Blog
Wyświetlono rezultaty 31-40 z 144.
Schaffenfest - raport z sesji
07-04-2023 07:04
1
Komentarze: 3W działach: RPG
Po kilku miesiącach przerwy spowodowanej wyjazdami, remontami, chorobami i ogólnym, nomen omen, chaosem, udało się wrócić do Starego Świata. Mimo pewnych osobistych wyzwań stojących przed graczami, udało się rozegrać sesję, w czasie której wyjaśniła się sytuacja z aresztowaniem bohaterów przy Garten Weg (p. poprzednia notka).
<będą spojlery, proszę o nie pisanie komentarzy, które mogłyby zdradzić fabułę>
W poprzednim epizodzie postacie graczy zostały zamknięte w biurze (czy jak się potem okazało "biurze") prawników Lock, Stock i Barl, którzy niby mieli im przekazać...
Grunwald 1410 na mechanice ASL
01-04-2023 07:59
1
Komentarze: 3W działach: ASL
Do tej pory, wydawca gry Advanced Squad Leader nie wyszedł poza wiek XX (wg mojej wiedzy). Były walki w Korei 1950-1953 (Forgotten War), hobbyści robili/robą moduły o pierwszej wojnie światowej, ja zrobiłem scenariusz (The One That Hunts), której akcja dzieje się w 1987 (więcej o nim pewnie pod tekstem o wydawaniu gier, jeśli kiedykolwiek się pojawi).
Ale ostatnie dni przyniosły informacje o planowanej nowości – Grunwald 1410 w wersji pancernej. (choć pewnie z punktu widzenia wydawcy dyskusje toczyły się miesiącami, jeśli nie latami).
I co najciekawsze, udział w tym pr...
Pierwszy dzień wiosny :)
21-03-2023 07:13
2
Komentarze: 10W działach: ASL, planszówki, książki
Dzisiaj pierwszy dzień wiosny – mam nadzieję, że macie wolne :). Krótkie podsumowanie ostatnich tygodni, czyli o wszystkim i o niczym.
Przede wszystkim udało mi się namówić pewnego sześciolatka(TM) do rozegrania gry w Wsiąść do pociągu. Dostał od Mikołaja i przez trzy miesiące marudził, że nie chce grać. Ale wziąłem go z podchodu i…. graliśmy 2 razy (ja jeszcze kiedyś grałem na konwencie).
Zasady gry są banalne. Tworzysz połączenia między miastami za pomocą wagoników jednego koloru (wagony dobierasz z puli pięciu widocznych kart wagonów lub losowo). Czasem s...
Horror w Arkham - 2 edycja
12-03-2023 07:50
1
Komentarze: 14W działach: planszówki
Arkham. Kto nie był (nawet w wyobraźni), nie zna życia. Albo śmierci. Ale to nieważne, bo tak naprawdę, nie zna klimatu Lovecrafta i horrorów tego miasta – a tego wybaczyć nie można :). Dlatego też, mimo ostatnich wyjazdów, chorób i w ogóle chaosu, udało mi się zaprosić do rozgrywki w Horror w Arkham II edycję pewnego 6 latka (no dobra, prawie siedmiolatka) i 4 latka (no dobra, niedługo pięcio). Jak poszło?
Po pierwsze – oczywiście nie chciał grać! Standardowe, nie na wszystko co nowe. Pytałem go wcześniej parę razy i zawsze było nie. Ale tym razem po...
Andor
04-03-2023 07:23
0
Komentarze: 5W działach: film
Obejrzałem Andora. Po 4 odcinkach się zatrzymałem i powiedziałem sobie, że go dalej nie oglądam, ale mi jeden kolega powiedział, że warto no i doszedłem do końca. Mogą być leciutkie spojlery pojedynczych scen.
Pytacie, czemu zatrzymałem się na 4 odcinku. Bo mnie strasznie znużył, akcja powolna, chodzą, gadają, nie wiadomo po co…
Ale potem zmieniłem podejście, w którym pomogła mi Mon Mothma, którą chyba miałem kiedyś w karciance Star Wars od Deciphera (i którą to Mon Mothmą nigdy nie grałem, bo raczej nie toczyłem walk w kosmosie). Zacząłem się delektować scenografią, próbowa...
Podsumowanie ASLowych gier
12-02-2023 16:00
1
Komentarze: 9W działach: ASL
Tym razem notka podsumowująca wszystkie moje rozgrywki. Gdzieś przeczytałem, że dobrą praktyką jest notowanie z kim się grało i jak było – żeby była pamiątka, zwłaszcza, że każdy pojedynek jest pełen emocji. Wygląda na to, że mam za sobą 19 walek, jedna trwa (prosty, szybki scenariusz "na chodzenie"), kilka w kolejce (scenariusze, które chcę rozegrać mam na przodzie segregatora).
Dzisiaj skończyłem Zon with the Wind – pierwszy mój scenariusz z amerykanami. Postaram się go opisać na dniach, był mocny, choć amerykańce mocno dostali po łbach (a tak serio –&n...
Jeńcy i przechwycenie
16-01-2023 19:23
0
Komentarze: 3W działach: ASL
Dzisiejsza podróż pociągiem upływa pod znakiem jeńców i przechwytywania uciekających, rozbitych jednostek. Niby wszystko/wiele wiedziałem (a nawet grałem z jeńcami!), ale fajnie poukładali to w treści.
A wszystko to w Banzai! 27.2.
Ciekawostki:
- jeniec na koniec gry jest warty x2 więcej punktów zwycięstwa niż po prostu ubity przeciwnik
- zabity przez swoje własne jednostki jeniec to też dwa punkty - można podpuszczać przeciwnika chodząc strażnikami tak, żeby ustrzelił swoich jeńców
- jeńcy mogą próbować się oswobodzić, gdy ich wartownicy są rozbici. A że rozbita jednostka nie może atakowa...
Piłkarski RPG, cz. 1
31-12-2022 10:00
2
Komentarze: 6W działach: RPG
W nawiązaniu do tej noty i jednego pod nią komentarza, wymyśliłem, że czas na erpega piłkarskiego (oczywiście z przymrużeniem oka:)). W grze mierzyć będziemy się z problemami, które stoją przed piłkarzami, trudami codziennego życia, zmorą ciągłych treningów i dramatami, z którymi mierzyć będą się bohaterowie świata wielkiej (i nie tylko) piłki. Oto zarys pewnych elementów.
Cechy
W grze mamy kilka cech, które będziemy testować w najdramatyczniejszych momentach naszego piłkarskiego życia, przykładowo, gdy będziemy walczyć o kontrakt szamponu.
Prezencja na stadionie –&n...
Wesołych i podsumowanie
24-12-2022 08:18
3
Komentarze: 2
Wesołych Świąt!
Przy okazji krótkie podsumowanie ostatnich miesięcy.
Fantastyka i gry
Przeczytałem do grudnia 19 książek i kilka RPGów i dodatków do nich (najlepszy był zdecydowanie Wróg w Cieniach, który ma trochę wad, ale jest i tak solidny). Rozegrałem kilka sesji RPG, zarówno jak MG jak i gracz (jedną online) – z wszystkich byłem zadowolony, mimo że każda grupa sesji była inna :). W kwestii planszówek, to w tym roku większość rozegranych gier to były gry dla dzieci, mój rekord to coś między 10 a 15 rozgrywek w jeden dzień w Liska Urwiska i w grę wymyśloną przez moje...
Nad Reik w 6 krokach
07-12-2022 06:45
2
Komentarze: 12
Dzisiaj ruszam do Landu nad Reikiem. Podróż ma składać się z 6 kroków, nie licząc chodzenia.
Dyliżans
Barka do miasta portowego
Barka do krasnoludzkiej bazy pojazdów latających
Krasnoludzki pojazd latający
Barka do miasta gdzie produkuje się drogie rydwany
Barka do miasta w którym nic nie ma
Co może pójść nie tak? Wszystko:) Zwłaszcza, że zaczął padać śnieg. Nawet krasnoludy mogą robić problemy, że mój plecak z hubką i krzesiwem jest zbyt duży...(ale wydałem aż 2 ZK, żeby wykupić miejsce w luku, ale wiecie, pod ręką zawsze szybciej).
Zobaczymy!
Koniec!
13.5 dnia.
...
Przejdź do strony: