Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15.

Żądam satysfakcji - rzecz o pojedynkowaniu

25-02-2013 16:34
45
Komentarze: 35
W działach: RPG
Starcie ciężkozbrojnych rycerzy, spotkanie rewolwerowców w samo południe przed saloonem, elegancka walka dwóch dżentelmenów na szpady o świcie w podmiejskim lesie... po prostu pojedynek. W erpegach klisza z gatunku tych, nad którymi wiele się zastanawiać nie trzeba, bo wszyscy "wiedzą, co co chodzi". Poniżej kilka raczej pomieszanych faktów, ciekawostek i pomysłów na to, by pojedynek na sesji przedstawić nieco ciekawiej.   Na śmierć?  Na początek sprostowanie: w tradycyjnym pojedynku nie chodzi o to, by zabić przeciwnika. Ani nawet uszkodzić. Oczywiście, liczymy się z tak...

Katana a sprawa polska

07-02-2013 16:11
60
Komentarze: 36
W działach: RPG, flejm, szermierka, WTF
Katana a sprawa polska
Poczytałem sobie niedawno zakupioną na Zjavie "Honor i Krew". Nie ukrywam, że głównie pod wpływem prelekcji Nurglinga, który z pewnościa ma dar ciekawego opowiadania. Interesująca gra, ale ja nie o tym.Na co zwróciłem uwagę, zarówno na prelekcji, jak i w podręczniku: na absolutne uwielbienie twórcy dla supermocy samurajskiej katany. W przeciwieństwie do noża, łuku, sztyletu i katapulty, jest to w grze broń, która nie zadaje ran, tylko od razu zabija. Zilustrowane jest to opowiastką o tym, jak przeciętna katana przecina jednym pociągnięciem pięciu ludzi, a dobra katana jeszcze kilku dodatkowo,...

Dlaczego bać się feminizmu (+ bonusowy gwałt)

29-01-2013 14:44
53
Komentarze: 239
W działach: flejm, WTF
Nowa edycja femiflejma w pełni, więc modnie jest mieć swoją spamnotkę w tym temacie. Dostosuję się zatem do mainstreamu, inaczej ponoć grozi posądzenie o bycie hipsterem z tabeli spotkań losowych. Ale moja spamnotka będzie wbrew pozorom dość serio. Czujcie się ostrzeżeni.Co nie jest prawdą o antyfeministachEtykietka oczywiście wybitnie umowna i myląca, ale jakoś flejmowe stronnictwa trzeba dla wygody określić.  Jeszcze mały disclaimer - cytaty pochodzą z wpisu MEaDEi. Nie dlatego, żebym akurat z tym wpisem się jakoś szczególnie nie zgadzał. Ale jest po pierwsze dość reprezentatywny...

Femflejm Live - dokumentacja

27-01-2013 00:50
25
Komentarze: 103
W działach: RPG, Zjava, flejm, WTF
Z pierwszego dnia Zjavy przyniosłem trzy erpegi, (no dobra, jeden malutki, ale za to w dwóch kopiach), dwa komiksy z autografem Kobiety-Ślimaka, i nagranie z panelu półdyskusyjnego na wiecznie żywy temat. Jako że nie mam błogosławieństwa organizatorów, nie upubliczniam linka, ale z zainteresowanymi się podzielę. Z góry jednak uprzedzam - bite dwie i pół godziny dyskusji na poziomie mniej więcej sejmowym, przy czym pierwsza połowa to raczej sejm PRL. Choć na miejscu zabawa była przednia na swój sposób.

Ingress: nerdy na świeżym powietrzu

17-01-2013 12:37
6
Komentarze: 16
W działach: gry, MMO
Uwaga: jeśli masz skłonność do beznajdziejnego wkręcania się w gry MMO, nie czytaj dalej, gdyż ostatni produkt Google jest wyjątkowo zdradliwy. Niby jest za darmo, ale ryzykujesz stratę mnóstwa czasu, benzyny / biletów i startych zelówek. W międzyczasie dokupisz zewnętrzną baterię do telefonu, ładowarkę samochodową i rękawiczki kompatybilne z ekranem pojemnościowym, oraz zmienisz abonament na taki z większym pakietem danych. Zostaliście ostrzeżeni.O co chodzi?Wciąż za mało jest gier na telefony, które wykorzystują dodatkowe możliwości tego urządzenia, zamiast tylko zastępować półśrodkami...

Siedem mitów fechtunku w RPG

03-01-2013 00:47
104
Komentarze: 115
W działach: RPG, szermierka
W wielu grach częściej walczy się bronią białą, niż robi cokolwiek innego. A jednocześnie wielu autorów mechanik walki sprawia wrażenie, jakby w życiu żadnej broni w ręku nie mieli - ani historycznej, ani sportowej, ani nawet drewnianej. Poniżej kilka pokutujących konsekwencji takiego stanu rzeczy.  Trafienie to sztuka i esencja fechtunkuTrafić przeciwnika, szczególnie bronią sieczną, jest bardzo łatwo. Serio, każdy laik po kilku godzinach z bronią w ręku będzie w stanie zabić wroga - tyle tylko, że sam zostanie przy tym zabity. Sztuką jest dopiero trafić i nie dać się zabić w trakci...

Soyuz-Apollo-RPG

21-12-2012 09:09
9
Komentarze: 18
W działach: RPG
Drogi Mikołaju. Mam taką małą, erpegową obsesję. Chciałbym kiedyś napisać i poprowadzić kampanię na motywie eksploracji kosmosu. Ale nie w wersji space operowej, ani nawet hard sf, tylko mniej więcej historycznej. Czyli założenie podstawowe - latamy na Gemini, Apollo, STS, Wostoku, ale nie na Serenity, czy nawet na Discovery One.Trochę fantastyki i gdybania mile widziane, ale jednak w miarę osadzonego w realiach – idealnie na projektach możliwych, ale niezrealizowanych. Na przykład - program Apollo kontynuowany zgodnie z założeniami przez lata 70-te, realizujący przelot wokół Wenu...

O wyborach na sesji i kluczowej między nimi różnicy

06-12-2012 14:46
15
Komentarze: 42
W działach: RPG
Wpis luźno zainspirowany dyskusją u Kosmita, która zdążyła już chyba osiągnąć niezdrową temperaturę. A dotyczyła ona między innymi dawania graczom wyboru, i wyświechtanego problemu "railroading, czy nie". Swego czasu grywałem regularnie u całkiem kompetentnego, ale mającego tendencje do railroadingu strażnika Tajemnic. Czy to znaczy, że na jego sesjach nie było wyboru i trzeba było dojechać do końca przysłowiowym tramwajem? Oczywiście, że nie. Tylko że wybór, jakiego można dokonać, charakteryzował się subtelnym skrzywieniem. Zawsze bowiem wiązał się z będącym zupełnie poza grą uświadomienie...

Ukryte notki, czyli Polter Underground

13-10-2012 23:37
19
Komentarze: 93
EDIT: notka została ukryta, i zgodnie z informacją od moderacji może pojawić się ponownie, gdy usunę z niej linki do treści uznanych przez moderację za "kontrproduktywne". Usuwam więc zgodnie z życzeniem. Kto chce, i tak znajdzie. Dodam również, że nie spodziewajcie się żadnych taśm prawdy, czy innych Wikileaks. Interesująca jest raczej ilość, ogólna tematyka tekstów i wyjątkowe tempo znikania. Moderacja wyraziła również życzenie, by ewentualna dyskusja była prowadzona najlepiej na forum, i "zapewniała dla moderacji informację zwrotną"...

[Kit1] Sabrina Niedyskryminująca Smoczyca

12-10-2012 00:02
35
Komentarze: 33
W działach: RPG, Kit
W odpowiedzi na apel Ninetonguesa o przywrócenie właściwego stosunku kontentu do trollerki, przedstawiam propozycję Głównego Złego. System dowolny okołodedekowy. Evernight wydaje się być właściwym wyborem. Sabrina Niedyskryminująca SmoczycaPierwsza Czarna Ciemnołuska Smoczyca, która miała odwagę aktywnie przeciwstawić się stereotypom na temat swojej płci, gatunku i koloru jednocześnie.Dlaczego jest zły/zła?Jeszcze całkiem młodym smoczątkiem będąc, Sabrina aktywnie buntowała się przeciwko wtłoczeniu w tradycyjne role smocze. Wcale nie chciała porywać owiec, preferując dietę...