Blog
Wyświetlono rezultaty 51-60 z 75.
[KB#21] 101 imion zła
01-05-2011 10:40
13
Komentarze: 7W działach: rpg
Oto zestaw tłumaczeń słowa "zło" na wybrane języki obce. Zapis jest albo dosłowny, albo fonetyczny - tak, jak usłyszałem. Źródłem tłumaczeń i wymówień jest Tłumacz Google. Lista może posłużyć, jako inspiracja do wymyślania imion lub nazw mówiących dla podmiotów o złej proweniencji.
1. afrikaans, holenderski - kwaad
2. albański - e keqe
3. angielski - evil
4. arabski - deszaar
5. azerski - pis
6. baskijski - gaiztoak
7. chiński - sięna
8. duński - onde
9. estoński, fiński - paha
10. filipiński - masama
11. francuski, galicyjski - mal
12. grecki - kako
13. gru...
[KB#21] Wyglądasz, jakbyś chciał dostać w ryj...
29-04-2011 23:04
10
Komentarze: 5W działach: rpg
oznajmił mi przygodnie napotkany jegomość, którego mijałem wracając z pubu wieczorową porą (ściśle rzecz biorąc zamiast "w ryj" powiedział coś innego, ale też na wu). Czy to było zło z najgorszych koszmarów bohaterów graczy? A gdzie tam! Takich leszczy, to nasi zawadiacy zjadają na śniadanie. Ta notka nie będzie o tym. Ta notka będzie o tym, jak powinno wyglądać prawdziwe zło. Zło, którego manifestacje często nie wywołują wściekłości, lecz szok (dotyczy rzecz jasna postaci ze z grubsza wyprostowanym kręgosłupem moralnym). "Jak ktoś mógł zrobić coś takiego?", "Jaką trzeba być bestią?", "Dlac...
HumbleBundle: gry za 'co łaska'
13-04-2011 09:41
5
Komentarze: 2W działach: gry komputerowe
W najnowszej edycji HumbleBundle rozdają Trine:
i kilka innych tytułów.
Sztandarowe hasła tej inicjatywy to:
Pay what you want.
Support charity.
DRM free.
Ponadto gry dostępne są w wersjach na Linuksa, Mac OS i Windows.
Zachęcam do wsparcia tego niesamowitego przedsięwzięcia, opartego na alternatywnym (a jakże opłacalnym!) modelu biznesowym dystrybucji softu (w tym konkretnym przypadku gier).
Zajawka najnowszej edycji:
W zeszłym roku zjadłam siedem sof
12-04-2011 09:08
15
Komentarze: 6W działach: życie, humor
U Adele Edwards z Bradenton na Florydzie zdiagnozowano bardzo rzadkie schorzenie, które wykryto po tym, jak kobieta przyszła po pomoc w walce z uzależnieniem od jedzenia... sofy - informuje serwis dailymail.co.uk.
(...)
Kobieta, która trwa w uzależnieniu już od 21 lat, zgłosiła się do lekarza, kiedy jej popęd zaczął wymykać się spod kontroli. - Rozpakowywałam poduszki i jadłam pianki, które znajdowały się wewnątrz. W zeszłym roku zjadłam siedem sof - mówi Edwards.
(...)
Zaczęła jeść sofy, kiedy zauważyła, że jej kuzynka żuje ją dla zabawy. - Miałam wtedy 10 lat. Lubiłam jej zapach i smak...
DAJCIE SPOKÓJ RPG
30-03-2011 14:58
25
Komentarze: 30W działach: rpg
Czarnodzieci
25-03-2011 22:46
4
Komentarze: 2W działach: krótki metraż
W trakcie oglądania poniższego filmiku przyszło mi do głowy nadać tej notce, jakiś durny tytuł typu X-men: Origins, ale po obejrzeniu do końca jakoś tak głupio mi się zrobiło.
Chernokids (english subtitles) from Les Chernokids on Vimeo.
Poruszający zombie
21-02-2011 10:37
9
Komentarze: 10W działach: gry komputerowe
Nigdy nie sądziłem, że filmy o zombie mogą być poruszające. Do czasu, gdy zobaczyłem zwiastun gry Dead Island polskiego studia Techland. Trailer ów pojawił się już na Polterze w dziale gier PC, ale może nie każdy miłośnik fantastyki tam zagląda, więc:
Prooemium Astronomiconu (94-115)
14-02-2011 16:14
1
Komentarze: 2W działach: radosna twórczość
Poprzedni fragment: 64-93
Wcześniej rzeczom kresu ni końca nie ustanowił
rozum niż niebo osiągnął oraz głęboką zrozumiał
rzeczy naturę i dostrzegł wszystko cokolwiek istnieje.
Czemu z hukiem tak głośnym grzmią wprawione w ruch chmury,
śnieg zaś zimowy od gradu letniego jest bardziej łagodny,
lądy stają w płomieniach i drży masywny glob ziemski,
czemu deszcz pada, i jaka przyczyna wiatrem porusza
poznał oraz uwolnił od cudów natury umysły,
wyrwał Jupiterowi piorun i zdolność do grzmienia -
wiatrom przypisał grzmot, zygzaki błyskawic zaś chmurom.
Po tym gdy każde z tych zjawisk do własnyc...
Mysterion: Niepodległość
05-02-2011 15:23
2
Komentarze: 0W działach: rpg, crpg
Pamiętacie konkurs Telekomunikacji Polskiej na fabułę gry cRPG? Przypadkiem wygrzebałem właśnie opis pomysłu, którego wówczas nie zdążyłem opracować na tyle, by spełniał wytyczne organizatorów konkursu, w związku z czym przepadł na dnie szuflady. Pomysł, jak pomysł - opis świata + na czym ma polegać właściwa rozgrywka. Ostatnio na fali Światotworzenia pojawiło się na Polterze sporo publikacji tego typu, ale mimo to zdecydowałem zaprezentować ten pomysł od razu, bowiem nie jest na tyle dobry, by oszczędzać go na lepszy moment.
Zarys świata
Dzień w którym zmieniła się historia
Do początku XX w...
Prooemium Astronomiconu (64-93)
22-01-2011 10:53
4
Komentarze: 0W działach: radosna twórczość
Poprzedni fragment: 38-63
Dzisiaj publikuję mój ulubiony fragment prooemium "Astronomiconu" Marka Maniliusza.
Zapraszam do lektury!
Bowiem przed nimi ludzie surowi wszyscy jednako
w pozór rzeczy wpatrzeni myśli wnikliwych nie mieli
i w osłupieniu patrzyli na nieba światło niezwykłe,
już to smutni jak gdyby po stracie, zaraz się cieszą
z gwiazd odrodzenia, i zmienne dni i nocy niepewny
czas oraz różne cienie, już to gdy słońce się cofa
już to gdy bliżej; niezdolni powodów tych przemian zrozumieć.
Jeszcze ponadto przemyślność rzemiosł nie wytworzyła,
ziemia odłogiem leżała pod niedoświadczony...
Przejdź do strony: