Blog - rpg
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 37.
Clanarchy 2.0 - czy to będzie jeszcze Klanarchia?
05-04-2013 21:56
15
Komentarze: 14W działach: blog, rpg, przemyślenia
Klanarchia to system, którego zawsze mi brakowało. Jest dla mnie idealny. Pewnie, że można się czepiać mechaniki (ale która jest bez wad?) albo stylu prowadzenia narracji (interludium, wprowadzenie, nastawienie na kampanie, scena Nadejścia Ciemności). Nie zmienia to faktu, że świat uważam za genialny, podobnie jak całą koncepcję.
Po prostu kocham Klanarchię.
Dlatego niezmiernie wkurza mnie postawa Furiatha, który do swego dzieła podchodzi lekceważąco czy też negatywnie. Może to tylko moje odczucie, może się czepiam. Jednak kiedy autor wytyka błędy w stworzonym przez siebie systemie w sposób...
Program do tworzenia BNów
03-03-2013 15:50
5
Komentarze: 2W działach: klanarchia, rpg
Dla Mistrzów Gry mam mały prezent - program do szybkiego tworzenia Bohaterów Niezależnych do Klanarchii. Mamy tu do wyboru kilka opcji, które pozwolą na konkretniejsze wykreowanie bohatera, a przy okazji również przegląd profesji, które nie są na tyle specjalistyczne, by być ciekawe dla gracza (powiedzmy, że tak uznał Furiath :) ), a jednocześnie z pewnością występują w świecie.
Program znajdziecie tutaj
Problemy mechanik - powergaming wpisany w regułę
02-12-2012 10:13
5
Komentarze: 6W działach: blog, rpg, przemyślenia
Z zasady mechanika ma za zadanie pomagać nam w opisaniu naszej postaci i jej możliwości. Testy na niej oparte odpowiadać mają naszym umiejętnościom i łutowy szczęścia. Jedna mechaniki radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej. Każda natomiast ma problem powergamingu.
Powergaming stosowany
Weźmy pod uwagę walkę, czyli to, na czym skupia się każda mechanika (w większym czy mniejszym stopniu). Każdy chciałby, żeby jego postać była silna czy też mocna pod jakimś względem. Pomaga to naszej postaci przeżyć, lecz też wykonywać nam takie akcje, jakie chcemy. Oznacza to dla nas większe pole do popisu. Ni...
Co byście chcieli w Interiorze?
29-08-2012 12:59
5
Komentarze: 13W działach: rpg, klanarchia
Pomału kończę składać kolejny numer i naszło mnie pytanie czy ktoś chciałby coś konkretnego zobaczyć w kolejnych Interiorach? Czyli ogłaszam mały koncert życzeń, choć nie obiecuję, że każde życzenie zostanie spełnione ;)
Dla przypomnienia - Interior to fanowski biuletyn do gry fabularnej Klanarchia.
Podstrona Interiorów
01-08-2012 11:06
8
Komentarze: 7W działach: klanarchia, rpg
Skoro już mój blog stał się nieoficjalną stroną Interioru (biuletynu do Klanarchii), postanowiłam to trochę uporządkować. Także, jeśli ktoś będzie miał chęć zajrzeć do wcześniejszych Interiorów, może w każdej chwili wejść na tą stronę. Co jakiś czas zapewne będę ją jeszcze uaktualniać, choćby po to, żeby wszystko było pod ręką.
Także jeszcze raz (jakby kto przegapił) - Oficjalna Podstrona Biuletynu Interior
Narmo
Rafka, rafka i po rafce
26-07-2012 11:00
0
Komentarze: 11W działach: rpg
Mam już za sobą tydzień spędzony na drugiej odsłonie Rafinerii (czyli bezpośredniej kontynuacji Tornado). Tydzień męczący, lecz wesoły, pełny gier (i tych planszowych i terenowych) i wspaniałych ludzi. Samą relację z konwentu zamieszczę na pewno niebawem. Jednak są też dwie kwestie, które chciałam wspomnieć już teraz.
Pierwsza to prowadzona przeze mnie prelekcja nt. Klanarchii. Co prawda publika zgromadziła się niezbyt imponujących rozmiarów (był to pierwszy punkt programu w części konwentowej), lecz udało mi się przedstawić świat tak, by przemówił do wyobraźni. Ci, którzy byli, z pewnością z...
Recenzja Interiorów
26-06-2012 08:52
6
Komentarze: 4W działach: rpg, klanarchia, blog
Dzięki uprzejmości Embryodead'a zamieszczam jego recenzję pierwszych numerów Biuletynu Interior.
Biuletyn graficznie jest skromny i czuć, że autorzy chcieli, by był łatwy do wydruku. Pomysł fajny, jednak w nieokreślonej przyszłości marzyła by mi się również wersja kolorowa z dominującym, bladokremowym kolorem pergaminu, tak bardzo kojarzonym z Klanarchią. Oba numery składają się z naprawdę krótkiego wstępniaka Narmo, oraz trzech artykułów autorstwa rednacz Narmo, Quby i Tomasza.
Wielki Systematyzator Kontratakuje, czyli Wstępna Typologia Dzikich.
Numer pierwszy otwiera artykuł Tomasza M., p...
Interior#1
31-05-2012 21:34
13
Komentarze: 6W działach: rpg, klanarchia
Oto po blisko dwóch miesiącach pracy i dwutygodniowym poślizgu wreszcie udostępniamy pierwszy numer biuletynu do gry fabularnej Klanarchia pt. Interior. Autorami artykułów są: Narmo, quba oraz Tomasz M.
Interior in progress...
18-05-2012 10:32
5
Komentarze: 0W działach: rpg, klanarchia
Postęp prac:
- Artykuły - Napisane!
- Layout - Zrobiony!
- Redakcja i korekta - In Progress
- Skład - In Progress
Artykuły co prawda są 3 z planowanych 4., za to ich objętość nie obiecuje, abyśmy zmieścimy się w zakładanych 4 stronach. Dogrywane są ostatnie rzeczy. Myślę, że publikacja Interioru odbędzie się w ciągu najbliższego tygodnia.
Jednocześnie zainteresowanych zapraszam do przesyłania maili z materiałami. W informacjach o mnie znajdziecie adres.
Narmo
Systemy RPG, po co to komu?
26-04-2012 22:04
16
Komentarze: 163W działach: rpg
Im dłużej siedzę w hobby zwanym RPG tym więcej systemów poznaję. A to Warhammer, to Wampir, to Wilkołak, to Klanarchia, to Neuroshima, to L5K itd. Człowiek sięga po podręcznik, wertuje, sprawdza w myślach przydatność reguł. Kiwa z zadowoleniem głową nad klimatem, który mu się podoba, lub zna z ulubionej książki/filmu/komiksy, a skrzywia się z niesmakiem nad wątkami, które mu się nie podobają. Ogląda grafiki czy profesjonalne, czy fuszerka, czy stylem podchodzą pod nasze gusta i czy w ogóle są w stylu systemu.
Następnie większość MG okrawa mechanikę, uprasza lub zmienia. Wykrawa z opisanego ś...