Blog

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Torba Zielarza

29-07-2013 14:00
3
Komentarze: 4
W działach: RPG, Mechanika
Torba Zielarza
Dawno tu nie zaglądałem, a pomyślałem, że skoro już zajrzałem, to może coś napiszę - tym bardziej że pomysł na Torbę Zielarza zrodził się już jakiś czas temu i czekał na realizację.   -WITAJ! Czy Ty też spędzasz pół sesji na szukanie ziół i pakowanie ich do torby, a potem kolejne pół na szukanie tego właściwego zioła, którego nazwy nie pamiętasz? -W takim razie mamy produkt specjalnie dla Ciebie. -Przedstawiamy Torbę Zielarza! Ten jedyny w swoim rodzaju produkt pozwoli Ci skrócić czas poszukiwania ziół i uporządkować Twoją kolekcję. -Jejku Ryan, jak to działa? -Zasada działania torb...

Warianty drużynowe

01-02-2013 14:27
21
Komentarze: 1
W działach: RPG, Mechanika
Czasami lubię wykonać kawał nikomu niepotrzebnej roboty. Tym razem objawiło się to tak, że zacząłem się zastanawiać, jak można urozmaicić element wzajemnych relacji członków drużyny. To, co się urodziło poszło trochę w poprzek pierwotnego założenia (i bardziej od strony mechanicznej), ale wyszło na tyle ciekawie, że postanowiłem się tym podzielić. 1) Taki sam, tylko inny W skrócie, pomysł polega na tym żeby cała drużyna parała się taką samą, lub zbliżoną profesją. Wtedy, żeby postać jakoś się odróżniała od 2-3 towarzyszy, będzie trzeba skupić się na cechach, które świadczyłyby o jej indywidu...

Dlaczego ten zły jest zły?

05-11-2012 12:07
7
Komentarze: 8
W działach: misz-masz, RPG
TL;DR? Ciekawsze rzeczy zaczynają się od pytania Co to znaczy, że postać jest "zła"? dwa akapity poniżej. Kilka słów o suwakach osobowości Kiedyś, kiedy ja i moja Hanza graliśmy jeszcze w W:GW, stwierdziłem że określanie charakteru postaci przez uszeregowanie słów Honor, Przygoda, Reputacja to trochę za mało. Sposobem, w jaki chciałem ten mechanizm "poprawić" były suwaki charakteru. Suwaki te były skonstruowane tak, że dwie skrajne wartości określały cechy kojarzące się negatywnie, natomiast dwie środkowe były raczej pozytywne, ale przez to mało ciekawe (i nie było „złotego środkaR...

O pogodzie i tabelach

27-10-2012 19:46
8
Komentarze: 13
W działach: misz-masz
O pogodzie i tabelach
 (Mam nadzieję, że mnie technika nie zawiedzie i tabelka pojawi się jako tabelka) Przy okazji nagłej zmiany pogody, która znowu zaskoczyła drogowców, przypomniało mi się, że kawał czasu już minęło, odkąd popełniłem poniższą tabelę do losowania pogody:    1 2 3 4 5 6 1 Gołoledź   Ślizgawka   Marznący deszcz   2 Drobny śnieg   Mokry (ciężki) śnieg     Zamie...

Proste tricki erpegowe

22-10-2012 18:41
21
Komentarze: 8
W działach: misz-masz
Proste tricki erpegowe
Czyli pomysły tak proste, że każdy by na nie kiedyś wpadł, ale po co czekać na kiedyś :) 1. K3 Jeśli często używacie na sesji k6 jako k3, to można łatwo „wyprodukować” k3 żeby nie zastanawiać się przez te 0,0005 sekundy nad wynikiem. Przepis jest bardzo prosty: Bierzemy białą k6 z tych po 80gr/szt. i zamalowujemy korektorem w pędzelku (albo z gąbką) niepotrzebne oczka. 2. Identyfikatory [autorem jest ktoś z Master-Minda, bodajże Paralaktyczny] Pamiętam, jak przez pewien czas kolega grający ludzkiego maga zamiast zwracać się do pozostałych postaci po imieniu mówił: do mojej pos...

Testy umiejętności – po mojemu

16-10-2012 20:55
3
Komentarze: 17
W działach: Autorskie, Mechanika
 Od jakiegoś czasu robię (z przerwami) autorkę – tytuł roboczy Harmider. Na razie skupiłem się na części dotyczącej mechaniki. Pomyślałem, że zamieszczę tutaj trochę informacji żeby przekonać się, jak te rozwiązania będą oceniane przez ludzi spoza mojej stałej hanzy.   Na pierwszy ogień idzie mechanizm testów.   Zacznę od tego, co mi się nie podoba w rozwiązaniach na jakie dotąd natrafiłem. Nie lubię, kiedy test przeprowadza się przeciwko jakiemuś narzuconemu przez MG Stopniowi Trudności, ponieważ zazwyczaj nie wiadomo skąd się wziął. Oprócz tego nie p...

KB#35: One Page

24-09-2012 21:03
11
Komentarze: 5
W działach: Autorskie
Niedawno wpadłem na głupi pomysł, żeby zrobić erga na jedną stronę A4 (+okładka). Pomysł był wystarczająco niedorzeczny żeby go zrealizować. Potem wpadłem na jeszcze głupszy pomysł, żeby w związku z karnawałem blogowym opublikować owo „dzieło” na Poltrze. Jak widać ten pomysł też zrealizowałem.   Podręcznik główny (jak to dumnie brzmi) zawiera opis mechaniki, która jest na tyle ogólna, że nie pchałem tam jakiegokolwiek narzuconego z góry settingu (przykładowy setting jest w dodatku „Unleash the furry”). Mechanika nastawiona jest na k...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.