Blog - fantasy

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 36.

Grimgar z fantazji i flejma:

05-04-2016 23:32
5
Komentarze: 6
W działach: RPG, fantasy, anime
Jest sobie anime. Nazywa się Grimgar of Fantasy and Ash i jest to takie SAO, tylko dobre. Fabuła jest prosta: mamy zmyślony świat, a w nim grupę bohaterów, którzy, startując na pierwszych poziomach muszą jakoś sobie dać radę z życiem. Drużyna mierzy się też ze wszystkimi problemami początkującej ekipy RPG. W skrócie: jest to opowieść o newbie. Co ciekawe anime to wywołuje ogromną ilość kontrowersji i dyskusji, trafiając pod ostrzał doświadczonych cRPG-owców. Ostrzał pod tytułem „O nOOby lamią”. Wpis będzie poświęcony rozprawieniu się z częścią tych poglądów. Między Nashkel, a Be...

O walce dwoma brońmi:

29-03-2016 22:12
6
Komentarze: 16
W działach: historia, fantasy, anime
Walka dwoma broniami jest wśród RPG-owców, komputerowców i filmowców tematem-rzeką. Hektary Internetu poświęcono już na pisanie o tym, jak bardzo jest nierealistyczna i jak nie ma prawa działać. I prawdę mówiąc do wczoraj sam byłem przekonany, że to prawda. Wczoraj bowiem przeczytałem książkę zatytułowaną „Tajemnice strategii” jest to dzieło napisane przez żyjącego w XVII wieku, japońskiego szermierza Obaty Kagenoriego, który sam jednak twierdził, że jest to zaginiony manuskrypt Kansuke Yamamoto, genialnego stratega z bajek. Dokument ten nie jest szczególnie porywającą lekturą:...

Siedem najczęściej zadawanych pytań o twórczość Tolkiena:

16-12-2015 00:35
9
Komentarze: 11
W działach: fantasy, książki
Siedem najczęściej zadawanych pytań o twórczość Tolkiena:
Skąd się wzięli i jak rozmnażają się orkowie? Dlaczego Frodo nie użył pierścienia? Dlaczego elfy musiały opuścić Śródziemie? Oraz dlaczego Gandalf nie użył zaklęcia Greater Summoning of Giant Eagle, skoro to rozwiązałoby wszystkie jego problemy? Odpowiedzią na te pytania zajmiemy się w poniższym wpisie” 1) Skąd się wzięli orkowie? Pierwsze najczęściej zadawane pytanie brzmi: skąd wzięli się orkowie? Generalnie w Internecie krążą dwie odpowiedzi. Pierwszą, częściej spotykaną jest teoria stworzenia ich przez Morgotha (który jednak jest postacią słabo rozpoznawalną), Saurona i na końcu S...

Gwałt, a sprawa literacka:

28-11-2015 00:00
1
Komentarze: 0
W działach: fantasy, wredni ludzie
Gwałt, a sprawa literacka:
Wiecie po czym poznać literacką tandetę? Po tym, że główny zły kogoś (najlepiej nieletniego) gwałci.   Nie cierpię tego motywu. I to bynajmniej nie dla tego, że jestem feministą. Bo nie jestem. Motyw ten jest po prostu tandetny. I często nadużywany.   Wsadzając palec do kontaktu:   Poruszanie tego tematu nie jest może najbardziej dyplomatyczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jakie flejmy na ten temat były na Poltergeiście. Dwa, że może się ktoś czepić, że szukam sensacji małym kosztem. Niemniej jednak gwałt jest dość mocno nadużywanym motywem przez kiepskich autorów fantas...

Magia i (magiczny) miecz: w to się kiedyś grało:

24-11-2015 23:59
5
Komentarze: 8
W działach: fantasy
Magia i (magiczny) miecz: w to się kiedyś grało:
Pora na kolejną odsłonę cyklu o dawnych grach fabularnych. Dziś zajmiemy się tytułem, który w prawdzie taką nie jest, jednak od którego dla wielu fanów tej i innych form rozrywki tak naprawdę wszystko się zaczęło. Od Magii i Miecz. Fabuła i akcja: Magia i Miecz jest planszową grą przygodową. Wcielamy się w niej w awanturników poszukujących Korony Władzy, dającego potęgę i kontrolę nad krainą magicznego artefaktu. Awanturnika wybieramy lub losujemy na początku gry z puli reprezentujących ich kart. Na wybór składają się dość typowe postacie fantasy, jednak wybór nie ogranicza się na szczęście...

Złota era strategii fantasy:

10-11-2015 15:42
5
Komentarze: 9
W działach: Gry wideo, fantasy
Lata 1994-2004 były chyba najlepzym okresem dla komputerowych gier strategicznych nie tylko w konwencji fantasy, ale w ogóle. W okresie tym na rynku ukazały się liczne, rewelacyjne tytuły, które po dziś dzień zapadły w pamięć graczy. Wpis ten dedykowany będzie zarówno tym grom jak i wszystkim miłośnikom Master of Magic, Warcrafta, Myth i Kronik Czarnego Księżyca. Dziś mam ochotę trochę je powspominać. Kolejność tytułów całkowicie przypadkowa. Master of Magic Wpis zacznę od gry, która zarówno dla mnie jak i dla wielu innych graczy jest symbolem fenomenu, a jednocześnie dowodem na to, że świe...

Dlaczego w SF ostatnimi czasy gra mi się dużo lepiej niż w Fantasy?

06-11-2015 23:53
2
Komentarze: 8
W działach: Gry wideo, fantasy
Wiecie co? Uwielbiam Fantasy, jestem miłośnikiem gatunku jeszcze z czasów, gdy ludzie myśląc o ekranizacji „Władcy Pierścieni” na myśli mieli kreskówkę Bashriego, a sam gatunek nie był modny. Co więcej wychowałem się na grach komputerowych w tej konwencji. Jednak ostatnimi czasy, mając do wyboru tej samej klasy grę Science Fiction i Fantasy wybiorę raczej tą pierwszą. Dziwne, prawda? Nadal jest mi smutno po tym, co stało się na początku października i mam straszną ochotę ponażekać na cokolwiek. Tak więc będę narzekał. Bardziej konstruktywny post wrzucę we wtorek. Kilka lat temu...

Akta Dresdena - o cyklu i uniwersum:

22-09-2015 23:15
2
Komentarze: 11
W działach: Książki, fantasy
Jutro w Polsce ukarzą się dwa nowe tomy „Akt Dresdena”, znanego i dość popularnego cyklu powieści urban fantasy autorstwa Jim'a Butchera. Jako, że daje to okazję do podpięcia się pod wydarzenia oraz przy okazji zbadania, jak sprawdzą się teksty o cyklach książkowych dziś zajmę się właśnie tym tematem. Jedyny czarodziej w książce telefonicznej: Akcja cyklu przenosi nas (głównie) do Chicago, amerykańskiego miasta znanego z porywistych wichrów, zespołu portowego Wielkich Jezior i przemysłu elektromaszynowego. Jest ono także domem Harrego Dresdena, adepta magii starającego się wy...

Wojny fantastycznych światów VI: Potwory i broń egzotyczna:

06-04-2015 23:38
4
Komentarze: 2
W działach: fantasy, rpg
Wojny fantastycznych światów VI: Potwory i broń egzotyczna:
Kolejnym czynnikiem, jaki różni światy fantasy od średniowiecza jest obecność licznych, nie występujących na ziemi istot. Mityczne bestie, potwory, wymarłe gatunki jak dinozaury lub mamuty, czy też stworzenia całkiem od podstaw wymyślone przez autorów to tylko część tej menażerii. Większość z tych istot z punktu widzenia prowadzenia wojny jest mało ciekawa: chodzą sobie, latają i od czasu do czasu zjedzą patrol albo zwiadowców. Inne natomiast mogą stanowić liczącą się jakość na polu walki, bo da się na nich jeździć… Albo się z nimi dogadać i wykorzystać w charakterze najemników albo soj...

Wojna fantastycznych światów V: Obce rasy i kultury

08-03-2015 00:21
9
Komentarze: 15
W działach: fantasy
Wojna fantastycznych światów V: Obce rasy i kultury
Zajmijmy się teraz kwestią tego, jakie fantastyczne istoty możemy powołać do wojska. Nasi wojacy, trochę jak w grach fabularnych podzielić można na klasy i rasy, reprezentujące ich zarówno cechy psychologiczno-społeczne jak i fizyczne. Zasadniczo brytyjski znawca wojskowości John Keegan podzielił walczące na naszej planecie wojska na sześć, głównych archetypów. Byli to: wojownicy, pospolite ruszenie, poborowi, żołnierze, najemnicy i niewolnicy. W innych światach i w baśniowych krainach pod naszą komendą walczyć będą też obce rasy, dysponujące niezwykłymi umiejętnościami i cechami niemożliwymi...