Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 75.

[KB#25] Współgracza ze świecą szukać

13-09-2011 11:46
7
Komentarze: 4
W działach: rpg
Wpis powstał z okazji 25. edycji Karnawału Blogowego, prowadzonej przez kbendera. kbender zaproponował ciekawą ankietę, ale w swoim wpisie skupiłem się jednak na pytaniu, które postawił w temacie: jak gram, z kim i dlaczego tak? Pytanie jest dla mnie o tyle ciekawe, że dotyka problemu, z którym do niedawna borykałem się tyleż zaciekle, co bezskutecznie. Otóż kilka ostatnich lat mojego życia, jakkolwiek barwnych i owocnych, było czasem erpegowej posuchy, z rzadka przeplatanej rachitycznymi podrygami. Powziąłem jednak dnia pewnego mocne postanowienie, aby to zmienić. Typowo pamiętnikowe wynurz...

Z cyklu takie tam marudzenie

27-08-2011 18:35
6
Komentarze: 6
W działach: życie
Przypadkowo trafiłem na zapowiedź nowego odcinka serii "Tabu", pt. "Zabawa w życie" - emisja 01.09, godz. 22:00, kanał National Geographic. Zajawka, którą osadzam niżej, została wrzucona na Youtube przez użytkownika NewsweekPolska w dniu 26 sierpnia 2011 z opisem: Drugi odcinek nowej serii kontrowersyjnego serialu National Geographic Channel przeniesie widza w świat ekstremalnych gier RPG. Zobaczymy tam ludzi, którzy nie widzą już granicy między fantazją a rzeczywistością. Weryfikuję wiadomość na stronie National Geographic a tam w opisie też mówią o RPG (ktoś się ogarnął i obecnie dostępny j...

Składowe sukcesu gry futurystycznej - elementy kluczowe i drugorzędne

08-08-2011 22:02
1
Komentarze: 5
W działach: gry komputerowe
W nawiązaniu do tamtej notki publikuję listę elementów kluczowych, decydujących - jak się zdaje - o komercyjnym sukcesie futurystycznej strzelanki FPP i TPP w roku 2007, oraz elementów drugorzędnych, nie mających na to większego wpływu. Oczywiście metodologię badania można zakwestionować (chociażby z powodu nie brania pod uwagę budżetów reklamowych), niemniej zawsze może być przyczynkiem do dyskusji. Kluczowe elementy - Doskonale (wiarygodnie) zaprojektowane poziomy - Zróżnicowany arsenał broni - Supergadżet - Dynamika - Logiczne zagwozdki i środowiskowe łamigłówki - Kierowanie pojazdami (lub...

Skąd się biorą zwierzoludzie?

04-08-2011 22:18
1
Komentarze: 19
W działach: rpg
Skąd się biorą zwierzoludzie?
Zawsze miałem ciągoty, żeby wszędzie dopatrywać się logiki - również tam, gdzie najpewniej jej nie ma. Przykładowo jednym z nurtujących mnie zjawisk w Starym Świecie było istnienie zwierzoludzi. Skąd się biorą, czy i jak się rozmnażają? Jakie tworzą społeczności? Poniższa scenka pokazuje moje wyobrażenie na temat pochodzenia tych istot. Wiocha zabita dechami. Krowa żująca trawę na łące, z przejmującym rykiem pada na trawę i zaczyna się cielić. Niektórzy spośród świadków zdarzenia biegną po właściciela krowy, głośno wołając. Inni biegną pomóc zwierzęciu (tudzież pogapić się), w tym wioskowy gł...

Składowe sukcesu gry futurystycznej (w oparciu o rok 2007)

28-07-2011 21:42
4
Komentarze: 12
W działach: gry komputerowe
Składowe sukcesu gry futurystycznej (w oparciu o rok 2007)
Czas jakiś temu (gdzieś tak w połowie 2008 roku) aplikowałem do jednego z polskich wytwórców i wydawców gier komputerowych na stanowisko analityka rynku gier (wcześniej na project leadera oraz testera, ale to inna historia). W celu wykazania się stosownymi kompetencjami i predyspozycjami musiałem wykonać następujące zadanie: W oparciu o ogólnodostępne dane proszę o sporządzenie raportu dotyczącego popularności gier futurystycznych w przeciągu ostatniego roku. Proszę skoncentrować się na strzelaninach TPP i FPP oraz przygodówkach point & click. Interesuje nas jakie produkcje komputerowe i kons...

Recenzja ROBOTICA PAGFWKSF

26-07-2011 13:43
14
Komentarze: 0
W działach: rpg
Ponieważ wpis został ukryty przez moderację jakieś 5 minut od momentu jego publikacji, toteż bez najmniejszych skrupułów usunąłem go stąd i przeniosłem na osobnego bloga quodmeturbat. Zapraszam!

Dlaczego nie gram w nowe gry komputerowe

19-07-2011 10:43
19
Komentarze: 54
W działach: gry komputerowe
Dlaczego nie gram w nowe gry komputerowe
"Dawniej, panie, to było lepiej. Trawa była zieleńsza, dziewuchy ładniejsze i chętniejsze. A i gry na te komputery były jakieś lepsze." W ten ton uderza wielu, nie zdając sobie sprawy, że idealizacja przeszłości to typowe zjawisko wynikające z budowy naszego mózgu, albo, jak kto woli, natury ludzkiej duszy. A prawda to chociaż jest? Skądże znowu! Gry się zmieniają, bo świat się zmienia, przemijają jedne trendy, w ich miejsce pojawiają się inne. Rozwój technologii otwiera nowe możliwości: wzrasta moc obliczeniowa komputerów, pojemność dysków twardych, powstają niezwykle rozbudowane kontrolery...

Analiza dedukcji, czyli jak nabić czytelnika w butelkę

15-07-2011 20:43
5
Komentarze: 8
W działach: beletrystyka
Analiza dedukcji, czyli jak nabić czytelnika w butelkę
Od zawsze przedkładałem detektywistyczną twórczość Arthura Conan-Doyle'a nad psychologiczne kryminały Agathy Christie. Sherlock Holmes wydawał mi się ciekawszą, barwniejszą postacią niż Herkules Poirot, czy panna Marple, zaś jego śledztwa bardziej esencjonalne, zwarte a przed wszystkim na wskroś logiczne (o absurdach u Christie mógłbym dużo napisać, ale to temat na osobną notkę). Dlatego zawsze ubolewałem nad niedostępnością wszystkich wydanych opowieści o londyńskim detektywie i marzyłem, żeby kiedyś mieć je wszystkie na półce domowej biblioteczki. Zatem kiedy ostatnio wybrałem się na większe...

Czuję niesmak

05-05-2011 22:42
8
Komentarze: 0
W działach: sport
Czuję niesmak
Czuję niesmak kiedy: po zwieńczeniu sezonu czterema pojedynkami dwóch topowych europejskich drużyn mówi się o wszystkim, tylko nie o sporcie; drużyna, w którą wpompowano setki milionów euro, grając na własnym boisku oddaje inicjatywę rywalowi, a później dziwi się, że przegrała i szuka winy w spisku; gracz lekko i całkowicie niegroźnie kopnięty w nogę, albo uderzony w tułów, łapie się za twarz, pada na ziemię i wije się niczym epileptyk; ponadto robi to, choć nie musi, bo jego drużyna i tak jest lepsza; ktoś mówi, że pomyłki sędziowskie są wpisane w sport i dlatego nie należy zezwolić na ko...

Nie mam tego w scenariuszu

03-05-2011 11:02
22
Komentarze: 20
W działach: rpg
Nie mam tego w scenariuszu
W forumowym wątku Największe błędy Mistrza Gry? autor pyta między innymi o to, czego prowadzący robić nie powinien. Przypomniało mi to pewną sesję sprzed lat, podczas której padła następująca wymiana zdań (przytoczona we wspomnianym wątku): - Nie możecie tego zrobić. - Dlaczego? - Bo nie ma tego w scenariuszu. Postanowiłem rozwinąć myśl na blogu, aby przybliżyć kontekst. Z tego, co pamiętam, graliśmy w uproszczoną wersję MERPa, pt. "Władca Pierścieni - Gra Przygodowa". Przygoda toczyła się na kanwie scenariusza z podręcznika albo MIMa. W każdym razie był to gotowiec. W ogólności rozchodziło...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.