Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 65.

Wracam na swoje

03-09-2015 21:38
4
Komentarze: 5
W działach: RPG
Co tu dużo pisać. Wracam na swoje. Obecność na Poltku zredukuję do wklejania zajawek co ciekawszych, dłuższych wpisów (heh, żebym jeszcze potrafił ciekawie pisać...). Kamulcze, wygrałeś, ja przegrałem, twoje jest na wierzchu. Dla zainteresowanych adres mojego staro-nowego bloga - 3k10

Przeprosiny dla Filipa Łuszczyka

31-07-2015 18:20
8
Komentarze: 6
W działach: RPG
Chcę przeprosić Filipa "Ariocha" Łuszczyka (znanego obecnie na Polterze między innymi jako hipsterek95). W ostatnim czasie zdarzyło mi się ostro pojechać po pewnych zachowaniach i skrytykować kilka systemów - m.in. The World of Synnibarr, który Filip najwyraźniej darzy ciepłymi uczuciami. Stąd zapewne ostra notka (o niej niżej), w której dowodzi, że Synnibarr to sensowny system, a nie jeden z największych gniotów w historii RPG. Osobiście nie zareagowałbym tak emocjonalnie, ale rozumiem, że Arioch jest bardzo wrażliwy (co nieraz udowadniał), więc nie dziwię się, ani nie pi...

Wiedźmin na Fuzion

29-07-2015 20:54
4
Komentarze: 13
W działach: absurdalia
Wiedźmin na Fuzion
CD Projekt wspólnie z R. Talsorian wypuszczą The Witcher Roleplaying Game... na mechanice Fuzion. Na razie jestem w zbyt głębokim szoku, żeby to skomentować. Czemu Fuzion, a nie np. Tunnels & Trolls?

Reanimacja martwych (i żywych) gier

25-07-2015 22:21
8
Komentarze: 11
W działach: RPG
Reanimacja martwych (i żywych) gier
Przeglądając Gnome Stew natknąłem się na fajny tekst dotyczący prowadzenia zapomnianych, martwych systemów. Temat dla mnie wyjątkowy, bo od jakiegoś czasu staram się uzupełnić kolekcję o stare gry, które kiedyś były cenione (albo wręcz przeciwnie, były tak słabe, że pamięta się o nich do dziś). Choć mam na półce np. Domains of Dread i Senzar, wciąż brakuje mi F.A.T.A.L.a, Synnibarr i masy (rzekomo) genialnych systemów. W tekście na GS pojawiła się fajna porada dotycząca prowadzenia takich gier. Autor (Phil Veccione) rozsądnie radzi, by MG przygotowując się do sesji miał na uwadze czasy, kiedy...

RuneQuest 6ed

16-07-2015 22:10
12
Komentarze: 2
W działach: RPG
RuneQuest 6ed
Podobnie, jak tysiące Mistrzów Gry, Narratorów, Starostów i Moderatorów, co jakiś czas wpadam na pomysł Genialnej Gry. Systemu jednocześnie prostego, precyzyjnego, elastycznego, rozwojowego, prostego do nauki i z masą fajnych opcji do wykorzystania przez graczy. Pisałem np.  drugie D&D 4ed, tzn. grę z taktyczną, abstrakcyjną walką i „normalnym” trybem fabularnym. Miałem chyba z tuzin zaczętych systemów, z których chyba ze dwa wyszły na poziom testów ze znajomymi. Oczywiście, były kulawe jak diabli, niezbalansowane, niewygodne, nieintuicyjne – czyli ogólnie słabe. Ost...

Retrospektywne planowanie

01-06-2015 22:16
9
Komentarze: 12
W działach: Problemy na sesjach
Retrospektywne planowanie
Po raz kolejny piszę z prośbą o pomoc. Chodzi o sprawdzony, mechaniczny myk, który pozwoli moim graczom na jak najbardziej bezbolesne dodawanie własnych elementów do świata gry. Wiem, jak to działa w Fate i w tuzinie innych systemów, ale to nie do końca to samo - poza tym, gramy na Open d6, więc nie wszystko przeniesione z indyków zagra na tej mechanice. Pisząc konkretniej, chciałbym uzyskać coś takiego: Bohaterowie przeszukują kryjówkę bossa konkurencyjnej rodziny. Dwójka jest w środku, dwoje kolejnych obserwuje teren z okolicy. Coś (oblany test Zabezpieczeń, super sukces w teście Spostrzeg...

Nowa gra czy nowy problem?

03-04-2015 15:25
11
Komentarze: 31
W działach: RPG
Nowa gra czy nowy problem?
Wyczytałem ostatnio, że na OneBookShelf działa ponad 1200 wydawców. Zdecydowana większość to pewnie producenci sercołamaczy, jednak oprócz nich zostanie pewnie mocna grupa ponad setki solidnych firm, mających w ofercie co najmniej przeciętne systemy. Biorąc pod uwagę, że na DTRpg można kupić masę starych gier, od Cyberpunka 2020, przez Amber Diceless, na Pendragonie kończąc, strzelę, że systemów nadających się do użytku jest tam co najmniej kilkaset. Jestem człowiekiem, który dobrze się bawi w praktycznie każdej konwencji, na różnych mechanikach i w niemal zupełnej dowolności w akcentowaniu l...

Porządek na własnym podwórku

22-03-2015 21:26
15
Komentarze: 18
W działach: Polter
Porządek na własnym podwórku
To będzie bardzo krótka notka. Przez Poltera raz za razem przewijają się flejmy dotyczące trolli, Kamulca, syfu, braku ruchu, niskiej jakości tekstów i komentarzy. Ogólnie – serwis nie tyle umiera, co już nie żyje, a ci co zostali, to desperaci. Może tak, może nie. Faktem jest, że Polter wygląda inaczej, niż te piętnaście lat temu (albo ja zapamiętałem to, co najlepsze). Nie będę komentował tego co dzieje się dookoła. Kamulec kasuje, ukrywa i moderuje – jeśli ma powody, widocznie tak trzeba. Ja będę pilnował porządku u siebie. Dlatego wyleciał komentarz Hangmana (którego do nieda...

Nijakie, normalne sesje

21-03-2015 06:34
9
Komentarze: 9
W działach: RPG
Nijakie, normalne sesje
Kilka dni temu von Mansfeld opublikował na swoim blogu wpis pt. Nijakie sesje. Chciałem z nim nieco popolemizować – choć może nie tyle podważać tezy stawiane w tekście (w subiektywnym odczuciu Michała na pewno są prawdziwe), co pokazać drugą stronę medalu. Zalety sesji, scenariuszy i kampanii, gdzie nie wszystko jest precyzyjnie określone. Wymyka mi się nieco zrozumienie, jakie warunki musi spełniać sesja by była nijaka, a jakie są opcjonalne. Z tego co wydedukowałem (i zdają się potwierdzać słowa komentujące wpis von Mansfelda), to po prostu… standardowy styl grania końca ubiegł...

Wyjście z mroku

14-03-2015 15:11
10
Komentarze: 34
W działach: RPG
Wyjście z mroku
Początkowo ta notka miała się ukazać gdzieś w 2020 roku. Potem stwierdziłem, że data 1 kwietnia 2015 nie jest najgorsza. Ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że mogę ją opublikować dziś. Zmieniam nick na ten, który używam od lat. Wniosek o zmianę wysłałem właśnie do Kamulca. Części jest pewnie znany, ale podejrzewam, że większości nie. Poltera opuściłem wiele lat temu po kilku spięciach z ówczesną redakcją. Dwukrotnie prosiłem jeszcze o usunięcie swoich tekstów – w tym raz, kiedy rzekomo usunięte materiały (w tym Światotworzenie) pojawiły się ponownie po zmianie silnika. Od tamtej pory...