Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 55.

2xWolsung na Zjavie, garść informacji

07-02-2011 15:27
11
Komentarze: 7
W działach: Wolsung, Konwenty
Wstęp. Już w sobotę Zjava, a na niej prowadzić będę dwie sesje Wolsunga. Z uwagi na to, że prowadzę je zaraz po sobie ("Technokraken negocjuje" między 11.00 a 16.00, "Baśnie Tysiąca i Jednego" od 17.00 do 22.00), to chciałbym czas przeznaczony na sprawy organizacyjne ograniczyć do bezwzględnego minimum; a nuż skończymy pierwszą sesję trochę wcześniej i będę miał trochę czasu na uczestnictwo w którejś z sobotnich atakcji Zjavy, a po drugiej będę jeszcze w stanie, by wziąć udział w "nocnych Polaków rozmowach".  W notce tej spiszę wizję, jakby...

2xWolsung na Zjavę zgłoszony :)

14-01-2011 02:07
11
Komentarze: 5
W działach: Wolsung, Konwenty
Cóż, pierwsze koty za płoty. Stwierdziłem, że snucie się po raz kolejny od games roomu po prelekcje to nie jest sposób, w jaki chciałbym przeżyć kolejny konwent, dlatego zgłosiłem chęć prowadzenia dwóch przygód Wolsunga na Zjavie. Zastanawiałem się poważnie nad prowadzeniem Dzikich Pól, stwierdziłem jednak, że od dłuższego czasu ich nie prowadziłem (ostatnia sesja w... hmm... sierpniu podajże), a z Wolsungiem jestem na bieżąco. :) Czekając na ostateczną decyzję, czy znajdzie się dla mnie jakiś kąt, wrzucam "kilkuzdaniowe zajawki" przygód, które chciałbym poprowadzić: "Technokraken negocju...

Sesje serialowe

13-01-2011 02:02
11
Komentarze: 3
W działach: RPG-rozważania ogólne
Wstęp. Szykowałem się do odpowiedzi AGrzesowi w odpowiednim temacie na forum, ale stwierdziłem, że wypowiedź na tyle mi się rozciągnie, że postanowiłem zamieścić ją na blogu. Panowie na włościach.  Pierwszy sposób na stworzenie tego typu przygód, to gra w konwencji, gdzie postacie graczy będą ludźmi dobrze urodzonymi/w inny sposób ważnymi od samego początku. Przygody zasadniczo kręcą się wokół interesów postaci, pokazują ciekawsze epizody ich i tak dosyć ciekawego życia. Dobrym przykładem takiego serialu jest "Dr House", a rozgrywałem tego typu kampanie w Dzikich Polach, Monasty...

[Wolsung]Morgowia i (nie)umarli-szkice, zarysy wątków

20-12-2010 03:13
16
Komentarze: 18
W działach: Wolsung
Wstęp. Było o Dzikich Polach, było o Cthulhu w II RP, czas na Wolsunga. :) A dokładniej, o tych, co jeszcze na świecie, choć już nie dla świata, czyli o nieumarłych. Planuję kampanię (czy raczej, dwie kampanie dla dwóch różnych drużyn), gdzie świat śmiertelników pomiesza się mocno z Zaświatami. Oczywiście, Wolsung to system filmowy, zatem ogólny nastrój wezmę także z kina- przede wszystkim z "Gnijącej panny młodej" Tima Burtona. Uważam ten film za wybitny, a im więcej razy go oglądałem, tym bardziej mi się podoba. Na miejsce akcji kampanii wybr...

[Dzikie Pola; artykuł]Bóg, aniołowie, święci, dewocjonalia

02-12-2010 15:30
24
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pola
Tekst poniższy jest trzecią, ostatnią częścią tekstów o sprawach niematerialnych w Dzikich Polach. Zapraszam do zapoznania się z dwiema poprzednimi: Diabeł Zjawiska nadprzyrodzone W dziwnych czasach żyjemy i łatwiej w nich spotkać różnego rodzaju ateistów, deistów, agnostyków oraz innych "istów" i "styków", niż ludzi rzeczywiście identyfikujących się z wiarą katolicką. Dlatego też, gdy rozmawiam na temat religii (czego zasadniczo staram się unikać, bo do niczego to nie prowadzi), jasno daję znać rozmówcy, że jestem człowiekiem wierzącym, i mimo inkwizycji, Borghiów, nepotyzmu, wyniszczenia ku...

[Dzikie Pola; artykuł]Zjawiska nadprzyrodzone

01-12-2010 14:34
29
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pola
Nie spodziewałem się, szczerze mówiąc, aż tylu polecanek "Diabła" (wyrażam nadzieję, że tekst Wam się po prostu spodobał, a nie jest to kwestia wyłącznie nowatorskiej doktryny PP :P), ale postanowiłem pójść za ciosem. W temacie rzeczy "napowietrznych" w Dzikich Polach napiszę jeszcze dwie notki; w tej zajmę się szeroko rozumianymi zjawiskami nadprzyrodzonymi; duchami, upiorami, błędnymi ognikami, wapiennymi rycerzami, powstającymi w obronie Tej, Co Nie Zginęła etc. W następnej, jeśli Boży piorun mnie nie trafi, opowiem o działalności Nieba, aniołów, świętych, mocy dewocjonalii i prawdziwej wie...

[Dzikie Pola; artykuł]Diabeł

29-11-2010 19:56
25
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pola
Wstęp. Nie taki diabeł straszny, jak go malują. Wyobrażenie naszych antenatów o władcy tego świata, na wskroś ludowe i tylko w zarysach mające cokolwiek wspólnego z duchem zarówno soboru trydenckiego, jak i z protestanckim szukaniem działalności Szatana na równi z działaniem Boga. Polacy w swojej pewnej niefrasobliwości nie lubili słuchać o opętaniach i materializacji gwoździ wychodzących z gardeł, a nasz rodzimy wizerunek diabła przywołuje na twarz raczej uśmiech, niż grozę. Takiego też biesa często umieszczałem w swoich scenariuszach, i chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami.&nb...

Planszowe gry historyczne w harcerstwie

22-11-2010 12:20
8
Komentarze: 3
W działach: Planszówki, Harcerstwo
Wstęp. Od przynajmniej 3 lat, kiedy w miarę zacząłem się orientować i w harcerskiej prasie, i w poglądach instruktorów na różnego rodzaju dodatki do "tradycyjnych metod pracy", dostrzegłem dużą zgodność do do uznania zarówno gier fabularnych, jak i bardziej ambitnych planszówek za dobrą formę pracy przedstawiania niektórych technik harcerskich (z historią pod dwiema postaciami: harcerstwa i Polski na czele). Jeżeli nie zaniedbuje się innych aspektów działalności drużyny, to rzeczywiście daje niezłe rezultaty. Na biwak drużyny, kt&oa...

KB#15-Realizm

18-10-2010 11:34
14
Komentarze: 7
W działach: RPG-rozważania ogólne, Karnawał blogowy
KB#15-Realizm
Na początku chciałbym podziękować Kastorowi Kriegowi za notkę sprzed półtora roku Czy realizm jest realny;, na podstawie której dobrałem podstawowe terminy.  "Verisimilitude" a "realism". Wprowadzenie definicji. Na początku przyjdzie mi powtórzyć Kastora, że w języku polskim brakuje jasnego rozróżnienia między "ukazywaniem rzeczy takimi, jakimi są w rzeczywistym świecie" (to definicja angielskiego "realism") a "określeniem, która fałszywa teoria jest bliższa prawdzie niż inna fałszywa teoria" jak nasi sojusznicy z czasów drugiej apokalipsy definiują "verisimilitude" (synonimiczne...

[Cthulhu 1920; artykuł]"Lovecraftowość" starej Warszawy

10-10-2010 17:35
16
Komentarze: 6
W działach: Cthulhu w II RP
Wstęp. Dwa z trzech zamieszczonych na moim blogu scenariuszy w klimatach "Zewu" rozgrywają się w przedwojennej Warszawie. Z założenia, jakie klaruje się w mojej głowie już od kilku tygodni, mają wejść w skład pierwszej większej partii materiałów poświęconej RPG, jakie zaprezentuję szerszej publiczności. Mam zamiar zebrać moje pomysły na lovecraftową wersję Warszawy w dodatek złożony z 12 scenariuszy rozgrywających się właśnie w tym mieście. Ten artykuł piszę bardziej do siebie, niż do szerszych odbiorców, po prostu czas na uporządkowanie ogólnych zarys&oacut...