Blog

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.

WTS - Zimna Wojna w kosmosie

19-09-2011 15:28
9
Komentarze: 5
W działach: Settingi
WTS - Zimna Wojna w kosmosie
 Jako, że ostatnio tworzę sobie kampanię opartą na własnym settingu, który, jak zauważyłem, jest pokrewny z częścią dosyć popularnych propozycji w podsumowaniu WTS (WW2 w s-f; podróże międzyplanetarne) to postanowiłem wrzucić luźny zarys jego założeń, może komuś się przyda:) Wrzucam go raczej jako luźne przemyślenia, bo jakiś wybitnie oryginalny nie jest i wymyślałem go raczej jako coś "na szybkiego", do małej kampanii na jakieś 3-4 sesje.Setting i swoją kampanię tworzyłem inspirując się Lemem i ostatnio chętnie przeze mnie oglądanymi filmami o okrętach podwodnych...

Rekwizyty: listy i notatki, cz. I

13-09-2011 22:29
23
Komentarze: 16
W działach: Rekwizyty
Rekwizyty: listy i notatki, cz. I
Przyjemnym urozmaiceniem sesji RPG są ciekawe i dobrze przygotowane rekwizyty związane z fabułą i klimatem rozgrywki. Postanowiłem więc stworzyć mały dział, w którym będę umieszczał małe tutki i triki odnośnie ich przygotowywania. W myśl zanikającego stylu majsterkowania a'la Adam Słodowy - tworzenie na podstawie tego, co można znaleźć w każdym domu lub kupić za grosze - będę się starał, aby tworzenie przedstawionych tu rekwizytów nie wymagało zamówienia gotowych, drogich specyfików i części za fortunę i złożenia tego w całość. Najprostszym i najczęściej uż...

Element losowy w storytellingu - cz.2

26-08-2011 13:26
11
Komentarze: 28
W działach: Mechanika
Element losowy w storytellingu - cz.2
Poprzednia notka wywołała spore emocje, więc szybko spieszę z ciągiem dalszym - wszak nie miałem najmniejszego zamiaru wchodzić nią w polemikę Świętej Wojny między turlaczami a klimaciarzami, a jedynie przedstawić co mnie przywiodło do poniższych rozwiązań.:) Nie przedłużając więc chciałem przedstawić stosowane przeze mnie rozwiązanie, które zresztą pokrótce omawiałem na jednej z ostatnich dyskusji Mindmasters. Zgodnie z wnioskiem poprzedniej notki poszukujemy prostego, uniwersalnego i szybkiego systemu walki i testów. Osobiście posługuję się w moich sesjach banalnym...

Element losowy w storytellingu

25-08-2011 16:38
13
Komentarze: 44
W działach: Mechanika
Element losowy w storytellingu
Czyli jeden z najważniejszych problemów storytellingu. Oczywiście ktoś mógłby się przyczepić definicji i powiedzieć, że storytelling to z założenia gra bez żadnych rzutów, kości i elementów losowych, a wszystko to powinno być zredukowane na rzecz "mechaniki narracyjnej", czyli, jak opisuje wikipedia "opisu działania, uczuć i zachowania postaci, na podstawie którego Mistrz Gry decyduje czy akcja postaci gracza jest wykonalna" (cytat niedosłowny). Z drugiej jednak strony Wikipedia definiuje storytelling jako "pomniejszenie wagi mechanik...

Nowy blog o storytellingu

23-08-2011 18:36
44
Komentarze: 52
W działach: Ogólne, Felietony
Witam.  Przygodę z RPGami zaczynałem z kolegami "samodzielnie" - nie było wśród nas żadnego "starego wyjadacza", który ba nas wprowadził w świat gier wyobraźni. Początkowo nie mieliśmy pojęcia jak to w ogóle może wyglądać - byliśmy tylko małą grupką dzieciaków idących do gimnazjum, zafascynowanych Tolkienem, Sapkowskim i Pratchettem, które kiedyś usłyszały o czymś takim jak "takie granie na żywo, że się tak mówi, co robi twój bohater i robi taką wspólną opowieść...". Wizja tworzenia wspóln...