Blog

Wyświetlono rezultaty 61-70 z 75.

Jak TSR postrzegało RPG w 1993 roku

10-01-2011 14:52
25
Komentarze: 34
W działach: humor
Tutorial do DragonStrike z 1993 przygotowany przez TSR. Prawdziwe must see każdego fana gier fabularnych. Zdecydowanie odradzam pokazywania tego ludziom, którym chcecie wyjaśnić czym jest RPG.

Panta rhei w RPG

02-01-2011 21:14
18
Komentarze: 4
W działach: rpg
Panta rhei w RPG
Świat się zmienia, ale historia nie od razu zaciera za sobą ślady - taka refleksja naszła mnie po lwowskiej przygodzie tutaj opisanej. A trzeba pamiętać, że przepływ informacji w światach lo-tech jest zazwyczaj znacznie dłuższy niż dziś. Na tym fakcie można osnuć wiele ciekawych wątków, ubarwiających scenariusze gier fabularnych - wątków, dzięki którym świat nabierze głębi a gracze poczują, że nie wszystko kręci się wokół ich postaci. Podam garść przykładów i zachęcam do podsuwania własnych pomysłów w komentarzach. Lenon lepszy od Lumumby Na pierwszy ogień motyw ze zmianą nazwy ulicy. Bohater...

Lwowska przygoda a RPG

18-12-2010 21:41
22
Komentarze: 1
W działach: rpg, życie
Lwowska przygoda a RPG
Mój dziadek pochodził ze Lwowa. Planując podróż w tamte okolice, postanowiłem odnaleźć jego rodzinę. Jedyny trop, jaki miałem, to stare, czarno-białe zdjęcie dziadka w młodym wieku z jakimś adresem zapisanym na odwrocie. Okazało się jednak, że sprawa nie jest prosta - podana w adresie ulica najwyraźniej zmieniła nazwę, bo nie można jej było odnaleźć na żadnej mapie, ani planie miasta. Szczęśliwie we lwowskich urzędach pocztowych dostępne są specjalne książki, w których można znaleźć aktualne nazwy starych ulic. Skutkiem tego wylądowałem gdzieś na obrzeżach miasta. Obskurna dzielnica, obdrapa...

Prooemium Astronomiconu (38-63)

25-11-2010 14:07
1
Komentarze: 0
W działach: radosna twórczość
Poprzednia część: 20-37 Siły dodała natura i swe tajemnice odkryła. Wprzódy uznała za godne pobudzić królewskie umysły, niebu najbliższe ze wszystkich obszary dotykające; ci poskromili dzikie plemiona żyjące na wschodzie, [te co rozdziela Eufrat, i tamte co Nilem zalane,] kędy niebo zawraca, nad mroczne miasta się wznosząc. Potem zaś ci, co na służbie w świątyni życie spędzili, których wybrano do ofiar publicznych jako kapłanów, służbą zjednali boga; ci którym owa potężnej mocy obecność w umysłach pobożnych żar rozpaliła, (bóg sam uniósł do boga i sługom odsłonił sekrety). Oni stworzyli tę...

[KB#16] Organizer postaci i miejsc

21-11-2010 15:25
9
Komentarze: 0
W działach: rpg, technologie
[KB#16] Organizer postaci i miejsc
Uwaga: notka przeznaczona jest dla mistrzów gry, dla których korzystanie z komputera na sesji nie stanowi problemu. Wstęp Z okazji XVI Karnawału Blogowego pokażę, jak bardzo pomocny w prowadzeniu przygody może być arkusz kalkulacyjny (np. Google Docs, OO Calc, MS Excel). Zaprezentowane narzędzie najwięcej korzyści przyniesie w przypadku scenariuszy nieliniowych, z dokładnie opisanymi lokacjami. Przykładowy skoroszyt jest dostępny publicznie online (do wglądu, bez możliwości edycji). O co chodzi? Organizer postaci i miejsc jest prostą tabelką w arkuszu kalkulacyjnym, która umożliwa błyskawicz...

Moja praca na "Super konkurs opisu obrazka"

19-11-2010 21:12
6
Komentarze: 4
W działach: radosna twórczość
Moja praca na
Tekst powstał z okazji Super konkursu na opis obrazka. Zajął bliżej nieokreślone miejsce poza podium. Halo, mama? To ja. ... Nie wiem. Obudziłam się w lesie. ... Boję się. ... Tak dużo drzew. One patrzą na mnie. ... Nie wiem, mówiłam. Księżyc mocno świeci, ale i tak jest ciemno. ... O, jaki duży kamień. Usiądę sobie na nim i poczekam na ciebie. ... Przyjdziesz zaraz, prawda? ... O, zza kamienia wyszedł piesek. Jakie ma dziwne oczy. Nie, jak nasz Burek, tylko jak człowiek. ... Mamo, jesteś tam? Czemu nic nie mówisz? O, poruszył się. Podaje łapę. On chyba nie ma swojej mamy, bo ma strasznie dł...

Prooemium Astronomiconu (20-37)

13-11-2010 21:59
0
Komentarze: 0
W działach: radosna twórczość
Poprzednia część: 1-19 Dwa świecą dla mnie ołtarze - na nich migoczą płomienie, dwóm świątyniom się kłaniam, dwojaki zapał mnie porwał: pieśni i wątku; stosowną miarą śpiewającego wieszcza kosmos otacza melodią sfery bezkresnej, słowa niedawno swobodne układa we frazy właściwe. Kto jako pierwszy myślą wzniósł się ponad wszechświatem z mocy niebiańskiej pomocą? Kto wbrew ukrywającym wykradł podstępnie niebios sekrety, co wszystkim kierują? Kto z ludzkim sercem okazałby się tak bardzo odważny, żeby wbrew woli bogów uznany za boga być pragnął, szlaki podniebne odsłonić i przestrzeń na dole...

Prooemium Astronomiconu (1-19)

10-11-2010 00:22
7
Komentarze: 8
W działach: radosna twórczość
Czas jakiś temu w ramach swojej pracy magisterskiej podjąłem się m.in. przetłumaczenia prooemium (rodzaj wstępu, przedmowy) astronomiczno-astrologicznego poematu dydaktycznego pt. Astronomicon, datowanego na pierwszy wiek naszej ery i przypisywanego bliżej nieznanemu Markowi Maniliuszowi. Jako że czas na publikację rezerwowany przez uczelnię minął już dawno temu, toteż fragmenty (głównie tłumaczenia) pozwolę sobie opublikować na polterowym blogu. Nie wiem, czy kogokolwiek to zainteresuje, ale jakoś tak szkoda, że owoc tylu trudów i znojów leży w szufladzie i nie ma okazji trafić do szerszej pu...

002 - Pracownia mistrza

31-10-2010 10:28
3
Komentarze: 0
W działach: rpg, pbf
002 - Pracownia mistrza
Część pierwsza i wyjaśnienie, o co tu chodzi: 001 - Cmentarne pogaduchy Zapadał zmierzch, kiedy Mortimer, przemknąwszy ciemnymi uliczkami Ostwaldu, dotarł do swego lokum. Mieściło się ono na poddaszu zamkniętej piekarni pana Klemensa, któremu zmarło się przed miesiącem. Mortimer pomieszkiwał na stryszku od dnia, w którym nieboszczyk pojawił się w przybytku Morra, aby zostawić kapłanom pękatą sakiewkę na poczet godziwego pochówku. Przy tej okazji piekarz poznał młodego pomocnika grabarza, który podówczas szukał nowego dachu nad głową, mając dość sypiania na zimnej podłodze kaplicy. Pan Klemens...

[KB#15] Realistyczny rozwój postaci w RPG

17-10-2010 20:44
9
Komentarze: 11
W działach: rpg
[KB#15] Realistyczny rozwój postaci w RPG
"Życie krótkie, nauka sztuki długa, doświadczenie mylne, poznanie trudne." Hipokrates Wprowadzenie Rozwój postaci w erpegach wszelkiej maści jest nierealistyczny. Zanim ktoś zacznie protestować ("a niby kto powiedział, że erpegi mają być realistyczne?!") i ponadto żeby notka miała sens, drobne uściślenie: załóżmy, że rozwój postaci w grach fabularnych powinien być realistyczny. Przez "realistyczny" rozumiem tutaj nie tyle "oddający rzeczywistość", co "spójny z mechaniką systemu w kontekście świata przedstawionego i konwencji". Nie zamierzam omawiać tutaj szczegółowych rozwiązań mechanicznych,...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.