Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 46.

Spchlone Skaveny

11-11-2011 21:59
10
Komentarze: 8
W działach: rpg, warhammer
Spchlone Skaveny
Notka o nienasyconym apetycie skavenów, ich niebywałej skoczności i jurności a także naiwności początkującego bohatera do przeczytania na zewnętrznym blogu quodmeturbat. Wpis orbituje wokół prowadzonej przez Sethariela 26 edycji Karnawału Blogowego "Błędy w RPG". źródło ilustracji

[KB#25] Współgracza ze świecą szukać

13-09-2011 11:46
7
Komentarze: 4
W działach: rpg
Wpis powstał z okazji 25. edycji Karnawału Blogowego, prowadzonej przez kbendera. kbender zaproponował ciekawą ankietę, ale w swoim wpisie skupiłem się jednak na pytaniu, które postawił w temacie: jak gram, z kim i dlaczego tak? Pytanie jest dla mnie o tyle ciekawe, że dotyka problemu, z którym do niedawna borykałem się tyleż zaciekle, co bezskutecznie. Otóż kilka ostatnich lat mojego życia, jakkolwiek barwnych i owocnych, było czasem erpegowej posuchy, z rzadka przeplatanej rachitycznymi podrygami. Powziąłem jednak dnia pewnego mocne postanowienie, aby to zmienić. Typowo pamiętnikowe wynurz...

Skąd się biorą zwierzoludzie?

04-08-2011 22:18
1
Komentarze: 19
W działach: rpg
Skąd się biorą zwierzoludzie?
Zawsze miałem ciągoty, żeby wszędzie dopatrywać się logiki - również tam, gdzie najpewniej jej nie ma. Przykładowo jednym z nurtujących mnie zjawisk w Starym Świecie było istnienie zwierzoludzi. Skąd się biorą, czy i jak się rozmnażają? Jakie tworzą społeczności? Poniższa scenka pokazuje moje wyobrażenie na temat pochodzenia tych istot. Wiocha zabita dechami. Krowa żująca trawę na łące, z przejmującym rykiem pada na trawę i zaczyna się cielić. Niektórzy spośród świadków zdarzenia biegną po właściciela krowy, głośno wołając. Inni biegną pomóc zwierzęciu (tudzież pogapić się), w tym wioskowy gł...

Recenzja ROBOTICA PAGFWKSF

26-07-2011 13:43
14
Komentarze: 0
W działach: rpg
Ponieważ wpis został ukryty przez moderację jakieś 5 minut od momentu jego publikacji, toteż bez najmniejszych skrupułów usunąłem go stąd i przeniosłem na osobnego bloga quodmeturbat. Zapraszam!

Nie mam tego w scenariuszu

03-05-2011 11:02
22
Komentarze: 20
W działach: rpg
Nie mam tego w scenariuszu
W forumowym wątku Największe błędy Mistrza Gry? autor pyta między innymi o to, czego prowadzący robić nie powinien. Przypomniało mi to pewną sesję sprzed lat, podczas której padła następująca wymiana zdań (przytoczona we wspomnianym wątku): - Nie możecie tego zrobić. - Dlaczego? - Bo nie ma tego w scenariuszu. Postanowiłem rozwinąć myśl na blogu, aby przybliżyć kontekst. Z tego, co pamiętam, graliśmy w uproszczoną wersję MERPa, pt. "Władca Pierścieni - Gra Przygodowa". Przygoda toczyła się na kanwie scenariusza z podręcznika albo MIMa. W każdym razie był to gotowiec. W ogólności rozchodziło...

[KB#21] 101 imion zła

01-05-2011 10:40
13
Komentarze: 7
W działach: rpg
[KB#21] 101 imion zła
Oto zestaw tłumaczeń słowa "zło" na wybrane języki obce. Zapis jest albo dosłowny, albo fonetyczny - tak, jak usłyszałem. Źródłem tłumaczeń i wymówień jest Tłumacz Google. Lista może posłużyć, jako inspiracja do wymyślania imion lub nazw mówiących dla podmiotów o złej proweniencji. 1. afrikaans, holenderski - kwaad 2. albański - e keqe 3. angielski - evil 4. arabski - deszaar 5. azerski - pis 6. baskijski - gaiztoak 7. chiński - sięna 8. duński - onde 9. estoński, fiński - paha 10. filipiński - masama 11. francuski, galicyjski - mal 12. grecki - kako 13. gru...

[KB#21] Wyglądasz, jakbyś chciał dostać w ryj...

29-04-2011 23:04
10
Komentarze: 5
W działach: rpg
[KB#21] Wyglądasz, jakbyś chciał dostać w ryj...
oznajmił mi przygodnie napotkany jegomość, którego mijałem wracając z pubu wieczorową porą (ściśle rzecz biorąc zamiast "w ryj" powiedział coś innego, ale też na wu). Czy to było zło z najgorszych koszmarów bohaterów graczy? A gdzie tam! Takich leszczy, to nasi zawadiacy zjadają na śniadanie. Ta notka nie będzie o tym. Ta notka będzie o tym, jak powinno wyglądać prawdziwe zło. Zło, którego manifestacje często nie wywołują wściekłości, lecz szok (dotyczy rzecz jasna postaci ze z grubsza wyprostowanym kręgosłupem moralnym). "Jak ktoś mógł zrobić coś takiego?", "Jaką trzeba być bestią?", "Dlac...

DAJCIE SPOKÓJ RPG

30-03-2011 14:58
25
Komentarze: 30
W działach: rpg
DAJCIE SPOKÓJ RPG
No dajcie już spokój z tym wyzłośliwianiem się. To przestało być śmieszne kilka notek temu.

Mysterion: Niepodległość

05-02-2011 15:23
2
Komentarze: 0
W działach: rpg, crpg
Mysterion: Niepodległość
Pamiętacie konkurs Telekomunikacji Polskiej na fabułę gry cRPG? Przypadkiem wygrzebałem właśnie opis pomysłu, którego wówczas nie zdążyłem opracować na tyle, by spełniał wytyczne organizatorów konkursu, w związku z czym przepadł na dnie szuflady. Pomysł, jak pomysł - opis świata + na czym ma polegać właściwa rozgrywka. Ostatnio na fali Światotworzenia pojawiło się na Polterze sporo publikacji tego typu, ale mimo to zdecydowałem zaprezentować ten pomysł od razu, bowiem nie jest na tyle dobry, by oszczędzać go na lepszy moment. Zarys świata Dzień w którym zmieniła się historia Do początku XX w...

Panta rhei w RPG

02-01-2011 21:14
18
Komentarze: 4
W działach: rpg
Panta rhei w RPG
Świat się zmienia, ale historia nie od razu zaciera za sobą ślady - taka refleksja naszła mnie po lwowskiej przygodzie tutaj opisanej. A trzeba pamiętać, że przepływ informacji w światach lo-tech jest zazwyczaj znacznie dłuższy niż dziś. Na tym fakcie można osnuć wiele ciekawych wątków, ubarwiających scenariusze gier fabularnych - wątków, dzięki którym świat nabierze głębi a gracze poczują, że nie wszystko kręci się wokół ich postaci. Podam garść przykładów i zachęcam do podsuwania własnych pomysłów w komentarzach. Lenon lepszy od Lumumby Na pierwszy ogień motyw ze zmianą nazwy ulicy. Bohater...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.