Blog - zasady domowe

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

D&D: Klasyczne atuty w 5e

27-08-2022 10:35
1
Komentarze: 0
W działach: rpg, D&D, Ku przygodzie 5e, zasady domowe
D&D: Klasyczne atuty w 5e
Klasyczne atuty w 5e Ogłoszenie One D&D i udostępnienie pierwszych materiałów testowych okazało się inspiracją do poeksperymentowania z konwersją atutów z D&D 3e do 5e. Przygotowałem 17 starych atutów (głównie bojowych) w nowej odsłonie. Mam nadzieję, że się Wam spodobają.

D&D: Cech nosacza (archetyp Łowcy 5e)

13-08-2022 10:42
2
Komentarze: 0
W działach: D&D, klasy, wiedźmin, Ku przygodzie 5e, zasady domowe
D&D: Cech nosacza (archetyp Łowcy 5e)
Niedawno z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych wydawnictwo Copernicus Corporation udostępniło elektroniczny suplement Szkoła Ślimaka do gry fabularnej Witcher RPG opisujący niekanoniczną szkołę wiedźmińską. Zainspirowało mnie to do stworzenia "dedekowego" Cechu Nosacza, ścieżki archetypu dla Łowcy, klasy, która najlepiej oddaje specyfikę wiedźmińskiego fachu. Wiedźmini z Cechu Nosacza specjalizują się w walce dwoma mieczami i z zabójczą wprawą skupiają swe ataki na upatrzonym celu. Ponadto nie są w ciemię bici i nie dadzą się naciągnąć pierwszej lepszej przekupce. Członkowie tego...

D&D: Pomniejsze potwory i miniony

02-10-2020 23:03
0
Komentarze: 0
W działach: D&D, potwory, zasady domowe
D&D: Pomniejsze potwory i miniony
Podczas lektury ostatniego spotkania z publikowanej na D&D Beyond serii Encounter of the Week zwróciłem uwagę na istnienie szablonu do tworzenia "pomniejszych potworów" (reduced-threat monster), który pojawił w przygodzie Dead in Thay. Jak to działa? Ano tak, że pomniejszy potwór to po prostu słabsza wersja zwykłego (bazowego) stworzenia i ma: połowę Punktów Wytrzymałości (PW) bazowego stworzenia, premie do: testów ataków, cech (umiejętności) i rzutów obronnych obniżone o 2 stopień trudności (ST) rzutów obronnych przeciw jego umiejętnościom/atakom/czarom obniżony o 2. Jeś...