Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 46.

Spotkanie z Brianem Jamisonem

22-08-2012 20:50
6
Komentarze: 10
W działach: rpg, życie
Spotkanie z Brianem Jamisonem
W nawiązaniu do tej notki chciałbym zaprosić wszystkich chętnych na spotkanie z Brianem Jamisonem, autorem znakomitego almanachu mistrzów gry zatytułowanego Gamemastering. Czas: godz. 20:00, piątek 24 sierpnia. Miejsce: restauracja "Śródmiejska" w Warszawie (ul. Marszałkowska 66, skrzyżowanie z Wilczą). Chciałbym zastrzec możliwość korekty planów. Głównie myślę o miejscu, bo samo spotkanie, jeśli tylko niebo nie zwali się nam na głowy, się odbędzie. Podaję kontakt do mnie: 507 480 260 - jeśli ktoś się wybiera niech sobie zapisze w telefonie, żeby mógł się dowiedzieć, gdzie jesteśmy, jeśli n...

Gamemastering, czyli mistrzowanie według Briana

11-08-2012 20:50
22
Komentarze: 17
W działach: rpg, życie
Gamemastering, czyli mistrzowanie według Briana
Doprawdy nie wiem, od czego zacząć. Jakby nie patrzeć, muszę odsłonić karty. Może tak: 24 sierpnia Warszawę odwiedzi bardzo sympatyczny i doświadczony erpegowiec Brian Jamison. Wielu z Was zapewne wie, kto zacz i ci mogą od biedy przejść do ostatniego akapitu. Dla pozostałych kilka słów wyjaśnienia. Wśród rozlicznych życiowych dokonań Briana znajduje się znakomity podręcznik mistrzowania, pt. "Gamemastering", dostępny w darmowej wersji pdf oraz płatnej papierowej (więcej szczegółów na stronie domowej projektu). Jest to w zasadzie kompletny poradnik, wtajemniczający w arkana...

Cthulhu czytuje Google News

08-08-2012 11:40
62
Komentarze: 22
W działach: rpg, technologie
Cthulhu czytuje Google News
Człowiek myślał, że jest oblatany w tych internetach, a jak parę dni temu coś odkrył, to do dzisiaj banana z ryja nie może zetrzeć. Dlatego postanowiłem podzielić się z wami mym znaleziskiem, mając nadzieję, że to nie suchar, którego onegdaj przeoczyłem. Rozchodzi się o to, jak można uatrakcyjnić sesje toczone w czasach drukowanej prasy, jak to ma miejsce na ten przykład w Zewie Cthulhu. Jako że jeden obraz wart jest tysiąc słów, toteż zaprezentuję, o co się rozchodzi, za pomocą obrazkowego tutoriala z przykładami. 1. Wejdź na stronę news.google.com (to ważne, żeby nie .pl). Może być ko...

[KB#31] Fetyszyzacja broni

24-05-2012 15:13
21
Komentarze: 37
W działach: rpg
[KB#31] Fetyszyzacja broni
Zdaje się,  że wszystkie znane mi podręczniki do gier fabularnych należących do głównego nurtu (Warhammer, Kryształy Czasu, MERP, Zew Cthulhu, Cyberpunk 2020, Shadowrun, Earthdawn, Neuroshima, Aphalon, Klanarchia, Deadlands, inne?) zawierają pokaźny rozdział o broni, albo przynajmniej wielgachne tabelki. Ok, jasne że w niemal każdej z tych gier konflikt zbrojny jest z założenia istotną częścią zabawy, więc w sumie czemu się dziwić. Z drugiej jednak strony każdy z wymienionych tytułów ma niesamowity świat, dający multum możliwości fabularnych nie związanych z walką lub pozwalających...

"Zbrodnia", zarys scenariusza

23-04-2012 22:11
5
Komentarze: 6
W działach: rpg, radosna twórczość, warhammer
Przedstawiam zarys detektywistycznego scenariusza do gry fabularnej osadzonej w klimatach magii i miecza. Stworzyłem go z myślą o Warhammerze, zaś miejscem akcji miało być miasto Middenheim, ale przygoda jest na tyle generyczna, że bez większych trudności da się zaadoptować do wielu innych systemów. Użyłem pojęcia "zarys", ponieważ nie zawarłem tu statystyk, imion, planów, lecz wyłącznie esencję w postaci faktów. Wprowadzenie Zakładam, że postacie graczy mają legitymizację władz do prowadzenia śledztwa w sprawie morderstwa. To chyba jedyny warunek, bez którego trudno byłoby się obejść. W moje...

Steampunkowy korkociąg

07-03-2012 14:23
11
Komentarze: 0
W działach: rpg, technologie, życie
A tutaj czadowa galeria zdjęć: fantastyczny świat mrówek. I jeszcze interesujące spojrzenie na szamę: prace niejakiej Ilian.

Generator postaci i nie tylko

28-02-2012 13:20
9
Komentarze: 13
W działach: rpg
Improwizacja nigdy nie była moją mocną stroną. Skutkiem tego moi gracze nie miewali problemów z odróżnieniem postaci tła od postaci ważnych dla scenariusza. Nie dla każdego jest to mankament rzecz jasna. Niemniej sam jako gracz zżymam się na coś takiego, więc podjąłem próbę wyeliminowania wspomnianej słabości u siebie jako MG. Efektem jest narzędzie, generator, który znalazł swoje miejsce na jednej z podstron mojego osobnego bloga (podstrony są wyróżnione w menu poziomym znajdującym się na górnym obszarze). W chwili obecnej generator podczas każdej wizyty (lub po odświeżeniu) wypluwa trzy los...

Dziesięciu małych Mu... - #KB28

02-02-2012 22:50
10
Komentarze: 17
W działach: rpg, piłka nożna
Dziesięciu małych Mu... - #KB28
Mój wpis z okazji 28 edycji Karnawału Blogowego prowadzonej przez Neurocide znajdziecie na osobnym blogu quodmeturbat. A w nim o sposobie pracy mózgu, czyli z czego wynikają uprzedzenia (a w konsekwencji archetypy i rasy), anegdota obrazująca rasizm na sesji oraz przykłady zwalczania "rasizmu" w dzisiejszym świecie w kontekście publikacji nagrania z sesji.

To nie jest wpis o osobowości

16-01-2012 10:31
3
Komentarze: 8
W działach: rpg
To nie jest wpis o osobowości
W związku z 27. edycją Karnawału Blogowego miałem zamiar popełnić wpis o osobowości postaci. Niestety (a może i stety, bo nie będę zaniżał poziomu karnawału ;) mniej więcej w połowie roboty zorientowałem się, że piszę właściwie o czymś innym. Trudno, pod karnawał się tym razem nie podpiąłem, ale inicjatywę, jako zacną, niniejszym reklamuję. Sam wpis natomiast poświęcony został dość powszechnemu zjawisku rozdźwięku pomiędzy oczekiwaniami graczy (ujawnionymi w procesie kreacji bohatera) a przebiegiem sesji. Oto gracz tworzy sobie postać, która ma być nieulękłym drużynowym wymiataczem. A potem...

UDERZ TROLA KIJEM, czyli o grach parsowalnych słów kilka

09-12-2011 21:43
3
Komentarze: 7
W działach: rpg
UDERZ TROLA KIJEM, czyli o grach parsowalnych słów kilka
Dzisiaj będzie kilka słów o zjawisku, o którym nigdy wcześniej nie słyszałem, a brzmi interesująco. Bardziej jako ciekawostka wprawdzie, niż do regularnej zabawy, ale pomysł na prezent dla jakiegoś zastygłego w poprzedniej epoce erpegowca, jak znalazł. Otóż istnieje taki rodzaj zabawy, który nazywa się gry parsowalne... ...trochę więcej i kilka linków na blogu quodmeturbat