Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 61-70 z 136.

Kilka słów o wojskowości: Broń Długa

16-04-2012 23:28
15
Komentarze: 8
W działach: RPG, Savage Worlds, Historia
Broń długa: Krztyna nomenklatury: W Polsce dzielimy broń ze względu na to jak strzela (np. czy jest powtarzalna, samopowtarzalna, automatyczna) i czym strzela. Jeśli coś strzela amunicją pistoletową jest pistoletem. Jeśli strzela karabinową jest karabinem, jeśli pośrednią jest karabinkiem. Czegoś takiego, jak karabiny szturmowe u nas nie ma. Są karabiny i karabinki automatyczne. Ten wpis używa jednak nomenklatury zachodniej, bowiem większość gier i filmów akcji powstaje w USA. Karabiny: Karabiny czyli długa broń palna o gwintowanej lufie są wynalazkiem dość starym. Pojawiły się...

Kilka słów o wojskowości: Broń Krótka

13-04-2012 22:31
18
Komentarze: 23
W działach: RPG, Savage Worlds, Historia
 Na wstępie powiem, że nie jestem specjalistą od broni palnej, wiem o niej tyle, co nauczyłem się na studiach (więc jakby coś, to się poprawi). Jednakże czytając książki zarówno fantastyczne jak i kryminalne oraz podręczniki do systemów RPG z ukontentowaniem mogę powiedzieć, że są ludzie, którzy wiedzą na ten temat mniej. Ci sami ludzie nie mają też w zwyczaju czytania Wikipedii. Nie będę udawał, że jestem ekspertem. Prawdopodobnie ludziom faktycznie znającym się na uzbrojeniu ten tekst wyda się naiwny. Jednak osoby wychowane na FPS-ach oraz wszelkiego rodzaju pisarz...

Mów jak korporacyjny kapitan:

03-04-2012 23:25
14
Komentarze: 3
W działach: Savage Worlds, Nemezis, RPG
Tekst ten powstał jako ramka do fanowskiego dodatku do Nemezis, który pisze sobie w zaciszu domowym. W trakcie pisania rozrósł mi się nieco nadmiernie. Co więcej, do ogólnej koncepcji pasuje mi jak pięść do nosa. Niestety wydaje się, że ramka ta nie do końca pasowałaby też do ogólnego klimatu Nemezis. Tak więc z ostatecznej wersji prawdopodobnie go usunę. Jako, że jest dość długi postanowiłem umieścić go na blogasku, żeby się nie marnował. Może komuś przyda się jako inspiracja / materiał do autorki. Kosmos jest rozległym miejscem, pełnym różnego rodzaju...

KB#28: Rasy w systemie RPG:

12-02-2012 13:53
23
Komentarze: 2
W działach: Fanboj i Życie, RPG
W zasadzie spora część z nas przywykła do tego, że w stereotypowym RPG postacie tworzone są na zasadzie Rasa + Klasa. Tak było w DeDekach, Warhammerze, Kryształach Czasu, większości cRPG czy od czego tam zaczynaliśmy przygodę z grami fabularnymi. Wydaje się więc, że jest to element nieodłączny gier RPG. Jednak rozważania nad tematem zacznę od prostego pytania: 1) Co zyskujemy wprowadzając rasy Supermoce: Rasy w zasadzie służą do dwóch rzeczy: dają Graczom i Mistrzowi Gry możliwość wprowadzenia do gry postaci, które nie są ludźmi i mają nieludzkie umiejętności przy jednocze...

Dlaczego Science Fiction gorzej nadaje się na RPG od Fantasy?

08-01-2012 12:13
31
Komentarze: 112
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Post pisany jest oczywiście w odpowiedzi na post Zigzaka z okresu świąt. W prawdzie planowałem napisać coś innego (tzn. dlaczego przejadło mi się fantasy tolkienowskie i wolę swords and stars / techno fantasy) niemniej jednak dotyczy sprawy, nad którą kiedyś długo się zastanawiałem. Mianowicie: dlaczego systemów osadzonych w konwencji czystego fantasy jest dość dużo i są popularne. Natomiast popularnych, znanych gier w konwencji czystego science fiction nie ma, a jeśli już są to uciekają w stylistykę zaczerpniętą z innego nurtu, jak fantasy (Star Wars), fantasy mediewalne (Gasną...

W poszukiwaniu Złotej Ery Polskiego RPG (nieskończone)

06-01-2012 21:51
19
Komentarze: 65
W działach: Fanboj i Życie, RPG
  Rok Podręczniki do RPG Liczba 1994 Warhammer, Liczmistrz, Galeria Bohaterów 3 1995 Księga Wiedzy Tajemnej, Potępieniec, Wewnętrzny Wróg, Oko Yrrhedesa, Włada Pierścieni, Zew Cthulhu, Aphalon, Chromebook, Cienie nad Bogenhafen, Cyberpunk 2020, ADD: Podręcznik Gracza, Słuchajcie głąby!, Zły Cień: Kruki Urojenia, In Nomine 15 1996 Cienie nad Boegenhafen, Śmierć na Rzece Reik, Zamek Drachenfels, Śródziemie, Stwory Śródziemia, P...

Co dalej z tym całym 40:1?

19-12-2011 21:39
37
Komentarze: 35
W działach: 40 do 1, Fanboj i Życie, RPG, Pisanina
Niektórych zapewne ciekawi, co stało się z 40:1 oraz dlaczego Zegarmistrz nie wrzuca nowych odcinków co dwa tygodnie jak to miał wcześniej w zwyczaju. Otóż już tłumaczę: 40:1 w tej chwili jest skończone (choć jest kilka szczegółów które chyba jeszcze poprawię). W zasadzie mógłbym je wrzucać na net. Powstrzymuje mnie tylko jedna rzecz. Otóż w tej chwili rozmawiamy z Gramelem na temat tego, co dalej z tym settingiem zrobić. Myślę, że są duże szanse, że uda się zrobić coś w miarę konkretnego, więc trzymajcie kciuki.

Mechanika: własna, D20 czy Savage Worlds

09-12-2011 22:30
21
Komentarze: 11
W działach: RPG, Savage Worlds, Czas Waśni
Dziś porozmawiamy o trzech rodzajach mechaniki, o które możemy oprzeć tworzony przez nas setting / system autorskiego. Będzie to mechanika własnego pomysłu, D20 oraz wreszcie Savage Worlds. Wybór tych kategorii mechanik jest prosty: mam z nimi doświadczenie. Omawiać je będę w kolejności chronologicznej, zgodnie z tym, jak się za nie zabierałem. Zanim jednak przejdziemy do nich zapoznamy się trochę z teorią made by Zegarmistrz, żeby wiedzieć, o co chodzi. Otóż: A) Wstęp: Struktura Systemu RPG: 1) Część zasadnicza: System RPG składa się z czterech głównych el...

KB#26: Błędy w systemach autorskich

28-11-2011 23:08
51
Komentarze: 11
W działach: 40 do 1, Czas Waśni, Fanboj i Życie, Pisanina, RPG
KB#26: Błędy w systemach autorskich
Notka ta jest inspirowana tematem listopadowego Karnawału. Chętnie napisałbym o czymś innym, jednak uznałem, że wówczas istnieją duże szanse, iż ktoś się na mnie obrazi. Ten temat jest mało kontrowersyjny, a przy tym ciekawy. Błędy w Autorskich Grach Fabularnych.Autorskie Gry Fabularne mają dość parszywą opinię. Wynika to z nałożenia się na siebie kilku czynników. Projekty takie niestety najczęściej pisane są przez ludzi z zerowym doświadczeniem, często zapaleńców po raz pierwszy biorących się do takiej roboty, a do tego mających niewielką wiedzę o RPG jako takim, a ze swo...

Umiejętności, Przewagi, Zawady (40:1)

04-11-2011 10:37
19
Komentarze: 15
W działach: 40 do 1, Fanboj i Życie, Savage Worlds, RPG
Umiejętności, Przewagi, Zawady (40:1)
 1) Nowe Umiejętności Aktorstwo (Spryt) Aktorstwo jest sztuką udawania kogoś, kim się nie jest. Wykorzystują je zarówno wyspecjalizowani artyści występujący w filmach lub teatrze, jak i szpiedzy oraz oszuści podszywający się pod inne osoby. Aktorstwa używasz zawsze, gdy udajesz inną osobę: gdy wcielasz się w niemieckiego oficera, podajesz za obywatela obcego państwa etc. Jeśli dysponujesz odpowiednim przebraniem otrzymujesz premię +2. Jeśli masz odpowiednie dowody tożsamości (np. masz dokumenty) +4. Jeśli próbujesz okłamać osobę, która cię zna otrzymujesz karę -4...