiąc. W sumie to się udało, m...

Szmery bajery, czyli ASL odcinek 7.5

19-11-2021 18:36
1
Komentarze: 4
W działach: ASL
Szmery bajery, czyli ASL odcinek 7.5
Poniżej krótka i niekompletna lista szmerów bayerów czyli niuansów, które nie są niuansami a miodnym mięsem wegetariańskim w grze Advanced Squad Leader. No dobra, może nie aż tak że są najważniejsze, ale chyba fajnie ubogacają rozgrywkę. Wiemy już jak wygląda tura, kto i kiedy może strzelać (dodam więcej przykładów w kolejnych notkach), teraz trochę o różnych dziwnych patentach, które mogą stać się na polu bitwy. Trening, trening i jeszcze raz trening! Zacznijmy od magicznego Experience Level Rating (ELR) na przykładzie Miłej 18 w Warszawie, gdzie w czasie powstania w getcie znale...

Du bist dran, czyli w końcu dlaczego ASL jest git, odcinek 6.5

29-10-2021 20:25
1
Komentarze: 3
W działach: ASL
Du bist dran, czyli w końcu dlaczego ASL jest git, odcinek 6.5
Tura. Podstawowa część gry, każda kolejna to często nowe nadzieje, odwrócone karty losu, kolejne sukcesy, porażki albo to i to. Niewątpliwie, jednym z ciekawszych mechanizmów które poznałem w różnych grach jest ten w Advanced Squad Leader. I być może dlatego ta gra jest taka fajna.  Na turę składają się fazy: Rally Phase - rozbite jednostki mogą spróbować wziąć się w garść, można też naprawić uszkodzone spluwy. Prep Fire Phase - czyli faza, w czasie której atakujący (A) możemy ostrzelać jednostki broniącego się (B). Jednostki, które strzelały, nie mogą się potem ruszyć, musimy więc...

Pierwsza krew

06-10-2021 18:37
1
Komentarze: 3
W działach: ASL
Pierwsza krew
Zimny, acz słoneczny i bezwietrzny poranek szóstego października 1942, Stalingrad. Dzień wcześniej Niemcom sprzyjało szczęście i prawie zdobyli zakład produkcji traktorów im. Dzierżyńskiego. Jednakże faszyści są strasznie osłabieni i zapadła decyzja o kontrofensywie czerwonoarmistów. Cele Czerwonoarmistów: zdobyć dwie budowle, nie tracąc własnych budynków (lub zyskując więcej o dwie więcej, niż tracąc). Ewentualnie wystrzelać wojska przeciwnika i mieć liczbę nie rozbitych jednostek w liczbie 3x większej niż przeciwnik.    Zaczęło się od chaosu - nieświadomy niebezpieczeństwa odd...

Na lewo patrz, czyli planszówkowy styl życia - odcinek 4.5.

02-10-2021 08:23
1
Komentarze: 10
W działach: ASL
Na lewo patrz, czyli planszówkowy styl życia - odcinek 4.5.
W poprzednich odcinkach dowiedzieliście się, jak kupić Advanced Squad Leader, jak poruszać się piechotą oraz jak prezentuje się gra. Pojawiły się też niezależne spin-offy. Tematów do przedstawienia jest sporo i mimo najszczerszych chęci pisania o wszystkim, dzisiaj będzie krótko i na temat (czego zaprzeczeniem jest niniejsze zdanie) - o widzeniu. Żeby w kogoś strzelić w Advanced Squad Leader, wypada go wcześniej widzieć. Oczywiste, nie? No i tutaj zaczyna się zabawa, bo różne elementy planszy zasłaniają jednostki. Do tego jednostki mogą być ukryte, a gdy są ukryte to i tak możn...

Fantastyczny weekend

20-09-2021 20:46
3
Komentarze: 11
Dzisiaj o weekendzie. Wróciłem z wyjazdu, młodzież się stęskniła. I się zaczęło: Tata, a pogramy w te karty gdzie stwory latały? Jasne, tylko tym razem gramy już w M:tG na prawie normalnych zasadach. Dwie talie, czerwona i biała, właściwie bez czarów tylko stwory i pojedyncze instanty. Nie dałem rady naporowi białych jednostek, zwłaszcza tym latającym. 0:1. Tata, a pogramy w te zwierzątka? Jakie zwierzątka pytam? Syn pokazuje Horror w Arkham LCG... Chyba coś źle zapamiętał, pewnie chodzi o smoki, trolle i krasnoludy, czyli serię Drako. Tak, pogramy, ale wcześniej sprzątnięcie, co nastąpiło...