Blog - We Mgle
Wyświetlono rezultaty 1-6 z 6.
Muszkiet a mechanika
05-12-2012 14:40
7
Komentarze: 14W działach: We Mgle
Grzebię przy We Mgle, a dokładnie przy opisie Avalończyków. Przy okazji doszedłem do pewnego wniosku. Mianowicie sposób, w jaki gry RPG mechanicznie opisują strzelanie z muszkietów po prostu mi się nie podoba. Muszkiet jest z dzisiejszej perspektywy dość prymitywną bronią prochową, wykorzystującą proch do wystrzeliwania ołowianych kul. W swoich czasach dominował pola bitew, przyczyniając się do zmierzchu dominacji rycerstwa na europejskich polach bitew, oraz powstania w pełni profesjonalnych armii narodowych. Przez stulecia muszkiety ewoluowały od lże...
Zabijcie mnie jeszcze raz. . .
05-03-2012 18:13
11
Komentarze: 17W działach: We Mgle
GoodBad jest znowu winien tego, że zarwałem nocki z powodu ksiązek – „Gdzie wasze ciała porzucone” i „Najwspanialszy parostatek” Philipa José Farmera. Chwała mu za to.Wpis jest w zasadzie prostym pytaniem:Czy prowadziliście kiedyś bohaterom naprawdę nieśmiertelnymi? Z jakim skutkiem i konsekwencjami?Chciałbym poprowadzić kampanię (w oparciu o wariację mechaniki FATE opisaną tutaj ) w której śmierć nie byłaby karą dla postaci, ale przeszkodą na drodze do realizacji celu.Tak jak Legenda 5 Kręgów otworzyła mi oczy, że można przenieść ciężar konfliktu z płaszczyzny fi...
We Mgle - Umysł
17-08-2011 16:38
11
Komentarze: 6W działach: We Mgle
Tekst wrzucałem na szybko - więc proszę o wyrozumiałość w sprawie literówek, postaram się w miarę szybko je wyłapać i poprawić. Ten post nie zawiera wielu informacji dla początkujących MG i Graczy. Mimo to, wyjaśnię kilka pojawiających się w nim pojęć. Wzorowałem się na mechanice FATE, więc osoby, które je znają, mogą przeskoczyć dalej na własną odpowiedzialność. Nie jest to koszerne FATE – dokonałem kilku znaczących modyfikacji. Na swojej drodze połknąłem parę innych podręczników (np. Legendę 5 Kręgów, oba WoD’y i Klanarchię), których wpły...
We Mgle - Dusza
06-08-2011 00:39
5
Komentarze: 4W działach: We Mgle
We Mgle to mój własny projekt RPG pozwalający uczestnikom wcielić się w role nowego pokolenia bohaterów, mających uwolnić wyspę Eire od nękających ją kataktlizmów Wieki temu, gdy lud Tuatha de Danann wyzwolili się spod panowania nieśmiertelnych Aes Sidhe, przewodzili im herosi o niepojętych mocach i możliwościach. Pozwolili wyrwać się pobratymcom z niewoli w zaświatach i wywalczyć sobie własne królestwa z rąk natury i innych ludów. Następnie odgrodzili Eire i otaczające ją wyspy mgłą nieprzeniknioną dla obserwatorów, tak aby dawni panowie...
Ile cech w postaci
31-07-2011 20:16
6
Komentarze: 45W działach: We Mgle
Klepię własny system fantasy (We Mgle) i ostatnio zastanawiam się nad uproszczeniem mechaniki. Obecnie system zakłada 9 charakterystyk opisywanych cyframi, pogrupowanych w paczki po 3. Ciało:SiłaZręcznośćWytrzymałość Rozum:WiedzaSprytPercepcja Dusza:CharyzmaDeterminacjaReputacja Pytanie za 10 punktów brzmi, czy trzeba tego aż 9 - ostatnio skłaniam się do wersji, że posiadanie Ciała, Rozumu i Duszy wystarczy do opisania postaci. Oczywiście zwiększa szanse wystąpienia dwóch osób o tych samych poziomach cech, ale jednocześnie upraszcza panowanie nad postacią jak i proces two...
Zaczaruj Banshee jeszcze raz
07-07-2011 16:46
22
Komentarze: 52W działach: We Mgle
Myślałem o podobnej notce od jakiegoś czasu, ale o jego ostatecznym kształcie zadecydowały niedawne rozmowy z Oddtail'em i Eliashem. Do nich też nawiązuje też najważniejsze pytania: Czy wszystkie obiekty w świecie gry muszą być opisane mechaniką? I jeśli tak, to czy wszystko musi być zgodne z podręcznikiem? Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, żyły sobie misie męczące RPG. Męczyły Kryształy Czasu i Warhammera, a pomysły na przygody czerpały z kolejnych MiMów i raczkującego wówczas internetu. Przygody były przeważnie proste, potwory ubijalne (i brane z podręczników/MiMów...