Blog - planszówki
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 42.
Smith&Weston czyli podstawy dżungli w ASL
08-04-2025 16:47
1
Komentarze: 0W działach: ASL, planszówki
Z mroźnej ASLowej Ukrainy przeniosłem się z powrotem do Azji - do Birmy 1944, gdzie Amerykanie i Japończycy ścigali się w gęstej dżungli.
Scenariusz 155 z dodatku Rising Sun świetnie komponuje się z Shanghai in Flames, razem tworząc wstęp do ruchu po dżungli i jednostek japońskich, które będą grać główne skrzypce w azjatyckich zmaganiach.
Tym razem będziemy mieli dosyć prosty teren - gęstą dżunglę, trochę palm, bagna, wąwóz. I w tym terenie, na dwóch mapach, dwie ekipy będą miały ten sam cel - przemieścić więcej jednostek na północ, niż przeciwnik.
Wydawałoby się proste, gdyby nie asymetria...
Czołgi Franka
23-03-2025 08:16
3
Komentarze: 10W działach: ASL, planszówki
Rozegrałem ostatnio mój 34 scenariusz: Frank’s Tanks (ASL-O23) – pierwszy z trzech historycznych scenariuszy kampanijnych w grze Advanced Squad Leader, które dołączone były do magazynu Special Ops #12. Zima, śnieg, zaspy, Pantery – i mało czasu i (za) ostra walka.
Zanim jednak o samym scenariuszu, to kilka słów o kampanii. Są trzy scenariusze rozgrywanie na jednej, sporej mapie (próbowałem znaleźć tę miejscówkę na openstreemap ale coś mi nie szło – niby wszystko jest, rzeka, cmentarz, ale nie do końca się zgadza – jeśli ktoś ma dokładne n...
Szczęśliwego 2025 (i podsumowanie 2024)
31-12-2024 12:22
5
Komentarze: 9W działach: planszówki, RPG, komputerowe
Wszystkiego najlepszego w Roku 2025! Niech Wam stołów pod planszówki nie brakuje a fantastyczne ekipy nie zamulają! :).
Przy okazji końca roku, małe podsumowanie mijającego i jakiś zarys planów na przyszłość.
Czytelniczo
Było średnio-słabo niestety. Kilka fajnych pozycji (kapitalny Virion, pierwszy tom Aurory - lekkiego SCI-FI, kapitalny, mocno erpegowy Czarny Język), ale myślę że rekordu liczby przeczytanych stron nie pobiłem (Tiszka, czekam na Twój raport!). Wpadło kilka pozycji technicznych, które uważam za bardzo wartościowe i które trzeba przetestować w praktyce - głównie tematy...
Fajne Północne Mariany
29-12-2024 13:33
2
Komentarze: 0W działach: ASL, planszówki
Północne Mariany. Wszyscy na pewno się długo o nich uczyliśmy na geografii, wszyscy też zapewne wiemy, że wyspy te dzierżą rekord Guinessa w kategorii “Najbardziej zrównoważony klimat na Ziemi”. I też tam byłem, na szczęście tylko w grze - gdzie dowodziłem Amerykanami, którzy 6 lipca 1944 roku mieli zdobyć pewne strategiczne wzgórza i budowle - a miało to miejsce 3 dni przed zakończeniem Bitwy o Saipan.
Scenariusz FT203 Harakiri Gulch był jednym z najlepszych, jakie miałem przyjemność rozgrywać w grze Advanced Squad Leader. Powodów było co najmniej kilka.
Niestandardowe warun...
Arkham, Innsmouth, Dunwich, Kingsport w dwa tygodnie
16-11-2024 11:22
4
Komentarze: 7W działach: planszówki
Ostatnie tygodnie, choć może precyzyjniej powinienem napisać weekendy, upłynęły mi pod znakiem Mitologii Cthulhu w grach planszowych. Horror w Arkham – 2 edycja, Horror w Arkham LCG – czy ciągle, po kilkunastu albo i kilkudziesięciu partiach, są atrakcyjne?
Moja, jeszcze mocno niepełnoletnia, ekipa do gry ciśnie mnie ostatnio, żebyśmy grali w planszowy Horror w Arkham. Dostali na koniec sezonu rowerowego Talisman, i im się wkręciło siedzenie na podłodze przez wiele godzin. Tak więc rozegraliśmy dwa razy (w sumie pewnie 10-12 godzin zabawy) przygody w Arkh...
Czerwone pakunki z krytykami
06-11-2024 18:58
2
Komentarze: 2W działach: ASL, planszówki
Wróciłem w swojej ASLowej przygodzie do Europy – rozegrałem scenariusz Red Packets z zestawu podstawowego Beyond Valor. Była to głównie walka pancerna, mocno taktyczna. Jak się okazało, pierwsze skrzypce grały kości – tylu doskonałych albo tragicznych rzutów dawno w jednej grze nie widziałem…
Zaczniemy od celów gry, które (znowu) były ciekawe:
Ruscy mogą wygrać na dwa sposoby:
albo przerzucając 18 punktów zwycięstwa na zachód (przykładowo 5 wozów bojowych i półtorej drużyny),
albo niszcząc 3 (czyli wszystkie) niemieckie czołgi.
Brzmi prosto, nie?
By...
Analizator ostrzału
20-10-2024 10:32
0
Komentarze: 1W działach: ASL, planszówki
Banałem będzie stwierdzenie, że piękno gier bierze się z możliwości decydowania. Błędne decyzje to nic nadzwyczajnego, niejednokrotnie mówi się o grach błędów - gdzie odpowiedzią na błąd jest błąd; albo w drugą stronę: odpowiedzią na świetne posunięcie będzie genialny ruch. I oczywiście wszystkie skale szarości - gdzie na średni ruch odpowiemy także jako tako.
Kontynuując pewną myśl związaną z prawdopodobieństwem (polecam lekturę i komentowanie, co Wam jest jeszcze potrzebne!), nie byłbym sobą, gdybym nie zadawał sobie pytań w grze Advanced Squad Leader, co robić i dlaczego - konkretnie skupi...
Napad na swoich Ex
12-10-2024 14:17
2
Komentarze: 3W działach: ASL, planszówki
Moja ASLowa przygoda tym razem zaprowadziła mnie do Rumunii, dzień po obaleniu Antonescu przez Michała I Rumuńskiego. Niemieckie siły specjalne wylądowały na lotnisku w okolicach Boteni, gdzie miały zniszczyć wcześniej dostarczone Rumunom szybowce.
Reckless Raid (PK2) jest ostatnim z czterech rozegranych przeze mnie scenariuszy kieszonkowych - Pocket Scenario. Mała plansza razem z kartą scenariusza, szybkie rozstawienie, intensywna walka - to niewątpliwe zalety scenariusza. Ale zobaczmy, jak to wyglądało w szczegółach.
Cel: Niemcy muszą zniszczyć lub uszkodzić odpowiednio wiele szybowców...
100 tekstów Exara
15-09-2024 13:55
4
Komentarze: 11W działach: planszówki, RPG, komputerowe
Właśnie mam mały jubileusz - ukazał się mój setny, oficjalnie opublikowany, tekst na Polterze. W związku z tym, chciałbym się podzielić kilkoma przemyśleniami.
Zanim te jednak, to podstawowe statystyki, które omówię też niżej:
Liczba tekstów: 100
Liczba recenzji: 79
Najwyższa ocena: 10
Najniższa ocena: 5
Średnia ocena: 8
Odchylenie standardowe: 0,9
O czym najczęściej pisałem:
Warhammer: 11 tekstów
Zew Cthulhu (RPGi, planszówka): 11 tekstów
Planszówki, Star Trek: Adventures: po 9 tekstów
Wrath and Glory: 5 tekstów
Kult i Baśniogra (ładne połączenie...): po 4 teksty
Teksty pub...
Pacyfik (i nie tylko) w płomieniach
04-08-2024 07:45
1
Komentarze: 2W działach: WIF, planszówki
Być może pamiętacie, że jest taka gra, która nazywa się World in Flames. Wielka strategia, pokazująca zmagania w czasie drugiej wojny światowej i nie tylko. Tym razem rozegrałem trzeci scenariusz, w którym uczymy się walki morskiej.
Zacznijmy od tego, że w informacjach o scenariuszu napisano, że jest to jednomapowa misja. Niestety, tak nie jest, potrzebne będą trzy mapy - Azja, Pacyfik i Ameryki. Te ostatnie są w mniejszym formacie, ale ciągle potrzebny był spory stół, który zająłem na ładnych parę dni.
Gdy mowa o dniach, to bynajmniej sama rozgrywka nie trwała 30 czy 50 godzin. Myślę, że sa...