Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 75.

Mistrzowanie #01 - Jedyna prawidłowość

23-10-2012 09:30
20
Komentarze: 22
W działach: rpg
Mistrzowanie #01 - Jedyna prawidłowość
Typowy, czasochłonny sposób na rozpoczęcie gry u wielu MG wygląda mniej więcej tak: pójść i kupić podręcznik do jakiegoś systemu, kupić lub napisać przygodę, zebrać graczy, stworzyć postacie i zacząć grę. To nie jest najlepszy sposób. Większość z tych kroków jest prawidłowa, jednak przebiegają one w niewłaściwej kolejności. Zazwyczaj MG kupuje gotowy scenariusz i narzuca go graczom, dostosowując go ewentualnie odrobinę. Bywa też, że prowadzący trudzi się godzinami, próbując wpaść na ciekawy pomysł, pracując nad fabułą i szerszym tłem, a w końcu wplątuje drużynę w przygodę. MG ma wówczas nadz...

Kto napisał do Briana?

16-10-2012 09:40
4
Komentarze: 6
W działach: rpg
Kto napisał do Briana?
Hej, Krótka, notka ogłoszeniowa, będzie usunięta, jak się sprawa wyjaśni. W mejlu, który dostałem dzisiaj od Briana Jamisona (o co chodzi można przeczytać tutaj i tutaj) znalazł się taki oto fragment, który pozwalam sobie opublikować: By the way, my hard drive crashed and I lost all my mail for a week before and all the way up until just recently. I know one of the people who we met at the cafe when I was in Warsaw sent me a nice email but in the hard drive crash I lost it. Do you happen to have his contact information or could you ask him to re-send his email? He was the one with lots and l...

Dzieje rękopisu #01 - będziesz żył w celi b(r)acie

19-09-2012 09:20
23
Komentarze: 11
W działach: książki, rpg
Dzieje rękopisu #01 - będziesz żył w celi b(r)acie
Hej! Przygotowując tekst poświęcony zasadniczo tradycji rękopiśmiennej i związanymi z nią motywami zdatnymi do wykorzystania w grach fabularnych stwierdziłem, że robi się on dość długi. Stąd decyzja o podzieleniu go i publikacji w postaci minicyklu notek blogowych. Pierwszy wpis będzie czystko akademicki - postaram się możliwie zwięźle i ciekawie przedstawić rzeczywiste dzieje rękopisów, zaś erpegowy użytek zrobimy z tego w kolejnych notkach. Jeżeli nie zaznaczono inaczej informacje ogólne dotyczą cywilizacji grecko-rzymskiej i średniowiecznej Europy. Do dzieła! Stare książki mają niezlicz...

Spotkanie z Brianem Jamisonem

22-08-2012 20:50
6
Komentarze: 10
W działach: rpg, życie
Spotkanie z Brianem Jamisonem
W nawiązaniu do tej notki chciałbym zaprosić wszystkich chętnych na spotkanie z Brianem Jamisonem, autorem znakomitego almanachu mistrzów gry zatytułowanego Gamemastering. Czas: godz. 20:00, piątek 24 sierpnia. Miejsce: restauracja "Śródmiejska" w Warszawie (ul. Marszałkowska 66, skrzyżowanie z Wilczą). Chciałbym zastrzec możliwość korekty planów. Głównie myślę o miejscu, bo samo spotkanie, jeśli tylko niebo nie zwali się nam na głowy, się odbędzie. Podaję kontakt do mnie: 507 480 260 - jeśli ktoś się wybiera niech sobie zapisze w telefonie, żeby mógł się dowiedzieć, gdzie jesteśmy, jeśli n...

Gamemastering, czyli mistrzowanie według Briana

11-08-2012 20:50
22
Komentarze: 17
W działach: rpg, życie
Gamemastering, czyli mistrzowanie według Briana
Doprawdy nie wiem, od czego zacząć. Jakby nie patrzeć, muszę odsłonić karty. Może tak: 24 sierpnia Warszawę odwiedzi bardzo sympatyczny i doświadczony erpegowiec Brian Jamison. Wielu z Was zapewne wie, kto zacz i ci mogą od biedy przejść do ostatniego akapitu. Dla pozostałych kilka słów wyjaśnienia. Wśród rozlicznych życiowych dokonań Briana znajduje się znakomity podręcznik mistrzowania, pt. "Gamemastering", dostępny w darmowej wersji pdf oraz płatnej papierowej (więcej szczegółów na stronie domowej projektu). Jest to w zasadzie kompletny poradnik, wtajemniczający w arkana...

Cthulhu czytuje Google News

08-08-2012 11:40
62
Komentarze: 22
W działach: rpg, technologie
Cthulhu czytuje Google News
Człowiek myślał, że jest oblatany w tych internetach, a jak parę dni temu coś odkrył, to do dzisiaj banana z ryja nie może zetrzeć. Dlatego postanowiłem podzielić się z wami mym znaleziskiem, mając nadzieję, że to nie suchar, którego onegdaj przeoczyłem. Rozchodzi się o to, jak można uatrakcyjnić sesje toczone w czasach drukowanej prasy, jak to ma miejsce na ten przykład w Zewie Cthulhu. Jako że jeden obraz wart jest tysiąc słów, toteż zaprezentuję, o co się rozchodzi, za pomocą obrazkowego tutoriala z przykładami. 1. Wejdź na stronę news.google.com (to ważne, żeby nie .pl). Może być ko...

O traktowaniu książek

27-07-2012 08:23
10
Komentarze: 6
W działach: książki
O traktowaniu książek
Jakiś czas temu przez polterową blogosferę przetoczyła się dyskusja (w sensie powstały bodaj ze dwie, albo nawet trzy notki na ten temat w krótkim odstępie czasu) na temat traktowania książek. Chciałem się podłączyć do tych dyskusji publikując komentarz pod jedną z tych notek, ale żadnej nie mogę znaleźć. Stąd ten wpis i bezczelna reklama mojego bloga. ;) Otóż moje poglądy na temat traktowania książek dość wiernie oddają poniższe cytaty: Widzieliście może tego rodzaju lekkomyślnego chłystka, jak postępuje sobie bałwan ten przy czytaniu, jak zimą w czasie mrozu, z zakatarzonym i mokrym siada n...

ME 2012 - Fatality

01-07-2012 21:45
4
Komentarze: 7
W działach: piłka nożna, sport
ME 2012 - Fatality
W tym turnieju pozostały już tylko dwie wątpliwości: czy wygra Hiszpania, czy wygrają Włosi.Szpaq Miszcz Sriki-sraka, mówili... Czarek Pralinka

[KB#31] Fetyszyzacja broni

24-05-2012 15:13
21
Komentarze: 37
W działach: rpg
[KB#31] Fetyszyzacja broni
Zdaje się,  że wszystkie znane mi podręczniki do gier fabularnych należących do głównego nurtu (Warhammer, Kryształy Czasu, MERP, Zew Cthulhu, Cyberpunk 2020, Shadowrun, Earthdawn, Neuroshima, Aphalon, Klanarchia, Deadlands, inne?) zawierają pokaźny rozdział o broni, albo przynajmniej wielgachne tabelki. Ok, jasne że w niemal każdej z tych gier konflikt zbrojny jest z założenia istotną częścią zabawy, więc w sumie czemu się dziwić. Z drugiej jednak strony każdy z wymienionych tytułów ma niesamowity świat, dający multum możliwości fabularnych nie związanych z walką lub pozwalających...

"Zbrodnia", zarys scenariusza

23-04-2012 22:11
5
Komentarze: 6
W działach: rpg, radosna twórczość, warhammer
Przedstawiam zarys detektywistycznego scenariusza do gry fabularnej osadzonej w klimatach magii i miecza. Stworzyłem go z myślą o Warhammerze, zaś miejscem akcji miało być miasto Middenheim, ale przygoda jest na tyle generyczna, że bez większych trudności da się zaadoptować do wielu innych systemów. Użyłem pojęcia "zarys", ponieważ nie zawarłem tu statystyk, imion, planów, lecz wyłącznie esencję w postaci faktów. Wprowadzenie Zakładam, że postacie graczy mają legitymizację władz do prowadzenia śledztwa w sprawie morderstwa. To chyba jedyny warunek, bez którego trudno byłoby się obejść. W moje...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.