Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15.

Układanie mechaniki - dobór kostek

14-09-2012 21:43
7
Komentarze: 14
W działach: mechanika, rpg
Tym postem wracam do aktywniejszego uczestnictwa w życiu Poltera i jednocześnie rozpoczynam krótką serię tekstów dotyczących projektowania autorskiej mechaniki.Na pierwszy ogień idą kostki, ich rodzaj i ilość przy testach i innych rzutach. Projektując swoją autorską mechanikę chciałem podkreślić różnice między postacią kiepsko a średnio wyszkoloną, podobnie jak między średnią a dobrą w czymś. Podobnie jak w życiu codziennym: skok w dal na 4 metry dla lekkoatlety to żaden problem, natomiast taki sam skok w wykonaniu kogoś, kogo ćwiczenia ograniczają się do noszenia kawy, zakrawa o niemożliwość...

Gracze vs. terroryzm

09-09-2011 17:04
15
Komentarze: 12
W działach: d20, rpg, sesja, mass effect
Gracze vs. terroryzm
Za kilka dni mija 10 lat od ataku na WTC - ataku, który spopularyzował pojęcie "terroryzm". Grupy terrorystyczne, zamachowcy i zbliżone tematy nadają się - aż nadto - do wykorzystania na sesjach. Sam kilkukrotnie stosowałem podobne motywy na sesjach D&D, planuję przygotować dość dokładny opis działania typowych grup terrorystycznych w montowanej pod świat Mass Effect mechanice i opisie świata. Oczywiście wszystko, co tu piszę to wyłącznie mój pogląd na sprawę i moja opinia - daleko mi do socjologa, więc mogą się pojawić różne nieścisłości czy nieprawidłowości...

Mechaniczne wsparcie współpracy

29-08-2011 19:33
4
Komentarze: 9
W działach: rpg, sf, mechanika
Pracuję ostatnio nad względnie prostą mechaniką pod S-F w świecie Mass Effect - mechaniką, która ma wspierać m.in. autentyczną współpracę graczy w działaniach. Stąd też zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu współpracy grupy od strony kostkowej - również, gdy umiejętności bardziej się uzupełniają niż pokrywają. Rozwiązanie z d20 - pomoc - rozwiązuje kwestię pracy dwóch lub więcej postaci nad tym samym zagadnieniem. Problemem pozostaje sensowne mechaniczne odwzorowanie współpracy postaci mające na celu wykonanie jakiejś akcji, gdzie używane umie...

Miejsca typu Generic

29-08-2011 15:01
9
Komentarze: 10
W działach: sesja, rpg, sf
Każdy, kto układał schemat jaskiń/budynku/lochów, zna ogrom pracy, który tego dotyczy. Dopasowanie wszystkich elementów tak, by były sensowne, logiczne, a jednocześnie grywalne i ciekawe bywa kilkunastogodzinną katorgą. Różne losowe generatory podziemi nie zdają egzaminu poza przypadkiem labiryntów - w końcu jakim głąbem musiał być architekt, żeby przygotować drogę od wejścia do głównej sali idącą przez wszystkie(!) możliwe pomieszczenia? Ani to efektywne, ani ciekawe. Kto grał w Mass Effect, z pewnością pamięta ciągle powtarzające się budynki, pl...

Z marszu na smoka - jak stracić

27-08-2011 01:41
4
Komentarze: 3
W działach: d&d, sesja
Jak obiecałem, pojawią się relacje dwóch wypraw na smoka, którym mistrzowałem. Korzystając z małego ułatwienia D&D, jakim jest losowe generowanie skarbu, pozwoliłem sobie wymontować to, co takowy smok (target SW około 16) powinien mieć. Z racji, że akcja była kilka lat temu, dokładnych liczb nie potrafię podać (skarb, HPki). Ich Troje - Grupa Na smoka ruszyła mieszanka tego, co akurat mieli ze sobą. Postaci z założenia (i praktyki kampanijnej) dość niezłe, choć do optymalizacji "na porządnie" było im daleko. Drow zaklinacz z ambicjami zostania liszem-...

Idziemy na smoka! Część 2 - realizacja i podliczenie

25-08-2011 15:36
5
Komentarze: 2
W działach: d&d
Część poprzednią zakończyliśmy na zamówieniu potrzebnego sprzętu i wyposażenia. Po dokonaniu zamówienia stan prezentuje się następująco:mamy przedmioty dające odporność na żywioł, którym dysponuje smokmamy środki do ubicia smoka, omijające (przynajmniej w znacznej części) jego odpornościjesteśmy przygotowani na ucieczkę smoka, na walkę w powietrzujesteśmy przygotowani do radzenia sobie ze strachem i zaklęciami, którymi bestia dysponujekupiliśmy wskrzeszenie "na wszelki wypadek"wszystkie zbędne rzeczy (zwłaszcza te cenniejsze) zostały zabezpieczone w takim...

Idziemy na smoka! część 1 - przygotowania

25-08-2011 06:47
5
Komentarze: 8
W działach: d&d
Po długiej przerwie, wracam do czasem-coś-napisania. Obecna notka zainspirowana jest akcją (z połowy 2010r.) mojej DDkowej drużyny (wtedy 11-12 poziom), która - z racji problemów finansowych - postanowiła napaść na smoka. Wyszło im średnio. Dlaczego średnio i jak należy zająć się wyprawą? Oto krótki poradnik dla smoków i smokobójców, korzystających z pomocy D&D 3.5 (i dowolnego świata zbliżonego konwencją do Forgotten Realms). [W nawiasach kwadratowych będę umieszczał wzmianki dotyczące mechaniki - zarówno dla graczy, jak i dla MG.] Faz...

Pauza

02-03-2009 13:17
0
Komentarze: 0
W działach: blog, lajf
Z racji sił nieco wyższych, zwanych "Ograniczoną długością doby", tymczasowo zawieszam tworzenie bloga i pisanie czegokolwiek tutaj. Nawet to nie jest w stanie pomóc. Do PieCyka na sesji wrócę jak zrobi się cieplej.

Dziesięć przykazań paladyna Torma

07-02-2009 10:46
0
Komentarze: 2
W działach: d&d, d20, rpg, sesja, paladyn
Niejednokrotnie słyszałem głosy, że paladyn jest niegrywalny, że kodeks jest bezsensowny, utrudnia itd. Jako, że dzisiaj szykuje mi się gra paladynem Torma, przedstawiam wspomniany kodeks na zaprzeczenie tych słów. W końcu co to innego, jak motywacja do działań dobrej istoty zapisana w formie dziesięciu punktów? Kodeks Padadyna Torma:1. Dobrego prawa należy przestrzegać. Błędne prawo należy zmieniać, służąc radą. Tyranię należy zwalczać.2. Bądź czujny i rozsądny; pamiętaj, co działo się z Kościołem przed Czasami Kłopotów; nie dopuść, aby powtórzyło się to ponow...

PieCyk na sesji #3 - play to code, code to play

26-01-2009 14:21
6
Komentarze: 9
W działach: rpg, sesja, d&d, d20, komputer
PieCyk na sesji #3 - play to code, code to play
Wszyscy lubimy mieć łatwo. "Kliknij, aby odtworzyć film", "Kliknij, aby pobrać i wyświetlić najnowsze informacje na temat", "Kliknij, aby pozamiatać, odkurzyć, pozmywać i wyprasować", "Kliknij..." - ostatnio jest zwyczaj robienia absolutnie każdej dostępnej funkcjonalności pod jak najprostsze wykorzystanie. Widać w świecie smartphone'ów (iStone i An-Droid biją popularność, gdy Przenośne Okna lecą w dół), widać w świecie komputerów (OS X, aplikacje codziennego użytku), nie widać w RPG.O co tym razem się rozchodzi? Ano rozchodzi się o aplikacje - prostsze lub mniej proste - wspomagające, ułatwia...