Blog

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Duch w maszynie, bohater cz1.

18-02-2014 11:17
1
Komentarze: 0
madame Anastazel Beauvoir Pochodzenie: Kybbalion Profesja: Medium Styl: Posłuch   Historia: Postanowiłaś zarabiać na życie oszukując ludzi. Skąd wziął się twój styl? Wytworny ubiór, szlacheckie maniery. Skąd twój piękny dom? Musisz być naprawdę dobra w kantowaniu ludzi. Świadczysz usługi medium, dla bogatych dam z Iglicy Słów. W jaki sposób ukazujesz im duchy? Za pomocą narkotycznych oparów, czy skomplikowanych urządzeń? Do tej pory szło ci dobrze, lecz powiedz Anastazel, co zrobiłaś ze swoim asystentem? W jaki sposób pozbawiłaś go życia? Straż miejska póki co trzyma się z dala od ci...

Duch w maszynie, wstęp do wyboru bohatera

17-02-2014 08:19
1
Komentarze: 0
WYBÓR BOHATERA   Aby rozpocząć przygodę i zanurzyć się w uliczkach Okullusa, potrzebujecie awatarów, postaci które będą was reprezentować w świecie gry. Wszyscy uczestnicy gry, poza Obserwatorem, mogą wybrać jedną spośród dostępnych postaci. Z waszych bohaterów stworzycie drużynę, współpracującą ze sobą by osiągnąć ostateczny cel przygody. Każda z postaci jest unikalna, posiada własną historię, pewne zachowania oraz cele, które gracz powinien starać się zrealizować podczas przygody. Duch w Maszynie to gra narracyjna, gdzie najważniejsze jest zagłębienie się w odgrywaną postać, oraz pode...

Prezentacja Ducha w Maszynie cz3. Świat

15-02-2014 08:44
0
Komentarze: 0
W JAKIM KLIMACIE?   Wyobraź sobie ogromne miasto na pustkowiu. Otoczone potężnym murem, wyrastające z pośród gruzów świata. Za dnia, wąskie uliczki miasta są niesamowicie zatłoczone. Budynki które je otaczają są wielopiętrowe, strzeliste, z płaskimi dachami. Pełne ganków z metalowymi balustradami, posiadają werandy, a ich gzymsy są bogato zdobione. Nocą miasto rozświetlają lampy gazowe, umieszczone na wysokich piedestałach. Siłą napędową wszelkich maszyn i wynalazków jest para, lub sprężyny nakręcające tryby kół zębatych. Poza oświetleniem gazowym popularne są również lampy naftowe, szc...

Prezentacja Ducha w Maszynie cz2 - tryby czyli mechanika.

14-02-2014 15:23
1
Komentarze: 8
WSTĘP DO TRYBÓW   Tryby to zbiór narzędzi pozwalających rozwiązywać spory. Dopóki obserwator lub któryś z graczy opisuje sytuację, a reszta uczestników zgadza się z opisem, testy są zbędne. Podobnie w przypadku wykonywania prostych czynności na których postać się zna. Sytuacja zmienia się, gdy postać podejmuje się trudnego wyzwania, lub trzeba ustalić jak dobrze wykonała daną czynność. Tryby Ducha w Maszynie zostały uproszczone na ile się dało, rządzi nimi dosłownie kilka podstawowych zasad. 1.Mechaniką powinien rządzić zdrowy rozsądek. Dlatego podczas jakichkolwiek testów, czy to roz...

Prezentacja Ducha w Maszynie cz1.

13-02-2014 19:34
2
Komentarze: 10
W związku z faktycznym brakiem przedstawienia podręcznika, a jedynie pisania o nim wychwalając pod niebiosa, wieczorną notką zaprezentuję fragment podręcznika. JAK GRAĆ?   Duch w maszynie to gra narracyjna. Jeden z graczy przyjmuje rolę obserwatora, opisującego świat, wcielającego się w postaci niezależne, tworzącego dla graczy tło przygody. Nakreśla on charakter opowieści, wymyśla dla drużyny zadania i przeszkody. Drużyna wraz z obserwatorem wspólnie tworzą niesamowitą historię, w której nie liczy się osiągnięcie zwycięstwa za wszelką cenę, lecz dobra zabawa. Reszta graczy, dzięki na...

O inspiracjach na Ducha w Maszynie i dlaczego zagrać skoro jest Warhammer

13-02-2014 16:04
3
Komentarze: 36
Duch w maszynie gra narracyjna. Dlaczego duch w maszynie? I czym jest do cholery gra narracyjna, jakby zwykłe określenie rolpleja nie wystarczyło? Pierwotnie Duch w maszynie określał w systemie technologie działającą dzięki demonom. Pomysł wyleciał jako zbyt banalny. Potem przyszło miasto które miało być centrum wszelkich zdarzeń w świecie przedstawionym. Okullus, stojący w centrum wszystkiego, z wieżą w której znajduje się maszyna. Z przeniesioną do jej wnętrza świadomością XIII Cesarza, który ma rządzić miastem po kres jego istnienia. I tak już zostało. Dlaczego gra narracyjna, a nie eRPeG...

O pewnym projekcie

12-02-2014 15:39
2
Komentarze: 12
Na wstępie chciałem przywitać wszystkich polterowiczów. Przesiaduję tu już jakiś czas, jednak do tej pory nie udzielałem się zbytnio na forum. Zamiast tego czytałem około erpegowe artykuły, posty ludzi z forum, w poszukiwaniu inspiracji na sesje. Potem jak chyba u każdego mistrza gry w głowie wykluł się plan napisania autorki. Plan kiełkował przez jakiś czas, zmieniając koncepcje, światy, mechaniki. W chwilach zwątpienia kasowałem materiały, by zacząć wszystko od nowa. Po milionach prób zaparłem się w sobie. Trzy ostatnie lata przeleciały nad jednym projektem. Oczywiście w rozmaitych for...