Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 29.

O jeden portal za daleko

04-07-2015 11:43
5
Komentarze: 53
W działach: warhammer, age of sigmar
O jeden portal za daleko
Kiedy obroty jednego z najważniejszych produktów w Twojej firmie spadają, warto podjąć decyzję o zamknięciu linii, bądź pomyśleć o wprowadzeniu nowego produktu, który może zwiększyć przychody. Z dniem 4 lipca pożegnaliśmy Warhammer Fantasy Batttle, a co za tym idzie twórca gier z Nottingham przedstawił nam Warhammer Age of Sigmar. Czy to już oficjalny koniec Warhammera? Krytyk Games Workshopu Zapewne część z Was obserwowała dziwne ruchu na stronie Games Wokshopu, które wśród fanów WFB wzbudziły wiele obaw. W sierpniu ubiegłego roku GW wprowadziło kampanię End Times,...

Koniec Wojennego Młota

12-03-2015 10:57
14
Komentarze: 88
W działach: Warhammer, Koniec
Koniec Wojennego Młota
Koniec Warhammera jeszcze nie nastąpił, jednak ja kończę z Polterowym koordynowaniem działu*. Klasyczne już hasło „Po co, skoro jest warhammer?” niestety odchodzi do lamusa, gdyż na łamach serwisu nie wiele się ukazało w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nie będę się tłumaczył i szukał wymówek, czarno na białym nie ma, to nie ma i można tylko kręcić nosem. Dlatego uznałem, że jeśli nie jestem już w stanie poświęcić czasu, trzeba wreszcie oficjalnie powiedzieć koniec.   W ciągu mojej rocznej koordynacji otrzymałem super pomoc od: AdamWaskiewicz; za trzymanie wszystkiego siln...

Puchar Mistrza Mistrzów nr 2

09-09-2014 22:43
16
Komentarze: 33
W działach: PMM, Sentymenty
Puchar Mistrza Mistrzów nr 2
Już po Pucharze Mistrza Mistrzów, a właściwie po Polconie, który pozwolił mi na chwilę oderwać się od codzienności. Wciąż jednak pozostają emocje i uśmiech na twarzy. To wszystko dzięki osobom, które mogłem ponownie zobaczyć. W porównaniu do mojego startu sprzed dwóch lat tym razem byłem wyjątkowo przygotowany. Nie będę ukrywał, że miałem RAZ rozegraną sesję finałową, zero razy półfinałową (choć miałem na nią pewien plan, ale o tym później) i trzy razy sesję eliminacyjną. Teraz siedząc przy biurku i smacznej herbacie mogę na spokojnie opowiedzieć o mojej trzeciej próbie (gdyż rok temu dostałem...

Zgłoszenie na Kufel - Mysz i Małgorzata

27-05-2014 13:22
12
Komentarze: 14
W działach: scenariusz, konkurs, kufel
Zgłoszenie na Kufel - Mysz i Małgorzata
Dzisiaj wpis będzie krótki. Chciałem zgłosić swoją pracę na konkurs Karczmarza - Kufel. Przygoda rodziła się w mojej głowie już od dłuższego czasu, a ogłoszenie konkursu tylko zmotywowało mnie do jej spisania. Okazuje się, że 18 000 znaków w moim wypadku jest zabójcze, gdyż z przyjemnością pododawałbym jeszcze wiele innych wątków, jednak co za dużo, to nie zdrowo! Mysz i Małgorzata - ściągnij Mechanika: Fate Accelerated (statystyki postaci) Świat: parowy świat myszy/kotów/karaluchów w postapokalipsie Klimat: Mroczna Baśń

Gdzie graczy sześć tam nie ma co jeść

05-05-2014 16:30
11
Komentarze: 9
W działach: rpg
Gdzie graczy sześć tam nie ma co jeść
Majówka była udana, choć nie rpgowo. Głównie zyskałem dodatkowe bonusy do umiejętności wędkarskich, co zaowocowało jednym okoniem na grillu. Wszystko wspaniale - jednak, kiedy przesiadywałem z kijem nad wodą zastanawiałem się nad ostatnią kampanią, którą mam przyjemność prowadzić. Mam charakter, który niektórym graczom może nie odpowiadać. Moja zmienność konwencji i klimatów jest tak częsta, że samemu zastanawiam się czy błędnik jeszcze daje radę. Do tego przy zmiennej liczbie graczy w grupie, niektóre sesje nie mogą być zrealizowane w taki sposób, jaki byśmy sobie zakładali. Nie ukrywam,...

Feedback ma wielkie oczy!

20-02-2014 10:44
14
Komentarze: 13
W działach: sesje, rpg, pomysły, błedy
Feedback ma wielkie oczy!
Od dawna uważałem, że feedback po sesji jest czymś ważnym. Wychodziłem z założenia, że zawsze można coś poprawić, a zarazem uznawałem, iż jest to wskazane. Czytając wpis Karczmarza o 100 notce, wywiązała się między nami mała rozmowa. Uznałem, że warto powiedzieć kilka słów na temat dyskusji po sesji i tego czy zawsze jest dobrze dawać feedback.        Moje pierwsze sesje pamiętam jak przez mgłę, począwszy od takiej, którą zacząłem słowami „Macie zabić grafa w tym mieście. Nie wiecie, kto wam kazał i dlaczego. Macie po prostu się go pozbyć …”...

Dział Warhammera - Nowa Przygoda!

22-01-2014 19:47
24
Komentarze: 37
W działach: Warhammer, Cele, Dział, RPG
Dział Warhammera - Nowa Przygoda!
Zimno za oknem, gołoledź pokryła ulice, pociągi powoli przemieszczają się po torach, a ja dziś wieczór spokojnie popijam ciepłą herbatę przed ekranem komputera. Pochmurne niebo i światło padające z pomiędzy żaluzji padło na moją solną lampę.* Właśnie przy świetle tego słonego tworu spędziliśmy najwięcej udanych historii w Starym Świecie. Brakuje mi dzisiejszego wieczoru tylko jednej rzeczy, kolejnej przygody wraz z mymi kompanami w świecie Warhammera. Dawno nie prowadziłem żadnej przygody w tym settingu, choć jest mi on najbliższy ze wszystkich. Również, jako jedyny z systemów nigdy nie sprawi...

O zbyt długich opisach, priorytetach i manipulacji.

17-12-2013 12:04
13
Komentarze: 16
W działach: sesje, rpg, pomysły, błedy
O zbyt długich opisach, priorytetach i manipulacji.
    Dawno nie pisałem na blogu, a w ciągu ostatnich miesięcy rozegrałem wiele sesji. Wciąż głównie, jako mistrz gry, jednak ostatnio miałem okazję zagrać sesję u Karczmarza (no, wreszcie się chłopak zebrał do prowadzenia! A, jak było fajnie, to tylko uczestnicy przygody wiedzą), jak również rozegrać kilka sporadycznych sesji u WekTa (w jego kolorowej autorce, gdzie żywioły odgrywają znaczącą rolę w świecie, tak bardzo baśniowo!). Jednak, o czym chciałem dziś napisać i jakimi refleksjami chciałem się z wami podzielić? Otóż chciałem przedstawić błędy, jakie zdarza mi się popełnić...

Daj się ponieść epickości!

29-07-2013 10:25
22
Komentarze: 17
W działach: Kampania, Przygody, Konwencja, RPG
Daj się ponieść epickości!
Wróciłem już jakiś czas temu z obozu RPG na którym byłem opiekunem. Bardzo dużo pozytywnych emocji, jak również wiele pracy. Dwie udane kampanie i dwie diametralnie różniące się historie. Jednak nie o różnicach chciałbym napisać, a o czymś zupełnie innym. Chciałem podzielić się pewną refleksją dotyczącą stylu prowadzenia. Często boimy się przekroczyć pewną granicę, ponieważ obawiamy się, że przez to nasza przygoda może stać się groteskowa. Mowa tutaj o granicach związanych z epickością historii. Aby dokładniej wyjaśnić to, o czym chciałbym podyskutować odniosę się do przykładu z życia. ...

Realm Works - Narzędzie/Organizator Kampanii

04-03-2013 19:30
3
Komentarze: 21
W działach: RPG, Sesje, Informacje
Realm Works - Narzędzie/Organizator Kampanii
Dobry wszystkim!   Dzisiaj notka bardzo krótka i właściwie informacyjna. Nie wiem czy jesteście obeznani z projektem, jednak ja wcześniej z nim się nie spotkałem. Z Lone Wolf Development miałem do czynienia  pierwszy raz lata temu. Od dawna korzystam z ich narzędzia do przygotowywania list armii do gier bitewnych. Muszę przyznać, że jest to najlepszy dostępny program na rynku. Nowy projekt Lone Wolf dotyczy oprogramowania dzięki któremu możemy zapisywać informacje dotyczące kampanii / sesji. Narzędzie to wydaje się o tyle ciekawe, że pozwala na tworzenie siatek / zapisywa...