Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 21.

Czy kobiety powinny rzucać kostkami grając w realistyczne SF?

29-01-2013 19:36
9
Komentarze: 16
W działach: trolle
Czy kobiety powinny rzucać kostkami grając w realistyczne SF?
Długo myślałem jak mogę się merytorycznie wypowiedzieć na najważniejsze tematy Poltera i w końcu wymyśliłem że najlepszy będzie taki obrazek: (obrazek autorstwa Selekosa, wersja koncepcyjna narysowana przeze mnie wygląda tak.) (czemu te trolle łowią ryby)

Walka żetonikowa

06-01-2013 06:26
8
Komentarze: 3
W działach: RPG, głupoty, mechanika
Jest w Google docu. Wymyśliłem ją po przeczytaniu o szermierce. Zapewne wymaga dopieszczenia :)

Sędzia Dredd i era kijowych sequeli

19-09-2012 01:22
13
Komentarze: 47
W działach: Filmy
Sędzia Dredd i era kijowych sequeli
Może od Matrixa a może od Star Wars, od jakiegoś czasu żyjemy w czasach kijowych sequeli, prequeli i remaków. Moja teoria jest taka: Youtube zniszczyło kino. Czego nie zdołała zrobić telewizja przez kilka dziesięcioleci, Youtube dokonał w jedno. Kiedyś ludzie pytali znajomych czy film jest fajny. Opłacało się pogłówkować i zrobić film z jakąś treścią, fabułą, żeby było o czym opowiadać. Współcześnie, ludzie oglądają trailery na Youtube. Jak się spodoba - idą do kina, jak nie - nie. Wobec tego opłaca się robić filmy które dostarczają materiału na 2 minuty trailera z cyckami i wybuchami, na...

Borderlands - recenzja.

16-07-2012 16:58
0
Komentarze: 11
W działach: gry komputerowe
Borderlands - recenzja.
Borderlands to zdecydowanie najgorsza gra w jaką grałem w ciągu ostatnich lat, a grałem w co najmniej kilka. Daję jej ocenę 1/10 z czego 1 punkt został zarobiony za dobrą cenę. Dlaczego jest beznadziejna? GrafikaJest niby ładna, ale mogłaby się ruszać albo coś. Niestety grafika w Borderlands to jeden nieruchomy obrazek przedstawiający faceta przystawiającego sobie dwa palce do głowy. PostaćJesteś statycznym obrazkiem kolesia z palcami przy głowie. I tyle. Zero opcji, zero wyboru. Postać niby coś wyraża mimiką ale to trochę mało.  Mechanika W czasie tworzenia postaci gr...

Cyberpunk 2012 - Rzut na Inicjatywę

03-07-2012 21:30
12
Komentarze: 17
W działach: RPG, głupoty, Rzut na Inicjatywę
Cyberpunk 2012 - Rzut na Inicjatywę
Taki koncept: Po co mi nierealistyczny cyberpunk i niespełnione przepowiednie jak mogę mieć realistycznego cyberpunka. Po co mi cyberpunk w przyszłości jak mogę mieć go teraz.  Potężne korporacje - sąBajerancka broń - jestWszepy - sąWszechobecna sieć - jestRoboty - sąSztuczne inteligencje - sąPopaprane subkultury - sąZabawne stroje - są Burdy na ulicach - sąBieda i kryzys - jestProblemy ekologiczne - sąKonflikty zbrojne - sąPrzestępczość - jestWirtualna rzeczywistość - jest Większość z tych rzeczy jest dużo mniej jaskrawa niż w cyberpunku, nie rzuca się w oczy i tonie w ma...

Sekret księgi z Kells

21-06-2012 22:53
21
Komentarze: 21
W działach: Filmy
Sekret księgi z Kells
Piszę tę notkę tylko żeby przekazać że Sekret księgi z Kells (Secret of Kells) jest piękną bajką. Fani Ars Magiki, średniowiecza, Irlandii, mitów celtyckich - jeśli jakimś cudem jeszcze tego filmu nie znają - niech poznają. Bajka opowiada o X-wiecznych irlandzkich mnichach przepisujących Biblię i ich perypetiach ze sporządzaniem tuszu i pracy z lupą. ...  Tu macie trailer: http://www.youtube.com/watch?v=lw2_HZTuQBE  Tu macie śliczną piosenkę którą lepiej zobaczyć najpierw w filmie:http://www.youtube.com/watch?v=xFhd8RfCqVg Tudzież jej...

Humble Bundle V

01-06-2012 20:44
9
Komentarze: 7
W działach: gry komputerowe
Humble Bundle V
Piszę tę notkę po to jedynie żeby powiedzieć, że aktualny zestaw Humble Bundle (a jest to edycja V) jest bardzo fajny!  Link tutaj  Film tutaj - http://www.youtube.com/watch?v=zwANFc7D1ac Dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi i boją się zmarnować czas na kliknięcie w link: Humble Bundle to inicjatywa polegająca na tym że można sobie ściągnąć kilka gierek inidie, płacąc za nie tyle ile uważamy za słuszne i odpowiednie. W piątej edycji jest dużo fajnych rzeczy które fajni indie może już znają od dawna ale ludzie zdrowi psychicznie nie, a powinni poznać, bo są d...

KB #31 Idealna zbrojownia

10-05-2012 02:49
22
Komentarze: 17
W działach: RPG
KB #31 Idealna zbrojownia
Twórców systemów autorskich jest tutaj więcej niż aktywnych graczy, piszę więc dla nich. Jaka zbrojownia w systemie RPG by mnie uszczęśliwiła najbardziej? Nie piszę tego z pozycji guru który zrobił był taką u siebie w autorce. Właściwie w moich autorkach nie ma zbrojowni w ogóle. Piszę z punktu widzenia gracza - co chciałbym dostać :) Wybór Jeśli w każdej kategorii jest jedna jednoznacznie najlepsza broń a konkurencyjne opcje są jedynie tańsze - jest niedobrze. Gracze zarobią trochę pieniędzy i skończą biegając w większości z tym samym, a cała reszta zbrojowni będzie ignorowana. Idealnie by...

[Cywilizacja Rozproszona] polityka pogranicza

15-04-2012 03:34
14
Komentarze: 17
W działach: Cywilizacja Rozproszona
Kilka systemów politycznych, społecznych i ekonomicznych które mogą wystąpić w kosmicznych koloniach w Cywilizacji Rozproszonej. W większości są to uniwersalne pomysły które mogą się nadać do każdego sandboxowego kosmicznego SF, space opery. Niektóre mogą też pasować do postapokalipsy a nawet fantasy. Trudne warunki a anarchia Bardzo ciężkie warunki życia sprzyjają rozproszeniu władzy. Walcząc o przetrwanie ma się niewiele czasu na wielką politykę. Kiedy trudno dostępne placówki ogłaszają niepodległość lub zwyczajnie robią co chcą - wysyłanie do nich wojska jest kosztowne i kłopotliwe. W ef...

Mechanika Fasolkowa II

18-02-2012 16:26
3
Komentarze: 8
W działach: systemy autorskie
Porażki, sukcesy i ich konsekwencje Sukces jak i porażka mogą być większe lub mniejsze. To proste:<fasolki postawione na dane wyzwanie> - <poziom trudności> = <poziom sukcesu>lub:<poziom trudności> - <fasolki postawione na dane wyzwanie> = <poziom porażki>Im większa różnica, tym bardziej coś nam się udało zrobić lub schrzanić. Z tym wynikiem można zrobić różne rzeczy: Opcja 1: Na oko MG Najczęściej MG bez żadnych tabelek i specjalnych zasad może po prostu ocenić co się stanie.Wystarczy to opisać lub odegrać odpowiednią scenkę - p...