Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 136.

Z czego żyją czarodzieje?

30-11-2014 00:26
6
Komentarze: 17
W działach: RPG, Dungeons and Dragons
Z czego żyją czarodzieje?
Do napisania tego wpisu zainspirował mnie opublikowany na Poltergeiście artykuł Czarnotrupa pod tytułem Gorsi, ale nie najgorsi: Wiejscy czarodzieje w d20. Artykuł, który - powiem uczciwie - zupełnie mi się nie podoba. Bo powiedzmy sobie szczerze: ludzie, którzy grają czarownikami (a są oni jednymi z popularniejszych archetypów postaci w RPG) ostatnim, co oczekują to usłyszeć „wiecie, wasze ulubione postacie normalnie zajmują się pozbawionymi prestiżu, kiepsko płatnymi pracami w rodzaju robotnika rolnego czy elektryka i tylko ty miałeś tyle szczęścia, że mogłeś zająć się zabijaniem gobl...

Baba na sesji RPG - obserwacje praktyka

11-11-2014 23:59
3
Komentarze: 21
W działach: RPG
Baba na sesji RPG - obserwacje praktyka
Jedną z najlepszych metod nabicia sobie wyświetleń i lajków jest podłączenie się pod cudzy shistorm. Jako, że miłosierny Bóg zesłał nam Gamer's Gate, które ciągle jeszcze nie ucichło istnieje wspaniała okazja, by to zrobić. Tak więc poświęćmy kilka słów tematowi kobiet na sesjach RPG oraz prowadzeniu sesji dla kobiet. O graniu w gry RPG z kobietami napisano już bardzo dużo i w sporej części bez sensu (acz zdarzały się i dobre teksty). Prawdę powiedziawszy trochę nie rozumiem po co to zrobiono (ale teksty te zawsze były popularne, więc pewnie dla podbicia statystyk) oraz skąd brało się to...

Czy potrzeba nam map światów?

13-09-2014 23:51
6
Komentarze: 9
W działach: RPG, Pisanina
Czy potrzeba nam map światów?
Kilka tygodni temu rozpoczęła się sprzedaż nowej edycji Dungeons and Dragons, chyba najważniejszego (czy tego chcemy czy nie) systemu RPG na świecie. Oznacza to, że po latach ciszy wreszcie powieje jakiś, nowy wiatr i być może przyjdzie ożywienie. Sprawiło to, że sam postanowiłem odkurzyć moją, obecnie trochę już zapomnianą miłość i wrócić do gier fabularnych. A przynajmniej zaplanować zakupy. Wydanie nowych DeDeków zapowiada zapewne też i wskrzeszenie związanych z nimi settingów oraz wydanie podręczników opisujących światy. I tu pojawia się pytanie: czy rzeczy te są mi potrzebne? I to nie ty...

Wojny fantastycznych światów II: Sztuka wojny

27-07-2014 23:00
4
Komentarze: 2
W działach: RPG
Wojny fantastycznych światów II: Sztuka wojny
Zanim zajmiemy się mięskiem zastanówmy się przez chwilę, co może nas spotkać w trakcie naszej fantastycznej wojny. Tak więc, jeśli zgromadzimy armię orków i trolli, a następnie ruszymy na podbój krajów elfów i krasnoludów (z jakichś wolę walczyć po stronie mroku...) możemy oczekiwać, że czekają nas: Zaplanowanie przeprowadzenia działań: Generalnie skalę planowania i prowadzenia wojny, tak w przeszłości jak i obecnie podzielić można na trzy stopnie. Są to, zaczynając od najwyższego, a kończąc na najniższym: - Strategia: jest to sztuka wyznaczania celów, których realizacja może odwlec się w c...

Filary Dungeons and Dragons: Howard, Moorcock i Jack Vance

14-06-2014 22:12
5
Komentarze: 3
W działach: RPG, Dungeons and Dragons
Filary Dungeons and Dragons: Howard, Moorcock i Jack Vance
Dziś pora na przybliżenie trzech kolejnych pisarzy, którzy stanowili inspirację dla tego systemu. Będą to: Robert E. Howard „Conan” Znana chyba każdemu opowieść o walecznym barbarzyńcy, który wędruje przez świat, zabija potwory, grabi skarby, zdobywa trony i piękne niewiasty. Michael Moorcock „Saga o Elryku z Melnibone” Cyk Elryka wymaga szerszego omówienia albowiem jest chaotyczny jak sam Arioch (nie mylić z pewnym internautą, który właśnie z tej książki wziął nicka). Składa się na niego Oryginalna Saga, uzupełniona później o szereg sequeli, prequeli oraz crossover...

Filary Dungeons and Dragons: Poul Anderson

11-06-2014 14:03
7
Komentarze: 6
W działach: RPG, Dungeons and Dragons
Dungeons and Dragons jest systemem wokół którego narosło wiele mitów. Jednym z tych mitów jest opinia gry bazującej na twórczości Tolkiena. Oczywiście każdy kto grał lub choćby miał w rękach podręczniki do tego systemu RPG musi zauważyć, że jest to przekonanie wyssane z palca. Dungeons and Dragons posiada własną atmosferę i jest oryginalne, na dobre i na złe. Czerpie oczywiście inspiracje z setek pozycji, do czego twórcy we wczesnych edycjach przyznawali się bardzo jawnie, jednak Tolkien nie jest ich jedynym źródłem. Słowa te potwierdza zresztą Gary Gygax, jeden z autorów gry w wywiadzie z ro...

DeDeki Next, nowa paczka

20-03-2013 23:52
12
Komentarze: 7
W działach: DeDeki, RPG
Kilka minut temu zauważyłem, że na WotC jest nowa paczka testowa DeDeków. Właśnie ją sobie przeglądam na szybko i patrze na najważniejsze zmiany. Tak więc: - Doszły nowe klasy do testów: Druid, Ranger i Retardyn. - BA nie jest już jednakowe dla wszystkich klas. Niektórzy (np. Druid) mają je wyraźnie niższe. - Znikły Martial Dice. - chyba pozmieniali coś w mechanice ataków, ale nie chce mi się tego sprawdzać. - Znikł Bonus do Obrażeń dla Klas Walczących - Zamiast tego klasy walczące mogą raz na jakiś czas zwielokrotnić obrażenia (maksymalnie do x5) - Bardzo poważnie przebudowano Barbarzyńcę, M...

Przestrzeń to ocean, planety to lotniskowce

11-12-2012 00:34
11
Komentarze: 25
W działach: rpg, Fanboj i Życie, Wredni Ludzie
Jakiś czas temu zauważyłem, że pisanie notki na podobny temat w krótkim odstępie czasu jest złym pomysłem. Ludzie bowiem szybko nudzą się tematyką. Skoro jednak zostałem poproszony, żeby rozszerzyć myśl, to czemu nie? Butthurt: Śnieg na Dagobath (merytoryczna treść notki zaczyna się od następnego śródtytułu) Przypomnijmy: Kilka dni temu opublikowałem na Polterze notkę pod tytułem Przestrzeń to ocean, planety to wyspy. Notka spotkała się z całkiem sporym odzewem oraz została polecona przez ponad 30 użytkowników oraz zaowocowała większą ilością komentarzy, w tym kilku p...

Cudze chwalicie, swego nie znacie

02-12-2012 23:00
13
Komentarze: 22
W działach: rpg, Fanboj i Życie
Przy okazji porządków na twardym dysku znalazłem katalog, w którym trzymałem zarchiwizowane teksty z różnych ezinów, które zbierałem w przekonaniu (słusznym), że jeśli kiedyś ich strony znikną z sieci (całkiem błędnie) będę miał ochotę je jeszcze kiedyś czytać. W jednym z nich znalazłem tekst o wojnie w fantasy. Tekst jest nawet dość fajny, przy czym powiela typowy schemat: goście z mieczami nie mają sens, wybiją ich smoki-bombowce, pegazy-myśliwce i magowie zastępujący współczesną artylerię, albo nawet bomby atomowe. Faktycznie mam wrażenie, że wyg...

10 motywów których mam dość!

30-11-2012 11:46
15
Komentarze: 22
W działach: Gry wideo, Fanboj i Życie, Książki, RPG
Generalnie lubię sprawne użycie klisz, czy tow filmach, grach czy książkach. Znany, popularny motyw, wykorzystany z dozą wyobraźni często sprawia, że produkt nabiera rumieńców. Z jednej strony jest czymś dobrze nam znanym, a dzięki temu zrozumiałym, z drugiej: zawiera w sobie powiew świeżości. Niestety są też klisze, których nie lubię i z których moim zdaniem nie da się wiele wyciągnąć. Zasadniczo mógłbym je wymieniać latami, ale ograniczę się do kilku, które rzuciły mi się w oczy w ostatnim czasie. 1) Demony Demony zrobiły się modne po 2000 roku,...