Blog

Wyświetlono rezultaty 1-6 z 6.

O grze trikiem

31-01-2011 10:20
15
Komentarze: 12
W działach: rpg, krótka piłka
Najnowszy tom portalowych almanachów Mistrza Gry, Graj Trikiem, jest moim zdaniem najlepszym. O ile uważam, że warto mieć na swojej półce wszystkie, to szczególnie polecam Graj Twardo i Graj Trikiem właśnie. Ta ostatnia książeczka nie nauczy nikogo lepiej prowadzić, czy projektować scenariusze. Sprawi natomiast, ze sceny czy nawet całe sesje staną się niezapomniane. Zawiera nie tylko porady jak wykorzystywać muzykę, światło czy czas, ale zachęca też do tworzenia handoutów i podpowiada, jak je wykonać. Jest pod tym względem naprawdę bardzo inspirująca, a czytając ni...

Światotworzenie - krótka opinia

27-01-2011 12:39
16
Komentarze: 2
W działach: światotworzenie, rpg, krótka piłka
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem napisania własnej autorki. To nawet nie tak, że nigdy wcześniej nie próbowałem, ba, kilka projektów było naprawdę zaawansowanych. Ale teraz chciałem zabrać się za to porządnie, stworzyć wszystko od A do Z, może nawet opublikować gdzieś - choćby w formie pdfa. Gromadziłem więc powoli pomysły, zapisywałem notatki, myślałem nad kształtem przyszłego settingu. Po lekturze Światotworzenia Andrzeja Stója wszystko to wyrzuciłem do kosza. I zabrałem się za to od początku, z dużo większą motywacją. Ta niewiele ponad stu stronicowa książeczka...

Graj wsią#4

23-01-2011 17:18
11
Komentarze: 2
W działach: rpg, etnorpg
 4. Wyposażenie wnętrza Jednym z najistotniejszych elementów wyposażenia jest stół, stojący zazwyczaj przy oknie, w przeciwległym do drzwi rogu izby. Wokół niego ustawione są ławy i zydle, nad nim wisi rząd obrazów. Typowe sprzęty do spania, które mogą znajdować się na wyposażeniu to prycze z desek zwane wyrkami, ławy zwykłe, ławy rozkładane o konstrukcji skrzyniowej - kanapy, drewniane łóżka ustawiane wzdłuż ścian. Łóżko zajmuje gospodarz z żoną, rodzina śpi na ławach. Łóżka zaścieła się słomą i lnianą płachtą, a na wierzchu uk...

Graj wsią#3

21-01-2011 18:15
7
Komentarze: 4
W działach: rpg, etnorpg
Dziś nieco przydługawo, ale temat jest obszerny.  Zadaniem tego tekstu jest pomóc MG przy projektowaniu i opisywaniu znajdujących się we wsi budynków.     3. Architektura i zdobnictwo. Z komina unosi się dym. Drewniane ściany gospodarstwa, zbudowane z poprzecznych belek są bielone i wyłożone słomianymi warkoczami. Skromny podcień, przedłużenie czterospadowego, krytego słomą dachu, pozwala wam schować się przed deszczem. Nadropożna belka zdobiona jest wyrytymi nań roślinnymi motywami. Budownictwo ludowe jest tak bogatym zagadnieniem, że trudno byłoby...

Wsi spokojna, wsi wesoła#2 - Graj wsią

17-01-2011 09:26
10
Komentarze: 5
W działach: rpg, etnorpg
W dzisiejszym tekście część teoretyczna jest krótsza, ponieważ zdecydowałem się pod wpływem komentarzy spod poprzedniej notki na wprowadzenie również części "praktycznej". Nie wiem, czy właśnie w takiej formie będzie to dalej rozwijane, dlatego z wrzuceniem kolejnego tekstu zaczekam na wasze uwagi, które - mam nadzieję - pozwolą mi go ulepszyć.      2b. Typy wsi ze względu na lokację. Prawa lokacyjne. Właścicielem wsi, jest osoba władająca terenem, na jakim się ona znajduje. Może być to król, pan całego kraju, lub jeden z je...

Wsi spokojna, wsi wesoła

14-01-2011 16:08
18
Komentarze: 10
W działach: rpg, etnorpg
Disclaimer: Poniższa notka jest pierwszą z kilku, jakie zamierzam tu opublikować, a które dotyczyć będą - najogólniej mówiąc - wsi w RPG. Późniejsze publikacje - o ile temat spotka się z jakimś zainteresowaniem - poruszać będą tematy takie jak życie codzienne na wsi, pożywienie, obrzędowość, być może znajdzie się też co nieco architekturze oraz stroju ludowym. Notki te mają przybliżyć kulturę wiejską tak, aby można było wykorzystać tę wiedzę w RPG i urozmiacić tło przygód.-----   Charakterystycznym elementem krajobrazu w grach RPG, szczególnie tych w konwencji fantasy, jest wieś...