Blog - przemyślenia

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Clanarchy 2.0 - czy to będzie jeszcze Klanarchia?

05-04-2013 21:56
15
Komentarze: 14
W działach: blog, rpg, przemyślenia
Klanarchia to system, którego zawsze mi brakowało. Jest dla mnie idealny. Pewnie, że można się czepiać mechaniki (ale która jest bez wad?) albo stylu prowadzenia narracji (interludium, wprowadzenie, nastawienie na kampanie, scena Nadejścia Ciemności). Nie zmienia to faktu, że świat uważam za genialny, podobnie jak całą koncepcję. Po prostu kocham Klanarchię. Dlatego niezmiernie wkurza mnie postawa Furiatha, który do swego dzieła podchodzi lekceważąco czy też negatywnie. Może to tylko moje odczucie, może się czepiam. Jednak kiedy autor wytyka błędy w stworzonym przez siebie systemie w sposób...

Problemy mechanik - powergaming wpisany w regułę

02-12-2012 10:13
5
Komentarze: 6
W działach: blog, rpg, przemyślenia
Z zasady mechanika ma za zadanie pomagać nam w opisaniu naszej postaci i jej możliwości. Testy na niej oparte odpowiadać mają naszym umiejętnościom i łutowy szczęścia. Jedna mechaniki radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej. Każda natomiast ma problem powergamingu. Powergaming stosowany Weźmy pod uwagę walkę, czyli to, na czym skupia się każda mechanika (w większym czy mniejszym stopniu). Każdy chciałby, żeby jego postać była silna czy też mocna pod jakimś względem. Pomaga to naszej postaci przeżyć, lecz też wykonywać nam takie akcje, jakie chcemy. Oznacza to dla nas większe pole do popisu. Ni...

Motto Mistrza Gry

04-03-2011 23:53
9
Komentarze: 1
W działach: rpg, przemyślenia, blog
Jestem Mistrzem Gry. W większości przypadków. Lubię też grać, choć rzadko mam po temu okazję. Lubię też prowadzić. Uwielbiam, gdy podczas sesji lasuje się mózg. Gdy z każdym słowem gracza dochodzą nowe możliwości, które na bieżąco analizuję i decyduję, które wejdą do gry. I stosuję jako Mistrz Gry ważną dla mnie zasadę, która przyświeca mi prawie od samego początku: więcej.

eRPeGowa ankieta - podsumowanie #2

15-12-2009 21:49
0
Komentarze: 1
W działach: rpg, przemyślenia
Czas na kolejne wnioski wyciągnięte przez Narmo z danych, jakie zebrała w swojej eRPeGowej ankiecie. Dzisiaj poznacie ranking systemów.

Siła Narmo

11-10-2009 20:26
4
Komentarze: 11
W działach: życie..., przemyślenia
Pasja... Chęć zrobienia czegoś dla innych... Upadek... Życie... Codzienność... Nuda... Zniechęcenie... Nowa codzienność... Pasja... Jak znaleźć własne miejsce? Jak ciągnąć swoją pasję, gdy przy każdym przedsięwzięciu ciągną cię na dno? Życie nauczyło mnie nie oglądać się na innych. Patrzyć na wszystko chłodnym okiem. Starać się i nie poddawać. Nigdy. Walczyć o swoje, gdy naprawdę mi na tym zależy. Walczyć także o pasję. Bo to jest najważniejsze. Pasja. Oby jej nigdy nie zabrakło. Ani mnie, ani wam. Powodzenia

eRPeGowa ankieta

17-08-2009 10:05
6
Komentarze: 17
W działach: rpg, przemyślenia
Jeszcze nie tak dawno brałam udział w kilku ankietach dotyczących RPG, które ktoś robił, do pracy czy do czegoś. Szkoda, że ich wyników nie da się w tej chwili za bardzo dostać. Zżera mnie ciekawość... Dlatego pomyślałam o własnej ankiecie. Bo co prawda nie jest mi to potrzebne do mojej inżynierki, lecz za to z pewnością opracowane wyniki przydadzą się komuś innemu. Być może będzie miał już podkładkę, że roku tego i tego były takie "badania" i będzie mógł się na nich oprzeć ;). Także: drodzy eRPeGomaniacy! Pomóżcie, a dowiecie się czegoś o sobie! Zobaczymy co w nas siedzi ;) ANKIETA PS. Dz...

Definicja RPG

08-02-2009 01:06
0
Komentarze: 7
W działach: v-ka, rpg, przemyślenia
Definicja RPG
Wzięło mnie na kolejnego arta z cyklu "RPG według Narmo". Tym razem padło na Definicję RPG. Zapraszam do zapoznania się.