Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 46.

Karnawał Blogowy #32: Technika i Technologia w RPG - wprowadzenie

01-06-2012 08:33
7
Komentarze: 7
W działach: Karnawał Blogowy
Karnawał Blogowy #32: Technika i Technologia w RPG - wprowadzenie
31. edycja Karnawału Blogowego dobiegła końca. Jej tematem była Broń w RPG, a prowadzenie jej przypadło von Mansfeldowi. Jako że Karnawał trwać musi, a do ostatniej chwili nie było chętnych (to znaczy byli, ale na lipiec), to ja poprowadzę edycję o wdzięcznym numerze 32. Tematem obecnej edycji jest Technika i Technologia. Czy dbacie o zachowanie poziomu technologicznego epoki, na której wzorowane są settingi, w których gracie? Jak traktujecie to zagadnienie w settingach futurystycznych, a jak we współczesnych lub związanych z przeszłością? Ograniczacie jakoś swoją wyobraźnię? Przenosicie wyn...

D&D Next - Pierwsze wrażenia

30-05-2012 20:09
3
Komentarze: 3
W działach: Pierwsze wrażenia
D&D Next - Pierwsze wrażenia
D&D Next nadchodzi wielkimi krokami. Coś co jeszcze niedawno było zaledwie spekulacją, dziś jest już faktem. Wizards of the Coast zmieniło taktykę i zaproponowało graczom otwarte playtesty, wzorem tych, które Paizo przeprowadziło dla Pathfindera. Gdyby zaproponowali to w tej samej formie, sądzę, że nie byłoby się do czego przyczepić (zarówno Alpha jak i Beta Pathfindera wyglądają całkiem znośnie, sprawiają wrażenie normalnych podręczników). Natomiast pierwsza paczka materiałów playtestowych od WotC to zwykłe dokumenty tekstowe, w dodatku z okropnym napisem Playtest przez środek każdej strony...

Galaktyczna Wojna: ciężki pancerz wspomagany "Lucyfer"

27-05-2012 17:38
6
Komentarze: 13
W działach: Galaktyczna Wojna
Galaktyczna Wojna: ciężki pancerz wspomagany
Ciężki pancerz wspomagany Lucyfer to zbroja najnowszej generacji. Dostępna wyłącznie dla wojska, a i siły zbrojne posiadają nieliczne (jak na liczebność armii) egzemplarze. Serwomotory i sztuczne mięśnie Lucyfera pokrywa kilka warstw ceramitu lakierowanego zwykle na czerń i szkarłat, a na hełmie i napierśniku graweruje się gwiazdę zaranną.  Każdy egzemplarz przypisany jest do konkretnej osoby (jeśli nie zostanie shakowany, reaguje wyłącznie jeśli podpięte Złącze Neuronalne należy do zaprogramowanego pilota). Serwomotory podwyższają Siłę o dwa stopnie, jednak waga pancerza obniża Tempo o 2...

Galaktyczna Wojna: pancerz wsparcia "Asklepios"

21-05-2012 17:20
1
Komentarze: 4
W działach: Galaktyczna Wojna
Galaktyczna Wojna: pancerz wsparcia
Tak, wiem że rozpoczynanie wpisów o settingu od konkretnego pancerza to pomysł w najlepszym razie średni, ale w momencie, w którym sama mechanika jest w zasadzie gotowa, to właśnie o fajne szczegóły trzeba zadbać. Najpierw kilka słów o tym, czym w ogóle są pancerze wsparcia (jeśli lepsza nazwa nie przyjdzie mi do głowy). Otóż, są to pancerze oferujące stosunkowo małą ochronę, ale przeznaczone są dla specjalistów, którzy ruszają za oddziałem do walki. Ich głównym zadaniem jest raczej zapewnienie łatwego dostępu do narzędzi pracy i poprzez wbudowane oporządzenie pomoc w owej pracy wykonywaniu. ...

Galaktyczna Wojna na Savage Worlds

20-05-2012 13:28
3
Komentarze: 6
W działach: Galaktyczna Wojna
Galaktyczna Wojna na Savage Worlds
Jakieś sześć lat temu napisałem małą grę, w teorii sf, na Nibykonkurs. Opowiadała ona o walce ludzi i kosmicznych robotów, a opierała się na kompletnie niegrywalnej mechanice (tzn. jeśli korzysta się z k4 mających kształt inny niż czworościan to zyskuje trochę na grywalności, ale nie oszukujmy się, jest mocno średnia). Mniej wiecej rok później wpadłem na wspaniały pomysł zrobienia kolejnej edycji i przepisania mechaniki na inną kość. Chwaliłem się tą ideą na Polterze, ale jak zwykle kiedy ktoś pisze o własnej autorce bez żadnych konkretów, nie dostałem prawie żadnego feedbacku. Co wciąż mnie n...

Tłumaczenie - Microlite20

09-05-2012 18:33
11
Komentarze: 5
W działach: Tłumaczenie
Tłumaczenie - Microlite20
W przypadku tak krótkiego postu nie ma nawet sensu wrzucać tu pierwszego akapitu. Dlatego też bez zbędnego ględzenia, zapraszam na mój blog

Changeling: The Lost – Pierwsze wrażenia

06-05-2012 17:17
4
Komentarze: 8
W działach: Pierwsze wrażenia
Changeling: The Lost – Pierwsze wrażenia
Notki z serii Pierwsze wrażenia pojawiały się już w oparciu o różne rzeczy, na przykład o podręcznik trzymany w rękach, o informacjach w sieci i wypływających z nich wnioskach. Tym razem źródłem wrażeń będzie sama rozgrywka w Changeling: the Lost.(...)  Całość do przeczytania na moim blogu.

Karnawał Blogowy #31: Broń w RPG

01-05-2012 17:43
8
Komentarze: 10
W działach: Karnawał Blogowy
Karnawał Blogowy #31: Broń w RPG
Tematem trzydziestej pierwszej edycji Karnawału Blogowego jest broń. Przypadł mi do gustu między innymi dlatego, że od dłuższego czasu chciałem napisać notkę o broni białej w Warhammerze 40,000. Pewnego razu kumpel zapytał mnie, czemu przy całym rozwoju technologicznym i dostępie do broni laserowej dalej latają z toporami i mieczami. Według mnie to trochę niecodzienne pytanie, zwłaszcza jeśli pada z ust wielbiciela Diuny, ale skłoniło mnie do zastanowienia się nad tym zagadnieniem.(...) Całość do przeczytania na moim blogu

Sens sytemów RPG

29-04-2012 20:48
10
Komentarze: 13
W działach: Inspirowane
Sens sytemów RPG
Dwa dni temu na blogach Narmo pojawił się wpis, którego treść podsumowuje już sam tytuł (czyli "Systemy RPG, po co to komu?"). Na Polterze pod notką rozgorzała dyskusja między innymi na ten temat, która w pewnym momencie przerodziła się w rozmowę o tym, do którego momentu gramy w system, a kiedy zaczynamy grać w autorkę na jego podstawie. Moje przemyślenia na ten temat (część zapewnie pokryje się z "Graniem Kanonicznym") można przeczytać poniżej.(...) Pełna treść na moim blogu.

Karnawał Blogowy #30: Zbrodnia

26-04-2012 19:48
5
Komentarze: 2
W działach: Karnawał Blogowy
Karnawał Blogowy #30: Zbrodnia
Tematem trzydziestej edycji Karnawału Blogowego jest zbrodnia. Daje on spore pole do popisu, czego dowodzi różnorodność zgłoszonych notek. Oprócz rozważań na temat systemów prawnych możemy zapoznać się z przykładami z sesji, poradnikami jak grać zbrodniarzami, czy też jak wykorzystać prawodawstwo na sesjach fantasy i science fiction. Ja natomiast chciałbym opisać kilka rzeczy, o których warto pamiętać kiedy chcemy wprowadzić zbrodnię, tajemnicę której przyjdzie rozwiązać graczom.(...)   Więcej na moim blogu.