Blog

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 65.

W odpowiedzi na wpis Rafała Olszaka

14-07-2014 06:21
7
Komentarze: 97
W działach: absurdalia
W odpowiedzi na wpis Rafała Olszaka
Ponieważ Rafał Olszak nie umożliwia na swoim blogu komentowanie wpisów, zdecydowałem się wrzucić obszerną odpowiedź na jego odpowiedź (brzmi bez sensu, ale co poradzić?) w tym miejscu. Wpis, który komentuję można znaleźć tutaj. Na początek. Krótki poradnik jest bardzo fajny i zgadzam się ze wszystkim oprócz ostatniego punktu. Doświadczenie uczy, że wspierając słabe produkty dajesz sygnał wydawcy, że dalej może publikować takie podręczniki, bo fani są zaangażowani i wesprą tak czy inaczej. Otóż nie, moim zdaniem to bardzo zła rada, promuje niechlujstwo, lenistwo i marną jakość. Lepiej głosować...

KB RPG #57: List do wydawców

08-07-2014 06:12
15
Komentarze: 83
W działach: absurdalia
KB RPG #57: List do wydawców
Wpis uczestniczy w 57. edycji Karnawału Blogowego RPG. Jego tematem jest Przekraczanie granic. Tekst jest poświęcony “Fanom & Fachowcom” z polskich wydawnictw, ale możliwe, że i ja przekraczam jakąś granicę. Cóż, ocenicie sami. Myślę, że warto zwrócić uwagę na to, jak wygląda nasz rynek i co - moim zdaniem - w nim wybitnie nie gra. Wydawco! Po kiego grzyba zapowiadasz publikację czterech nowych systemów, wykupujesz licencje na potęgę, skoro to dla ciebie dodatkowa działalność, na którą w zasadzie możesz nie mieć wolnego czasu? Po co szumnie wbijasz się z butami i machasz szabe...

Pierwsza zasada publikacji

05-07-2014 16:36
4
Komentarze: 18
W działach: absurdalia
Zasada numer jeden: nie opowiadaj na blogu o swoim życiu erotycznym. Tak wygląda wpis łamiący tę regułę: Sak Wu  

Nie wierzę w grzeczne RPG

21-06-2014 10:33
22
Komentarze: 15
W działach: problemy na sesjach
Nie wierzę w grzeczne RPG
Podczas ostatniej dyskusji na temat Punktów Doświadczenia część z rozmawiających stwierdziła, że w ogóle nie rozumie tematu “obrażania się” na MG, ponieważ w ich grupach takie coś nie miało miejsca. Zasady ustala się wspólnie i wprowadza po przegadaniu, prowadzący jest rozsądny i nigdy nie nadużywa swojej władzy (zresztą gracze mu ufają) i tak dalej... Nie do końca jestem w stanie w to uwierzyć. Nie zarzucam tu nikomu kłamstwa, bo nie zaglądałem im za ekrany MG, ale to byłby ewenement na skalę kraju. Żadnych utarczek między graczami? Żadnej krzywdzącej pomyłki Mistrza, która skas...

Zaraza Fate Core

05-06-2014 06:43
10
Komentarze: 68
W działach: Fate
Zaraza Fate Core
Zaraza dopadła i mnie. Fate Core, rzekoma mekka erpegowców marzących o prostym, intuicyjnym oraz elastycznym systemie bez masy tabelek, modyfikatorów i szczegółowych zasad wylądował i z miejsca wskoczył na pierwsze miejsce listy „Chcę to poprowadzić!”. Nie jest taki prosty, jak mogło by się wydawać, reguł też jest więcej, niż sądziłem, ale ogólne wrażenie i tak jest fantastyczne. Sprowadzenie całej mechaniki do kilku elementarnych bloczków, przypisanie absolutnie wszystkim sytuacjom, jakie mogą mieć miejsce do małej, skończonej liczby mechanicznych efektów i elastyczność w tworzeni...

Komentarze do Fandomu

20-05-2014 21:32
6
Komentarze: 40
Tutaj można komentować wpis Sakwana z zablokowanymi komentarzami. Choć w sumie patrząc co jest w samym wpisie, nie bardzo jest sens komentować.

Nowa Magia i Miecz

15-05-2014 10:23
8
Komentarze: 90
W działach: RPG
Nowa Magia i Miecz
Za niecałe dwie godziny ruszy zbiórka na wznowienie wydawania papierowej i elektronicznej wersji Magii i Miecza. Nowy wydawca, nowy (teoretycznie) pomysł na zawartość magazynu i zupełnie inna redakcja. Popularność profilu na FB mówi jasno, że pomysł cieszy się olbrzymim - teoretycznym - poparciem. I ja chętnie zobaczę MiMa, choćby na wirtualnych półkach Rebela czy Replikatora, ale mimo wszystko jestem trochę sceptyczny. W składzie redakcyjnym ufam tylko Tomkowi Chmielikowi - Puszon to wydawca, wpisał się do redakcji bo mógł, Lucek raczej niczym poza różnie ocenianymi tłumaczeniami się pochwal...

Komentarze do Legendy Magii i Miecza

29-04-2014 18:24
4
Komentarze: 14
Tutaj można komentować ten wpis Petry.

Czy mechanika wpływa na jakość fabuły?

21-02-2014 06:13
6
Komentarze: 27
W działach: Mechanicznie
Przez Poltera przewinęła się jakiś czas temu dyskusja (niejedna zresztą) na temat różnic między mainstreamowymi erpegami a indie. Jako jeden z elementów, odróżniających np. D&D od AW padło nastawienie na współtworzenie historii, istnienie mechanicznych narzędzi pomocnych przy budowaniu fabuły wspólnie, przy stole. Gdzieś w komentarzach pojawił się też temat story games. Z indykami nie mam wiele doświadczenia (prócz przeczytania k3+1 systemów i zagrania może w k3-1), ale sam temat bardzo mnie zaciekawił – zwłaszcza kwestia tego czy wykorzystanie mechanizmów w indie pozwala na opowied...

Statki kosmiczne z mackami w tle

14-12-2013 07:53
2
Komentarze: 19
W działach: RPG
Statki kosmiczne z mackami w tle
Mam niesamowitych graczy. Przez pierwsze lata swojej przygody z grami fabularnymi graliśmy praktycznie wyłącznie fantasy. Na palcach jednej ręki mogę policzyć MG, którzy sięgali po coś innego. Cyberpunk nie zdobył u nas wielkiej popularności - poznałem go bliżej po długim czasie, kiedy sam kupiłem rozklejający się podręcznik i zacząłem prowadzić. Było fajnie, ale gracze jakoś zawsze narzekali, że woleli by klasycznego Warhamca. Po pół przymusowej przerwie od RPG zabrałem się za klasyczne heroic fantasy. Po przerwanej wybrykiem jednego z graczy ("To ja już nie gram") zdecydowaliśmy si...