Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 119.

Leśni bracia

19-05-2023 16:42
2
Komentarze: 5
W działach: ASL, planszówki
Leśni bracia
Rozegrałem scenariusz Leśni Bracia (Forest Brothers) z najnowszego, trzynastego, numeru magazynu ASL Journal. Było przezabawnie. Dlaczego? Scenariusz wydany został w formule Pocket Scenario – czyli kieszonkowy, lekki scenariusz. 5 tur, ~80 heksów, ponad 30 jednostek. Dynamika, dynamika, dynamika. Kto? Dobrze wyszkolone NKWD z czołgiem z dwoma karabinami maszynowymi na dwóch wieżach. Litewscy "żołnierze wyklęci" – partyzanci, mocno okopani, z pułapkami improwizowanymi. Kiedy? 17 maja 1945, czyli już po zakończeniu wojny. Gdzie? Las sosnowy na wzgórzach...

Biurko fantasty

05-05-2023 18:02
0
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, planszówki
Biurko fantasty
Właśnie zobaczyłem swój bajzel na stole. Pewnie niedługo mnie z domu wyrzucą.  Na stole widzicie 4 pozycje (jedna w wersji cyfrowej), które czekają w kolejce do przedstawienia Wam. Niektóre już rozegrane. Już wkrótce:).  A jak u Was? Porządek, czy, nomen omen, chaos?

Nie do końca stracone szanse

30-04-2023 07:18
1
Komentarze: 0
W działach: ASL
Nie do końca stracone szanse
Ostatnio skończyłem międzykontynentalną, międzynarodową rozgrywkę online w scenariusz 17 – Lost Opportunities w Advanced Squad Leader. Była to naprawdę świetna rozgrywka, mimo że Niemcy, którymi grałem, przegrali. Międzykontynentalna, bo prowadzona między Afryką a Europą. Międzynarodowa, bo oczywiście toczyła się między obywatelami dwóch nieafrykańskich krajów. :).  Wracając do tematu – gra toczyła się między mocnymi Amerykanami a raczej słabymi Niemcami. Ci drudzy mieli jednostki poborowych, które miały tylko 3 punkty ruchu, co ogólnie jest wyjątkowo upi...

Dwie nowe pozycje

22-04-2023 06:38
2
Komentarze: 8
W działach: RPG, ASL
Dwie nowe pozycje
Ostatnio u mnie cicho z nowymi tekstami. Ale już niedługo. Moja słaba silna wola zmusiła mnie do zakupu dwóch kolejnych pozycji okołofantastycznych, które chciałbym dla Was zrecenzować. A jak doszło do zakupu? Metoda M&M. Myśl i Marketing. Bakcyl i Marketing. Pewnego dnia, może nawet lata temu, wstajesz rano, wchodzisz na stronę pewnego producenta gier i pojawia się MYŚL. Kurde, ale to fajne. Muszę to zobaczyć, wypadało by to opisać dla ekipy na polterze. Na szczęście w Polsce tego nie ma, więc powoli temat powinien zacząć chorować, aby pewnego dnia umrzeć. Ale tak nie jest &n...

Jak przegrałem, bo strategia przesłoniła zasady

16-04-2023 08:12
3
Komentarze: 6
W działach: planszówki
Jak przegrałem, bo strategia przesłoniła zasady
Przerżnąłem wczoraj z kretesem.  Graliśmy wczoraj w Wsiąść do pociągu, grę, o której już kiedyś pisałem w kontekście zabawy z młodszymi graczami. Tym razem miałem przyjemność usiąść do stołu z dwoma doświadczonymi graczami, którzy bynajmniej nie chcieli mi dać wygrać. Żeby zrozumieć kontekst tej noty, trzeba znać podstawy zasad, które sprowadzają się do tego, że: Zbieramy karty wagonów w różnych kolorach. Budujemy trasy z tych wagonów – najczęściej w danym kolorze, czasem w jakimkolwiek. Trasy budujemy albo na pałę, gdzie chcemy albo zgodnie z biletami. Zrealizowany bilet...

Schaffenfest - raport z sesji

07-04-2023 07:04
1
Komentarze: 3
W działach: RPG
Schaffenfest - raport z sesji
Po kilku miesiącach przerwy spowodowanej wyjazdami, remontami, chorobami i ogólnym, nomen omen, chaosem, udało się wrócić do Starego Świata. Mimo pewnych osobistych wyzwań stojących przed graczami, udało się rozegrać sesję, w czasie której wyjaśniła się sytuacja z aresztowaniem bohaterów przy Garten Weg (p. poprzednia notka).  <będą spojlery, proszę o nie pisanie komentarzy, które mogłyby zdradzić fabułę> W poprzednim epizodzie postacie graczy zostały zamknięte w biurze (czy jak się potem okazało "biurze") prawników Lock, Stock i Barl, którzy niby mieli im przekazać...

Grunwald 1410 na mechanice ASL

01-04-2023 07:59
1
Komentarze: 3
W działach: ASL
Grunwald 1410 na mechanice ASL
Do tej pory, wydawca gry Advanced Squad Leader nie wyszedł poza wiek XX (wg mojej wiedzy). Były walki w Korei 1950-1953 (Forgotten War), hobbyści robili/robą moduły o pierwszej wojnie światowej, ja zrobiłem scenariusz (The One That Hunts), której akcja dzieje się w 1987 (więcej o nim pewnie pod tekstem o wydawaniu gier, jeśli kiedykolwiek się pojawi).  Ale ostatnie dni przyniosły informacje o planowanej nowości – Grunwald 1410 w wersji pancernej. (choć pewnie z punktu widzenia wydawcy dyskusje toczyły się miesiącami, jeśli nie latami).  I co najciekawsze, udział w tym pr...

Pierwszy dzień wiosny :)

21-03-2023 07:13
2
Komentarze: 10
W działach: ASL, planszówki, książki
Pierwszy dzień wiosny :)
Dzisiaj pierwszy dzień wiosny – mam nadzieję, że macie wolne :). Krótkie podsumowanie ostatnich tygodni, czyli o wszystkim i o niczym. Przede wszystkim udało mi się namówić pewnego sześciolatka(TM) do rozegrania gry w Wsiąść do pociągu. Dostał od Mikołaja i przez trzy miesiące marudził, że nie chce grać. Ale wziąłem go z podchodu i…. graliśmy 2 razy (ja jeszcze kiedyś grałem na konwencie).  Zasady gry są banalne. Tworzysz połączenia między miastami za pomocą wagoników jednego koloru (wagony dobierasz z puli pięciu widocznych kart wagonów lub losowo). Czasem s...

Horror w Arkham - 2 edycja

12-03-2023 07:50
1
Komentarze: 14
W działach: planszówki
Horror w Arkham - 2 edycja
Arkham. Kto nie był (nawet w wyobraźni), nie zna życia. Albo śmierci. Ale to nieważne, bo tak naprawdę, nie zna klimatu Lovecrafta i horrorów tego miasta – a tego wybaczyć nie można :). Dlatego też, mimo ostatnich wyjazdów, chorób i w ogóle chaosu, udało mi się zaprosić do rozgrywki w Horror w Arkham II edycję pewnego 6 latka (no dobra, prawie siedmiolatka) i 4 latka (no dobra, niedługo pięcio). Jak poszło? Po pierwsze – oczywiście nie chciał grać! Standardowe, nie na wszystko co nowe. Pytałem go wcześniej parę razy i zawsze było nie. Ale tym razem po...

Andor

04-03-2023 07:23
0
Komentarze: 5
W działach: film
Andor
Obejrzałem Andora. Po 4 odcinkach się zatrzymałem i powiedziałem sobie, że go dalej nie oglądam, ale mi jeden kolega powiedział, że warto no i doszedłem do końca. Mogą być leciutkie spojlery pojedynczych scen. Pytacie, czemu zatrzymałem się na 4 odcinku. Bo mnie strasznie znużył, akcja powolna, chodzą, gadają, nie wiadomo po co… Ale potem zmieniłem podejście, w którym pomogła mi Mon Mothma, którą chyba miałem kiedyś w karciance Star Wars od Deciphera (i którą to Mon Mothmą nigdy nie grałem, bo raczej nie toczyłem walk w kosmosie). Zacząłem się delektować scenografią, próbowa...