Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 87.

Jak wykorzystać pogodę w scenariuszu?

19-03-2012 20:41
9
Komentarze: 12
W działach: Księga Przygód
 Porady raczej dla początkujących graczy w ramach Księgi Przygód.   Po pierwsze, należy zastanowić się, jaką rolę będzie odgrywać pogoda w przygodzie.  Może być elementem tła – rzeczą nieistotną, ale pomagającą zbudować nastrój. Może być elementem scenariusza – określone warunki pogodowe mogą służyć uzasadnieniu pewnych zachowań BG i BN Może być aktorem na sesji – jej zmiany mogą wpływać na zmiany poczynań graczy na sesji, może być traktowana, jako przeciwnik lub sojusznik. W końcu, w niektórych systemach, może być modelowana przez graczy.   Po dr...

Zabijcie mnie jeszcze raz. . .

05-03-2012 18:13
11
Komentarze: 17
W działach: We Mgle
GoodBad jest znowu winien tego, że zarwałem nocki z powodu ksiązek – „Gdzie wasze ciała porzucone” i „Najwspanialszy parostatek” Philipa José Farmera. Chwała mu za to.Wpis jest w zasadzie prostym pytaniem:Czy prowadziliście kiedyś bohaterom naprawdę nieśmiertelnymi? Z jakim skutkiem i konsekwencjami?Chciałbym poprowadzić kampanię (w oparciu o wariację mechaniki FATE opisaną tutaj ) w której śmierć nie byłaby karą dla postaci, ale przeszkodą na drodze do realizacji celu.Tak jak Legenda 5 Kręgów otworzyła mi oczy, że można przenieść ciężar konfliktu z płaszczyzny fi...

KB#28 Jedna rasa, ludzka rasa

07-02-2012 00:28
30
Komentarze: 51
W działach: Karnawał Blogowy RPG
Tak, jestem RPGowym MG rasistą. Nie, nie ma to przełożenia na rasizm w życiu realnym, już wyjaśniam.  Nie poniżam w grach przedstawicieli innych narodowości i wyznań, jeśli nie jest to wybytnie uzasadnione fabularnie (np umiejscowieniem sesji na południu USA w XVIII wieku zakładam dyskryminację całych grup etnicznych). Nie wyładowuję swoich osobistych frustracji. Po prostu uważam, że większość ras nie-ludzkich jest wpychana w gry RPG na siłe, a każdy człowiek najlepiej umie zagrać sobą. I na tym powinien się skupić, na graniu człowiekiem.Wspominałem już kiedyś, że rasa ludzka jest su...

Prawdziwy smartgun?

03-02-2012 11:50
3
Komentarze: 12
W działach: Różne
Panie i Panowie.   Zapomnijcie o smartgunach, gyrojetach i innych wynalazkach.  Sprytnie skrojony pocisk prochowy jest w stanie trafić (przy namierzaniu wiązką laserową) w cel z odległości 2 kilometrów. Na razie drogi jak cholera, ale pewnie już wkrótce trafi do masowej produkcji. Kolejna dziedzina w której wizja Cyberpunk 'u2020 przegrała wyścig z rzeczywistością. Artykuł do przeczytania tutaj.

Dziś internet nie działa

18-01-2012 23:30
43
Komentarze: 101
W działach: Różne
http://sopastrike.com/strike  Jak pewnie parę osób już zauważyło, dziś ma miejsce strajk internetowy przeciwko genialnym wynalazkom prawodawców, które stanowią wstęp do cenzury internetu. Nie działają choćby Wikipedia i WordPress (strony główne). Jeśli ktoś uważa, że nas w Polsce to nie dotyczy, to powinien się zorientować, że USA prowadziło ostatnio dość aktywną politykę wpychania SOPA w gardło innych państw (między innymi Hiszpani) i sprzedawało pomysł w Parlamencie Europejskim (choć trzeba przyznać, że na razie akcja spotyka się w EU z aktywnym sprzeciw...

Realistyczne hakowanie

04-01-2012 00:40
16
Komentarze: 20
W działach: Ferra, SilCORE
Zrobiłem małe badanie w necie i wpadłem w lekką panikę. Większość wyników wyszukiwania kombinacji „RPG” i „Hacking” odsyłała mnie do starych gierek PC lub do dywagacji na temat najskuteczniejszego wykorzystania istniejących mechanik CP2020, Shadowruna 4A, oraz Modern d20. Traktowały włamywanie się do komputerów jak łażenie po podziemiach lub magię i wymagały robienia dla hakerów sesji w sesji. Na szczęście udało mi się wpaść na serię notek Claya Dowlinga dotyczących tematu na rpg.net (w kolumnie /hack)   Pierwsze dwa wpisy zawierają porady...

Ferra, Silhuette i płonące modemy

31-12-2011 01:17
2
Komentarze: 7
W działach: Ferra, SilCORE
Ostatnio bawię się (w kontekście Ferry) mechaniką Silhuette – umieszczając Ferrę jako jedną z zaginionych kolonii uniwersum Heavy Geara. Przy okazji wychodzi na jaw problem wielu systemów przyszłościowych, czyli brak mechaniki dotyczącej hakowania. Mniam, dzięki temu mam okazję zrobić to w końcu po swojemu. Bo dotychczasowe doświadczenia związane z Cyberpunkiem nauczyły mnie jednego – ograniczając hakowanie do rzutu i stwierdzenia tak/nie, łatwo zrobić hakera-potwora. Za to odgrywając je tak jak to sobie wyobrażał podręcznik mamy podziemia-w-sesji i sporo absurdów...

Tyldzenie dla początkujących

13-12-2011 12:44
31
Komentarze: 98
W działach: Satyra
Tekst jest przeznaczony dla początkujących użytkowników poltera. Stali bywalcy nic ciekawego tu nie znajdą, bo jak pokazuje praktyka, wszystkie przedstawione techniki już mają opanowane. Zawsze można za to potrollować.   Kim jest tylda Z definicji słownika PWN. Tylda to użytkownik niezalogowany. Ponieważ polterowicze są społecznością wsobną otwartą i lubującą się w walcząca z nazicenzurą, portal poszedł im na rękę i umożliwił komentowanie blogów dla osób z „poza” społeczności. Tylda to po prostu oznaczenie użytkownika niezalogowanego. W ramach ozna...

Garść filmików z inspiracją

07-12-2011 09:38
4
Komentarze: 10
W działach: Różne
Mamy już trzeci dzień tego tygodnia a ja znalazłem trzeci filmik obfitujący w inspiracje. Nie wiem, czy po prostu dużo więcej niezależnych projektów się ostatnio przebija na powierzchnię, czy raczej to ja jestem bardziej czuły na tym punkcie i je zauważam. W każdym bądź razie: 1) The perfect Dieselpunk ;) 2) Warszawa 1935 (czy tylko ja widzę w tym modelu możliwość zrobienia gry na miarę Mafii lub GtA osadzonej w dwudziestoleciu międzywojennym?). Dla osób nienawidzących stolicy - teraz będzie można na nią narzekać w 3D ;) (Fajne rzeczy zaczynają się od połowy zwiastuna). 3) Polacy nie g...

Formularze Google a RPG

21-11-2011 17:14
17
Komentarze: 7
W działach: Programy, Ferra, SilCORE
[Smęty prowadzącego]Po słabej seji numer 3 na początku wakacji stwierdziłem, że potrzebuję przerwy od Ferry i od Savage Worlds (które, jak się okazało, mi nie pasują). Udało mi się w międzyczasie zagrać via Skype z YuriPRIME w Heavy Geara i zobaczyć Silhuette w akcji. System tak mi się spodobał, że postanowiłem przenieść moją kampanię w jego ramy. Ba, nawet podręcznik papierowy kupiłem. Ale żeby nie tracić czasu na sesji, postanowiłem zrobić formularz i zmusić ładnie poprosić graczy o zrobienie postaci przed sesją. Argumentem ostatecznym za skutecznością tego rozwiązania miały być liz...