Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 21.

Mechanika fasolkowa

25-11-2011 13:17
13
Komentarze: 7
W działach: systemy autorskie
Pomysł na mechanikęMechanika fasolkowa jest inspirowana mechaniką Pahvlo do "Pod osłoną miasta" oraz mechaniką Selekosa do Void Dancers. Pomysł nie jest więc może bardzo orginalny ale powinien mieć inne zalety:Gracze decydują nie tylko "czy" coś robią (a reszta jest kostkami) ale też "jak" to robią.Ma to posmak hazardu i powinno być dość ekscytująceEfekty testów dają ciekawsze informacje fabularne niż "wyszło" lub "nie wyszło".To jest zarys pomysłu, jeśli zostanie zjechany w komentarzach to będę kombinował dalej :) A może to się nada do...

[Cywilizacja Rozproszona] P19

22-11-2011 16:03
12
Komentarze: 8
W działach: Cywilizacja Rozproszona, RPG
Nie wiem kiedy wreszcie nastąpi nagłe oświecenie i wymyślę do tego mechanikę, ale tymczasem z rozpędu odpowiedziałem sobie na 19 złośliwych pytań z Socratic Design :) 1) O czym jest twoja gra? O kolonizacji odległych planet, polityce, etyce władzy, poszukiwaniu drogi do utopii, transhumanizmie, sztucznych inteligencjach, ewolucji społeczeństw oraz zabawie motywami Daenikenowskimi. 2) Co robią postacie? Postaci to naukowcy, politycy i generałowie którzy współpracują ze sobą by zaprojektować, zbudować i zarządzać idealną kolonią kosmiczną tak, by rozwinęła się kiedyś w pełnoprawną cywilizacj...

KB #24 i wyżycie twórcze

10-08-2011 18:06
19
Komentarze: 5
W działach: RPG, głupoty, Karnawał Blogowy
table td { border: 1px solid black; } RPG vs Pisanie  Gram w RPGi żeby wyżyć się twórczo. W sumie jest to dla mnie zajęcie zamienne z pisaniem opowiadań, z tym że ma pewne przewagi:   Pisanie RPG TrudnośćBardzo prosto - siadasz i piszesz. W tym aspekcie pisanie ma przewagę.Bardzo trudno. Musisz zorganizować kilka osób żeby były w tym samym czasie w tym samym miejscu i chciały bawić się w  to samo, przez kilka godzin ciągiem. UpierdliwośćNiestety, żeby coś znośnie napisać nie będąc geniuszem pióra, trzeba to poprawiać i szlifować i szukać błędó...

37 przygód do InSpectres

16-06-2011 23:53
17
Komentarze: 9
W działach: głupoty
... znajdziecie tutaj. Polecam :D

Moje martwe i półżywe pomysły

11-06-2011 01:58
13
Komentarze: 6
W działach: RPG, systemy autorskie, indie, The Forest, Cywilizacja Rozproszona, Kolorowe Fantasy, głupoty
Moje martwe i półżywe pomysły
Ludzie chwalą się settingami i systemami nad którymi pracują. To ja się pochwalę settingami nad którymi nie pracuję. To stare pomysły, które kiedyś prowadziłem, kiedyś spisywałem a później zarzuciłem lub uśpiłem (z wyjątkiem jednego). Wypisuję jako ciekawostkę i ekshibicjonizm twórczy.AliraMorski świat fantasy którego głównym motywem jest kolonizacja i walka o przetrwanie tubylczych plemion żyjących na wielkich archipelagach. Tubylcami była garstka egzotycznych, wymyślnych ras, cywilizowanymi kolonistami - klasyczne rasy fantasy (ludzie, elfy, krasnale). Obrońcy mieli po swojej stronie magię n...

Jak inaczej zrównoważyć drużynę ;)

26-05-2011 02:16
14
Komentarze: 19
W działach: RPG, głupoty, D&D
[troll] Przykładowa przygoda - tłoDawno temu królestwo Kalafiorni było rządzone przez dynastię Acośtamov. Sto lat temu ostatni król z rodu Acośtamov, Hardrik III został podstępem obalony przez Ilian Blablamov, pierwszą królową kolejnej dynastii panującej - która osiągnęła to z pomocą demona Złoziela.SytuacjaTeraz królestwo Kalafiorni ma problem, bo powstały ze zmarłych jako superduperdemicośtamlich Hadrik III zbiera armię nieumarłych i zamierza odzyskać tron pogrążając królestwo w ciemnościach. Jednocześnie demon Złoziel wyłazi z piekła i rząda od...

Mikrorecenzje

25-05-2011 14:00
7
Komentarze: 15
W działach: RPG, głupoty
Wzorując się na Exarze i Laverisie zrobiłem własne zestawienie krótkich "recenzji" różnych systemów z którymi miałem styczność i mi się akurat przypomniały.   Tutaj ... No dobra, w sumie nie wiem jaki to ma sens - to wszystko zupełnie subiektywne i nierzetelne opinie oparte na tym jak mi się w coś grało i jak odpowiada moim potrzebom. Ale co tam. 

Dresiarskie pytanie

06-05-2011 04:31
56
Komentarze: 15
W działach: RPG
Dresiarskie pytanie
Możecie tego nie wiedzieć, ale dresiarze już w starożytności znali uniwersalny sposób na wymyślanie fabuł, postaci, przedmiotów, miejsc - każdego elementu historii. Dresiarscy myśliciele od zawsze bowiem zadawali jedno filozoficzne pytanie: "Masz jakiś problem?".Jeśli nie masz - nie pokazuj mi się na sesji, wracaj na deskę kreślarską!Oczywiście mogą być zupełnie różne. Niektóre są zaczepieniem fabuły całych kampanii (pamiętacie jak Śródziemie miało problem z Sauronem?) niektóre są materiałem najwyżej na maleńki epizod a będą i takie które mogą w ogóle nie pojawić się na sesji - stanowią zacząt...

O konwencjach, schematach i filmowości

08-04-2011 18:38
42
Komentarze: 18
W działach: RPG
O konwencjach, schematach i filmowości
Przy okazji "od zera do bohatera" oraz SWPL postanowiłem ponarzekać na inne uroki konwencji heroicznej i filmowej :) X zawsze wygrywa Historia z morałem -> dobrzy zawsze wygrywająHistoria heroiczna -> główni bohaterowie zawsze wygrywająHistoria detektywistyczna -> sprawiedliwość zawsze wygrywa Wolałbym, żeby zakończenie było bardziej nieprzewidywalne. Wolałbym żeby wszelkie "niepokonane przeciwności" i "beznadziejne sytuacje" choć czasem okazywały się naprawdę niepokonane i beznadziejne.  Historia w której dobrzy przegrywają ale potem mają pomniki i pieśni a źli wy...

Po co komu symulacja

01-02-2011 17:05
9
Komentarze: 24
W działach: RPG, teoria RPG
Każdy kto otarł się choć o teorię RPG, choćby jako widz wojen forumowych, słyszał o podziale GNS - na Gamistów, Narra- (zwanych dramatystami a ostatnio klimaciarzami) i Symulacjonistów. Zakładam, że pojęcia są znane i nie wymagają wyjaśniania. Jako że ostatnio widzę na forach starcia jedynie między gamistami a "klimaciarzami", wtrącę się nieśmiało i skromnie by przypomnieć o istnieniu trzeciego wierzchołka tego trójkąta i wyjaśnię dlaczego komuś w ogóle chce się w ten sposób grać. Nie próbuję nikogo nawracać na swój styl gry, chcę tylko pokazać że ktoś tak gra i to niekoniecznie z powodu ma...