Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Pd-ki naliczane w czasie rzeczywistym.

08-09-2022 15:02
1
Komentarze: 11
W działach: rpg
Dzisiaj krótki humorystyczny wpis. Od dawien dawna wpisuję pd-ki na sesji na bieżąco – w trakcie gry. Poleci jakiś fajny tekst, skończyła się bitwa czy inna akcja, wpisywałem punkciki do zeszyciku w uprzednio przygotowanej tabelce i na koniec sesji sumowałem. Od jakiegoś czasu gramy online i wykorzystujemy do różnych rzeczy apki googla. No i masz! Czemu wcześniej mnie nie olśniło? Zrobiłem piękną tabelkę, wpisałem formułę i myk! Ja wpisuję pd-eczki a gracze mogą w czasie rzeczywistym podglądać, jak im w chmurze się exp nalicza! Witamy w XXIw! Gazu nie ma, cukru nie ma, węgiel i benz...

Finał kampanii kupieckiej

06-01-2018 17:04
3
Komentarze: 20
W działach: rpg
Kampania kupiecka mojego autorstwa, w której gracze mieli handlować, podróżować, negocjować i szukać innowacyjnych rozwiązań (a gdzieś tam przy okazji razem z mg łyknąć trochę wiedzy z ekonomii) okazała się najkrwawszą spośród moich kampanii... Skończyła się na 2. sesji śmiercią 2/3 drużyny. Jest w tym coś pięknego jak gracze potrafią odwrócić pomysły mg do góry nogami XD Jeden z graczy nawiązał intratny kontakt z członkiem półświatka. Umówiona została transakcja sprzedaży ziół odurzających. Gracz (zwany dalej A), asekurując się przed zasadzką wziął do obstawy drugiego gracza (B), a że ten by...

Podatki w RPG

07-01-2017 01:50
3
Komentarze: 9
W działach: rpg
Mówią, że pewne są tylko śmierć i podatki. Jednak w RPG śmierć nie jest przecież znowu aż taka pewna. Są różne wskrzeszenia, punkty przeznaczenia i inne sposoby zaginania rzeczywistości, aby postać gracza nie zginęła. A co z podatkami? Czy grupa najemników znikąd wynajęta przez przysłowiowego zakapturzonego zleceniodawcę w karczmie płaci w ogóle jakieś podatki? Hmm... pewnie akcyzę ukrytą w cenie piwa. Pomysł całej notki powstał w mojej głowie, ponieważ planuję poprowadzić kampanię w klimatach kupieckich. Nie zrezygnuję z typowych elementów fantasy (struktura samej kampanii ma pozwolić poprow...

Granie przez e-maile.

22-12-2015 12:26
1
Komentarze: 1
W działach: rpg
Postanowiłem trochę zahipsterzyć (żeby nie powiedzieć zahipsterkować) i zaproponować chętnym osobom grę przez e-maile. Konwencja zbliżona jest do Gry o tron (każdy gracz prowadzi jeden z najpotężniejszych rodów w królestwie z tym tylko, że chodzi o królestwo mhrocznych elfów). Gra tak naprawdę już się toczy od jakiegoś czasu, ale ponieważ wykruszył się jeden istotny gracz, a kilka innych frakcji i tak była prowadzona przez mg, pomyślałem, że warto poszukać świeżej krwi. Mg, który sam jeden prowadzi kilka rodzin nie wymyśli tylu spisków i zwrotów akcji, co kilku graczy, z których każdy prowadzi...

Pomożecie?

19-03-2015 15:58
8
Komentarze: 1
W działach: literatura, fantasy, rpg
Pomożecie?
Jakiś czas temu opublikowałem posta z pytaniem, który z trzech opisów na tył okładki książki wzbudza potencjalnie najwięcej zainteresowania. Pora ujawnić wszystkie szczegóły - rozpoczynam proces wydawniczy kolejnej swojej powieści - Najemników cz. II. Niektórym tytuł pewnie niewiele mówi, innym być może tak, bo promuję się na konwentach, na Polterze ukazała się też recenzja części pierwszej. Proces wydawniczy jest toku, ale zbiórka funduszy także. Tak jak w przypadku części pierwszej, żeby zachować pełnię praw autorskich zdecydowałem się na samofinansowanie. Z tym, że po doświadczeniach z pop...

Wasza najciekawsza przygoda/kampania.

10-05-2014 12:23
4
Komentarze: 4
W działach: rpg
Chciałem się Was zapytać o przygodę lub całą kampanię, w którą graliście lub którą prowadziliście, która wzbudziła w Was i we współgraczach najwięcej emocji. Przy której najfajniej się bawiliście, najlepiej ją wspominacie. Interesuje mnie przede wszystkim, w jakiej konwencji wtedy graliście (horror, kryminał, fantasy, postapo itd.) i jaki był motyw przewodni, czy o co w najogólniejszym zarysie chodziło. Zapraszam do komentowania.

Emocje naszych postaci.

05-08-2013 14:31
11
Komentarze: 125
W działach: RPG
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie taki problem: czy na sesji mg powinien mówić graczowi, co czuje jego postać. Podam przykład. Gracze brali udział w potyczce. Ja prowadziłem. Po zwycięstwie opisuję, że zabici wrogowie, to głównie chłopcy w wieku od 14 do 18 lat, prawdopodobnie siłą wcieleni do armii. Mówię, że postaciom graczy robi się żal, ponieważ zdają sobie sprawę, że martwi nie żywili do nich nienawiści, nie walczyli za sprawę, w którą wierzyli, po prostu znaleźli się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie i nie mieli wiele wpływu na swój los. Tymczasem jeden z graczy mówi: "mi n...