Blog

Wyświetlono rezultaty 511-520 z 551.

Posłowie do "Jak napisać"

21-06-2010 23:29
35
Komentarze: 22
W działach: Fanboj i Życie, Książki
Jak wiecie przedwczoraj wrzuciłem na ten blog notkę pod tytułem „Jak napisać sztampowe fantasy na miarę roku 2010”. Notka spotkała się z silnym odzewem, jak do tej pory jest to mój najchętniej czytany wpis. Doczekała się też ponad 50 komentarzy. Uczciwie mówiąc niektóre z nich są dla mnie zaskakujące. Wiele z nich wymaga też odpowiedzi. Uznałem tę formę (czyli napisanie kolejnej notki) za czytelniejszą od wklejenia kolejnego komcia, który utonąłby w morzu sobie podobnych.   Na wstępie chciałbym zauważyć, że większość komentarzy, mimo, że n...

Jak napisać sztampowe fantasy na miarę roku 2010

19-06-2010 13:08
51
Komentarze: 62
W działach: Fanboj i Życie, Książki
Sztampowa literatura fantasy kojarzy się (bardzo niesłusznie) z dwoma schematami. Tak więc książki tego typu opowiadać mogą więc o barbarzyńskich wojownikach za pomocą siły swych mocarnych mięśni rozprawiających się z kolejnymi wrogami lub drużynach złożonych z elfa, rycerza, czarodzieja i krasnoluda, wszystkich praworządnie dobrych, walczących ze smokami w lochach   Powiedzmy sobie szczerze: stereotypy te są niestety fałszywe. Owszem, opowieści o barbarzyńcach i innych wojownikach pisano kiedyś. Szczerze mówiąc nie pamiętam, kiedy w moje ręce wpadło ostatnie, porządne S...

Dlaczego łuki w RPG ssą?

12-06-2010 23:54
36
Komentarze: 80
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Gram głównie w systemy fantasy. Spowodowane jest to po części moim zamiłowaniem do historii, po części miłością do bajek. Grając sobie w te gry zauważyłem pewien ciekawą rzecz: nigdy nie grałem archetypiczną postacią łucznika w stylu Robin Hooda, Milvy, Thorgala i jeszcze parunastu pomniejszych bohaterów – strzelców niechybnych. Ciekawi mnie jedna rzecz: czemu tak jest, mimo, że postać łucznika, a zwłaszcza Robin Hooda jest bardzo ważnym elementem popkultury?   Do czego służy łuk:   Łuk zasadniczo służy do tego, żeby kogoś zabić na dystans, ewentualni...

Czas Królów: Ego 19

08-06-2010 22:23
5
Komentarze: 5
Czas więc przedstawić założenia nowego dodatku do mojego systemu Czas Waśni. Tym razem pora na prezentację punktową Czasu Królów. Zdecydowałem się zrobić to w systemie Ego 19. Z wielu powodów klasyczne już Power 19 nigdy mi nie pasowało. Tak naprawdę nie zawierało ani jednego pytania, które mógłbym zadać wybierając system, do tego wydawał mi się zawsze nudny. Ego 19 jest bliższe temu, co chciałbym usłyszeć, bardziej dynamiczne i stawia zwyczajnie ciekawsze pytania. Też nie jest pozbawione wad, ale jakieś przyjemniejsze. Prawdę mówiąc nie mam p...

Czas Królów: mój nowy projekt

27-05-2010 23:22
12
Komentarze: 17
W działach: RPG, Fanboj i Życie, Czas Waśni
Zasadniczo projekt tak naprawdę nie jest nowy. Pracuję nad nim już drugi rok. Jednak wszystko wskazuje na to, że niedługo go skończę. W lipcu prawdopodobnie zacznę korektę własną i być może beta-testy, jeśli Gracze będą mieli ochotę.   - Pół królestwa to dopiero początek! – czyli pomysł.   Gdy byłem dzieckiem strasznie irytował mnie typowy, bajkowy schemat opowiadający o Rycerzu (Świniopasie, Szewczyku, Głupim Jasiu, Trzech Braciach, niepotrzebnych rozstrzelać), który zabija smoka, w zamian za co dostaje Rękę Księżniczki* i Pół Królestwa...

KB#11: W obronie splatbooków

22-05-2010 22:41
11
Komentarze: 3
W działach: RPG, Fanboj i Życie
KB#11: W obronie splatbooków
Wpis dotyczy 11 odsłony Karnawału Blogowego. Jako osobnik aspołeczny nie biorę zwykle udziału w karnawałach. Tym razem jednak trafił się temat, nad którym od jakiegoś czasu myślałem. Dodatki…   Przyznam, że, mimo długotrwałego myślenia nie miałem idei, co napisać. O tym, jakie dodatki są dobre mówił już Nimsarn. Nie całkiem się z nim zgadzam, jednak nie chcę dublować tematu. Oczywiście najoczywistszym rozwiązaniem byłoby teraz napisać o dodatkach złych. Jednak a) chciałbym tym razem dla odmiany powiedzieć coś pozytywnego, zamiast zrzędzić b) jak się szybko okazało nie mam...

Oadenol's Codex - recenzja

13-05-2010 00:46
5
Komentarze: 1
W działach: Exalted, RPG
Oadenol's Codex - recenzja
Tm razem postanowiłem napisać recenzje z prawdziwego zdarzenia, zamiast krótkiego omówienia. Oadenol's Codex to dodatek do drugiej edycji Exalted. Stanowi trzeci tom mini-cyklu nazywanego Pięcioma Księgami Czarnoksięstwa. Tym razem, po książkach o technologii pierwszej ery oraz dzierżonych przez Pozańców mocy magicznych przechodzimy do magii śmiertelników. W podręczniku znajdziemy więc sposoby produkcji magicznych artefaktów, zasady budowania czarodziejskich konstrukcji czy zasady taumaturgii, czyli pomniejszych rytuałów możliwych do nauczenia się przez zwykłych ludzi. Podręcznik ma 160 stron...

Meksykańska potrawka dla niezmotoryzowanych

10-05-2010 10:57
8
Komentarze: 7
W działach: Kuchnia
Przepis pochodzi rzekomo z Meksyku. Dobór składników wskazuje, że może być w tym wiele prawdy. Kuchnia meksykańska to bardzo prosty styl gotowania prostych, ciężko pracujących ludzi. Łączy w sobie wpływy hiszpańskiej sztuki gastronomicznej i tradycje indiańskie. Mimo, że jest nieskomplikowana uchodzi za jedną z najoryginalniejszych i najsmaczniejszych, obok francuskiej, chińskiej czy japońskiej. Warto się nią zainteresować.   Składniki (porcja na większą grupę ludzi)   1 podwójna pierś z kurczaka 1 puszka (400 gramów) czerwonej fasoli 1 puszka (200 gramów) kukurydzy 4...

Podumajmy o settingach

07-05-2010 19:03
33
Komentarze: 15
W działach: RPG, Fanboj i Życie
Jakiś czas temu w tzw. blogosferze modny był temat settingów. Skłoniło mnie to do przemyślenia ich sprawy…   Podstawowe pytanie w tej kwestii brzmi: po co nam są settingi? Większość Mistrzów Gry bowiem ma rzekomo i tak ich nie używać, tworząc własne krainy. Tzn. jeśli gramy dajmy na to w Warhammera, to większość MG prowadzi w Starym Świecie, jeśli gramy w Earthdawna, to w Barsawii, a jeśli w Legendę 5 Kręgów, to w Rokuganie… Jednak najczęściej nie w oficjalnych lokacjach, tylko w „małym miasteczku w księstwach granicznych”, „opuszczonym Kearze nieop...

Warto zagrać: Trylogia „Myth”

01-05-2010 22:37
8
Komentarze: 4
W działach: Fanboj i Życie, Gry Wideo
Warto zagrać: Trylogia „Myth”
Dziś będzie o jednej z moich ulubionych serii gier. Myślę, że każdy, kto grał w Warhammera, czytał Czarną Kompanię lub Malaziańską Księgę Poległych powinien docenić ten tytuł. Strategia czasu rzeczywistego Myth została wydana pod koniec 1997 roku, kilka miesięcy przed słynnym Starcraftem, z którym przez długi czas konkurowała o miano najlepszego RTS-a do gier Multiplayer. Mimo, że dziś program został praktycznie zapomniany w swoich czasach gra była niezwykle popularna, doczekała się też dwóch kontynuacji i kilku mision packów (niestety zawierających jedynie dzieła...