Blog - planszówki

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 21.

Coś jak grog

03-02-2024 19:39
0
Komentarze: 1
W działach: ASL, planszówki
Coś jak grog
Hot Toddy to napój napój alkoholowy, podobno popularny w Irlandii i Szkocji. Co ten tytuł ma wspólnego z scenariuszem, który rozegrałem – nie mam pojęcia. Hot Toddy to kolejny scenariusz z serii kieszonkowych (Pocket Scenario). Misja była dość ciekawa, Niemcy musieli odbić budynek zajęty przez Brytyjczyków, którzy lada moment zamienieni mają zostać przez Amerykanów.  Niemcy ruszą ze wschodu, przebijają się do małego miasteczka przez tory kolejowej a za parę minut otrzymają wsparcie w postaci dział pancernych Stug III w wersji później, która charakteryzowała się tym (przynajmn...

Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)

31-12-2023 16:08
6
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, WIF, planszówki, konwenty, książki, komputerowe
Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)
Wszystkie Dobrego w Roku 2024!   Przy okazji życzeń, krótkie podsumowanie. Czytelniczo było mało, ale jakościowo bardzo dobrze. Z fantastyki 3 tomy Bobiverse, pierwszy tom Metro 2033 (trochę nie chciało mi się czytać, ruscy to jednak stan umysłu, co nawet w tej książce było widać...), pewnie parę innych pozycji, ale nie jakoś wiele, ciężko mi spamiętać bo przeczytane pozycje poszły na aukcję charytatywną a nie robiłem notatek:). Poza fantastyką straszna opowieść Dzikie łabędzie. Trzy córki Chin, którą polecam wszystkim (tak, będzie o Chinach). W międzyczasie otwarta historia...

Abandon Ship!

21-11-2023 16:42
2
Komentarze: 4
W działach: ASL, planszówki
Abandon Ship!
Kolejny scenariusz za mną, tym razem grali Amerykanie przeciwko Niemcom. Zacznę od niebagatelnych celów. Amerykanie wygrywają, gdy będą mieli o minimum dwa punkty zwycięstwa za ucieczkę więcej, niż Niemcy. Muszą uciekać na zachód. Ale to nie koniec, bo będą bonusy i niemiecka przeciwwaga: kontrolowanie barykady: +4 punkty dla Amerykanów każdy niemiecki, sprawny czołg: +3 punkty dla Niemców każda jednostka niemiecka między zachodnią krawędzią planszy a wąwozem: 2/1 punkty (cała drużyna/pół drużyny) Widać więc, że obie strony muszą podróżować na zachód. Ale jeśli Amerykanie uciekną wszys...

3 z 5 w ogniu

07-07-2023 21:17
0
Komentarze: 6
W działach: WIF, planszówki
3 z 5 w ogniu
Ofensywa niemiecka w epickiej (na poziomie epickości niedalekiej od ASLa) grze strategicznej World in Flames już za połową. Impas - Niemcy w powietrzu nie dają rady, front przypomina ten z pierwszej wojny światowej. Do tego zaczęło padać, co dodatkowo spowalnia akcje ofensywne. Czy Paryż upadnie? Dowiecie się już wkrótce (mam nadzieję że do końca przyszłego tygodnia:)). Trzy tury z pięciu za mną. Czekacie na recenzję? Pewnie najpierw będzie rzut okiem. Trzymta się!

Leśni bracia

19-05-2023 16:42
2
Komentarze: 5
W działach: ASL, planszówki
Leśni bracia
Rozegrałem scenariusz Leśni Bracia (Forest Brothers) z najnowszego, trzynastego, numeru magazynu ASL Journal. Było przezabawnie. Dlaczego? Scenariusz wydany został w formule Pocket Scenario – czyli kieszonkowy, lekki scenariusz. 5 tur, ~80 heksów, ponad 30 jednostek. Dynamika, dynamika, dynamika. Kto? Dobrze wyszkolone NKWD z czołgiem z dwoma karabinami maszynowymi na dwóch wieżach. Litewscy "żołnierze wyklęci" – partyzanci, mocno okopani, z pułapkami improwizowanymi. Kiedy? 17 maja 1945, czyli już po zakończeniu wojny. Gdzie? Las sosnowy na wzgórzach...

Biurko fantasty

05-05-2023 18:02
0
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, planszówki
Biurko fantasty
Właśnie zobaczyłem swój bajzel na stole. Pewnie niedługo mnie z domu wyrzucą.  Na stole widzicie 4 pozycje (jedna w wersji cyfrowej), które czekają w kolejce do przedstawienia Wam. Niektóre już rozegrane. Już wkrótce:).  A jak u Was? Porządek, czy, nomen omen, chaos?

Jak przegrałem, bo strategia przesłoniła zasady

16-04-2023 08:12
3
Komentarze: 6
W działach: planszówki
Jak przegrałem, bo strategia przesłoniła zasady
Przerżnąłem wczoraj z kretesem.  Graliśmy wczoraj w Wsiąść do pociągu, grę, o której już kiedyś pisałem w kontekście zabawy z młodszymi graczami. Tym razem miałem przyjemność usiąść do stołu z dwoma doświadczonymi graczami, którzy bynajmniej nie chcieli mi dać wygrać. Żeby zrozumieć kontekst tej noty, trzeba znać podstawy zasad, które sprowadzają się do tego, że: Zbieramy karty wagonów w różnych kolorach. Budujemy trasy z tych wagonów – najczęściej w danym kolorze, czasem w jakimkolwiek. Trasy budujemy albo na pałę, gdzie chcemy albo zgodnie z biletami. Zrealizowany bilet...

Pierwszy dzień wiosny :)

21-03-2023 07:13
2
Komentarze: 10
W działach: ASL, planszówki, książki
Pierwszy dzień wiosny :)
Dzisiaj pierwszy dzień wiosny – mam nadzieję, że macie wolne :). Krótkie podsumowanie ostatnich tygodni, czyli o wszystkim i o niczym. Przede wszystkim udało mi się namówić pewnego sześciolatka(TM) do rozegrania gry w Wsiąść do pociągu. Dostał od Mikołaja i przez trzy miesiące marudził, że nie chce grać. Ale wziąłem go z podchodu i…. graliśmy 2 razy (ja jeszcze kiedyś grałem na konwencie).  Zasady gry są banalne. Tworzysz połączenia między miastami za pomocą wagoników jednego koloru (wagony dobierasz z puli pięciu widocznych kart wagonów lub losowo). Czasem s...

Horror w Arkham - 2 edycja

12-03-2023 07:50
1
Komentarze: 14
W działach: planszówki
Horror w Arkham - 2 edycja
Arkham. Kto nie był (nawet w wyobraźni), nie zna życia. Albo śmierci. Ale to nieważne, bo tak naprawdę, nie zna klimatu Lovecrafta i horrorów tego miasta – a tego wybaczyć nie można :). Dlatego też, mimo ostatnich wyjazdów, chorób i w ogóle chaosu, udało mi się zaprosić do rozgrywki w Horror w Arkham II edycję pewnego 6 latka (no dobra, prawie siedmiolatka) i 4 latka (no dobra, niedługo pięcio). Jak poszło? Po pierwsze – oczywiście nie chciał grać! Standardowe, nie na wszystko co nowe. Pytałem go wcześniej parę razy i zawsze było nie. Ale tym razem po...

Terraformacja Marsa

13-02-2022 15:32
1
Komentarze: 7
W działach: planszówki
Terraformacja Marsa
Terraformacja Marsa – ciekawa gierka, która chyba nie ma recenzji na Polterze – albo ja nie znalazłem. Dzisiaj o niej parę słów – obserwacje po półtorej rozegranej partii.  Po pierwsze, wg opisu czas gry to 90-120 minut. To chyba jakiś żart, my graliśmy ponad 4 godziny i jeszcze pewnie z pół godziny trzeba było rozkładać (może byłoby krócej, gdyby właściciel nie miał większej liczby dodatków). I podobno nasz "wynik" wcale nie był niczym niezwykłym, zaawansowany gracz mówił, że najdłuższa rozgrywka, co prawda z dodatkami zajęła mu 9 godzin. My gr...